1. 151.
    0
    "adam dine peygambere küfrederek öldü" diye bir şey kodumun sığırı adam sokak ortasın soparlarla dövüle dövüle öldürüldü. sen de nasıl bir organizmasın ki gencecik çocuğun sokak ortasında öldürülmesini sorgulamıyorsun ama mezar taşında yazanı sorguluyorsun. nasıl zalim insanlarsınız lan dilerim hayatımın hiçbir döneminde sizin gibi insanlarla karşılaşmam
    ···
  2. 152.
    -1
    @122 twitter'da attığı Twitter bakabilirsin
    ···
  3. 153.
    -1
    dıbına kodumun malları o çok inandığınız allah belanızı verir umarım.
    ···
  4. 154.
    -2
    @123 bu yapılan bana değil öncelikle ali ismail e hakarettir.
    ···
  5. 155.
    -1
    yazılması veya yazılmaması önemli değil önemli olan o bini tanıyan fatihayı bilen insanların zaten okumayacağıdır.
    diğer kesim zaten bilmiyor.
    ···
  6. 156.
    +2
    (#138849565)moruk, ona bakarsan mezar taşı kültürü de şamanizmden gelme bir olgu ve islamiyette yeri -putlaştırılan istisna şahıslar hariç- yok. arap kültüründe öldüğünde ne mezar taşın olur ne cesedinin kime ait olduğunu gösteren bir gösterge; toprağa gelişigüzel gömülürsün ve ne ziyaret edenin olur ne mevlüt okuyanın.

    peki türkiye'de müslüman olarak ölen adamlar niye şamanizm riüeli olarak mezar taşıyla defnedilip, kırkı çıkınca mevlüt okunuyor onu sorgulamalısın evvel. bu adamlar halen şaman olduğu için mi? yoksa ataları şaman olduğu için ve onların kültürünü gelecek nesiller yaşatmaya devam ettiği için mi?

    islamiyette ne mezar taşı vardır ne de kırkı çıkınca okunan mevlüt. türkiye'de müslüman ölünce bu ritüeller niye yapılıyor? kırk sayısı şamanizmde kutsaldır. ve islamiyet öncesi pek çok türk destanında 40 sayısına yer verilmekle birlikte ruhun ölümün ardından dünyayı kırk gün sonra terk ettiğine inanılır. ne tesadüf ki o gün de sadece sevgili türk müslümanlar mevlüt okur ve ne tesadüftür ki arap geleneklerinde ve islamda mevlüt yer almaz.

    antropolojide buna kültür devamlılığı deniyor.
    özetle: mesele gömülen adamın bireysel inançı değil. mesele göümülen adamın atalarının ve mensup olduğu toplumun kültürü oluyor. türkiye'de de hem öz be öz şaman atalar hem de kültür emparyalizmi vesilesiyle bulaşan islam olduğu için ne müslümanlar ne gayri-müslümler bu şamanizm ve islamiyet kültürünün melez ritüellerinden muaf olabiliyor öldüklerinde.
    ···
  7. 157.
    +1 -1
    sen ruhuna fatiha okuma o zaman oç. nedir bu ölülerden istediğiniz amk. mezarında rahat bırakın bari.
    ···
  8. 158.
    0
    Upppppp
    ···
  9. 159.
    0
    Upppppppp
    ···
  10. 160.
    0
    ne salak bir başlık
    ···
  11. 161.
    0
    https://eksisozluk.com/al...l-fatiha-yazmasi--4222208

    çalıntı başlık
    ···
  12. 162.
    0
    adam vasiyetini yazacak kadar yasadi mi huur cocugu. ailesi oyle istemistir, cocuk kendisi mi dedi?
    ···
  13. 163.
    -1
    adam haklı beyler bence
    ···
  14. 164.
    0
    6 sayfada küfürler havada uçuşmuş aqlarım önce bi düzgünce tartışmayı öğrenin
    ···
  15. 165.
    0
    (bkz: ekşide tartışıldı lan bu)
    ···
  16. 166.
    -1
    adam ölmeden önce yanında mıydın gibik ?
    ya adam ölmeden önce kelime-i şehadet ile kelime-i tevhid getirdiyse ?
    adamın son günlerinde yanında değildin sizin gibi bir ordu gibik adamın günahlarını hafifletti iyi oldu. aq embesil moronları...
    ···
  17. 167.
    0
    nerden bliyosun lan dine imana küfrettiğini nerden uyduruyosun?bi kere de kendinize taraftar toplamak için hassas konularda trollük yapmayın amk.. adam ölü lan saygınız olsun biraz
    ···
  18. 168.
    -1
    @136 saldırı gelirse mecbur cevap veririz.
    ···
  19. 169.
    +1 -3
    müslümanlar agir huur cocugudur. hicbirinde 1 gram akil yoktur. beyni yok fikri var huur cocuklarinin
    ···
  20. 170.
    -1
    adım gibi eminim ki bu adi karı kılıklı zütveren huur çocuğu yazdığımı da görmezden gelecek.
    ···