-
1.
+13 -4evet gençler algoritma öğretcem alayınıza...
şimdi o gibimsonik okları kareleri kenara bırakın.
Algoritma kelime olarak aklınızda yer etmesi için yapılacak işlerin listesidir.
örnek ile açacak olursak:
Markete git ve gazete al gel
işlem sırası şu şekilde olacaktır
1 Evden çık
2 en yakın gazete bayisine markete git
3 alacağın gazete var mı bak eğer varsa al yoksa adım 2 ye dön
4 eve dön
evin etrafında 3 tane gazete bayisi var diyelim
evden çıktınız en yakın A marketine gittiniz orada gazete yoksa tekrar en yakın amrkete gidersiniz B marketindede yoksa C marketine gidersiniz bu işlem gazete bulununcaya kadar sürer.
kısacasa algoritma budur bu şekilde yazılır yakın bir zamanda değişkenler ve diğer gibimsonik icatlarla döneceğim ;)
-
2.
+1Bilmiyorum ve öğrenmek istemiyorum
-
3.
0Bu neydi şimdi aq
Edit : Okumayın aq bi işe yaramıyor -
-
1.
0bunuda anlamıyorsan okuma amk bi gibim olmaz senden en basit temelde algoritma
-
2.
0Anladım yarram da gerçek hayatta ne gibimizde yarıcak
-
3.
0kardeşim bak burası yazılım alanı demi yani yazılımın en alt başlangıcı algoritmadır eğer bunu öğrenmessen pek bişey yapamassın
diğerleri 1 -
1.
-
4.
+1Kendin biliyon mu yaprağam
-
-
1.
+110 numara biliyorum demiyorum ama 2 sene üniversitede 3 sene lisede okudum
-
-
1.
+2ozaman şuku picigeto
-
1.
-
1.
-
5.
0algoritma geliştiricelirn bişe yapıp ta anlatmak istemediğinde kullandıkları söz
-
6.
0x'e 0 ver , şıklardan git
-
7.
+1Algorezma
-
8.
+1başka bir örnek ile şöyle örnek vereyim
"klavyeden girilen 10 sayının topldıbını veren algoritma"
1 başla (her program ve algoritma bununla başlar)
2 klavyeden sayı al (bu sayı A olsun A değişkendir bunu aşağıda açıklıcam)
3 A sayısını Top ile topla (top = top + a)
4 sayac değişkenine 1 ekle
5 eğer sayac 10 dan küçük ise adım 2 ye git
6 top değişkenini ekrana yazdır
7 bitir.
özetleyelim
değişken: program içerisinde içerisine değer aktarılan birimlerdir çeşitli şekillerde görüleblirler mesela 0... 255 arası için farklı bir değişken tanımlanırken 255 üzeri için farklı bir değişken kullanılır her değişken kullanıldıktan sonra o değerde kalır
örneğin işlem basamaklarında a değişkenini top ile toplayıp top değerine atadık
top= A dediğimizde top değişkeni artık A değişkenine eşitlenir.
top= top + a dediğimizde (top 0 olsun a 1 olsun işlemimiz 0=0+1 olur daha sonraki dönmede 3=1+2 sağ tarafın işlemini yaıp sola atar)
sayaç her döndüğünde 1 artar ve 10 olduğunda son dönümü yapar ve alt satıra yani ekrana yazdırmaya gelir -
-
1.
0iyi de 0=0+1 1e eşittir bu işleme göre de 0=1 diyorsun sen
-
-
1.
0normal matematikte dediğin doğru programlamada sağdaki işlem yapılır ve sol tarafa atılır şöyleki:
0=0+1 0=1 1=1
3 adımda bu işlemi gerçekleştirir
-
1.
-
1.
-
9.
0Önlerden rezerved
-
10.
+3Panpa ilk girdiğin algoritma yanlış.
1 Evden çık
2 en yakın gazete bayisine markete git
3 alacağın gazete var mı bak eğer varsa al yoksa adım 2 ye dön
4 eve dön
böyle yaparsa durmadan aynı markete girer bi bakıma bugta kalır :D
1 Evden çık
2 !daha önce gitmediğin! en yakın gazete bayisine markete git
3 alacağın gazete var mı bak eğer varsa al yoksa adım 2 ye dön
4 eve dön -
-
1.
03 yerine 2.1 yazarsak bugdan çıkar
-
-
1.
0yok panpa o kadar bilgim :D üstün körü bir şeyler sadece *
-
1.
-
1.
-
11.
0Teşekkür ederiz amk
-
12.
0Programlama temelleri için lazım olan şeye algoritma denir yararlı bilgi şuku.
-
13.
0Rezzzxxxxx
-
14.
-2bir işin uzun yollar ve ya kısa yollardan tek bir sonuca bağlamak diye tanımlayabiliriz aslında