-
47.
+1iran toplumu Humeyni yerine bunun peşinden gitseydi iran şu an çoğu Avrupa ülkesinin bile hayal edemeyeceği bir refaha ererdi.
-
46.
+1islam'ı doğru anlamış ve anlatmış bir babacan
-
45.
0iranlı aydın,rol model aldığım sayılı tarihi şahsiyetlerdendir
-
44.
0Her ne kadar şii olsa ve kitaplarında bunu yansıtsada mezhepleri iyi bilen ve nerde ne sıkıstırılmaya çalıştığını anlaybilen insanların okuması gereken birisi
onunla serüvenim insanın 4 zindanıyla başlamıştı sav'larının beni oldukca etkilemesiyle birlikte kafamdaki bir cok soruya cevap olmuştur. aslında almanyadaki bir konuşmasının kitaplastırlımıs halidir belkide ona olan sempatim burdan gelmekte.
Tabiki en iyi kitabı "insan" dır ayreten medeniyet ve modernizim kitabının ilk sayfalarını okuduktan sonra kapatıp bir süre düşünmemi gerektirmisti.
iyidir amma şii'lik ile ilgili sokusturdugu seyleri anlamak farketmek gerekte. -
43.
0sevgi aşktan üstündür
-
42.
-1marksizmden etkilenip islam'ı devrimcileştirmeye çalışmıştır ama olmamıştır tabii, islam'da sınıfsal bir taban aramayın. çoban dediğiniz muhafazid en başta tüccardır, hem de mekke'nin en zenginlerinden. dedesi abdulmuttalip de kureyş'in önceki lideridir, bir nevi aristokrat kökene de sahiptir yani muhafazid bin abdullah. 1978'de de ateşli üç beş genç haricinde kendisini tutan yoktur, humeyni bildiğin azılı yobazdır bu adamın yanında.
-
-
1.
0marksizmden etkilenmemiştir islam'ı da devrimcileştirmeye çalışmamış 'devrimcileştirme' neyse * islam zaten devrimcidir, tüm dinler böyledir. geldikleri zaman hakim olan bozuk düzene eleştiridir tüm dinler... marksizmi bilakis eleştirmiştir. peygamber efendimiz de eşinin mallarını işleten bir adamdı, hiçbir zaman zengin olmadı, hz.muhafazidin amcası vb. kişilerde tüm servertlerini dağıttı
-
-
1.
+1ahaha "servetini dağıttı" ne demek? muhafazid kureyş'in haşimi kolunun lider soyundandır, hem mekkeli "müşriklerin" liderleri hem de muhafazid'in çevresindeki sahabe grubunun ekseriyeti muhafazid'in amcası-kuzeni-yeğeni vs'dir. muhafazid'i sıradan bir adam gibi göstermeye çalışan bizim dingil yobazlar biraz islam öncesi arap tarihi okusunlar; muhafazid'in şam ve kudüs'e kaç kere gidip geldiğini, 20'li 30'lu yaşlarında nelerle uğraştığını falan açıp okusunlar. muhafazid kendisine 40 yaşında peygamber demeye başladı, öyle 24 yaşında devrimci bir genç değildi yani.
islam özelinde ise, islam gram devrimci özellik taşımaz. islam öncesi arap toplumunda kadının rolü esasında anlatıldığı gibi geri değildir, hatta hiçbir çok tanrılı toplumda islam gibi ataerkil-patriyarkal unsurlar bulunmaz, çok tanrılı dinlerin ekseriyeti anaerkildir ve tanrıçalar boldur; o kızları diri diri gömme olayı çok ufak bir yobaz grubun işidir. islam dünyaya karanlık ve vahşetten başka bir şey getirmemiştir hasılı. -
2.
-1Beni aydınlattın demek ki, soylu bir aileden gelenler servetini dağıtamaz veyahut, soylu aileden gelenlerin hepsi zengin olur müthiş bir dehasın seni değerlendirmek lazım... Bu ilk saçmalığına cevap olsun diğerlerine gelince, Şam'a Kudus'e gidince ne oluyor? Din mi çürütülüyor, yoksa şama kudüse giden peygamber olamıyor mu? Ben peygamber efendimize devrimci demedim islam devrimci dedim ama onuda diyeyim efendimiz de devrimcidir bu das-kapital okumak değil :( hakim olan bozuk düzeni yıkmak yerine daha iyisini getirmektir. 24 yaşında olmasıyla 40 yaşında olması arasındaki fark nedir bilemiyorum ? Dev-gence mi kaydolması lazımdı ? 'islam özelinde ise' bak yahu şu entel cümlelere bak bari, ihtiva, muhteva filan deseydin daha entel dururdu dağ kaçkını seni * Şu ana kadar da ateist bir bakış açısıyla yorum yaptım, tüm dinler dediğim gibi bu şekilde gelmiştir bunu en ateistine git söyleyecektir. bozuk olan sistemin eleştirilmesi ve daha iyi bir sistem getirme amacındadır senin benimle tartışabileceğin nokta, bu sistem getirmenin, din oluşmasının tanrısal kaynaklı olup olmadığı olabilir birazcık tarih biliyorsan yok ben turan dursun okurum diyorsan saçma salak hadislerle sana mutluluklar. islam'ında ne kadar devrimci olduğunu görmek istersen, kuran'ı açıp görebilirsin, adaletsiz, eşitliksiz tek satır bul ben senin elini öperim. ilkel toplumlarda kadının rolü neymiş engels 'ailenin özel mülkiyetin ve devletin kökeni' kitabını oku görürsün burada da çoluğun çocuğun aklını karıştırma
-
3.
+1ahaha ailenin özel mülkiyetin ve devletin kökeni'ni okuduktan sonra üstüne fatmagül berktay'ın tek tanrılı dinler karşısında kadın çalışmasını da bir oku, bu yobaz kafayla islam'ın kadını nasıl bir paçavraya çevirdiğini görmen zor ama ilerleme kaydettirir. islam devrimci değildir, mesela isa bir devrimcidir, hristiyanlığın yayılması da yeraltında örgütlenen gruplar tarafından olmuştur; islam ise, muhafazid gibi sırf ticari çıkar için daha önce 2 evlilik yapan ve kendisinden 20 yaş büyük olan hatice ile evlenebilen, kendisine karşı çıkmayı sürdüren herkesi infaz ettiren, eli kanlı bir arap hükümdarıdır, isa ile karşılaştırıldığında malkoçoğlu filmindeki bizans generali gibi kalır muhafazid. şu devrim hakkındaki liseli görüşlerini de bırak, "mevcut sistemin yerine daha iyisini getirmek" ne demek embesil? aç biraz lenin oku, kautsky'nin gradual revolution tezini nasıl çürüttüğüne bak, devrimin anldıbını bile bilmiyorsun gerizaklı. devrim ancient regime'in çöken iktisadi altyapısının politik üstyapıya yansımasıdır, fransız devrimi feodal iktisadi altyapının politik üstyapısını yoketmiştir, ekim devrimi kapitalizme yapmıştır aynı şeyi. islam aristokratik-feodal üstyapıyı tamamen korumuş -kureyşin lider aileleri hükmetmeye devam etmiş-, ancak arap kabileleri güçlü-central bir devlet mekanizmasına ulaşmıştır. neyse senin gibi ayak kokusuna secde eden tipler anlamaz bunları asdasfsdfsdf.
-
4.
+1 -1Yani bilmeyen şu yazdıklarını görse bir şey diyorsun sanar, senide adam sanır (: sen ilk önce terbiyeli olmayı öğren, insanların inançlarıyla, değerleriyle dalga geçilmeyeceğini de... Kadın konusunda hala kıt kafan alamıyor, islam kadar kadına değer veren başka hiç bir kurum kuruluş yoktur. Zaten islam'da kadın, erkekte yoktur. Kul vardır, insanları fiziksel özellikleriyle değil fikirleriyle ve hissiyatlarıyla değerlendirme vardır. Cinsiyet, fiziksel yapı vs. sadece toplumsal işleyişte devreye girer burada da tam bir eşitlik söz konusudur, yani gerçekte islam'ın i'sini bilmediğin belli oluyor. Materyalist açıda ise, kadını geçtim insanın varoluşunu ve gelişimini buhar makinesine bağlamaktan fazlası yoktur. Devrim'i ben marksist açıdan ele almıyorum bre cahil arkadaşım benim... Devrimin genel tanımıyla yorumlama yapıyorum yani laf cambazlığı da yapamıyorsun gülüyorum (: Marksist açıdan yorumladığın iki devrime de gelirsek (: (: Ekim Devrimi kapitalizmi yıkmadı kapitalizm olgusu tam oturmamıştı bu yüzden Menşevikler bekleyelim otursun diyordu. Lenin ne yaptı? Sabırsızlandı, sonra lan harbiden bu iş olmadı deyip NEB'i uyguladı. Altyapı her zaman üstyapıyı belirlemez artık şu Marksa tapmayın, eğer belirleseydi Napolyon kral ilan edilmezdi. Gerçekten çok boş birisin, sen bu teraneleri git lise talebelerine yuttur dev-gence kaydolurlar belki (: Hz. muhafazid hakkında ve o dönem hakkında söylediklerine cevap bile yazmıyorum git eline bir lise kitabı al, oku. Sonra okuduğun kitabın kaynaklarından da bir yolculuğa çık belki biraz adam olursun
-
5.
+1 -1NEB değil o nep ahaha mal. kuran'ı da arapça değil türkçe oku, biraz anlarsın; kadın'ın miras hakkı erkeğin yarısıdır, boşanma hakkı kısıtlanmıştır, erkeğin giyim kuşamı hakkında tek satır ayet yokken kadının ne giymesi, nasıl davranması vs hakkında muhafazid satırlarca ayet uydurmuştur, cennet tasvirinde bile erkeğe memesi yeni çıkmış bakireler vaadedilirken kadına özel tek bir vaat sunulmaz. zaten ayşe haricinde islam tarihinde politik-sosyal konumu yüksek bir kadın da yoktur, halbuki o kız çocuklarını gömdüğünü söylediğiniz mekkeli müşrikler tanrıçalara tapardı ("putların" isimleri de hep kadın isimleridir), lider grupta kadınlar da erkekler ile aynı haklara sahipti.
ben sovyet iktisadi tarihi hakkında 55 sayfa yazı yazdım tkp'nin komünist dergi'sine embesil, bilkent'te de 250 kişinin önünde soviet industrialization process üzerine konuşma yaptım henüz lisans 1. sınıfta. lenin'in development of capitalism in russia kitabını da oku, 1917'de rusyada olgunlaşmanın arefesinde bir kapitalizm vardı, bolşevikler köylünün yanı sıra 3 milyon sanayi işçisini de örgütlediler iç savaş boyunca. sovyetlerde olmayan kapitalizm değil, ağır sanayi ve endüstri idi, 1928'den sonraki ilk iki 5 yıllık kalkınma planlarıyla sovyetler endüstrisini de tamamladı.
neyse bunları çok uzatmaya gerek yok, çünkü klagib bir islamcı yobazsın, aklını hapsetmiş, uyduruk cehennem korkusuyla insan onurunu gibip atmışsın. bilim yayıldıkça din denen karanlığın, vahşetin önü kesilecek, muhafazid'in dünyaya sadece kan ve hırsızlık getiren bu uydurmaları silinip yok olacak.
edit: ahaha amk ya adam liseliymiş o kadar paragraf döşedik bu amsalağa. -
6.
+1 -1Gittim ilim meclisine, ilim kıldım taleb; ilim ta gerilerde kalmış illa edep illa edep... diye bir söz vardır. Bu kadar kibre hapis olma, ilk önce çok ciddiye alma bu kadar beni entrylerime filan bakmışsın * Burası inci sözlük ve kimse gerçek kimliğini vermeden, trollükte yapar, farklı bir kimlikte de davranır bak o kadar konuştuk ben senin gibi ne iş yaptığımı vs. söylemedim çünkü bir kibir budalası değilim ama senin neden kibir budalası olduğun belli oldu * Ben islam davasının bir evladıyım da senin ne olduğun anlaşıldı Tkp'ye yazı yazmış bak sen ne dedi sana sarı parti tkp? Çok müthiş adamsın mı dedi * Ne büyük başarı yahu burjuva kulüpçülerine yazılar yazman bu alanda teorik çalışmalar yapman. Ama en kötüsünden bir Hkp'liye gitsen seni tokat manyağına çevirir tıpkı Kaypakkaya'nın burjuva tkp'lilere yaptığı gibi. Yazıda da yanlış yapmışım evet kusura bakma bana Aren oportünizmini hatırlatıyorsun onlarda Mahir Çayan yazıda bir hata yapınca lan bakın nasıl yazmış öhöhöhö demişti 90 milyon nüfüsluk Çarlıkta 3 milyon işçi yeterli oldu da işçi öncü güçtü temel güç köylüydü. Bu yüzdende buna kapitalist sistemin yıkmı diyemezsin. Marks der, lenin der, ama ekonomik analiz ideoloji temelli yapılırsa böyle dogmalaşır. O kadar konferans vereceğine sosyalizmin alfabesini okusaydın Artık bu goygoylarınız bitmemiş miydi? Akıl hapsi filan bunu bir materyalist mi diyor hahahaha Tamam haklısın en doğrusu sende, diyalektik zaten takum gibi bir şey, das kapital de işçinin incili muhafazid'den kalan kayda değer tek şey Kuran onu bir açıp bak gözünü seveyim, hırsızlıkla, kanla ilgili ne var? Ama bakarken cinsiyetsiz huriye (manevi arkadaştır normalde) kadın diye, vasıflı-değerli demeyide göğüse çeviren gerizekalı meallerden okuyup haa bak karı kız dedi kafanla yapma. Zira kafirlerle cihad dedini görünce lan cihad kafa kesmek değil mi vay yobazlar deme cihadın kaç anlamı var onu öğren... Yani en temel konularda bile çok büyük yanlışlar yapıyorsun görüyorum ki Marksist ideolojide çok gerisin, daha kendi ideolojini öğrenmeden hiç bilmediğin bir dini, kitabı eleştirmeye çalışma kazara başka bir yerde yaparsın rezil olursun burada iyi tanınmıyorsun Gerçi seni meclise alıp dinleyen var mıdır orasını bilemem
diğerleri 4 -
1.
-
1.
-
41.
0câriyenin evinde.” (s:49) Allah, -hâşâ- Hz.Hacer’in evindeymiş.b) “Allah, dünyanın kalbi, varlığın mihveridir.” (s:50) Allah –hâşâ- dünyanın kalbiymiş.c) “Allah ve insanlar/topluluk bir cihette, bir saftalar.” (s:50) Allah –hâşâ- insanlarla aynı saftaymış.d) “Allah’ın çevresinde tavaf yapıyorsun.” (s: 54) Kâbe’ye Allah diyor. Hâşâ! Tavaf Allah’ın çevresinde yapılıyormuş.e) “Vay be! Bu tevhid …seni Allah’la diz dize oturtuyor. …Allah’ın benzeri olarak görüyor. “ (s:56) Allah’la diz dize oturmak, Allah’ın benzeri olmak… Bu benzetmelerin insanı ne hale getireceği ehlince malum.f) “ilâhî özün, içinde, Allah’ın ruhu girdaptan doğup başını kaldırıyor. Nereden? Allah’ın elinin sağ elinin altından.” (s: 59)Altı çizili yerlere dikkat. g) “.. sa’y et. Fakat çember çizerek değil, çembersel çaba, değirmen eşeğinin sa’yi gibidir, kısır döngüdür, sonuçta başa dönersin. Böyle bir şey, “abes”, “anlamsız”, içi boş daire, içeriksiz, hedefsiz: Tıpkı sıfır gibi.” (s: 67)Sa’y ile tavafı karıştırıyor. Sa’y istense de zaten çembersel yapılamaz. Değirmen eşeğinin sa’yi gibi diye bir benzetme yapanın kendisi eşekten aşağı olmaz mı!Kâbe’nin etrafında yapılan tavafı da sıfır olarak görüyor.h) “Ey insan! “Allah’ın ruhu”! (s:80) Burada insana, “Allah’ın ruhu!” diye hitap ediyor.i) “Ey hacı, yolun sonunda Allah seni beklemekte…” (s: 91) Bu söz de sâfî küfrî bir benzetme…j) Müzdelife’den Mina’ya hareket edecek hacıları, yıkılmaz bir duvara benzettikten sonra şöyle diyor: “Bu çelik duvarı dünyada yıkabilecek hiçbir güç yoktur. ibrahim ve muhafazid dahi yıkamaz.” (s: 106)Görüyor musunuz hâinliği!.. Böyle bir duvarı yıkmayı hedeflese hedeflese ancak kâfirler hedefler. ibrahim (Aleyhisselâm) ile Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’i bu çelik duvarı yıkmak istiyor gibi gösteriyor. Bu çelik duvarı yıkma cürmünü Hz. ibrahim’e ve Peygamberimiz’eyüklemek ise, olsa olsa imansızlık alâmetidir.k) “Ki sen, tek bir “varlık”sın: Kendi “mahiyet”ini kendin yaratmalısın.” (s: 112) Allah’a ait olan yaratmak kelimesini insana izafe ediyor.l) “Savaş ibrahim’in içinde, Allah’la ismail arasında savaş.” (s: 119) Eh, bu artık sapıklığın dik âlâsıdır.m) “Hâtemül Enbiya dahi kendini korumasaydı sarsılabilir düşebilir, yaptıklarını heba edebilirdi. O bile şirkten masum değildir!” (s: 129)Değerli okuyucular. Peygamberler hakkında bu ifade kullanılamaz. Çünkü peygamberler Allah tarafından korunmakta olup şirke düşmek şöyle dursun sıradan günah işlemekten bile uzaktırlar. Böyle sözler, ancak imansız ağızlardan çıkar.6- Ali Şeriatî’nin cahilliklerine gelince:a) Haccın başlangıcını zilhiccenin 9. günü olarak anlatıyor. (s: 79)Halbuki hac, Zilhiccenin 8. günü başlar.b) “Âdem doğduğu zaman” (s: 84) diyorHazreti Âdem doğmamış, topraktan yaratılmıştır… c) “Hacta ilk hareket Arafat’tan başlar” (s: 86) diyor. Yanlıştır. Hac Mina’dan başlar.d) Şeytan taşlamak için toplanacak taşları şöyle tarif ediyor: “Cevizden daha küçük, fıstıktan daha büyük” (s: 101)Yanlıştır. Doğrusu şöyle: Nohuttan büyük, fındıktan küçük. Milyonlarca hacı cevizden küçük taşlar toplasa Mina’da taş dağı meydana gelir.f) “Demek Allah için insan kurban etmek yasak oluyordu. Oysa geçmişte bu, yaygın bir dinî gelenek ve ibadetti.” (s: 135)Dinî gelenek derken hak dini kastetmektedir. Oysa hak dinde insan kurban etmek gibi bir gelenek ve ibadet yoktur.g) “Şimdi her şey sona erdi. Nerede? Mina’da!” (s: 146)Yanlış. Hac Mina’da bitmez. Çünkü daha ziyaret tavafı yapılacaktır.h) “Bugün Zilhiccenin onu. Kurban Bayramı, Hacc sona erdi.” (s: 146)Yanlıştır. Taşlama devam etmektedir.i) “Bu üç günde (bayramın üç günü) Mina bölgesinden dışarı çıkmak yasak! Ka’be’yi tavaf için bile geceleyin dışarı çıkmaya hakkın yok.” (s: 147)Bu da ancak zır câhillerin düşeceği bir yanlış. Böyle bir yasak yok.7- Şeriatî’nin Hac kitabında bazı mübârek isimler geçiyor. Meselâ:Harun kelimesi 1 defa, Peygamber kelimesi (Peygamberimiz kastedilerek) 3 defa, Musa kelimesi 4 defa,Ali kelimesi 5 defa, Hüseyin kelimesi 6,Hacer kelimesi 9 defa, muhafazid kelimesi 10 defa,Âdem kelimesi 21 defa, ismail kelimesi 90 defa, ibrahim kelimesi 131 defa geçmektedir. Buna rağmen hiç birini “Hazret” kelimesiyle anmıyor. Hiç birinde “Hazret” kelimesi veya “Aleyhisselâm” da yok…Tümünü Göster
-
40.
0Aslen şiî olup şiîlerin bile tasvip etmediği Ali Şeriatî diye biri var. Birileri, Peygamberimiz örnek olarak yetmezmiş gibi onu örnek bir şahsiyet gibi göstererek, müslüman gençlerin zihinlerini onun bozuk fikirleriyle doldurmak peşinde. Bu gayretkeşlerdenbiri de Mustafa islamoğlu…Bu yazımızda, onu kendi sözleriyle daha yakından tanıtacağız. Tanınmalı ve hangi derekelerde olduğu bilinmeli ki, onu yüceltenler de tanınmış ve bilinmiş olsun.Şeriatî’nin muhafazid KiMDiR isimli kitabına bakıyoruz. Görelim bakalım, Mustafa islamoğlu’nun öve öve bitiremediği bu mahlûk, islâm büyükleri hakkında neler yazmış. Başlıyoruz. Bismillah:1- Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’in diliyle övülen ve ashabın en büyüğü olan Hazreti Ebûbekir, Hazreti Ömer veHazreti Osman (Radıyallahü anhüm) hakkındaki iftiraları şöyle:“Ebûbekir… ihtiyar, yumuşak, her işi basite alan birisidir. Tehlike dolu toplumsal, siyasal mesuliyet, böyle bir ruhsal yapıyla bağdaşmaktan daha ciddi ve önemlidir.”“Ömer… yenilikçilik özelliği yoktu… düşünce açısından zayıftı… itikadî ve fikrî bir mevzu sözkonusu olduğunda çok güçsüz görülüyordu. Kendisi de devamlı düşünsel alandaki hatalarını itiraf ediyordu.” (s: 317)Osman… görüş açısı dünya görüşü dar ve zayıf birisidir. Peygamberle yaptığı işbirliği sırasında kimse onun en ufak bir üstün ve fevkalâde iş yaptığını görmemiştir. islâm’ın öz ruhunu, derinliğini, sınıfsal yönelimini hissedememiştir. islâm’ı, “şiarlar” ve islâm rehberini “şiarları yücelten”den başka bir şey olarak niteleyemiyordu. Servet ve süse, kavmine ve kendine düşkünlüğü, büyüklere ve altına, güç ve kan sahiplerine saygıda bulunma, onun ruhunda o kadar güçlüdür ki, onun ahlâkî bağı, islâm’dan daha çok cahiliyeye yakın ve iç içedir. En büyük tehlike, tehlikeli ve güçlü Beni Ümeyye hanedanına mensup oluşudur. Kuşkusuz O’nun böyle bir ruhsal yapı ve görüş açısıyla, bu uyanık, layık islâm maskesi takmış güçlü düşmanların elinde bir “sadık uygulayıcı”dan başka bir konumu olmayacaktır. (s: 318)2- Bir gurup ashabı Hazreti Ali (Radıyallahü anh) aleyhinde olmakla suçlayıp sonra Hazreti Ebûbekir (Radıyallahü anh) Efendimiz’e şöyle dil uzatıyor:“…bu grupla Ebu Bekir’in cahiliyedeki özel ilişkisi tamamen belirgindir.”“… Ebu Bekir bu gizli grubun seçkin şahsiyetidir.”Hz. Ebûbekir (Radıyallahü anh) güya arap köleleri serbest bırakmak için şöyle bir tavsiyede bulunmuş:“Allah bize bir çok acem köle bağışladığı için, arabı köle olarak kullanmak gerekmez.”Bu iftiradan sonra lafı dolandırarak, Hazreti Ebûbekir Efendimiz’i câhiliyenin ekgib terbiyesiyle suçluyor:“…bunlar gibi düşünce ve duygusundaki birçok zaaf noktaları, islâm’dan öğrendiği üstün faziletlere karşılık, geçmişteki terbiyeetkilerini hatırlatıyor.” (s: 321)3- Hazreti Ali (Radıyallahü anh)’a karşı gizli bir grup oluşturulduğunuanlattıktan sonra, bu hareket içinde olanları –ki bunlar başta Hz. Ebûbekir (Radıyallahü anh) olmak üzere Aşere-i Mübeşşere’den olan zatlar oluyor- bu grubun tavrını şöyle ifade ediyor:“Ali’ye karşı beslenen kinler.”4- Sıra geliyor Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’e dil uzatmaya. Güya Peygamberimiz Hazreti Ali (Radıyallahü anh)’ın üstünlüğünü açıklamayıp susmuş:“muhafazid’in Ali hakkındaki sükutu, onu tarihte savunmasız bırakacaktır.”Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’i suçlamaya devam ediyor:“Acaba muhafazid, ….Ali’yi kollamayacak mıdır? …sükutuyla …o acımasız tarihin eliyle paymal etmiyecek midir?”“…nitekim öyle de oldu. Onu tarihte en kötü adam olarak tanıttılar.” (s: 322)Bu da tarihe iftira. Tarihte Hz. Ali Efendimiz en kötü adam olarak mı tanıtıldı?5- Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem) cennetlik olduğunu müjdelediği zat hakkında kullandığı ifadeye bakın:Abdürrahman bin Avf …mal severliği süse düşkünlük huylarını, câhiliyeden kendisiyle birlikte taşımaktadır. “Menfaat” ile “hakikat” onun gözünde ayrılmaz bileşik ve birbirinden ayırt edilmez bir olgudur. (s: 323)6- Meşhur Gadir Hum hadisesini anlatırken, tarihe iftira ediyor: “ashab Ali’ye biat etti” diyor. (s: 323)Bu yalanı söylemekle farkında olmadan öyle bir açık veriyor ki, demeyin gitsin. Bi kere Gadir Hum hadisesi Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem) zamanında olmuştur. Peygamberimiz hayattayken Hz. Ali’ye biat edilmesi bahis mevzuu olur mu hiç!7- Resulüllah (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’in hastalığı anında sefere çıkmak üzere olan Üsâme ordusundan bahsederken şöyle diyor:“Ebûbekir ile Ömer sıradan asker idi. Bu mesele onların ağrına gidip, açıkça Üsame’nin komutanlığına itirazda bulundular.” (s: 324)Bu söz bir acem yalanı olup gerçek tamamen tersidir. Üsâme Hazretleri genç ve tecrübesiz olduğu için başka bir kumandan tayininin daha uygun olacağını söyleyenlere Hz. Ebûbekir (Radıyallahü anh); “Ben, Resûlüllah’ın tayin ettiği kişiyi kumandanlıktan alamam” diye cevap vermiştir. Hatta Hz. Üsâme at üzerinde olduğu halde kendisi yaya olarak onu Hazreti Resûlüllah’in tayin ettiği kumandan olarak uğurlamış, Üsâme (Radıyallahü anh) bundan sıkılıp ata onun binmesini isteyince de; “Allah yolunda birazcık da bizim ayağımız tozlansa ne olur” diye cevap vermiştir.8- Vefatından önce herkese hakkını vermek isteyen Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’in şöyle söylediğini yazıyor:“Ey halk, kimin sırtına kırbaç vurmuşsam… kime küfür etmişsem…” (s: 329)Hâşâ, Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’i başkalarına küfür eden biri olarak gösteriyor.9- Hazreti Ömer’in, Ashâb-ı kiramın diğerleri gibi Peygamberimiz (Sallallâhü Aleyhi ve Sellem)’in yolunda canını feda etmekten çekinmeyeceğinibütün müslümanlar bilir. Ama Ali Şeriatî, Peygamberimiz’in ömrünün son saatlerinde bir şeyler yazmak istemesi üzerine, Hz. Ömer’in Peygamberimiz hakkında şöyle söylediği iftirasını yapıyor: “Bu adam savsaklıyor.” (s: 333)10- Bütün tarihlerin yazdıklarına göre, Peygamberimiz, başı Hz. Aişe validemiz’in göğsüne yaslanmış olduğu halde vefat etmiştir. Şeriatî ise tarihe yalan bir not düşerek bu son hali şöyle anlatıyor:“Ali, muhafazid’in başını göğsü üzerine aldı.” (s: 336)Görüldüğü gibi, kitap boyunca Hazret kelimesini kullanmamakta ısrar ediyor. Değerli okuyucular! Ali Şeriatî’nin bir de Hac isimli kitabı var. Bir de ona göz atalım. Kitap, Ejder Okumuş tarafından tercüme edilmiş. Elimizdeki 2. baskı Şûrâ Yayınları’na ait. Nisan 2001…4. sahifede “Yayıncının Notu” olarak şu cümleler göze çarpıyor:“Bu kitap, Şehid Ali Şeriatî’nin bizzat gözden geçirip ilâveler yaptığı ve “Öğretmen Şehid Dr. Ali Şeriatî’nin Eserlerini Derleme Bürosu”nun külliyat arasında yayımladığı Farsça son Hacc baskısının tam çevirisidir.”Demek ki neymiş? Ali Şeriatî bu kitabı bizzat kendisi gözden geçirmiş. Aşağıda madde madde verilecek bilgileri lütfen bunu bilerek değerlendiriniz.1- Daha başta zehirini kusuyor. Diyor ki: “Ve yine biz, aynı yöntemle, islâm mezhepleri arasında bir mukayese yapsak, islâm dâhilinde bulunan Şia’yı, dinler arasında islâm’ı nasıl görüyorsak öyle görürüz.” (s: 8)2- Şeriatî’nin, Hac hakkındaki şu ifadesine bilhassa dikkat: “Ve Hacc: Müslümanlar arasında her yıl tekrar edilen en çirkin, en mantıksız eylem!” (s: 9)Bu söz üzerine biz de diyoruz ki, bu sözün sahibi en alçak en rezil insan…3- Müslümanları şöyle suçluyor: “Kur’an’ı yok edememiş kapatmışlardır.“Kitab”ı “teberrük edici şey” haline getirmişlerdir.” (s:11)Açıkça, müslümanları Kur’an’ı yok etmek için uğraşmakla suçluyor. Teberrük/bereketlenmek kötü bir şeymiş gibi, Kur’an’ı teberrük edilen şey haline getirmekle suçluyor.4- Bakın hacda tavaf eden Müslümanlara nasıl hakaret ediyor:“Yemenliler, saçları perişan ve pis, gözleri çökmüş, bellerine ip bağlamışlar, her biri mezardan çıkmış tıpkı bir hortlak gibi. Ve siyahlar; iri, uzun boylu ve kazık gibi, dudaklarını köpük bürümüş…” (s: 71)Bu sözler, bir Müslümanın din kardeşleri hakkında söyleyeceği sözler olamaz. Onların görüntüleri böyle olsa bile bu ifadeler kullanılamaz. Öbür taraftan hacda, kötülükler görülmez, gizlenir, iyilikler anlatılır.5- imanî bakımdan uygun olmayan öyle benzetmeleri var ki, aşağıda da göreceğiniz gibi, bu teşbihlerin her biri en hafifinden insanın imanını sarsar. Yazının fazla uzamaması için bunları kısa değerlendirmelerle verelim:a- Hacer Vâlidemiz’den câriye diye bahsederek şöyle diyor: “Allah, Afrikalı siyah bir cârTümünü Göster
-
39.
0tarafsız olduğu söyleniyor ama değil
-
38.
0bizi rahatsız etmeye gelmiş
-
37.
0kitapları su gibi akıp gidiyor mübarek.
Ayrıca çok da önemli tespitleri var. bizi de ilgilendiriyor.
Erken gitmiş ona yanarım. -
36.
0gerçekten inanılmaz.
-
35.
0insanın dört zindanını mutlaka okuyun beyler materyalizme natüralizme dair çok mantıklı eleştirileri var. ayriyeten islamı çok iyi anlamış bir filozoftur
-
34.
0muthis tespitleri var, daha da olacaktı fakat şehit edilen islam sosyologu ortadogu analisti
-
33.
0manyak bişi bu adam, hiç tavsiye etmem
-
32.
0
-
31.
0inanılmaz adam. okuyun.
-
30.
0@30 eyv o ışığı sende gördüm
-
29.
0@28 kendini devrimci yetiştirmek, dine karşı din ve ebuzer panpa üçünü de okuyarak başla
-
28.
0fikir babamdır kendisi,bir müslümanın nasıl olması gerektiğini, islamın içinde devrimin olduğunu çok iyi anlatır.
-
instagram tiktok twitter alayının amg
-
wow girl sesin çok çıkmasınn
-
öz anasının zütünü yatarken çekmiş
-
wow girl kiziniz olabilirdi
-
bu karı önünüze domallsa
-
gay pataklayan senin derini yüzdürüp
-
39 yaşındayım hala 31 çekiyorum bakirim
-
wow girl olarak 560bin tl
-
wow girl olarak 20 ocakta diktirme
-
burdaki pek cok kişi
-
sözlük sayfaları neden sıfırlanmamiş
-
dünyada en çok 31 çekilen ülke
-
wow girl bu adam hakkında ne düşünüyorsun
-
baslik acmicaksaniz yatacam
-
zalinazurtt annene arkadaan
-
wow girl olarak bekaretim ssli
-
cccrammsteinccc gran torino gwynplaine adlı
-
beyler 560 kez sex yaptım ve bankada
-
tokmakçım olur musun
-
45 tane ermeniyi geberten babayiğit
-
aylar geçti halen aklımdan çıkmıyor
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 15 01 2025
-
beyler whatsap ve insta fotomu ne yapsam
-
özgür özel iktidara kırmızı kart gösterdi
-
beyler putu acaba neden beni terketti
-
züt kanseri olsanız makatınizdan
-
eski sevgilim putu beni terkettiğinden beri
-
wow girl birinin kizi ve bacisi dusundunuzmu
-
hey incici oç
-
kafkas man seni kafes dövüşüne davet
- / 2