-
1.
+2 -2beyler ben de ateist geziniyorum 1,5-2 senedir fakat ortamlarda havamız olsun diye değil hatta durumu da pek sık dile getirmedim 2 kişi haricinde çevremde bu durumu bilen de yoktur zaten mal gibi de ateistim ben herşeyi yapıcam woohoo tribinde de değilim acaip acaip işlerle ilgilendim
cin çağırma deliliğine varacak şekilde işler bunlar kendi rotama göre metafizik inanç sistemleri açısından güzel bir açık kapı görünmüştü
hee sonuç saçmalık oldu tabi birşeye ulaşamadım lakin kuranı da tam bitirmemiş olmama rağmen epey bir okudum diğer teolojiler ile ilgilendim çoğu zaman hüsran yaşadım ben inanmaya çalışan bir ateisttim
konuya gelelim
"Ankebut suresinden 2 ayet örneği vereceğim. "Ankebut" dişi örümcek demektir, bunu bir aklınızda bulundurun
Ankebut 41: "Allah'ın berisinden veliler edinenlerin durumu, bir ev edinen dişi örümceğin durumuna benzer. Ve evlerin en güvensizi/en zayıfı elbette ki, dişi örümceğin evidir. Keşke bilselerdi!"
Ankebut 43: "Bunlar bizim, insanlara vermekte olduğumuz örneklerdir ki ilim sahiplerinden başkası onlara akıl erdiremez."
Allah ankebut 43'te neden böyle diyor sizce? Allah anlaşılmak mı istemiyor yoksa? Hayır, Allah burada, birkaç ayet önce verdiği örneğin sadece onun ne olduğunu bilenler tarafından anlaşılabileceğini söylüyor.
Karadul örümceği neden o ismi almıştır? Eğer bunu biliyorsanız, yukarıdaki 2 ayette neyin kastedildiğini de biliyorsunuz demektir. Karadul örümceğinin dişisi cinsel birleşmeden sonra erkeğini yer. Evet, bildiğin yer. Kuran'daki "evlerin en güvensizinin dişi örümceğinin evi olması" lafı ile örneklenen durum budur. Ankebut suresinin 41. ayetinin öylesine verilmiş ve hasbelkader doğru tutmuş bir örnek olamayacağının delili ise 43. ayettir. Zira bu 43. ayette açık açık "bu örneğin sadece ilim sahipleri tarafından anlaşılabileceği" söylenir.
Eğer bu durum ankebut 43'te belirtilmeseydi, karadul örümceğiyle bir paralellik kurmanın "zorlama" olacağını düşünebilirdim. Fakat bu haliyle taşlar yerine o kadar güzel oturuyor ki."
bu harika bir ayetmiş beni gerçekten düşünmeye sevketti gelin beraber konuşalım ilk defa ciddi olsun ateisti de gelsin müslümanı da
agnostiği de satanisti de gelin biraz kafa yoralım
özet:yok özet felan okumayacaksan okuma
-
2.
+1panpa cin çağırınca noldu geldimi
-
3.
0@3 ulan sen ne mal adamsın
-
4.
0kimse örnek verdiğim şeyi anlamadı mı lan?
-
5.
0ben anladım la
-
6.
0anladık da sırf bir ayetten dolayı mı allah var bu mudur?
-
7.
+1
-
8.
0ciddi ciddi okumuşlar havam olsun diye değilden sonrasını okumadım
-
9.
+1@6 al mk :
"Siz bana gerçekten yok olan bir şeyi gösterebilir misiniz ki,yok’u ispat edebilesiniz?... Gösterebilecek olsanız, zaten o şey yok değil, var olur. Gösteremeyince de yok demeye imkânınız kalmaz! Allah’a yok diyebilmeniz ayrıca ispat ediyor ki; O “Var’ın ta kendisidir!”
NECiP FAZIL KISAKÜREK -
10.
0panpa iş onla bitmiyor ki tonla şey var amk (bkz: bu başlıkta tanrıyı tanımlamaya çalışıcam) bu başlığa bi bak zamanın varsa incele oku sen de fikir at ortaya v.s. ben ama sorgulamıyorum artık panpa bıktım çünkü
-
11.
-1Allah ricard dexer shawnımızdır ona küfür edenler cayır cayır yanacak
-
12.
0@6 bir ayet değil panpa yardımcı olun diyorum işte bana da yetersiz geliyor olay bu zaten
-
13.
0ateistim diyosun benden iyi anlamışsın kuranı
-
14.
0@9 beyin amcıklaması geçirdim
-
15.
0panpa kuranda geçen ifadelerin hepsi yuvarlak ifadeler dolayısıyle bu ifadeleri neresinden çekersen nasıl anlamak istersen öyle bi çokgen oluyo ayrıca hz muhafazid bu kitabı yazarken o güne kadarki bilimsel birikimden yararlanmış da olabilir hatta hz muhafazidin kendisi de çok iyi bi gözlemci de olabilir
-
16.
0kuranı teknik olarak incelediğinde allah'ın varlığının kanıtı olamayacağını görürsün. çünkü allah birçok ayette insanları akıllı ve şuurlu varlıklar olarak yarattığını söylüyor. biz ortada somut ve kesin kanıtın olduğu bir durumda antitezi isteyerek ciddi bir şekilde savunmayacak kadar akıllı varlıklarız.
-
17.
+4@15 panpa şu da var bir değil iki değil bu kadar tesadüf olamaz o zamanın genel bilim kanunlarının dışına çıkan bazı örnekler de hiç laga luga yapılmadan açık açık verilmiş örnek olarak şunu vereyim
"Yasin 80 - "O size, o yeşil ağaçtan bir ateş oluşturdu da siz ondan tutuşturup duruyorsunuz."
Farklı mealler vermeye gerek duymuyorum, zira bu ayetteki çoğu çeviri böyle.
Bu ayette sizce bir odunu yakarak ateş elde etmek mi betimleniyor?
Ben hiç öyle düşünmüyorum.
1- "Yeşil" ağaç vurgusu yapılıyor, bu da demektir ki bahsedilen ağaç yeşil yapraklı, klorofillere sahip bir ağaçtır.
2- "Yeşil ağaçtan oluşan ateş" ifadesi oksijeni temsil eder. Zira ortamda oksijen yoksa, yanma reaksiyonu da gerçekleşmez. Oksijenin olmadığı yerde bir çakmak bile yakamazsınız.
2- "Yakıyorsunuz/yakarsınız/tutuşturup duruyorsunuz" ifadelerinde bir süreklilik vurgusu vardır. Yani insanların sürekli bu işlemi uyguladıkları belirtiliyor.
Peki solunum nedir? Besinlerin oksijen sayesinde yakılması ve enerji elde edilmesidir.
Diyeceğim o ki, yasin suresi 80. ayet, insan solunumunu ve bu solunum için gerekli oksijeni anlatır."
aslına bakarsan bu örnek diğerinden daha net ve güzel -
18.
+1ayrıca fahrettin razi nin bir kanıtı vardır tamamen bilimsel
der ki
"bütün değişimlerin arkasında bir değişmeyen vardır"
yaniburada anlatılmak istenen dünyanın ebedi olmadığı evrenin de ebedi olmadığı biliyorsunuz güneşin ömrü milyonlarca yıllık bir süreç ancak bu ömür yavaş yavaş sonlanmaya başlıyor ve bir madde tepkimeye girmek için bir uyarıcıya muhtaçtır bu bir ayet değil bilimin kendinisi bu da bizi bir başlangıca zütürüyor sonuç olarak -
19.
0allah neden bir kitap gönderiyor da anlaşılmaz oluyor ki?
bilmem kaç sene sonra keşfediliyor kızıl denizle diğeri karışmıyor biri tatlı biri tuzlu su. neden bu açıkca yazmıyor?
neden bilgiler direkt değil de şaibeye yer verecek şekilde kodlanmış? veya kodlanmamış da biz mi bazı gerçeklere onları uyduruyoruz. -
20.
0@17 gördüğün bi cümleyi önüne alıyosun ve oradaki kelimelerin neyi ifade ettiğine dair yorumlar yapıyosun bunlar senin yorumların ama kuranda gerçekten bu mu ifade edilmeye çalışılıyordu bence bunun üzerinde durmak lazım