1. 26.
    +1
    @12 eğitim oranı en yüksek kesimdir kürt-aleviler.

    en küçüğünden en büyüğüne kadar. etrafınızda evde züt büyüten hüloğcularla kıyaslayın bir de. vücudu kare olmuş, zütü yağdan tankere dönmüş,tek kelime okuma yazma bilmeyen, milliyetçilik yapıp doğru düzgün türkçe konuşamayan kadınlarla dolu bu ülke amk. erkekler zaten malum. kahvede karısını nasıl gibtiğini anlatan hanzolar kaplamış memleketi.

    akp ye oy çıkmayan yegane yörelerdir buralar.
    ···
  2. 27.
    +1
    Beni Seven Ali'yi Sever, Ali'yi Seven Beni Sever (Hz.muhafazid)

    aslında hz.ali bize göre ön planda değil epsi aynı bizim için ama peygamber ölmeden önce ümmetini belirliyor ve ehlibeyt oluşuyor ve yıllar sonra islamda bölünme olunca bizler alinin peşiden koşuyoruz ve bu durumda hz.aliden daha çok fazla bahsediyoruz çünki ona bağlılığımızı gösteriyoruz hz. muammed döneminde mezhep yoktu islamdan ayrılmalar olunca mezhepler oğaldı mezebimizin başı hz. ali pirimiz hacı bektaş-i veli
    konu kilit.

    not: isteyen herkes alevi olabilir. ben kendim ehliybeyt soyundan gelmeyim osmanlıyla bir alakam yok kökenlerim 12 imama ve hz.ali'ye bağlılığım var ana tarafından baba tarafı türkmenlere bağlı yani öz türk'üz.
    ···
  3. 28.
    -1
    amaaan kimse aydinlatmyo beni
    ···
  4. 29.
    -1
    saygi duyuyorum elbette ama anlamiyorum :/ acaba günah mi yaptiginiz ? bunu merak ettim
    gerci sanmiyorum cünkü mesela kendine insanlar cok kisi örnek aliyo mevlana olsun said nursi olsun falan
    ···
  5. 30.
    -1
    biri su ateisti taslasin yaaa
    ···
  6. 31.
    -1
    @15 amk bu dünyayı ancak ateistler kurtarır.

    9 yaşında bir kıza hallenen birine nasıl inanabilirim diye düşün cevabını verebilirsen konuşalım.
    ···
  7. 32.
    -1
    @16 gibtir git iblis
    ···
  8. 33.
    0
    kürk aleviye örnek hüseyin aygün ne olduğu malum tam bir huur çocuğu
    ···
  9. 34.
    0
    olum dinliyomusunuz...
    ···
  10. 35.
    0
    gelelim aleviliğin köklerine aleviliğin hz. aliyi ön plana çıkarması mevzusu çok derin bir mevzudur fakat ben sizin için basitleştirecem.
    türklerin islam öncesi kök tengri dinini duymuşsunuzdur(aslında pek dinde denemez ama biz din diyelim) bu kök tengri dini gerek bizim kökensiz tarihçilerimiz tarafından gerekse yabancı tarihçiler tarafından pek gündeme getirlmez. bu ekolün budizmle ortak köklerini pek kimse tartışmaz(bi kaç istisna dışında ben de o istisnalardan duyduklarımı aktarıyorum sizlere) bu kök tengri dini(yada felsefesi her neyse) türklerin kökenine ışık tutan bir mumdur. türklerin islama geçmesiyle birlikte bu felsefenin tohumlarıda onlarla birlikte islama daha doğrusu onların kabul ettiği islam yorumuna geçmiştir. aslında bu pek türklerin elinde olan bi mevzu değildir bu onun kaderinde yatar.
    ···
  11. 36.
    0
    @44 orta asyanın durumu çok karışık ben anadoluya göç eden türklerden ve onların getirdiği ekolden bahsediyorum.
    ···
  12. 37.
    0
    @45 tabii haklısın tarihte haklı ya da haksız kavramları yoktur bu işler romantik bir bakış açısıyla çözülecek meseleler değil. ama dediğim gibi tarihte bazı kırılma noktaları vardır o kırılma noktlarının nasıl şekilleneceği milletleri devletleri ve coğrafyaları etkiler.
    ···
  13. 38.
    0
    arkadaşlarında dediği gibi şu an işler çok karışık bir hal almıştır çünkü bu ekol tarih boyunca çok yaralar almıştır. onarılması güç yaralar... bu yüzden şu an ki alevilikle benim yazdıklarımı mükayese etmeyin benim dediğim alevi-bektaşi ekolü çok farklıdır. bu felsefe osmanlının balkanlara tutunmasını sağlamıştır bu ekol osmanlının inanılmaz bir hızla büyümesini ve ekgibleriyle hatalarıyla büyük bir devlet olmasını sağlamıştır. fakat ne zaman ki osmanlı bu ekolü terketmiş osmanlı için işler bir daha asla iyi olmamıştır.
    öyle bir şeyden bahsediyoruz ki içinden yeniçeri ocağı gibi bir muazzam örneği çıkartabilmiş bir ekolden bahsediyoruz.
    ···
  14. 39.
    0
    konuyu çok dağıttım ama yeniçeri ocağının kaldırılması meselesine gelmek istiyorum çünkü bu meseleleri anlamadan türkiye nin şu an ki durumunu anlayamayız. bu meseleleri anlamadan ortadoğu yu anlayamayız.
    bize hep yeniçeri ocağının kaldırılma meselesini gerici yeniçerilerin ilerici padişah tarafından kaldırılması olarak anlattılar fakat işler hiç öyle değildir. bu mesele esasında imparatorluk içindeki bir çıkar çatışmasıdır.
    yeniçeri ocağı özellikle 17. yüzyılın sonlarına doğru içine çok miktarda müslüman türk almaya başlamıştır. koçi bey risalelea bağlamırinde de devletin eskisi kadar güçlü olmamasını bu türklerin alımına bağlamıştır. yeniçeri ocağının içindeki bu müslüman türkler savaşlardaki ganimetleri ve kazandıkları paraları yahudi tüccarlar vasıtasıyla ticarette kullanmaya başlamıştır. ve böylece tarihte ilk bir müslüman türk burjuvazi sınıfı oluşmaya başlamıştır.
    ···
  15. 40.
    0
    olum dinliyosanız ses verin bi şey diyin...
    ···
  16. 41.
    0
    muaviyeyi, kerbela'yı bilmeyen dangozlar ağzına hz. ali adını almasın. biz de seviyoruz diye gezmesin.
    ···
  17. 42.
    0
    neyse devam ediyorum bu savaş esasında devlet içindeki bir çıkar çatışmasının bir ürünüydü. yani ortada bi ilericilik gericilik mevzusu yok ki alevi-bektaşi ekolü o zaman için osmanlı içindeki en ilerici gruptu. 2. mahmut un desteklediği nakşibendi dergahı ise matbaaya vs. batıdan gelen türlü şeylere kafir gözüyle bakan bir gruptu. olaylara bu şekilde bakmakta fayda var.
    neyse alevi-bektaşi ekolünden gelen yeniçeri ocağıyla, 2. mahmut ve onun desteğini alan nakşibendi dergahı arasında kıyasıya bir savaş vardı. öyle ki yeniçeriler 2. mahmut u tahtan indirmeyi dahi düşünüyorlardı(keşke başarabilselerdi eğer başarsalardı şu an türklüğün kaderi çok farklı olurdu) fakat 2. mahmut un yerine tahta geçecek şehzade yoktu ve başka nedenleden ötürü bunu gerçekleştiremediler.
    ···
  18. 43.
    0
    neyse ben bir 20 dk. sonra devam edicem çok yoruldum okuyan var mı onu bile bilmiyorum ki olum okuyasanız iyi ya da kötü yorum yapın bi şey diyin.
    ···
  19. 44.
    0
    ama bunlar hz ali nin soyundan gelmiyolarki
    ···
  20. 45.
    0
    alevilikte hz. ali yi öne koyma meselesine gelince aleviler bunu kabul etmeselerde aleviliğin ve onun getirdiği felsefenin tohumları binlerce yıl öncesine dayanır alevilik saz çalıp türkü söylemek değildir. aslına bakarsanız şu anki aleviliğinde osmanlı öncesi alevi-bektaşi kültürüyle pek alakası kalmamıştır. o dönemin izlerini taşır fakat tam olarak o dönemin felsefesini yansıtmaz.
    ···