-
1.
+3 -5Kuran, Azhab 50: Ey Peygamber! Mehirlerini verdiğin hanımlarını, Allah’ın sana ganimet olarak verdiği cariyelerini, amcanın, halanın, dayının, teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helal kıldık. Bir de peygamber kendisiyle evlenmek istediği taktirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere degil, sirf sana mahsus olmak üzere helal kıldık.Tümünü Göster
Bu ayette, muhafazid’e sınırsız kadınla evlenme hakkı verilmiş. Diğer müslümanların vermesi zorunlu kılınan “başlık parası” usülünden de kendisini muaf tutmuştur. Bir peygamberin cinsel hayatına Allah’ın müdahale etmesini gerektirecek kadar önemli olan durum nedir ki?
Kuran, Azhab 53: Ey iman edenler! Siz zamanını gözetlemeksizin, bir yemeğe davet edilmedikçe, Peygamber’in evlerine girmeyin. Ancak davet edildiğiniz vakit girin. Yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. Çünkü bu hareketiniz Peygamber’i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. Ama Allah, hakkı söylemekten çekinmez. Peygamber’in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. Sizin Allah’ın Resûlünü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarını nikâhlamanız asla caiz olamaz. Çünkü bu, Allah katında büyük (bir günah) tır.
Belli ki muhafazid Azhab 50’den aldığı yetki nedeniyle bayağı bi meşguldü ve misafirlerle ilgilenecek zamanı yoktu. Böyle birşey olabilir ama Kuran bir “Evrensel kitap” ise böyle bir ayetin içerisinde ne işi var ki?
Taberi, Camiu’l Beyan, 28/102: muhafazid, karıları arasında huzursuzluk ve kıskançlığa yol açtığı için, cinsel ilişkiyi sıraya sokmuştu. Bir gün, sıra karılarından Hafsa’dayken, ilişkide bulunmak amacıyla odasına gider, fakat Hafsa’yı bulamaz. O sırada cariyelerinden Marya ile karşılaşır. Bunun üzerine Marya’yı Hafsa’nın yatağına yatırıp onunla ilişkiye girer. O sırada Hafsa içeri girer ve ikisini yakalar. “Ey Tanrının elçisi! Beni aşağıladın. Benim günümde, benim sıramda, benim yatağımda bir cariyeyle yatıyorsun!” diyerek tepkisini dile getirir Hafsa. Bunun üzerine muhafazid “Vallahi billahi Marya ile bir daha yatmayacağım” diye yemin eder ve olay kapanır.
Fakat daha sonra muhafazid pişman olmuş ve Marya’yı özlemiş olacak ki, Allah(!) yine muhafazid’in imdadına yetişerek bir ayet ile olayı tatlıya bağlamıştır.
Kuran, Tahrim 1: Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah’ın sana helâl kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir.
muhafazid, çok karısı olduğu için adaleti sağlamak adına onlar arasında bir cinsel ilişki sırası yapmıştı. Fakat tabi ki eşleri arasında yaşlılar ve daha genç olanlar vardı. muhafazid ise gençlerle birlikte olmayı daha çok istiyordu. muhafazid’in kalbini bilen Allah evrensel kitabı Kuran’a hemen bir ayet daha indirerek sıra sorununu da çözmüştür.
Kuran, Azhab 51: Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. Boşadığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. Böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. Allah, kalplerinizde olanı bilir. Allah hakkıyle bilendir, halîmdir.
Hucurat ” hücreler” demek. muhafazid’in evinde dokuz hücre var ve her birinde bir karısı var. muhafazid cinsel isteği gelince bu hücreleri dolaşıyor. Bir gün muhafazid öğle uykusundayken Beni Temim kabilesinden kalabalık bir heyet gelmiş ve evin arka tarafında durmuşlar. Elmalılı’nın dediğine göre: “Resulullah henüz uyuyordu, ‘Ey muhafazid! Bizim yanımıza çık!’ diye bağırdılar, bunun üzerine uyandı ve çıktı”.
Bunun üzerine Hucurat suresi iniyor bakın Allah sevgili resulünü uykudan uyandıran densizler için ne diyor:
Kuran, Hucurat 4, 5: (Resûlüm!) Sana odaların arka tarafından bağıranların çoğu aklı ermez kimselerdir. Eğer onlar, sen yanlarına çıkıncaya kadar sabretselerdi, elbette kendileri için daha iyi olurdu. Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir.
Allah ne kadar sevgi dolu bir ilah! muhafazid’i öyle uykusundan edenler için bile ayet indiriyor. Ayrıca Kuran’ın evrenselliğini de bir kez daha kanıtlamış oluyor.
muhafazid ilk başta oruç zamanı cinsel ilişkiyi kısıtlamıştı, fakat müslümanların çoğu bu yasağa uymadılar. Daha sonra Allah(!) şu ayeti indirdi:
Kuran, Bakara 187: (…)Allah sizin nefislerinize güvenemeyeceğinizi biliyordu. Bu sebeple sizi affetti. Artık kadınlarınıza yaklaşabilirsiniz(…)
Kafirlerin Kuran’a karşı çıkmasının cezası ölümdür fakat konu cinselliğe gelipte Kuran’a karşı çıkıldığında Allah emirleri bile değiştirebiliyor. Belki böylesi muhafazid’in de işine gelmiş olabilir.
Anlaşılan Kuran’da muhafazid’in keyfine büyük yer verilmiş. Ne de olsa alemlere nur olarak indirilen ve kainat onun uğruna yaratılan bir peygamber(!).
başlık yok! burası bom boş!