1. 76.
    0
    Kafir bin
    ···
  2. 77.
    0
    ben guneste yasiyorum naapcaz
    ···
  3. 78.
    +1
    namaz vakitlerini kaçıyorsun. senin dediğine göre o gün içerisinde 3 vakit namaz kılınması gerekiyor. illa güneşin doğuşundan batışına 22 saat oruç tutulacak diye bir şart yok ki zamanında mekkedeki oruç süresininde ne kadar uzun olduğunu biliyoruz. bu kısmı imsak vakti tutulur, akşam namazında oruç açılır diye yorumlayabilirim sana okuduğum kadarıyla.
    ···
  4. 79.
    0
    @69 bu saatlerin belirlenmesi yine bölgeye bağlı ve yine kutuplar yannanı yiyo
    ···
  5. 80.
    0
    gerizekalı ayda yaşayan insan neye göre oruç tutcak huur cocugu
    aya 1 senelik gittim ne olcak yannanım
    ···
  6. 81.
    0
    gavat bu amk
    ···
  7. 82.
    0
    @71 bak işte görüyosunuz aydaki insanlar napcak
    ···
  8. 83.
    0
    pek bilgim yok ama islamda niyet öndedir her zaman ona kalırsa peygamber gönderilmeyen kavimler var islamdan önce
    0 meridyeninde güneş hep yada hiç doğmaz mesela ama bunlarında cevabı vardır elbet
    ed.t birde : ayet yada tesvirle gelsen iyi olurdu nerde söylenmişfelan
    ···
  9. 84.
    0
    @74 kuranda yazıyor araştır eşele kanka
    ···
  10. 85.
    0
    @75 iddia eden sensin senin bulman lazım ben iddia etmiyorum belgeli gel kardeşim yoksa delilden saymam ona göre
    ···
  11. 86.
    0
    helal panpa devam et böyle iyi gidiyorsun mantık hatalarını bulduk
    ···
  12. 87.
    0
    kednini zeki sanan ayet çürüttüğünü sanan bir avuç gerizekalı huur çocuğu toplanmış yine.
    ···
  13. 88.
    0
    @78 gibtir git lan 20 mesajlı dokununcu savunman yok salak salak söv
    ···
  14. 89.
    0
    @76 lan yazıyo işte bide kuranı mı açıklıyım anlatıyım
    ···
  15. 90.
    0
    @70 kutuplar yannanı yemiyor güzel kardeşim. eğer kuzeyde cami varsa ki şimdi araştırdım yok, müslümanlarda belli bir bölgenin ya da oraya en yakın bölgenin vakitlerini kullanıyor.
    ···
  16. 91.
    0
    @81 önemli değil bu sonradan edinilmiş bi kültür. önemli ulan kuranın saçmalığı
    ···
  17. 92.
    0
    @82 sonradan çıkan birşey değil. hadis-i şerifler sonradan çıkmadığı için, çünkü hadis-i şerif olabilmesi için Peygamberden(sav)'den çıkması gerekir.o halde bu meselenin çözümüde o zamandan beri var.

    ama şuda varki insanoğlu bir problemle karşılaşmadıkça çözümü aramaz. işte ne zamanki kutuplar çıkmış o zaman demişler ki hükümü nedir? yani hüküm bulamamazlık yok ortada. olan bir hükümün insanoğlunun geç farketmesi var ortada.

    inşallah anlaşılır ve açıklayıcı olmuştur. herişinde hikmetler saklı olup hüküm sahibi olan ve ilmin sahibi olup ilmi veren yalnızca allah teala'dır. allah teala çok affedendir. herşeyin en doğrusunu allah teala bilir.
    ···
  18. 93.
    +2
    öncelikle bastan cuvallamissin, cünkü eger kurani hz.muhafazidin yazdigini iddia ediyorsan, allahin bu iste herhangi bir faaliyeti söz konusu olmamali. ancak sen hz.muhafazidin yazdigini iddia ettigin kuranda kendince bir yanlis bulup, bu yanlisi allahta ariyosun…

    birbiriyle celismeyen ve icinde bircok mucize ve önceden bilmenin bulundugu (örn: (bkz: evren sürekli genisliyor)
 (bkz: daglarin yapisi hakkinda) )
    kuranin, bu denli basit hatalar yapma olasiligi gercekten mantiksal oranda cok düsüktür. ayrica sorunuz kuran üzerinden ise, kuranin özelliklerini kabul etmeniz gerekir o da, vahyedicisinin sizden kat be kat zeki oldugudur.

    kuranla ilgili cok önemli olan su bilgiyi de vermem gerek. kuran hicbir zaman bir olayi en ince detayina kadar anlatmaz
    zaten kuran herseyi en ince detayina kadar anlatmis olsaydi,
    - peygamberlere gerek kalmazdi,
    - aklinizin alamayacagi kalinlikta olur ve 70-80 yillik bir ömürde okuyarak bitirilmezdi,
    - gayba iman kalmazdi. vs. bu örnekleri cogaltabiliriz.

    kuran, bir olaydan bahsederken, ya 2-3 ayette, ya da maksimim 7-8 ayette o olaydan bahseder ve bitirir. ekgib veya akilda soru olan seyler icinse, zaten peygamberler gönderilmistir. dolayisyla, kutuplardaki, bir müslümanin ne sartlarda, kac saat, ne zaman, nasil, ne yiyerek, ne icerek, ayni sekilde bir afrikalinin, türkünde ne sekilde orucu acacaginin detayina girmez. bunu namaz,hac ibadetleri icinde yapmaz.

    fakat bunu belirtmemesi onlari es gectigi manasina geldigini iddia etmek felsefi acidan tamamen tutarsiz ve mantiksizdir

    devami geliyor
    devami geliyor
    ···
  19. 94.
    +2
    karsit görüs cogunluk olarak 2 gruba ayrilir.
    1.si, ben sadece kuranin belirttigi bilgiye inanirim, din adamlari veya kaynagi belli olmayan hadislere inanman diyenler,
    2.si, bana bu olayi mantikli sekilde anlatta, nasil anlatirsan anlat diyenler.

    ((ek olarak 3. tipte, ben kuran dahil hicbir seye inanman diyenler var. bu tip icinde, eger ben kurana inanmam deyip, kurandan soru soruyorsa, zaten yine ortada mantiksiz ve celiskili bir durum olmus olur.))

    1. tip icin olayi aciklamak gerekirse, yani kisi bana hadis,din adami kaynakli bilgiyi kullanma ve kutup sorusunakurandan cevap ver derse,
    hemen su ayete bakmaliyiz.
    Oruç, sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta, ya da yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar. Oruca gücü yetmeyenler ise bir yoksul doyumu fidye verir. Bununla birlikte, gönülden kim bir iyilik yaparsa (mesela fidyeyi fazla verirse) o kendisi için daha hayırlıdır. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır. (bakara 184)

    devami geliyor
    devami geliyor
    ···
  20. 95.
    +2
    ayeti beraber aciklayalim ve cevabini bulalim.

    oruc sayili günlerdendirden kasit, bildigimiz gibi ramazan ayindaki 30 günlük süre.
    sonra hasta ve yolculuklarda olanlardan bahsetmis ve bu kisilere de, sonraki zamanlarda tutulabilecegini söylemis. buraya kadar anlasilamayan bir durum yok, gayet basit. siradaki bölüm ise kilit nokta.

    allah acikca diyor ki, “oruca gücü yetmeyenler

    peki kimdir bu oruca gücü yetmeyenler. hasta ve yolculuk durumunda olanlari zaten evvelde belirtmisti. bunun haricinde oruca gücü yetmeyen bir takim insanlar olmali.
    mesela hamile kadinlar.

    ben hep kutuplardakilerin akibetini sorani duydum fakat hamilelerin akibetini sorani duymadim ne kadar ilginc : )
    e sizin mantiginize göre mesela hamile kadinlara da deginmemis hz.muhafazid, acaba senin mantigina göre, hz.muhafazid bu göz önünde olan durumu da mi es gecmis? tabiki hayir. ne dedik? “kuran herseyin detayina girmez.”

    kisacasi ben oradan, hamile bir kadini anlayabilirim, uzaya giden bir müslüman astranotu da anlayabilirim. neden olmasin? uzaydaki zaman kavrami da hiz degistigi icin buradan farkli ve hz.muhafazid onlarin durumlarindan da bahsetmemis.

    veya cok cok agir bir üs yükü olan amele? onunda gücü yetmiyor ki oruc tutmaya. bak hz.muhafazid ona da deginmemis senin mantigina göre, ama bunlari sormuyorsun. sükür ki en basiti olan kutuptaki insanin akibetini soruyorsun : ) aslinda olaya genis bakabilinse, bircok ayet celiski olmaktan cikacak. ayetleri celiskili yapan sizler, bizleriz, kendisi degil.

    bunlarin yaninda, 6 ay gece yasayan bir insanin da gücü yetmiyor oruc tutmaya, ben bir hamile kadin, astranot,amele, göreve gitmis bir asker, orduyu anladigim gibi, kutuplarda yasayan insani da anlayabilirim.

    devami geliyor
    devami geliyor
    ···