-
51.
0çok iyi de oldu çok güzel iyi oldu taam mı. şimdi meselam türban olayını çok garıştırdılar. ha, aralarında bi' fark galdı, o fargınan çok güzel oldu. meselam herkesin hayatına kimse garışamaz. ha nasıl garışamaz; ben bu şekıl giyinirim, bu bayan şu şekıl giyinir, şu şekıl giyinir. ha hiç kimse kimseye karışmaya bi' hakkı yok, özgürlüğü bidir. ha başörtü gurban olduğum ya resulallahtan gelebilir amma lakin ki öyle değildir. eyorllamam (yorumlamam?) bu gaddar. hadi hayırrı işler.
-
52.
0olum burdayım amk geç kaldım işim vardı biraz
-
53.
0Bir müslümanla asla tartışmaya girme.
Dünya nasıl var oldu?
Bilim: Toz bulutu
Din: Allah yarattı.
Din: Toz bulutu nasıl oluştu?
Bilim: Araştırılıyor... Tanrı nasıl oluştu?
Din: Tanrı doğurmamış ve doğurulmamıştır. züt oldun dimi gibtir git.
Oysa bilim: "Toz bulutu doğurmamış ve doğurmamış" dese fikriyle taşak geçilecektir. Ondan dolayı tartışmalarda müslümanlar 1-0 önde başlar. -
54.
0Hristiyan ya da başka bir dine inanan bir olarak doğsaydım ateist olmazdım. Beni müslümanlar atesist yaptı. Beyinsizler, dinin zorlamasından kaynaklanan kaba kuvvet ve hoşgörüsüzlükleri, saygısızlıkları... Alayı zütveren.
-
55.
0m theory
gravity
evolution -
56.
0@49 seni hangi dini zorlamalar ateist yaptı?
mantıklı bir cevap ver. -
57.
0Müslümanlar ikiye ayrılır. Dinini sorgulayacak kadar korkak olanlar ve aptallar.
-Bad Boy
Şahsen ben aptal ateist görmedim? -Samça sapan laf sokmaya çalışan liseliler çıkmaz inş. -
58.
0
-
59.
0@51 Din üzerinden felsefe yapılmasına bile izin vermeyecek kadar dar kafalı insanlar yüzünden ateist oldum. Allahın ne olduğunu bilmeyen huur çocukları yüzünden ateist oldum. ki ben islamı hepsinden çok daha iiyi biliyordum. güya müslümanlar ama tüm üçkağıtlar hırsızlıklar bunlarda. kiliseleri yıkanlar bunlar. taksimin ortasında ben ateistim diyen avukatı linç edenler bunlar. nerede hoşgörü? Ki bu kimi zaman ölüme kadar gidiyor çoğu ülkede.
-
60.
0tanrıya kesinlikle inanırım ama dinleri sorgularım. ateistler dinler hakkında eleştiri yaparken insanlar açıklayamadıkları şeyleri dinle açıklar tanrıyla açıklar falan der ama kendilerinin yaptıklarının da hiç bir farkı yoktur.@28 in anlattığı konulara açıklama getiremeyen ateistlerde işin içinden yok diyerek sıyrılmaya çalışır çünkü onlar sadece gözüyle gördüklerine inanır.ha bir de ateistlerin tanrıya inananlara gerizekalı gözüyle bakmaları vardır ki hiç anlam verememişimdir. asla sonucuna ulaşamıycağımız bir tartışmada onlar kestirme yoldan yok der işin içinden kaçar ve kesin yargı belirtir. tanrıya inananlar da aynısını yapar tek fark düşünce tarzı. bana kalırsa her şeyin bir yaratıcısı olması tesadüf olmasından daha akıl karı.
+tanrıya inananlara gerizekalı muamelesi yapan ateistlere şunu sormak lazım. dünyanın gelmiş geçmiş en zeki insanı bile tanrıya hatta dine inanıyorsa burda bi sorun olmalı. -
61.
0@55 deist yakalamışken sorayım
tanrıının kendi kendini oluşturması mümkün mü tanrıdan önce ne vardı tarıyı da biri yaratması gerekmez mi -
62.
0google'a yaz çıkmazsa eksile
-
63.
0ne allahı lan? olmö- yukarda bizi gözetleyen bizi yaratan ama kendisinin nasıl çıktığı belli olmayan birinin olduğunu nasıl kanıtlayalım? çünkü yok
-
64.
0Bir sarayın kapılarından 999'u açık, biri kapalı olsa, kimse o saraya girilemeyeceğini iddia edemez. işte inkarcı, devamlı surette kapalı olan o bir tek kapıyı nazara verip onu göstermek ister. Aslında o kapı da, o inkarcı ve onun gibi olanların gözlerine çekilmiş perde sebebiyle onların ruh dünyalarına kapalıdır. Mümin için kapalı kapı yoktur. Yeter ki gözlerini yummasın!... Zaten 999'u herkese açıktır. Hem de ardına kadar...Tümünü Göster
işte o kapı ve delillerden birkaçı :
imkân Delili: imkân, birşeyin olması ile olmamasının eşit ihtimale sahip olması demektir. Günlük konuşmalarımızda da mümkün derken olabilir de olmayabilir de manasını kast ederiz. Yaratılmış olan her varlık bize şu gerçeği haykırır: Benim olmamla olmamam eşit idi. Şu an ben varsam, var olmamı yoklukta kalmama tercih eden biri var demektir. O ise ancak Allahtır.
Hudus delili: Hudus, sonradan olma demektir. Hudusun en büyük delili değişmedir. Bir varlıkta değişme varsa, bu hareketin bir ilk noktası olacaktır. işte o noktadan önce o şey varlık sahasına çıkmamıştı. Henüz yoklukta iken var olmayı kendi kendine irade edemeyeceğine ve buna güç yetiremeyeceğine göre bu var oluş Allah’ın yaratmasıyla gerçekleşmiş demektir. Maddenin termodinamik kanununa göre sürekli yokluğa doğru kayması, kainatın durmadan genişlemesi, güneşin süratle tükenişe doğru yol alması gibi hadiseler, bu varlık aleminin bir başlangıcı olduğunu gösteriyor.
San'at: Atomdan insana, hücreden galaksilere kadar bütün kainatta, ince ve baş döndürücü bir sanat göze çarpmaktadır. Evet, bir baştan bir başa kainattaki her eser şu özelliklere sahiptir:
• Büyük sanat değeri taşır.
• Çok kıymetlidir.
• Çok kısa zamanda ve çok kolay yapılmaktadır.
• Çok sayıda olmaktadır.
• Karışık ve çeşit çeşittir.
• Devamlıdır.
Halbuki, kısa zamanda, çok sayıda, kolay ve karışık yapılan işlerde san'at ve kıymet olmaması gerekir. Ancak yapan Allah (c.c.) olursa, o zaman her şey değişir ve zıtlar bir araya gelebilir!..
Devir ve Teselsülün Muhal olması: Devrin muhal olduğu şu misalle açıklanıyor. Bir yumurtayı tavuğun yaptığını iddia eden adama soruyorsunuz. Tavuğu kim yaptı? Buna karşılık onun çıktığı yumurtayı gösteriyor. Buna göre tavuğu aradan çıkardığımızda yumurta yumurtayı yapmış oluyor. Bu ise muhaldir. Teselsül ise bir şeyin silsile halinde ta ilk noktasına kadar gidip o ilk varlığı kimin yaptığını sormak suretiyle Allah’ın varlığını ispat metodudur. Yani bu meyveyi şu ağaç yaptı, o bir önceki meyveden oldu, o da bir önceki ağaçtan. Böylece ilk ağaca yahut ilk meyveye kadar varıyor ve soruyoruz : Bunu kim yarattı diye .
Kur'an yolu devir ve teselsülden çok farklıdır. Yumurtayı kim yaptı? Yahut meyveyi kim yaptı? sorusunun cevabı, doğrudan doğruya, “Allah yarattı” diye cevap verilir. ilim, irade, şefkat, merhamet kavramlarından bir nasibi olmayan, insanı tanımayan, hikmetten, sanattan anlamayan bu sebeplerin (tavuğun ve ağacın) sonucun yaratılmasında hiçbir tesirleri olmadığı ispat edilir. Böylece devir yahut teselsül deliline gerek duyulmaz.
Hikmet ve gaye delili: Her varlıkta kendisine mahsus bir gaye, bir maksat, bir fayda takip edildiği göze çarpmakta ve hiçbir şeyde gayesizlik, manasızlık ve israf sayılacak herhangi bir durum müşahede edilmemektedir. Hâlbuki, ne madde aleminde, ne bitki ve hayvanat dünyasında, ne de eşya ve hadiselerde şuur ve idrak mevcut değildir ki, bu gayeler silsilesi takip edilebilsin. Öyle ise, kainattaki bu şuurlu işleyişi ve bu hikmet ve gayeleri ancak Allaha isnat etmekle makul bir yol tutmuş olabiliriz.
Yardımlaşma delili: Yağmurun toprağın imdadına, güneşin gözlerin yardımına koşmalarından, ta havanın kanı temizlemesine kadar, bu alem bir yardımlaşma hareketiyle adeta dolup taşmaktadır. Bu yardımlaşmayı yapan taraflar birbirlerini tanımamakta, bilmemektedirler Öyle ise bu merhametli icraatı sebeplere vermek mümkün değildir.
Temizlik: Kainattaki nezafet ve temizlik, başlı başına bir delil olarak, bize Kuddüs ismiyle müsemma bir Zat'ı (c.c.) anlatmaktadır. Toprağı temizleyen bakteriler, böcekler, karıncalar ve nice yırtıcı kuşlar; rüzgar, yağmur ve kar; denizlerde buzullar ve balıklar; gezegenimizde atmosfer, uzayda kara delikler; bünyemizde kanımızı temizleyen oksijen ve ruhumuzu sıkıntılardan kurtaran manevi esintiler, hep Kuddüs isminden haber vermekte ve o ismin verasındaki Zat-ı Mukaddes'i göstermektedir.
Simalar: Herhangi bir insanın siması, en ince teferruatına kadar kendisinden evvel geçmiş milyarlarca insandan hiçbirisine birebir benzememektedir. Bu kaide, kendisinden sonra gelecekler için de aynen geçerlidir. Bir cihette birbirinin aynı, diğer cihette birbirinden ayrı milyarlarca resmi küçücük bir alanda çizip, sonra da kendileri gibi olması mümkün, milyarlarca resimden ayırmak ve her şeyi sonsuz ihtimal yolları içinde bir yola ve bir şekle sokmak, elbette ve elbette yarattığı her varlığı, hem de hiç kapalı bir yanı kalmamak üzere bilen ve o varlığa istediği şekli vermeye gücü ve ilmi yeten Cenab-ı Hakk'ı en sağır kulaklara dahi duyuracak kuvvette bir ilandır.
Fıtrat ve Vicdan Delili: Allahı tanımanın sayılamayacak kadar çok delil ve işaretleri insanın yaratılışında, fıtratında mevcuttur. Bunlardan birkaç örnek: insan fıtratı ve vicdanı her nimetin mutlaka şükür istediğini bilir. Bir peygambere kavuşmuş ve hidayete ermişse şükrünü Allaha yapar. Aksi halde batıl mâbutlara tapar. Bu tapma insan vicdanın insanı zorlamasıyla gerçekleşir. Güzelliği takdir hissi de insan fıtratında mevcuttur. Sergiler, fuarlar bu his ile gerçekleşir. insan bu yaratılışının gereği olarak, şu sema yüzünde sergilenen yıldızları, zemin yüzünde boy gösteren çiçekleri, ağaçları, ormanları dolduran ceylanları, aslanları, denizlerde kaynaşan balıkları seyretmek ve onlardaki ilâhî sanatın mükemmelliğini takdir etmek durumundadır.
Tarih: Dinler tarihi şahittir ki, insanlık hiçbir devrini dinsiz geçirmemiştir. Batıl, hatta gülünç dahi olsa, hemen her devirde bir dine inanmış ve bir manevi sistemi takip etmiştir. insan fıtratına inanma duygusunu Allah koymuştur ve insan O’na (Allah’a) inanmakla mükelleftir.
Kur'an: Kur'an-ı Kerim'in Kelamullah olduğunu ispat eden bütün deliller, aynı zamanda Cenab-ı Hakk'ın varlığını da ispat eder durumdadır. Kur'an'ın Allah kelamı olduğuna dair yüzlerce delil vardır. Bunlar, Kur’an ile alakalı islam kaynaklarında en ince teferruatına kadar mevcuttur. Bütün bu deliller, kendilerine mahsus dilleriyle "Allah vardır" derler.
Peygamberler: Peygamberlerin ve bilhassa Peygamberler Efendisi iki Cihan Serveri'nin (a.s.m) peygamberliğini ispat eden bütün deliller de, yine Cenab-ı Hakk'ı anlatan delillere dahil edilmelidir. Zira Peygamberlerin varlıklarının gayesi, Tevhid; yani Allah'ın varlık ve birliğini ilan etmektir. Öyleyse, her peygamberin kendi peygamberliğini ispat eden bütün delilleri, aynı zamanda, Cenab-ı Hakk'ın varlığına da delil olmaktadır. Bir peygamberin hak nebi olduğunu ifade eden bütün deliller, aynı kuvvetle, hatta daha da öte bir kuvvetle "Allah vardır ve birdir" demektedir.Şimdi git sütünü iç şükret ve uyu binin çocuğu -
65.
0@57 tanrı kavrdıbını herşeye gücü yeten her şeye hükmeden bir varlık olarak kabul ettiğimiz taktirde bunları sorgulamamıza gerek yok. eğer tanrının varlığını kabul edip üstüne bu tür sorgulamalar yaparsak tanrı kavrdıbını reddetmiş oluruz.
-
66.
0Müslümanların savunması genelde şudur "islam bu çağa hiç değişmeden geldi." işte bunu söyleyen tüm müslimler yarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrağımı yesinler. En çok değişime uğrayan din islamdır. Ha "yoooo" diyorsanız. Allah kusurlu bir din yaratmış demektir.
-
67.
0@62 eğer dinler üzerinden tanrıyı sorgulamaya kalkışırsak kendi kazdığımız kuyuya düşeriz. çünkü eğer bir din üzerinden tanrıyı tartışıyorsan zaten tanrının olduğunu ve o dini gönderdiğini kabullenmişindir. bundan sonra yapabilceğin en uç şey tanrının aptal olduğu, kötü olduğu gibi çıkarımlarda bulunmak olur.
-
68.
0adı üstünde inanç bilimsel olarak ispatı yok ya inanırsın ya inanmazsın.
-
69.
0@61 ondan ateistim zaten ama bu soruların cevabı yok nedense
-
70.
0Şimdi bana biri kadınla erkek arasında ki farktan çıkarak allahın adaletini anlatsın. Biri kapanıyor, evden çıkmıyor. ve islama göre eşine birden fazla karıyla evlenmesi emrediliyor ayrıca kendisi bütün gün dayak yiyor. bumu allahın adaleti? Hristiyan yada başka bir dinin hakim olduğu ülkede doğanlar ne olacak? Sonsuza kadar cehennem! EE nerede adalet? Biraz realist davranın. Hristiyan doğsanız müslüman olurmuydunuZ? müslümanlığın size nasıl empoze edildiğini düşünün? Adalet? Afrikada ormanda toplumda ilişkisi bulunmayan kabile bulundu? Onlardamı yanacak? Bu kada aptal buldum sorayım dedim. Sözlük eskidden böyle değildi.
•
-
inci sözlüğü ne icin kullanıyorsunuz
-
allah kürtlere peygamber göndermiş
-
sozluk kasari kaldi mi la
-
rammstein günlük mesai
-
yetişkin olmak çok kötü bişi
-
size babamdan yedigim dayakları anlatayım
-
sözlükteki ölü toprağının kalkması için
-
nefret31 buraya gell
-
the vikings sozluge ozgur ozel yeniligi getirmis
-
din harici bir şey konuşmayalım
-
0020 sosyal medya maceraları
-
kayraa walkerr
-
the vikingss bile ben sarhoş olunca
-
bu edgelord mal mı bu ne bu
-
hazreti ibrahim ve ibrahim tatlıses
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 24 01 2025
-
herkes hangi mağazadan giyindiğini yazıyor
-
imralı görüşmeleri aynı kız isteme
-
eskiden insanlar gökyüzünü görebiliyordu
-
insan mutlu olmak ister
-
beyler bugün berbere 300 tl ödedim
-
ohhhh yavrum benım
-
otel yangınında neden yan binalardan
-
şiir yazıdm
-
teoman ile cübbeli ahmet arasında 2 yaş var
-
yaşamak acı verici geçmeyecek
-
2025 yılında bu pp ne oglusum
-
bir erkegin en çaresiz kaldığı an
-
tarık mengüçün pis takunu yiyeceksiniz
-
bir günü ile diğeri eşit olan ziyandadır
- / 2