-
1.
+2 -1öncelikle eline beline diline sahip ol deriz. inancımızda ya allah ya muhafazid ya ali inancı vardır. allah'a aşk ile bağlanmışız bir kere bizi inançsız gösterenlere yazık ki ne yazık. bizler humanistiz canlar. tarih bileniniz varsa içinizde bilen bilir. tarih boyunca hep insanlarla sevgi barış kardeşlik içinde yaşamayı esas aldık. anlatacağım çok konu var. isterseniz soru cevap şeklindede yaparız. ama mum sönd gibi iftira saçma sapan şeyleri sorarsanız cevaplamam. buyrun sorun canlar?
-
2.
0kardeş niye size kızılbaş diyorlar?
-
3.
0@2 canım kızılbaş demeleri eski bir olaydan kaynaklı yalan yanlış söylemek istemem ama ya hz. ali ayda hz.huseyinin alnındaki kanın toprağı düşmesi mi desem düşmemesi mi desem tam bilmiyorum hatırlayamadım kardeşim.
-
4.
0bende aleviyim sen nerelisin (tokat, malatya,ardahan, sivas,tunceli ?)
-
5.
0ee napak aleviysen aq, yavuz sultan selim'in ruhu şad olsun.
-
6.
0@4 erzurum dersimden göçme
-
7.
0Açmayın la şöyle başlık, sünnisin alevisin banane amk insan olun önce. Eski manitanın ailesi ben sünniyim die 6 yıllık kız arkadaşımla ayırdılar. insan olun amk önce ( sırf Alevilere demiom herkese diom(
-
8.
0@5 trollük madalyası verdiler mi?
-
9.
0@6 annemde erzurum aşkaleli
-
10.
0@7 sakin ol panpa. alevilik hakkında çoğunuzun bilgisi olmadığı için öğrenmeniz için açtım başlığı.
-
11.
0üniversitede kızla tanıştık. arkadaşlık felan derken sevgili olduk. bigün bana ben aleviyim dedi.2 ay alevilik nedir diye öğrenmeye çalıştım. neden böyle bişi söyleme ihtiyacı hissetdi onuda anlamış değilim.
-
12.
0lambaya püf de oh deme püf de lambayı ört kız
-
13.
+1@10 kimseye kendini anlatma panpa cahile ne desen cahiller, adamı aydınlatmaya çalılsan kendi bilgisi kadar anlar, yorma kendini
-
14.
0@11 insanlar bizi ötekileştirdiği için. sanki 2.sınıf insanmışız gibi. kız napsın bu insanların ayıbı. onu sana söylemesine neden olan insanlara sor bana değil
-
15.
0@1 postmodern eleştirinin temel handikaplarından biri bu ve ülkemizde benim kişisel olarak 90'larda yakaladığım siyasi islamcılar da bu hatayı kendi tahayyül evrenlerinin doğası gereği çok sık yapıyor... şöyle ki, modernitenin evrenselci, yerelin olasılıklarına karşı kör ve sağır o tepeden inmeci tahakkümcü pratiğini bir sivil iktidar eleştirisi örerek, ve ne yazık ki bu itirazın tüm sivil eleştirisinin meşruluğunu da sonuna kadar siyasileştirerek kullanıyorlar... oysa aynı iktidar olgusu bireyin kendi içindeki melekle şeytanı arasındaki mücadeleden başlayıp yatak odasında, yemek sofrasında, evin salonunda, sonra apartmanda, mahallede, cemaatte, cemiyette, camiada, kısacası yerelde de kendi iktidar ilişkisini üretiyor ve bunun tu kaka bir iktidar olarak yaftalanması için ille de bach ve mozart sosuyla gelmesine hiç gerek yok... aynı şey mehter marşı ve salavat ile de bir tahakküm olarak yağmur gibi yağıyor. ama insan aklı şablonlara ve şemalara ve görselliğe ve çağrışıma ileri derecede bağımlı ve bundan 1, 10, 50, 80 ya da 100 yıl önce gündemimize girmiş bir tahakküm ile bundan 1000 sene ya da 10 bin sene evvel gündemimize girmiş bir tahakküm arasındaki fark ncedir, şayet aradan özümüz, yerelimiz, milli manevi değerimiz gibi üst yapısal kavramları çıkarırsak? çünkü doğamız da değişken. doğamızın evrenselliğini sorgulayacaksak iktidar dediğimiz olgunun yerelde de evrenselde olduğu kadar ezici ve hatta çoğu kez yerelde icra edilir bir menem olduğunu unutmasak herkes için çok iyi olacak... bir de modernitede vücut bulan tasarımcı, tanımlayıcı, şabloncu kafayı yeriyoruz. evet, hayatın ve dünyanın olasılıklarına kör ve sağır şablonlar istemiyoruz. ancak neyin dayatmacı tasarım, neyin kendini ve dünyayı değiştirme çabası olduğunun sınırları o kadar belirsiz ki... tasarımcı, dayatmacı, şabloncu olmayalım derken kendi umutsuzluğunun kişide bir tür kaderci kabulleniş ve teslimiyete evrilip kendiyle ve dünyayla hiçbir mücadelesi kalmamış bir noktaya çekilmesini görmek ne en azından çok üzücü. bir teslimiyet uğruna ya rab, ne güneşler batıyor. kavramları hayatın ve dünyanın yerçekime maruz kalıyor, ama aynı anda buharlaşıyorlar da. bence çıkış noktamız kendine ve dünyasına müdahil insanda. bunun için de eleştiriyi ve özeleştiriyi yüceltmemizde fayda var.
-
16.
0Ananda alevi o zaman xde xde
-
17.
0@15 okuyamadım kardeş durumumuz yoktu
-
18.
0bir insan hem kürt hem alevi ise ermenidir diyorlar ben demiyorum mod
-
19.
0islam futbol sa siz futbollu elle oynuyorsunuz futbolla alakası yok ama sorsan futbol oynuyonuz amk
-
20.
0panpa kendini niye anlatma ihtiyacı hissediyorsun ??? ben başlık açıyormuyum gelin bakalım niye sünniyiz diye işte hikayemiz diye ??? kendi kendinizi ötekileştiriyorsunuz sonra da suçu bize atıyorsunuz yok efendim bizi ötekileştiriyorsunuz diye ulan burada kendini bizden ayıran sensin ki bu bunu anlatacağın en son yer bence