/i/Siyaset

Saygı Çerçevesinde Özgür Siyaset Platformu
  1. 1.
    +11
    Çorumlu bir ALEVi kardeşinizim sorunu olan??
    ···
    1. 1.
      0
      Kızılbaş nedir
      ···
      1. 1.
        0
        sorunu dedim soru değil dalyarrag
        ···
    2. 2.
      +1
      Ben de öyleyim adamsın lan
      ···
  2. 2.
    +21 -10
    Aptal herif ülkücülerin yaptigi katliamlar diyorsun mal herif seni Türkçüyle ulkucu arasindaki farki ogren git bir kitap oku
    ···
    1. 1.
      +1
      Atsız ve Türkeş in yol ayrımlarını biliyorum. Merak etme. Ülkücü bir insanın Türkçüye saldırması ironik senin bakışınla.
      ···
    2. 2.
      +2
      Ülkücü değilim zaten ironik olan senin başlığinla yazilanlarin içeriği git ülkücüleri suçla bizi değil
      ···
    3. 3.
      -1
      Bilader ben nazistim ama sana sunuda söyleyeyim ülkücü olsun türkçü olsun ikiside aynı tak elinde tesbih üstünde gömlek kumas pantalon kundura kombinasyonu ocakta reis evde layt çayini içer lisedeki piclerini çağırırlar yanlarına yine tesbih çay ikilisi ama senin acta kitap oku dediğin adam gerçekten kitap okur bu ülkede solcu sagcidan daha çok okuyor daha çok bilgili
      ···
    4. diğerleri 1
  3. 3.
    +8
    Türkçüler ve Milliyetçiler aynı ülküye sahip değildir. Ayrıştırma yapmak değil amacım ama Milliyetçilerin çoğu daha dinci yapıya sahip.
    ···
    1. 1.
      -3
      Biliyorum. Alevilere Türkçü diyor o arkadaş, bu durumda ülkücülerin türkçüleri katletmesi ironik değil mi?
      ···
    2. 2.
      0
      Her Türk, Türkçü olmadığı gibi hepsine öyledir demek olmaz. Ama Şah ismail'in Kızılbaşları daha Türkçü bir anlayışa sahipti.
      ···
  4. 4.
    +9 -3
    Türkçü dedim asimile olmuş arap hayranlarının yaptığı katliamlardan bahsetmişsin dedesini gibtiğim
    ···
    1. 1.
      0
      Haklısın lakin ocaklarda yetiştim bir kesimin böyle olduğunu inkar edemeyiz ocaklarda bir takım insanlar laubali insanların barınmasına izin verdi zamanında kürdü sokmazlardı şimdi genel başkanlık yapıyorlar ülkü ocaklarında
      ···
  5. 5.
    +4
    kürtden alevi Türkten yezit olmaz Aleviler has Türkdür
    ···
    1. 1.
      0
      Çok güzel yazmışsın kardeşim helal olsun
      ···
  6. 6.
    +62 -60
    ülkücülerin yaptığı katliamlar
    (bkz: lisesinigibenliseli3)

    18 Nisan 1978 - Malatya Katliamı
    Ülkü Ocakları ve Şeriatcılar (Sünniler), Alevi mahallelerini ateşe verdiler, bin kadar işyeri ve ev kundaklanarak,
    3 kişi öldürülmüş, 30 kişi yaralanmıştı
    Saldırı başladığı saatlerde Belediye hoparlöründen Kuran okumaya başlanır.
    Kuran'ın okunmasından sonra ülkücü bir grubun hoparlörden yaptığı
    "Din elden gidiyor. Camilere de bomba konuluyor" anonsları aralıksız akşama kadar sürmüştür.
    Böylece halkın dini duyguları kışkırtılarak katılımın çoğaltılmasına, saldırıların
    yaygınlaştırılmasına çalışılmıştır.

    24 Aralık 1978 - Maraş Katliamı
    Siyasal nedenlerle körüklenen Alevi-Sünni ayrılığının Kahramanmaraş'ta gerginliği tırmandırdı.
    Silahlı ve sopalı kalabalık gruplar Kahramanmaraş'ın Alevi mahallelerine saldırdılar.
    Katliama varan saldırılar sonucunda resmi verilere göre 105 (111) kişi öldü, 176 kişi yaralandı,
    210 ev, 70 işyeri tahrip edildi. Resmi olmayan beyanlara göre ise ölü sayısı 500'e yakındır.

    29 Mayıs 1980 - Çorum Katliamı
    Çorum katliamı, Çorum'da 1980 Mayıs-Temmuz aylarında meydana gelen ve 57 Alevi
    ve sol görüşlü yurttaşın ölümü ve yüzlercesinin yaralanmasıyla sonuçlanan olaylar

    12 Mart 1995 - Gazi Katliamı 
    Gazi, istanbul Gaziosmanpaşa'da bir mahalledir, çoğu Alevi mezhebine bağlıdır. 
    Olaylar iki gün sürmüştür, 13 kişi ölmüş ve 195 kişi yaralanmıştır. 

    Şimdi Aleviler madem Türkçü/Milliyetçi neden yaptınız bunları?
    Atsız Türkeş ayrımını Biliyorum Madem Aleviler Türk oğlu Türk ülkücüler neden katletti beyler?

    (bkz: ülkü ocakları ka patılsın)
    ···
  7. 7.
    +1
    Ülkücüler Araplaşmıştır.
    ···
  8. 8.
    +4 -3
    Ülkücüsü Türkçüsü seni az s*kmemiş anlaşılan. Bukadar TÜRK düşmanı olduğunu belli etme bari. Kafasız komunik
    ···
  9. 9.
    +1
    Amk komünisti
    ···
  10. 10.
    +4 -3
    MHP li ler yapmış olabilir ama Türkçülük başka bir kavramdır Türkçülük dine bakmaz kana bakar eğer bir Alevi ben Türkçüyüm diyorsa Türkçüdür.
    ···
    1. 1.
      0
      Ne alaka gibik o zaman bir diyarbakırlı urfalıdamı türkçü olabilir
      ···
    2. 2.
      0
      Dili Türkçeyse ve kendini Türk hissediyorsa Türk tür
      ···
    3. 3.
      0
      O kadar irdeliyorsun madem kendi kafa tasını ölç bakayım Türk çıkacak mısın
      ···
    4. diğerleri 1
  11. 11.
    +2 -1
    haklısın şukunu verdim
    ···
  12. 12.
    +2 -1
    Kardeş çuku mu istiyon illa
    ···
  13. 13.
    0
    mk alevi kürtdün terörist olmama ihtimalı %0 alevi türkün komünist-solcu bir bin olma ihtimali %50

    katliam yapılıyorsa teröriste komüniste yapılıyor, sırf alevi diye katlediliyorsa katliamı yapan kişi dinden çıkmış olur, islamda böyle birşeyin yeri yoktur.
    ···
  14. 14.
    0
    Senin ananı giderim küçük huur seni.
    ···
  15. 15.
    0
    Türkçüler adamın dinine bakmaz ırkına bakar ülkücüler dine bakar
    ···
  16. 16.
    0
    Ulan alevi demek sanki ırk demek istediğini yapar adamlar . Mezheptir alevilik . Hanefi bi insan nasil sagci solcu olabiliyorsa . Alevide istedigini olur
    ···
  17. 17.
    0
    Ülkücüler yaptı bunu bende solcuyum da Türkçülük ayrı bir şey.
    ···
    1. 1.
      0
      Türkeş Atsız ayrımını Biliyorum arkadaş diyor ki Aleviler türkçü madem türkçü ülkücüler neden katletti
      ···
  18. 18.
    0
    Kızılbaşlarda az değil ülke içinde zaman zaman çok istan çıkardılar
    ···
  19. 19.
    0
    Yav amk şuna sinir oluyorum Ülkücüler farklı Türkçüler farklı şunu anlayın !
    ···
    1. 1.
      0
      Türkeş Atsız ayrımını Biliyorum arkadaş diyor ki Aleviler türkçü madem türkçü ülkücüler neden katletti
      ···
    2. 2.
      0
      Bak kendin diyorsun ülkücüler katletti
      ···
  20. 20.
    0
    Bende aleviyim vede alevi mezhebi tarihini siler baştan yazarım böyle geçmişe sahibim yasinizdan fazla kitap okudum ve araştırma yaptım. Aleviler Türk oğlu Türktür. Kürtler alevi değildir yani saf alevi degillerdir. Bunu bilmeyen cahil aleviler kendini kürt ilan edip hainlik yapıyor. Milliyetçi bir Türk aleviyim ama mezhepçi değilim emin olun bu katliamlarin bir kaçı dışındakileri destekliyorum aynı olay radikal sünnilere yapilsa onuda desteklerim
    ···