1. 101.
    0
    hepsi aynı tak hepsi gibimsonik hayal ürünü
    ···
  2. 102.
    0
    @79 ben ne diyorum mk tanrı türkçedir dinle bi alakası yoktur yok hristiyanlar yok çok tanrılı dinlerde kullanılırmış buna tek kanıtınız tarkan ve battalgazi filmleri değilse zütümü veriyorum
    ···
  3. 103.
    0
    ulan yıl 2011 olmuş tartışılan konuya bak amk, hala burda mısınız lan siz?
    ···
  4. 104.
    0
    hristiyanlar genelde tanrı dedıgı ıcın muslumanlar allah kelımesını tercıh eder ki bunlarda genelde cahil kesımdır
    ···
  5. 105.
    0
    allah kelimesi ile tanrı kelimesi arasında ne fark vardır :

    bizim eski atalarımız müslüman olmadan önce yaratıcı bir zata inanıyorlardıbelki kendilerine göre değişik tanrılarıda vardıama onlar daha çok kendi lehçeleri ile tengri dedikleri zaman zat-ı uluhiyeti kasdediyorlardıbu kelime sonra biraz daha incelik kazandı tanrı şeklini aldıki aslında mabud demektir ve arapcadaki 'ilah'ın fransızcadaki 'diyo'nun farscadaki 'huda'nın karşılığı olan bir kelimedir

    ama hiç bir zaman cenab-ı hakkın bütün esma-i hüsnasını cami,ism-i zat olan allah kelimesinin karşılığı değildir

    allah dendiği an,bütün kainatta tecelli eden isimleriylebir zat-ı ecell-i a-la akla gelir allah kelimesiyle anlaşılan buduryani o mabudu mutlak, halıkı mutlak, maksud-u mutlak, rezzak-ı mutlak, bari-i mutlak, cemil-i mutlak'tır

    i̇lhesma-i hüsnayı cami allah kelimesinde böyle umumi bir mana anlaşılır,ve bu itibarladaallah'ın(cc)ism-i hass dır allah dendiği anbu ma-budu mutlak anlaşılır,ve vacib-ül vücud akla gelirama tanrı dendiği zamanyunanlıların aklına zeus, mısırlının apis boğası,ve hintlinin aklınada kendi inakleri gelirtanrı kelimesiyle yerli yersiz ma-bud kelimesinin akla gelmesine karşılık, lafz-i celale olan allah kelimesi vacib-ül vucut un ism-i hassı olarak sadece o esma i hüsna sahibi za tı zülcelali akla getirir onun için bir insan tanrı demekle allah yerinde kullanırsa maksatını anlatamaz ve hata etmiş olur

    tanrı ilah kelimesi yerinde, huda,diyo ve god yerinde kullanılabilirfakat allah yerinde değil
    allah cenab-ı hakk ın zatının has ismidironun için lâ i̇lahe i̇llallah diyoruzfakat la allaha illallah demiyoruzevvela ilahlar tanrılar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece allah vardır deniliyor

    mevlid yazarı süleyman çelebi,bu hususu çok güzel tefrik ederek birdir allah ondan artık tanrı yok deyip,her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmiştir

    buna bina en bir insanın ağzından tanrı kelimesi çıktığında hemen reaksiyon göstermemeli o adamın maksadına bakmalı allah yerine o manayı kullanmışsa tatlıca ikaz etmeli aksine tevehhür gösterilmemeli hele günümüzde asla
    zütüne girsin bu cevap saygılar...
    ···
  6. 106.
    0
    @48 sen liselibile olamassın
    ···
  7. 107.
    0
    @1 tdk terk ama haklı
    ···
  8. 108.
    0
    adam haklı beyler
    ···