1. 125.
    0
    ···
  2. 124.
    0
    beyler peki bişe sorucam şu altın oran işine ne diyosunuz amk vucudumuzun tum bolgelerinin a bölü b oranı 1.618 ve kabe de dunyanın altın oranı kuzeyın guneyıne oranı pıramıtlerın tasarımında da var ne dıceksınız
    ···
  3. 123.
    0
    bu başlığı açan arkadaş aklına soru geliyor soruyosun olmadı başka bi soru daha ,olmadı başka bi soru daha peki arkadaş kendine sormuyomusun bunun cevabını aldım bununda cevabını aldım, bunun cevabını alamadım ee ozaman tövbe haşa Allah yok demek yerine gibtir git araştır oku yannanım illaki o küçük beyninin alamıyacağı bişey var. körü körüne bağlılık, bebekler neden sakat doğuyo dünyanın bir sınav yeri olduğunu insanlara göstermek için muhakkakki o insanlar cennetin en üst katında yer alacak. bebek lan bu olur mu demiyomusun kendine ama işte bununda bir cevabı var eğer bu sorunun bile bi cevabı var ise arkadaş daha da ben yargılamam eğer varsa aklıma gelen bi soru da mutlaka cevabının olduğunu bilirim Allah yardımcın olsun
    ···
  4. 122.
    0
    1- kaderin esas anlamı allah’ın, olmuş olacak her şeyi bilmesi demektir. dikkat edersek insan iradesini yok saymıyor. bilmek ayrı yapmak ayrıdır. bilen allah’tır, yapan kuldur. bu konuya bir misal verelim;

    peygamberimiz i̇stanbulun fethini ve komutanını yüz yıllar önce müjdelemiş ve haber vermiştir. zamanı gelince de dediği gibi çıkmış. şimdi, i̇stanbul peygamberimiz dediği için mi fethedildi, yoksa fethedileceğini bildiği için mi söyledi. o zaman fatih sultan yatsaydı, çalışmasaydı, ordular hazırlatıp savaşmasaydı yine olacak mıydı. demek ki allah fatihin çalışıp i̇stanbul’u fethedeceğini biliyordu ve bunu elçisi hz. peygambere bildirdi.

    buradaki ince nokta: allah bildiği için yapmıyoruz. biz yapacağımız için allah biliyor. zaten allah’ın geleceği bilmemesi düşünülemez. bilmese veya bilemese yaratıcı olamaz.

    buna bir örnek verelim; allah dostu evliyadan bir öğretmen düşünelim. öğrencilerinden birisine “yarın seni şu kitaptan imtihan edeceğim.” diyor. fakat öğretmen allah’ın izniyle onun filim, maç, oyun, eğlence, derken sabah okula çalışmadan geleceğini bilerek, akşamdan karnesine “0” yazıyor. ertesi sabah öğrenci sorulan sorulara cevap veremiyor ve sıfırı hak ettiğini bildiği anda, öğretmen cebinden not defterini çıkarıp “senin çalışmayıp sıfır alacağını bildiğim için önceden deftere sıfır yazmıştım” diyor. buna karşı öğrenci “hocam sen sıfır yazdığın için ben sıfır aldım. yoksa geçer puan yazsaydın geçerdim.” diyebilir mi?
    demek ki allah yazdığı için biz yapmıyoruz, bizim yapacağımız şeyleri bilerek allah yazıyor. i̇şte buna kader diyoruz.

    2- dünyaya gelen her insan bir kader progrdıbına tabidir. i̇nsanın ne yapacağını, başına ne geleceğini yüce allah ezeli ilminde biliyor. ancak allah’ın bilmiş olması, insanın o işi yapmasını zorlamaz. çünkü allah, insanın önüne sonsuz seçenekler koymuştur.

    i̇nsan kendi iradesini kullanarak, hangi yolu tercih ederse, allah onu yaratır. dolayısıyla sorumlu olan insanın kendisidir.

    bu meselede şöyle bir örnek verilir: bir apartmanın üst katının nimetlerle, bodrum katının ise işkence aletleriyle dolu olduğunu ve bir kişinin bu apartmanın asansörü içerisinde bulunduğunu farz edin. kendisine, apartmanın bu durumu daha önce anlatılmış bulunan bu kişi, üst katın düğmesine bastığında nimetlere kavuşacak, alt katın düğmesine bastığında ise azaba uğrayacaktır.

    burada iradenin yaptığı tek şey, sadece hangi düğmeye basılacağına karar vermesi ve teşebbüse geçmesidir. asansör ise, o kişinin gücü ve iradesiyle değil, belirli fizik ve mekanik kanunlarla hareket etmektedir. yani, insan üst kata kendi gücüyle çıkmadığı gibi, alt kata da kendi gücüyle inmemektedir. bununla beraber asansörün nereye gideceğinin belirlenmesi, içindeki kişinin iradesine bırakılmıştır.

    i̇nsanın kendi iradesiyle yaptığı bütün işler, bu ölçüyle değerlendirilebilir. mesela; cenab-ı hak, meyhaneye gitmenin günah, camiye gitmenin ise faziletli olduğunu bildirmiştir. i̇nsan ise kendi iradesiyle, örnekteki asansör gibi her iki yere de gitmeye müsaittir.

    hangi düğmeye basarsa, yani nereye gitmek isterse, beden oraya doğru hareket etmekte, dolayısıyla da gideceği yerin mükafatı veya cezası o insana ait olmaktadır.
    *
    Tümünü Göster
    ···
  5. 121.
    0
    hepsini okudum bi kaç şuku verdim.
    ···
  6. 120.
    0
    daha sonra okumak üzre rezerve.
    ···
  7. 119.
    0
    ateistlerin kuran-ı kerimi müslümanlara oranla daha çok okumuş olması... ama çoğu müslümanın kendi "kutsal" kitabını okumaması... evet kuran okuyanı ateizme itiyor yazık ki.
    ···
  8. 118.
    0
    bu sorunun çok uzun cevabı var.. tüm kitaplardan daha hayırlı.
    ···
  9. 117.
    0
    @120 ahiret zamanında Anne oğlunu dusunemiyecek kardesim
    ···
  10. 116.
    0
    diyelimki öldük ve çok sevdiğimiz biri cehenneme biz cennete gittik buna insan isyan etmezmi o sevdiğini cehennemden çıkarmak istemez mi cehennemi basmaz mı?
    ···
  11. 115.
    0
    özet geçin huurçocukları okuyanı gibsinler
    ···
  12. 114.
    0
    bu saatte okuyamıyorum rezerve
    ···
  13. 113.
    0
    @116 okudum gibledim hacı zinadan çekinmiyosun, dinen bariz yasak değil mi bu konuyu ayrı tartışmak isterim aslında..
    ···
  14. 112.
    0
    kader demek biz bunlari ztn daha onceden yaptik yani biz bu hayati 2.kez yasiyoruz... bunu uzun uzun anlatirdim ama zamanim yok kisaca diyebilirim ki big bangi higgs bozonu hatta evrim bile allahin olmadigini kanitlamaz bana gore oldugu daha cok kanitlar siz resmi kucuk goruyosunuz beyler, takilmissiniz bazi darwincilerin pesine evrimi kanitlamaya size gore allahin yoklugunu kanitlamaya calismaya ama sunu kafaniz basmiyor tanri evrimi istemis olabilir tanri sadece big bangi yaratmista olabilir sonra insanlara bilinci vermiste olabilir yani bunu boyle dusunup bana soylediginizde sizin aklinizdan suphe ediyorum...
    ben cok ateist adam tanidim, siz allaha inanmamak icin sebepler ariyosunuz. ulan inanmazssan inanma amk ztn allahi kimse size kanitliyamaz ki yada siz yoklugunu kanitliyamazssiniz bosa tartisiyoruz... bana sahsen allaha inanmak birsey kaybettirmiyor sizin soylediginizin aksine bana kazandirdiklari var... ben yobaz degilim ki zinadan cekinen adam degilim ki din beni allah inanci beni engellesin...

    uzun oldu eminim 1 kisi bile okumaz ama gercekler bunlar tartismak bile yersiz bunlari
    ···
  15. 111.
    0
    Panpa hercanlının külli iradesi vardır. alın yazın bellidir sonuçta doktor olucaksın ama nekadar maaş kazanıcan nekadar sevaba girerek kazanıcan nekadar hayır duası alacağın senin elinde anladın ?
    ···
  16. 110.
    0
    sanırım sorunlar kitabi kısımda değil zaten. hani kuranda denenler mantıklı şeyler doğru olanlar, hangi aptal diyebilir ki cinayet güzeldir, güçsüzü ezmek güzeldir diye ? burda sorun yok ama olay ciks olunca içki olunca vay anam niye günah ? herşeyin bi yolu yordamı var... bi düzen var. işimize gelmeyen noktada sorgulama başlamasın. bende isterim ulan dengim kızla yatmak.. rahat rahat içmek... ama nerde ? bide görmediğimizden ve esrarengiz olduğundan bi fikrimiz olmadığından böyle konuşuyoruz... sonumuz hayrolsun.
    ···
  17. 109.
    0
    @111 hayır, bilakis sorgulamaya açık olmayan din, hak değildir. batıldır. sahih olan din her türlü sorgulamaya açık ve her soruya cevap verebilir nitelikte olmalıdır. yoksa aklı başında insanlar kafalarına yatmayan, akla mantığa hitap etmeyen bir saçmalığı alıp hayatlarına geçirerek bütün bir ömürlerini mahvetmezler. dinde bir takım dogmalar, dayatmalar varsa inan bu yine insanların iyiliği içindir. bana islamiyetin yasakladığı halde zararlı olmayan tek bir şey söyle?
    ···
  18. 108.
    0
    ve baska bir arguman daha.
    simdi su ana kadar gonderilen butum peygamberler barasisiz oldugu icin en son hz. muhafazid inmis. simdi bunlari gonderen alah olduguna gore demek ki bazi seyleri onceden kestiremiyormus
    ···
  19. 107.
    0
    @102 din zaten insanlar sorgulamasin diye vardir. birde milyarlarca insani hangi ortak paydada toplayip yonlendire bilirisn?
    din olmazsa insanlari yonetmesi cok zor olur. misal turkiyenin yuzde 48 i
    ···
  20. 106.
    0
    @5 bir kere düşünce şeklin zaman algısını işin içine katıp çıkarmanla değişebiliecek şekilde. tanrıyı zaman içinde önceli-sonralı düşünürsen, tanrı hem yarattığı an tüm yapıcaklarını bilio, hem de sonraki anlarda bunları değiştirmiyeceğini biliyo da olabilir. zamansız olarak bakarsan, ki insan yaradılışı buna müsait değil.. şöyle bi durum var, dünyada sahip olduğumuz mantıkla ne kadar farklı şekilde düşünmeye kalksak da sınırlıyız, aciziz, bunu kabullenmekten öte bi nokta bulamadım ben
    ···