1. 26.
    0
    @19 panpa her yetimi her yol bilmezi her yoksulu ihya etmiyor allah
    kendisine nimet vermedikleri yol göstermedikleri evsiz koydukları ne yapmalı
    ···
  2. 27.
    0
    nietzsche'nin dediği gibi eğer tanrı varsa sadece bir suçu kabullenmek için dünya'ya inebilir. ama benim din kitaplarında anlatılan tanrıdan başka bir tanrı tasavvurum var.
    ···
  3. 28.
    0
    @17 panpa benim mantigima göre ne kadar isyan ve inkar etsek de allah gercekten var ve merhametli diyeceksin ki ölen bebekler aclik

    ceken insanlar ,bunun da bir karsiligi vardir belki dünyada belki öbür tarafta ama mutlaka var bence ben gibimin üstünde ceviz kiracagim

    öbürü ac yatacak ,allah ya bu dünyada bana hesabini soracak hastalik dert vs vs olabilir yada öbür dünyada o gariban vatandasa gececek belki de ceviz kirma sirasi reankarnosyon gibi olabilir mesala...
    ···
  4. 29.
    0
    @7 fiziksel acı demek istedim kardeşim. dini boyuta gırmedım hıc
    ···
  5. 30.
    +1
    aynı durumdayım panpa, allahı bırak ateistliğe bile inanmıyorum ama ateist değilim ben de bilmiyorum aslında
    ···
  6. 31.
    +1
    @25 bana özgür iradenle seçtiğin bir yol göster yada özgür irade seçimlerinden bir örnek göster sana ne istersen vereceğim.
    ···
  7. 32.
    +1
    bende küstüm. beni uzaklaştıran şey bir kız diyeceğim ama kız dağın görünen yüzü. yollarımız çok pis ayrıldı öyle böyle değil, ne zaman tekrar kesişir ? bilmiyorum, beni sevdiğini anlarsam belki...

    beni sevmiyor yukardaki, bundan eminim. sevmiyor işte, ateist bir muallakde değilim, varlığından şüphem yok yanlış anlaşılmasın ama sevmiyor arkadaş, sevmiyor işte. sevdiği bir kulu değilim...
    ···
  8. 33.
    0
    @27 yasamak olabilirmi kardesim... intihar etmemek icin seni tutan mi var???
    ···
  9. 34.
    +1
    @29 evet beni tutan var benden bağımsız ve benim isteğimle oluşmayan bir ailem var. benim kontrolümde olmayan ve dış etkenlerin sonucunda oluşan bir pgibolojim var. beni tutan var, evet.
    ···
  10. 35.
    0
    @29 demek istedigini anliyorum kardesim dis etkenleri aileni istesen silebilirsin mesala ya da buna inanc diyebilirsin inanmayi seciyorsun bu baglamda...
    ···
  11. 36.
    +1 -1
    Kullarım Beni sana soracak olursa, muhakkak ki Ben (onlara) pek yakınım. Bana dua ettiği zaman dua edenin duasına cevap veririm. Öyleyse, onlar da Benim çağrıma cevap versinler ve Bana iman etsinler. Umulur ki irşad (doğru yolu bulmuş) olurlar. (Bakara Suresi, 186)
    ulan ben de şunu anlamıyorum diyelim ki cuma namazında amk her müslüman ülkede her vilayette her camide milyonlarca insan müslüman alemine sıhhat diliyor yanlış mıyım? e kardeşim müslümanlar olarak itin zütüne girmediğimiz kaldı lan adamlar taşakları sallıyor bizimkiler sürünüyor. ben şunu soruyorum lan tamam yüzde 99 unun duasını kabul etmedin 1 kişininkini edeydin bari bir kişi lan yok mu amk şöyle ihlaslı sevdiğin bi kul
    ···
  12. 37.
    0
    @32 ailemi dış etkenleri nasıl silebilirim sonucta ben bir bir insanın kendi mantığıma göre hareket etmek zorundayım sen nerde gördün canı sıkılıpta dur intihar edeyim diyeni? sen nerde gördün dış etkenleri ailesini sebepsiz yere silen birini? ben inançlı olmayı seçmiyorum, buna seçim denilemez. ben doğduğumda akrabalarımdan aldığım genlerim vardı ve benim kontrolüm dışında gelişen etkilere maruz kaldım. bu etkilere verdiğim tepkileri ise geçmişte yaşadığım tecrübelere ve sahip olduğum genetik özelliklerime göre verdim. benim kontrolümde olan bir şey yoktu. anlatabildim mi? senin bahsettiğin tarzda bir seçimi bir insanın yapması imkansız.

    özetle: her etki bir tepki doğurur. etkiler senin elinde olmadığı gibi tepkilerinde genetik özelliklerine ve senin kontrolünde olmayan yaşam tecrübelerine dayanır. istediğin kadar tartışırım bu konuyu doğruyu bildiğimden eminim.
    ···
  13. 38.
    +1 -2
    afrikadaki masum çocuklar açlıktan öüyorken , 2 yaşındaki melek gibi çocuklara tecavüz ediliyorken ; tanrıya inanmaman çok doğal..

    eğer insanalara 15 yaşından önce din eğitimi verilmezse işte o zaman dinlerin kökünü kazıyabiliriz , bebeklikten itibaren masum çocukların beynine din adı altında kin ve nefret öğretiliyor !!
    ···
  14. 39.
    0
    Hadsizliğin daniskasıdır
    ···
  15. 40.
    0
    Ya amk hep ayni muhabber neymis coxuga kursun dokuyolar afrika ac vsvs amk allah kotu degil insanlar kotu yolda gordugu dilenciyi yolunu degistirmek yerine doyursaydi olmazdi
    ···
  16. 41.
    -1
    @35 bana sorarsan orda yanlışsın panpa, çünkü temel mantık değişmiyor yani senin sevap ya da günah her neyse işlediğin ya da işlemediğin gerçeğini değiştirmiyor seni sen yapan şey zaten genlerin ve tecrübelerin sen onlarsın yani zaten
    ···
  17. 42.
    0
    @39 nerede yanlışım? daha açıklayıcı bir şekilde yazarsan sevinirim hiçbir şey anlamadım yazdıklarından.
    ···
  18. 43.
    -1
    @40 şöyle söyliym, suçu işleyen genlerin ya da tecrübelerinse onların ceza alması gerekecek bunlar da sensin zaten değişen bi şey yok, tabi sana bunu yaptıracak olan tecrübelerindeki kişiler de cezalardan payını alır.
    ···
  19. 44.
    0
    @41 benim kontrolümün dışında olan bir şeyden neden ben sorumlu tutuluyorum ki? genlerim ve dış etkenlerin sonucunda ortaya çıkan bir tepkim olduğu sürece bu tepki haksız bir tepki olsa bile benim sorumluluğum altında değilken ben neden cezalandırılıyorum? bak şu yazıyı oku anlatmak istediğim mesele. umarım anlamana yardımcı olur.

    -Birine sorumluluk atfetmek amacıyla kullandığımız duyumsamaların, yani güya ahlaki duyumsamaların tarihi şu başat aşamalardan geçer. Başlangıçta nedenleri hakkında herhangi bir kaygı taşımak yerine, yani yalnızca onların yararlı ya da zararlı sonuçları hakkındaki bir değerlendirmeden hareketle tek tek eylemleri iyi ya da kötü olarak adlandırırız. Ama verdiğimiz bu anlamların kökenini kısa süre sonra unuturuz ve iyi yada kötü niteliğinin, onların sonuçlarından bağımsız olarak, bizzat eylemlerin doğasında olduğunu tasavvur ederiz: Taşın kendisini katı, ağacı ise yeşil olarak tanımlayan dille aynı hatayı yaparak - yani bir sonucu neden olarak kavrayarak. Ardından iyiyi ya da kötüyü nedenlere yerleştiririz ve eylemlerin kendilrinii ahlaki bakımdan belirsiz olarak değerlendiririz. Daha da ileriye giderek artık iyi yada kötü eylemlerini tek tek nedenlere değil, bunun yerine tıpkı bir bitkinin topraktan yetişmesi gibi, nedenin çıktığı kişinin tüm varlığına atfederiz. Böylece kişiyi sırasıyla sonuçlarının, ardından eylemlerinin, ardından nedenlerinin ve nihayet varlığının sorumlusu haline getiririz. En sonunda bu varlığın bile, tamamen zorunlu bir sonuç, geçmiş ve şimdi şeylerin öğelerinin ve etkilerinin bir somutlaşması sebebiyle, sorumlu olamayacağını keşfederiz.
    ···
  20. 45.
    0
    @42 seçimin belirliyor %99 külli irade yani meela sabah çıktığında önüne ilk çıkacak arabanın plaka numarası atıyorum yani neredeyse her şey demek istiyorum, bunlar allah ın kontrolünde ama mesela önünde bi dilenci var para verecek misin vermeyecek misin işte bu %1 lik kısım sorumlu olduğun kısım burası. senin eski tecrübelerin hesaba katılıyor tabi mesela geçen hafta bi dilenciden dayak yemişsen bu hesaba katılır seçim yapmanda. gen dediğin insanın kişiliği ama iyi veya kötü olması genlere bağlı değil. ailecek cimriliğe yatkınsanız bu seni kötü yapmaz sadece terazide para konularında sana öte tarafta biraz kıyak geçilir tahmin bunlar hep tabi kesin bi şey yok
    ···