-
1.
+1 -6Çok ağırdır.8 melek kendisini taşır.
-
2.
0Mecaz nedir bilmeyen bir kafirsin sanırım
-
-
1.
0Kesin öyledir
"Arş’ı taşıyanlar ve onun çevresinde bulunanlar (melekler) Rablerini hamd ederek tespih ederler, O’na inanırlar ve inananlar için (şöyle diyerek) bağışlanma dilerler: “Ey Rabbimiz! Senin rahmetin ve ilmin her şeyi kuşatmıştır. O hâlde tövbe eden ve senin yoluna uyanları bağışla ve onları cehennem azâbından koru.” mümin 7
"Melekler de onun etrafındadır, O gün Rabbinin tahtını bunların da üstünde sekiz melek yüklenir." hakka 17 -
2.
-1Bu kafaya vehhabi zihniyetini esas alarak geldiğin belli allahın zaman ve mekandan münezzeh olduğunu ilim ve mantık net bir şekilde açıklıyor. Arş ve tahttan kasıt hükümranlık ve saltanattır. Bana burda ingilizlerin kurduğu vehhabi mezhebinin fikirlerini savunma.
-
-
1.
-1Senin kafaya göre de saltanatı su üstündedir
-
2.
0Burada fanatiklik yapıp insanlarla uğraşacağına internete yazıp durumu öğrenebilirsin bunların müteşabih ayet olduğu kuranda belirtiliyor ve bu konuyu fazla konuşan kişilerin kalplerinde eğrilik olduğu söyleniyor. Ben senin yerine internetten buldum okuman dileğiyle
Allah'ın arşının su üzerinde olması" müteşâbih ayetlerdendir. Bu sebeple "Bundan ne kastedildiğini Allah Teâlâ daha iyi bilir." Bu husus da tefsir alimlerinin görüşleri şöyledir:
Meraği bu ayetle ilgili olarak şu yorumu getirmektedir:
Allah bu alemi yarattığında (veya daha önce) O'nun azamet tahtı su üzerindeydi. Rahman'm arşı gayb âlemindendir ve biz onu duyularımızla idrak edemeyiz. Düşüncemizle onu tavsif etmeye de gücümüz yetmez. Allah'ın onun üzerine istiva etmesinin künhünü biz bilemeyiz. Bu muhteşem alemin idaresi için, emrinin oradan çıkışının keyfiyetini de bilemeyiz. Bununla ilgili olarak Ümmü Seleme, imam Malik ve Rebî'den, onların «istiva malûmdur, keyfiyeti ise meçhuldür» dedikleri rivayet olunmuştur.
Bu ayetten anlaşılan odur ki, göklerin ve yerin oluşumundan önce, arşın dışında yaratılmış bulunan diğer bir nesne de sudur. O su ki, Allah Teâlâ onu tüm canlıların aslı ve kökü kılmıştır.
"O'nun Arşı su üzerinde idi." ifadesini "Sonra O, arş üzerine istiva etti." (A'râf 7/54) âyetiyle karşılaştırarak ele almak gerekir. Her ikisinde de arş, saltanat tahtı anlamından alınmış hükümdarlık ve saltanattan kinayedir. "Allah'ın arşı" demek, O'nun hükümranlığı ve saltanatı, hakimiyet ve iktidarı demektir. Şu halde arşın su üzerinde olması mekana ve cisme bağlı bir anlam ile değildir. Ve "Sonra O, arş üzerine istiva etti." karşılığında "arşın su üzerinde olması" da söz konusu istivaya karşılık olarak bir başka açıdan ifadedir. (Elmalılı Tefsiri) -
3.
0Durumu başka türlü kurtaramazsın zaten, kuyruğunuz sıkıştı mı müteşabih.
diğerleri 1 -
1.
-
3.
0Eğer Allah kuranda müteşabihlerin durumundan bahsetmeseydi yani kuranda müteşabih var veya yok şeklinde bir ayet olmasaydı evet haklıydın ama ayetle müteşabih olduğu bildirilmiş boş yapmana lüzum yok
-
-
1.
0Bu her istediğine daha doğrusu cevap veremediğine müteşabih demek anldıbına geliyor yoksa muhafazid nasıl kalkacak bunca sorunun altından.
-
1.
-
4.
0Kur'an'daki mucizeleri es geçip müteşabih olmasına rağmen bir açıklama yapılmış ayete bu kadar takılman cidden şaşırtıcı
-
-
1.
0Gerçekten bir mucize olsaydı takılmazdım.
-
1.
-
5.
0Objektif bakarsan göreceğine eminim ama demek ki baya baya araştırmışsın ki herşey bitmiş müteşabih ayetler kalmış ne biliyim klagib ateistler gibi evlatliginin karisi kendi cebini dolduruyor karilarini istedigi sirayla düzüyor gibi seyler inançsızlığın için yeter sanırım
-
-
1.
0Objektif bakarsan çok az dindar çıkar, ayetlerin başında müteşabih falan mı yazıyorda istediğine müteşabih diyorsun. Bunlar anca eğlence amaçlı yazılır, hani inançsızlık için azda değiller ama olsun.
-
1.
-
6.
0Mantık müteşabih olduğunu söylüyor kusuruma bakma islam alimleride buna müteşabih demişse yapabilecek herhangi birşeyim yok gerekli konularıda elimden geldiğince objektif olarak değerlendirdim hala da imanım var elhamdülillah Allah imanlı ölmeyi nasip eder inşallah
-
-
1.
0Mantık emreder ki ebabil olayı müteşabihtir, mantık emreder ki denizi yarma müteşabihtir, aynı şekilde şeytan müteşabihtir, adem havva kovulması falan müteşabihtir vs. bunları söyleyen müslüman kesimler var yani demek istediğim mantıkla bakarsan bunların hepsi birbirinden saçmadır, bu yüzden müteşabih denerek işin içinden çıkılmıştır.Ben buna inanırım, sen ona. Sabaha kadar da tartışsak bir yere varılmaz.
-
2.
0Eğer olaya mucizeler girerse mantıktan bahsetmenin saçma olacağını sende anlamışsın ayrıca biz metafiziki gayb aleminden bahsediyorduk ki burada kısmen de olsa mantığımız kullandık ve müteşabih olacağını düşündük. Demiştin sanki ayetin basında müteşabih yazıyor nerden bilebiliriz diye. Hiçbir ayetin başında yazmıyor ama kişi gayb aleminden bahsedilen olaylarda müteşabih olacağını anlayabilir. Mucizelere mantık açısıdan bakmak saçmadır. Mucizelerin varlığına bakışımız Allah'ın var veya yok olması Islam'ın hak din olup olmaması ile ilgilidir ki bu kanıtlanırsa yok şu mucize mantıksız yok bu mucize mecazi demeye gerek kalmaz. Allah'ın kanıtı mucizelerinde kanıtıdır.
diğerleri 0 -
1.
-
7.
0Şeytanın varlığı mucize değil, adem havva kovulma hikayesi mucize değil bunlar senin deyiminle metafiziki gayb alemi. Mantıkla bunlara bakarsan çok saçma şeyler bunlar, müteşabih denebilir. Peki sen bunlara müteşabih diyor musun?
-
8.
0Hayır bunlara müteşabih demiyorum ehli sünnette öyle kafaya göre tevil olmaz. Hz ademin yaratılışına müteşabih diyip evrime uydurmaya çalışan dinden çıkar çünkü bunlar hadis ve kuranla net sabit şeyler. Şeytanın ateşten var olması mucizevi bir olay aynı zamanda hz ademin topraktan hz havvanın kaburga kemiğinden yaratılmasıda bunlar ne kadar mantıksız olsa da dediğim gibi burada Allah'ın varlığının kanıtı önemli olan. Kur'an Allah'ın kitabıysa ve Hz muhafazid de son peygamberse zaten bu mucizeleri mantığa uydurmaya lüzum yok.
-
-
1.
0Mucizenin ne olduğunu iyi kavramak gerek, şeytana nasıl mucize diyebiliyorsun? Şeytan diye birşey yok ki ortada yaratılışı mucize, doğa üstü, açıklanamaz diyebilelim? hani mantık ayetlerin müteşabih olup olmadığını belirliyordu? Oho sen hala diyorsun ki kuran allahın kitabı vs.
-
2.
0Ben sadece o ayetten bahsederken kullandım gaybi ve mahiyetini bilinmeyen bir olayın müteşabih olması uygun birşey alimlerinde ittifakı olduğu sürece saçmalamaya gerek yok. Şeytana inanıp inanmamak inanç meselesidir. Buda Allah'ın varlığının kanıtıyla Islam'ın kanıtıyla olur.
diğerleri 0 -
1.
-
9.
0Bende diyorum ki işin içinden çıkılamadığı zaman mantık değil alimler devreye girip mütaşabih yapılıveriyor ayet. Oysa şeytan meselesi müteşabih sayılmaz. Senin mantıkla müteşabihtir.Ne allahın kanıtı var nede islamın.
-
10.
0Şeytan meselesine müteşabih demedim Arş meselesinin müteşabih olması ilmi meselelerden kaynaklanır çünkü zaman ve mekandan münezzeh diyebilmemiz için yine birsürü ilmi delil var. Senin mantığa göre ayetin müteşabih olabilmesi için ayette belirtmesi gerekiyor. Şeytanın yaratılması kaç defa dedim mantığa uymaz diye hala ısrar ediyorsun burada devreye giren Islam'ın hak din olup olmaması.
-
-
1.
0Şeytan meselesi senin bakış açınla müteşabih olmalı diyorum, dedin demiyorum zaten. Zaman ve mekandan münezzeh falan değil, bunlar müteşabih ayetlerde değil. Evet belirtilmesi gerekiyor, yoksa kafanıza göre müteşabih diyip sıyrılıyorsunuz.Şu ilmi delilleride merak ettim. Mantığa uymuyor diye mucize demek istiyorsun yani?
-
1.
-
11.
0Belirtmesi gerekiyorsa kuranda müteşabih ayet var diyen ayet kendini yalanĺıyor olur ki bu gerçekten saçma bir önerme
Ben müteşabihlik ve mantık ikilisini kullanırken o ayet için kullandım konuşmanın başından beri çarpıtıyorsun.
Mantığıma uymadığı için mucize demiyorum mucize olduğu için mantığıma uymuyor diyorum ayrıca.
Sen de kendi kafana göre zaman ve mekandan münezzeh değil müteşabih ayetlerde değil diyerek ilmi bir delilin olmadan konuşuyorsun halbuki bir çok delil var bu ikisinede -
-
1.
0Kendini yalanlamaz, tam tersi müteşabih yazması bu ayeti destekler. Orda müteşabih ayetlerin ardına düşerler yazar, oysa hangisinin müteşabih olduğunu bilmiyoruz. Hiçte saçma değil. Eğer kendini yalanlar'dan kastın buysa.Çarpıtan sensin. Eğer varsa göster hani ilmi delilin? Benim elimde de birşeyler var ama sen şimdi onlara da müteşabih dersin.Bu konuyu uzatabiliriz bana mesaj at uzun uzun konuşalım.
-
1.
-
12.
0Kendini yalanlamasından kastettiğim çok farklıydı iyi çarpıtmışsın. Şimdi sen diyorsun ki ayetin müteşabih olduğunu anlamamız için başına sonuna müteşabih yazılması gerekli diyorsun. Ve bir ayette kur'an'da müteşabih ayetler olduğu söyleniyor. Eğer senin dediğin gibi olsaydı hem bu ayet müteşabih var diyor hem de aha bak ayette müteşabih yazmıyor çelişiyor olacaktı ve bu cidden mantıksız. Allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olması 1400 yıldır süregelen birşey iki vehhabinin lafıyla allaha mekan izafe edip bidata düşmeye gerek yok ilmi delilden kastın şeyhülislam ibni teymiyye hazretlerimiz veya el cevziyye gibi sapık alimlerse almayayım
-
-
1.
0Neden çelişsin? Madem mantık belirliyor müteşabih olup olmadığını, neden bir ayete yazılmasın da çelişki diyelim? Açıkça fırsatçılığa müsait olmasını savunuyorsun.
-
2.
0Sen resmen önceki entrylerinde bunu ifade etmek istemiştin. Bir ayet müteşabih ise onunda ayete yazılması gerekir diyordun resmen.
diğerleri 0 -
1.
-
13.
0Hayır, her istediğine müteşabih denilmemesi gerekiyor diyordum defalarca da tekrarladım bunu.Ama yazsa çokta güzel olurdu.
-
14.
0Zaten istenilen ayetlere müteşabih denilerek kesilip atılmıyor. Allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olduğuna dair akli ve ilmi kanıtlar olduğu için bu ayetin müteşabih olduğu kararına varılmış.
-
-
1.
0Şu kanıtları bana bir atarmısın özelden merak ettim.
-
1.
-
15.
0Bunun için benim mesaj atmama ayrıca gerek yok internetten Allah'ın zaman ve mekandan münezzeh olması hakkında ki yazıları okuyabilirsin olmadı ben bulur sana atarım aklında bir şey kalırsa da bana sorabilirsin
-
16.
0internetten araştır hiç faydasını görmezsen veya farklı farklı şeyler konuşmak istersen özelden mesaj at konuşalım memnuniyet duyarım
diğerleri 14 -
1.
-
3.
-1Senin amk