-
1.
+1 -3bu sorum sadece müslümanlara. şuan bir test yapıyorum ve sizin cevaplarınızla testimi tamamlıcam. allah canlı mı? isterseniz kısa açıklamalar da yapabilirsiniz.
-
2.
+1 -3Ben sana bir soru sorayım: Cansız bir varlık, kudretli, adaletli ve merhametli olarak nitelendirilebilir mi?
Bari taşıyorsunuz biraz kullanın şunu artık. -
3.
-1
-
-
1.
-2@16 ve sen şimdi bu videoya cevap istiyosun. çok güzel sözlüğün seviyesi çok yüksek. ben harbi gerizekalıymışım.
-
1.
-
4.
+1neyse lan ben test sonucumu açıklıyorum. yukarıdaki soruya cevap veren iki müslümanı görebiliyosunuz.
@2 kısaca canlıdır diyor.
@3 ise canlılığın ve cansızlığın dışında diyor.
@2 canlı olması şarttır diyerek, kudret, adalet ve merhamet özelliklerini buna delil gösteriyor.
@3 ise bilinen herşeyin dışındadır diyor ve buna bir delili yok.
furkan'da allah ile ilgili "hayy" sıfatı kullanılır. bu ebedi ve ezeli dirilik anldıbına gelir. yani başı ve sonu olmayan bir canlı. bu özellik @2'yi doğruluyor gibi gözükse de aslında bir ayrıntı var. @2'ye göre allah adalet, kudret ve merhamet özelliklerini taşıyor. yani bir kişiliği var. oysa kişilik sonradan elde edilen ve başlangıçtan beri var olması mümkün olmayan bir özelliktir. tabi burada @2 yanlıştır demiyorum. çünkü @2'nin verdiği delil de furkan'a ait bir delildir. bu furkan'ın kendi içerisinde bir çelişki ya da hata olduğunu gösterir.
yukarıda iki farklı allah inancı gördük. ikiside müslüman olan iki yazarımız iki farklı allaha inanıyor ve bu iki farklılığı oluşturan şey bu dinin kutsal kitabı.
bir dinin en temel öğretisi yaratıcı öğretisidir bunu herkes bilir. fakat müslümanlara baktığımız da bu konuda bile sabit bir inanç olmadığını görebiliyoruz. bu durumda müslümanlık nasıl "hak din" olabiliyor? hatta müslümanlık hak din olsa bile hangi taraf doğru? -
-
1.
+1bütün bu çıkarımları az önce ilkokkulu reyiz swf , gibtir git liseli swf ve naaptın sen yeğen swf nin paylaşıldığı inci sözlük gibi münezzeh bir ortamdaki 2 yazarın yorumlarına göre yapıp tüm islamı burdan yola çıkarak değerlendirmen bir kenara senin dıbına koyayım canım benim ALLAH ı kendi pgibolojik gelişim evrelerinin birine tabii tutup değerlendirerek beni benden aldın hadi şimdi gibtir git ilkokullu
-
-
1.
0yarak anteni yukarıda verilen cevabın kitap da ki yerini bilmiyosun herhalde. Bana yazdıgın küfürleri muhafazid ve allaha söyledin kabul ediyorum. inandığınız allah da yukarıdaki swf paylaşan ve cevap yazan 2 binle aynı düzeyde. dıbını yardığımın hoşafı. gibtir git yazdığım meallerden birini oku. Piyasada onlarca tefsir, fıkıh ve meal kitabım var. Amın düdüğü. Git birisini oku. Başkalarınıda oku. Bişeyler oku işte amk. Sokuk. Mal mal yazıyosun bi tak bilmeden. Kendi pgibolojik evrenimmiş. Tırnagını gibtigime bak ya. Sizin allahınız kimin pgibolojik evreni lan dürrük.
-
2.
0evreyi evren olarak anlamış sığır birde kitap yazdığını idda ediyor http://inciswf.com/1293722663.swf
-
3.
0telefondan yazmıştım o yüzden bi yanlış okuma olmuş haklısın. yinede değişen bir şey yok. yazdığım yazıya cevap veremiyosan gibik gibik konuşma burda. ayrıca yazılanlarıda yanlış okuyosun ya da anlamada zorluk çekiyosun. ben kendi pgibolojik evrelerimde değerlendirmiyorum. insanların inandığı Allah zaten beşeri bir özellikler taşıyan bir ilah. bende bunu göz önüne koyuyorum. ilk soruma cevap vermeyip şimdi burda hata ayıklamaya çalışanların amk ben. madem allah inancın farklıydı o zaman ilk soruma cevap vereydin yarak anteni. nasıl bir allah inancın var onu söyle bende ona göre yorumumu yapıyım sana.
-
4.
0allahın insani özellikleri yok insani özellikleri olan bizlerin onu kavrayabilmesi için alegorik bir şekilde bazı betimlemeler var ben insan aklının yüceltilmesine karşıyım kendimizi fazla üstün görüyoruz ve buda bizi köreltiyor ALLAH inancıma gelirsek islamdaki gibi vardır diridir tektir onun iradesi üstünde hiçbir irade yoktur sonsuz yaşam sahibidir bütün yüce sıfatlar onundur kötü sıfatlardan beridir tek irade tek güç herşeye karar veren ve yöneten sonsuz akıl sahibidir ne bileyim kurandada denildiği gibi dağlar ovalar kağıt denizler mürekkep olsa onu anlatmaya yetmez
diğerleri 2 -
1.
-
1.
-
5.
-1herşeyi ALLAH yarattı ona bakarsan kuranda bukalemunları yarattığına dari bir ayette yok tek tek yaratılanlar listesimi olacak ? ayrıca kutsal kitaplara bakıyorsunda hadislere de bak o zman islam sadece kurandan ibaret bir din değil ayrıca ALLAH arşta bulunur demen aşırı saçma islama göre allah mekandan münezzehtir sen uçmuşsun arkadaş ayrıca çok kopmuşsun yani ALLAH a vasfı ben yüklemiyorum o bize bildiriyor hangi kutsal kitabı okuyosun anlamıyorum ama hiçbir yasayıda çiğnemedim ayrıca ALLAHın evreni yaratmama fikri aşırı saçma o zman sen ALLAH tan değil başka bir şeyden bahsediyorsun adı ALLAH olan müslümanların inandığı tanrıdan değil sen kendi ilahına başka bir isim ver ALLLAH ın zatı ve sıfatları bize bildirilen kadarıyla bellidir kardeş yada fazla assasins creed oynadın bilemiyorum artık ?
-
-
1.
-1neyse cahilliğinle yarışamıcam. sen kendi kitabından bi habersin amk cahil bin kurusu.
-
2.
-1haha güldürdün mk zütünden islamı yorumlamış bide atar yapıyo
-
1.
- 6.
- 7.
-
8.
-1Yok kafir. ALLAH herşeyden münezzehtir
-
-
1.
0o nasıl oluyor amk?
-
1.
-
9.
-1@2 tamam.
başka cevaplar lütfen. test yapıyorum şuan. -
10.
0sevgili kardeşim...
allah her zaman diridir, kayyumdur.
bu furkan da yazmaktadır.
selam ve dua ile... -
-
1.
0@41 hayy ve kayyum'dur yazıyor evet. her zaman diri olmak ne demektir peki biliyor musun? dirilik nedir yani? canlı mı cansız mı?
-
1.
-
11.
0Senin tek derdin bu işte. Beyinsiz beynine, kanalizasyon ağzına, ağzında gezdirdiğin uçkuruna, nereden aldığını bilmediğin tohumuna uygun bir ilah arıyorsun. Bul ve öyle bir ilah git ona tap. ŞEREFSiZ. Onun bunun evladı bunca şeyi yaratan bu düzeni kuran, senin bu çirkefine bile sana tanıdığı sürenin bitmesini bekleyecek kadar sabırlı olan - ki onun hiçbir sıfatı sınırlı değil- düşmanlarınının hilelerini tersine çevirmekten aciz olacak değil ya. Tuzaklarına tuzak kurmaktan aciz olacak değil ya. O senin anlama kıtlığını da düşünerek bazı şeyleri senin anlayacağın biçimde ifade etmiştir ama sen ille de kabul etmeyeceksen kabul etme. Taaa da ağzında gezdirdiğin o çirkefliğine kadar. inşallah Senin o inkar ettiğin ilah bana, senin o çekeceğin azabı, mümin kullarına vaat ettiği yerden seyrettirir.
-
-
1.
0izlersin tamam söylerim ben allaha. nadıbına kodumun anteni ben kendime ilah aramıyorum. göstermek istediğim şey sizlerin kendinize uygun ilahlar edindiğiniz. sen müslümansın ve allah ın özellikleri sınırsızdır diyosun. başka bir müslüman sınırlı özellikleri olduğunu söylüyor. kutsal kitaba bakıyosun bir yığın beşeri özellikleri var. hatta nefsi bilee var. nefis kişilik demektir ve nefsi olan bir ilah kişiliği olan bir ilahtır. kişiliği olan ilah ise bir başkası tarafından yaratılmak zorundadır çünkü kişilik sonradan elde edilir. şimdi okucaksın ama anlamadığın için bana "sen ilaha kişilik yüklüyosun" diceksin. hayır amk ben yüklemiyorum kuran dediğin kitapta yükleniyor o kişilik veren özellikler. mal mal aynı takları tekrarlatıyosun bana burda. kendi kitabını koumamışsın onu anladık bari benim sana özel yazdığım entryleri oku gibtiğimin andavalı.
-
1.
-
12.
0Hangi çelişkiden bahsediyorsun. Tahrip edilmiş diğer kitaplarla hareket etmek embesilliktir. Diğer kitaplar insanlar tarafından tahrip edildiği için onlara bakarak insani özellikler çıkarman normal olabilir belki. işte bu yüzden onların geçerliliği kaldırılmıştır. Kur'an'da böyle bir çelişki göremezsin. KURAN'A göre konuşacaksın. Diğerlerine göre değil. Konu hakkında farklı görüş bildirenlerin görüşleri kendi görüşleridir. Bilen de söyler bilmeyen de. Bilmeyenlerin söylediklerine bakarak onların yanlışlarını dinin yanlışı olarak göstermek objektif düşünen ve gerçekten samimiyetle gerçeği aradığını iddia eden birinin yapabileceği bir şey değildir. Furkan Sure adıdır Önce kitabın adını öğrenmen gerekiyor. Kur'anı baz alarak hareket et. gerçek niyetini net belirt ona göre cevap al. Ha bir de kimin ne olduğunun ve ne kadar bilgisinin belli olmadığı böyle bir ortamda aradığını bulamaman gayet doğal. Şöyle açıklayım : Rahatsızsın ve doktora gideceksin, rahatsızlığın kalple ilgili dünyanın en ünlü beyin cerrahına mı gidersin yoksa alanında gerçekten uzman ama o bahsettiğimiz beyin cerrahı kadar uzman olmayan bir kalp uzmanına mı?Tümünü Göster
Kalp uzmanının verdiği tedaviyi mi uygularsın yoksa bir burun boğaz kulakçınınkini mi? Ya da kadın doğum uzmanının mı? Şimdi rahatsızlığın komplike bir rahatsızlık da olabilir. Diğerlerinin alanına giren bir durum da rahatsızlığını tetikliyor olabilir. Bu durumda bunların yanına bir de veteriner ekleyip daha ziyade onun tavsiye veya beyanatlarına göre mi hareket edersin. Özetle eğer gerçekten hakikati arıyorsan doğru kaynağa ve doğru uzmana gitmen gerekiyor. Sana bahsettiğin cevabı veren kişinin bilgisine ne kadar güveniyorsun? Ya da inancına?.. Pekala başka bir inançtan olup da o inanca leke sürme düşüncesiyle de yazmış olabilir. Burada soracağın herhangi bir sorunun cevabını alacağın onca site olduğunu bilmeyecek kadar mal olduğunu kabul edersen ben de malın önde gideni olduğumu burada haykırarak söylerim. Siz beklentileriniz yönünde bir din ve beklentileriniz yönünde bir ilah arıyorsunuz. Siz öyle bir beklenti içindesiniz diye de Allah kendisini ve dinini sizin beklentilerinize göre değiştirecek değil ya. Dini kabul ediyorsan onun için değil kendin için kabul ediyorsun. Faydası sana. Kabul etmezsen de kendin için kabul etmiyorsun onun da zararı sana. -
-
1.
-1harbi gerizekalısın sen. ben zaten KURAN dediğin kitaptan bahsediyorum. başka kitaptan değli. sürtük bi tak biliyomuş gibi konuşuyosun. gibtir git meal oku internetten beleşe okursun rahat rahat. "embesilim bulamam" diyosan eğer kendi yazdığım tefsir kitaplarını veririm sana. dıbına koduğum hayatı boyunca bir kere okumadığı kitabı savunmaya çalışıyor bana. o kitaıb bi aç oku amk. allah arşı yarattı ve oraya kuruldu (tahtına kuruldu anlamında) yazıyor. yarattığı yere kurulan bir sultan gibi anlatılıyor yani. başka bir örnek veriyim kuran dediğin kitaptan. "onlar (müşrikler) size hile yapıp tuzak kuruyordu. allah da onlara hile yapıp tuzak kurdu." hile yapan ve tuzak kuran bir allah dan bahsediyor kuran dediğin kitap. amk öyle bir allah gerçek olsa bile taşağımdan değersizdir. istediği kadar kudretli olsun amk. hile yapan ilah mı olur lan. yannan beyinli hadi bunuda savun. kendi kitabında yazıyor amk yalanlıcak mısın yoksa?
-
1.
-
13.
0olum bi gibtir git kendi kendine polemik yaratıp kendini haklı çıkarıyorsun bide bakış açının ta dıbına koyim senin
-
-
1.
0al amk mal cevap veremedi. danagal bin ya :d bide okullar açılsada kurtulsak diyo yarram sen şortla gezerken ben diplomamı almıştım elime.
-
-
1.
0lan yazdıklarını okumaya bile tenezzül etmiyorum. başlığın ilk entrysi bile çok salakça zaten dıbına söylemeyim söylemeyim diyorum zorluyorsun. madem çok biliyorsun ne başlık açıp soruyorsun dıbına koduğumun salağı.. gibtir git amk sabahtan beri saçmalayıp duruyon
-
2.
0adam benim bilmediğim için sorduğumu sanmış ya la. vay anasının amı sayın seyirciler
-
1.
-
1.
-
14.
0Zamanın ve mekanın dışında olan yaratıcıyı zamanın ve mekanın içinde aramak nasıl bir çelişkidir. Allah'ı kainatın içinde aramak, bir mimari eserin içinde mimarı, bir resmin içinde ressamı, bir heykelin içinde heykeltıraşı, bir saat dişlileri içinde mucidini, bir uçak motoru içinde mühendisi, bir bilgisayar programı içinde programcıyı, - isterseniz daha milyonlarca sayılabilir- aramak gibi bir şey. Evet her şeyin içinde sanat eseri veya bilimsel bir ürün olsun o şeyin mucidinin ya da sanatçısının özelliklerini görebilirsiniz. Mesela resme bakarak ressamın hangi renkleri kullanmaktan zevk aldığını, şekilleri ele alış tarzına göre etkilendiği akımı, ya da bir motorun çalışma prensibine bakarak mucidinin zekasını, vs, vs, Ancak o eserin içinde onu ortaya çıkaranın kendisini göremezsiniz. Yaratıcıyı kabul etmek isteyene delil çok. Mesela ARI FiZiK KURALLARINI BiLSEYDi UÇAMAZDI. Yap bir arı uçur o zaman. Onu o cüsse ve o kanatla uçuran sanatkar böyle bir sanatkar işte. inkar etmekle kurtulacağınızı sanıyorsunuz. Çok yazık. Zaman ve mekan sadece içinde yaşadığınız şu zaman ve mekandan ibaret değildir. Kaldı ki bir an için öyle farz edin. an oluyor 8 saat uyuyorsunuz, 8 saatin nasıl geçtiğini anlayamıyorsunuz, an oluyor, zamanın geçmesi için saniyeleri saymak zorunda kalıyorsunuz. Zaman aynı zaman olmasına rağmen o anki durumunuza göre akışı değişebiliyor. izahı yok bunun. Pgiboloji diyeceksiniz. ruhu görmüyorsunuz. ruh bilimden bahsediyorsunuz. Ruh bilime de inanmamanız gerekiyor. inanın ama bir oduna inanın. Bir oduna bile inansanız, akl-ı selim inanın, inkarı şartlanarak değil, gerçeği akıl yoluyla keşfetmek için tüm ön yargılarınızdan sıyrılarak inanın işte o zaman inandığınız o odun bile sizi Mutlak Hakikat'e zütürecektir.
-
-
1.
0sana cevap vermeyide ihmal etmiyim. mal mısınız embesil misiniz bilmiyorum ama tanrılık ile tanrılar arasındaki fark başlığındaki yazımı bir oku. senin yukarıda yazdıklarının hepsi herhangi bir tanrı için geçerli olması muhtemel durumlardır. bende zaten tanrı(lar)ı inkar eden biri değilim. yazdıklarımı hiç okumadığını düşünüyorum. çünkü yazdığım yazıda tanrı'yı inkar etmiyorum. müslümanların allah inancını sorguluyorum ve bir çelişki ve hata olduğunu ortaya koyuyorum. yazdıklarıma cevap bulamadığın için konuyu saptırıyorsun sanırım. mesela senin yukarıda anlattığın tanrının allah olması imkansızdır. çünkü allah dediğin tanrıyı sen yukarıdaki gibi görüyorsun. allaha ait olduğu söylenen kitaplar ise öyle anlatmıyor. gayet beşeri davranışları olan bir allahdan bahsediyor. ki öyle olmasa bile benim asıl eleştirim yukarıdaki sorduğum sorudanda anlaşılması gerektiği gibi insanların inandığı allah içindir. sen yukarıdaki gibi bir açıklama yapıyorsun fakat milyar farklı görüş var bu konuda. A kişisi canlı diyor B kişisi cansız diyor C kişisi bunlardan münezzeh diyor. bu kargaşayı çıkaran da müslümanlığın kutsal kitabı denilen furkan adlı kitaptır.* eğer bu kitapta net bir bilgi verilseydi daha doğru olurdu. her neyse sen şimdi yine beni ateist olarak itham edip o yönde açıklamalar yapıcaksın. neden çünkü diğerleri gibi sende malın önde gidenisin.
-
1.
-
15.
0@1
Kusura bakma ama senin beynin beyaz peynirden falan mı kardeşim ? Hayır yani çok basit bir terim kullandım ve sen anlamamak için resmen kendini zorladın.
adalet, kudret ve merhamet diyince direkt olarak aklına bir kişilik geldi öyle mi?
Gel açıklayayım sende kurtul bende kurtulayım.
Adaletli olmak = Sadece bir kişiliğe veya varlığa uyarlanamaz. Adalet bir davranış biçimidir ve söz konusa duruma uyum sağlayacak şekilde sonuçlandırma yapmaktır. Adalet aynı zamanda bir oluş biçimidir. Mesela "hayat hiç adaletli/adil değil" cümlesini ele aldığımızda ortada bir kişiliğin olmadığını görürüz.
Kudret/Güç = Bunu anlaman daha kolay olacaktır. Kudretli olmak sadece "canlı" varlıklar için kullanılmaz. Bildiğimiz güç kelimesidir yani kudret. Bir taş ta güçlü olabilir, bir makine de güçlü olabilir, bir hayvanda ve bir insanda güçlü olabilir.
Merhamet = Tek bir anlam taşıyan terimdir. Davranışa dayalı bir olgudur. Bir hayvan da merhametli olabilir, bir insanda. Merhamet genel olarak canlıların bir nevi özelliğidir. (bkz: merhametli olmak)
Umarım anlamışsındır. Hala anlamamakta ısrar ediyorsan o da senin cahilliği artık yapacak birşey yok. Son olarak yanlış anladığın şeylere dayanarak zütünden element uydurma. -
-
1.
+1@19 kıvırma amk. ilk yazdığın mesaj ortada. "Cansız bir varlık, kudretli, adaletli ve merhametli olarak nitelendirilebilir mi?" diyen sendin. yani bu özelliklerin onu canlı yaptığını ima eden sendin. sofistlik yapma burda.
-
-
1.
-1cansız demiyorum ki ben amk ne mal adamlarsınız lan siz böyle..
şu dıbına kodugumun okulları açılsa bi gibtirip gitseniz artık.
-
1.
-
1.
-
16.
0@7 sen de yeni nesil müslümanlardansın. kuran müslümanısın yani. senden de cevap bekliyorum.
-
17.
0lan olum bu sözlük harbi yarak kürek bi yer olmuş. bir gram beyin fırtınası yok lan. eskiden böylemiydi bu sözlük.
-
18.
0@3 tamam.
başka cevaplar lütfen. test yapıyorum şuan. -
19.
0@10 harbi malın önde gidenisin. inandığınla ilgili bi cevap vericeksin altı üstü. sonuçtan mı korkuyosun yoksa?
-
20.
0müslümanlardan cevap bekliyorum hadi. Allah canlı mı?