1. 1.
    +11
    edebi dedim çünkü ilginç bir sözden yola çıkarak düşüncemi yazmak istiyorum. biryerde şöyle bir söz gordum. "eger bir taşı fırlatsak ve ona giderken akıl versek gittiği yolun doğru olduğunu düşünür." belliki bunu bir ateist söylemiş, cunku onlara gore inananlar dusunmeden, cocukluktan onlara inanc ogretildigi icin inanmaya devam ediyor. Peki o taş verilen o akılla muhakkak ki kendisini bir fırlatan olduğunu ve o yöne fırlattıysa bir bildiği olduğunu düşünürse?
    ···
  2. 2.
    -1
    @23 hacerul esved de bir taş mesela cennetten geldiğine inanan insan var orasını burasını sürten var ve bu insanlar putları yıkıp tanrı düşüncesini somuttan soyuta doğru eviren insanların oluşturduğu bence düşünce sence ilahi mesajlardan oluşan din sisteminin içinde var. milyarlarca asteroid gibi sadece bir taş . sana şunu söyleyebilirim evrende bilinen en büyük yaratıcı insan beynidir
    ···
  3. 3.
    -1
    bugun ayfonla ilkel kabileye gidip şaarkı dinletsem birkaç teknolojik güç gösterisinde bulunsam bana yakıştıracakları ilk sıfat nedir sence ? tabii ki beyinlerinde yarattıkları tanrı '' ...
    ···
  4. 4.
    0
    http://inciswf.com/1293185723.swf
    ···
  5. 5.
    0
    sonlu bır akıll sonsuzu anlayamaz beyler kendı bıldıgı sıfatlara zaman kavramlarına fln benzetır o yuzdenn bıyere kadar gıdın
    ···
  6. 6.
    0
    sonunu güzel bitirdin, şukuladım seni ne bileyim amk
    ···
  7. 7.
    0
    @21 ben bu sozle sizi "şu tasci gercek tascidir, bu tasci kotudur yalancidir" dusuncesine sevketmek istemiyorum. benim istedigim: bunu dusunmeniz. inandigim da: bu tasi bir firlatanin -senin deyiminle "taşçı"nın olduğudur.
    ···
  8. 8.
    0
    @20 sakinim panpa espiri olsun diye yazdim
    ···
  9. 9.
    0
    @17 senin taşçı'nı yunanın tanrısından ayıran ne onu söyle bana . hacer'ul esved mi ?
    ···
  10. 10.
    0
    @7 + @15

    sizi ciddiye alıyorum ve diyorum ki : islam'da hareket, zaman belki de hayy, çizgisel değil daireseldir. bu da insanın dümdüz bir çizgide değil iradesi dahilinde belirlenen sınırlarda hareket etmesini öngörür. neden herkes namaz kılarken kıbleye döner ? kabe'nin beytullah olmasından.. peki tüm yönlerden namaz kılanlara bakarsan bunun bir daire olduğunu görürsün.. keza zaman da döngüseldir. efendimiz(s.a.v.)'in bir hadisinden bunu anlayabiliyoruz. buraya yazmayacağım özelden sorabilirsin.

    neyse..

    taşın cam kırması için direkt cama doğru gitmesi gerekir. fakat akıl( vahiy ile sınırlandırılan akıl), gönül ve irade sahibi bir taş camı kırmak istemez.

    olay budur.
    ···
  11. 11.
    0
    @1 o taşı alır zütüne sokarım
    http://tinyurl.com/4wazw8k
    ···
  12. 12.
    0
    http://inci.sozlukspot.co...11-iddaa-zirvesi/&p=2
    ···
  13. 13.
    0
    off abiler muhabbetine çevirdiniz iice amk. ben yatıyorum.
    ···
  14. 14.
    0
    wc ye gidip geliyim okuycam
    ···
  15. 15.
    0
    @29 panpa sen niye anlamak istemiyosun karsinda hristiyan olsa kutsal kasenin yapildigi mermerden bahsediceksin heralde. "ya bakirsa o zaman napicaksin?" diceksin sanirim. burda tas mecazi konu bu mu? anlamamana saygi gosteririm herkes mecazlari kavramak, analitik dusunceye sahip olmak vs zorunda degildir ama sen anlamak istemiyosun. benimle baska seyler tartismak istiyosun.
    ···
  16. 16.
    0
    @34 taş kelimesiyle kinaye yaptığımı anlamayacak kadar edebi sanatlardan yoksun olduğunu düşünmeden analitik düşünceden yoksun olduğumu düşünebilirsin
    ···
  17. 17.
    0
    gereksiz bir yaklaşım olmuş panpa kusura bakma ama seviye buna müsait değil.

    farklı bir açıdan bakalım

    şu anda ben, noksan bir varlık olduğumu biliyorum. noksan olmama rağmen
    zihnimde bir varlık fikri var.
    düşünüyorum, benim varlığımın sebebi (illeti) nedir?
    nefsimi, kendi vücudumun illeti ve mucidi olarak tasavvur etmeme imkân
    göremiyorum. çünkü bende, kendimi yaratma kudreti olsaydı, şüphe yok ki
    kendimi böyle noksan olarak değil, bütün sıfatlara denk olarak
    yaratırdım. evet bende bu kudret olsaydı, bütün herşeyi kendime vereceğim
    muhakkaktı. zira var olmaya yeten kudret, canlı cansız herşeyi kendine vermeye
    gücü yeter. fakat benim buna gücüm yetmez. o halde ben, vücudumun mucidi
    değilim.
    kâinattaki diğer varlıklar da aynı sebeple, benim ve kendi varlıklarının
    mucidi olamazlar. çünkü onlar, nefislerinin yaratıcısı olsalardı,
    kendilerini bütün varlıklara hükmeden olarak yaratırlardı. o halde, mutlak
    güc sahibi olmayan bütün varlıklar benim mucidim olamazlar. annem, babam
    ise, bedenimin vücuda gelişme bir vesileden başka birşey değildirler.
    öyle ise, beni yaratan kudret, ancak, mutlak sonsuz güç sahibi bir varlıktır.
    bu varlık da, en az bende olanların mevcut olması şarttır. zira mâlûlda olan
    her güzelliğin, onun illetinde de bulunması mecburidir. o halde beni yaratan o
    kâmil varlık da, en az benim gibi mevcuttur. işte o mevcut, mutlak kemâl
    sahibi olan biri vardır. ona ben allah diyorum.
    ···
  18. 18.
    0
    sakin sakin
    ···
  19. 19.
    0
    @18 bi adam yolda yuruyomus, kafasina dogru tas geliyomus, giblememis kucuk diye, kafasi yarilmis. mutlumusun?
    ···
  20. 20.
    0
    entry girdin tebrikler. devam et
    ···