-
1.
+2 -5gibimdir alevilik kısaca bir topluluğun eski inancını yeni gelen inanca uyarlayıp gizli bir biçimde inancını devam ettirmesidir
örnek nusayriler
örnek türkmen aleviliği
örnek kürt aleviliği
Bir insan aleviyim diyorsa ayrıdır şiayım diyorsa ayrıdır -
2.
-1aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum forum sitelerinden edindiği bilgilerle geliyor gibik alevilik kollara ayrılmaz kürt aleviliği yoktur aleviliğin tarihini bilmeden gelip burda yorum yapma gibik .. alevilik imam cafer sadık buyruğu taraftarları ve bektaşilerdir ibadet yerleride cemdir gibtir git şimdi yok kürt alevisiymiş yok arap alevisiymiş amk yezidleri === -
-
1.
0gibtir git lan salak
-
1.
-
3.
-1aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
alevilik imam cafer sadık buyruğudur.. ne kürt alevisi vardır , ne arap alevisi vardır
-
-
1.
-1gibtir git dıbına koyduğumun malı şiayı alevi sanıyor
-
2.
-1Cahil huur çocuğu damladı gene yaptığı şu yoruma bak amk ahahaha
alevilik imam cafer sadık buyruğudur.. ne kürt alevisi vardır , ne arap alevisi vardır
ahahaahahahah -
3.
0http://tr.wikipedia.org/wiki/Yezd%C3%A2nizm
http://tr.wikipedia.org/wiki/Nusayriler
http://tr.wikipedia.org/w...%BCrkistan_Alevili%C4%9Fi
gibtir git gözüm görmesin seni salak huur çocuğu
Senin bahsettiğin oaly şia mezhebi mal -
4.
0huur çocuğu gogula alevlik yazıyor çıkanı buraya atıyor ama bilmiyorki alevliğin ve şia mezhebinin çok çok ayrı şekillerde değerlendirildiğini
-
5.
0Ulan yanlışlıkla bir alevi görse bu dediğini senin ananı giber ananı salak muallak
yaptığı yoruma bak amk kendin nasıl inanıyorsun sen buna mal
Şiayı alevlikle karıştan salak cahil huur çocuğu imdıbını sadığını gibtirme bana
diğerleri 3 -
1.
-
4.
-1Türkmen alevliği şamanizmden uyarlama
arap alevliği islam öncesi arap dininden uyarlama
kürt alevliği yezidilikten uyarlama -
5.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum attığın hiç birşeyin aslı yok .. sus ve konuşma idrak yollarını gibtiğim yeter laf anlatmaktan yoruldum sana === -
-
1.
0He he öyle amk huur çocuğu seni sen bekle sen yannanı yedin gelip bana çattığın an sen yannanı on ikiden yedin artık benden kaçışın yok senin öyle bir ananı gibecemki gelip bu başlığın altına yalvaracaksın
-
2.
02 3 gün bekle ve olacakları seyret huur çocuğu çok sabır ettim her seferinde sana cevap vermeye çalıştım ama artık o yoldan vazgeçiyorum senin ananı gibme yoluna doğru gidiyorum
-
3.
0Başkasına yapacaktın bu trollüğü yanlış adama çattın ben trolden şakadan falan anlamam haberin olsun sonra gelip şaka yapıyordum deme
diğerleri 1 -
1.
-
6.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum elinden geleni ardına koyma o.ç seni senin nasıl bir huur cocuğu olduğun burdan belli amk züt oğlanı soysuz bin === -
-
1.
-1Kes ananı giberim sıranı bekle bir daha başlıklarıma musallat olduğunu görmeyeyim o gib kadar aklını senden alırım
-
1.
-
7.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum çocuğum yavrum evladım yaşım gelmiş bilmem kaça bu saatten sonra bak sülalen gelse tanımam kimsenin lafının arkasındada kalmam sen beni çok yalnış tanımışsın anladın === -
-
1.
0Sen bekle güzel kardeşim bu sözlükten yarın öbür gün gidecem ama ben gidince her şey bitecek zannetme ben seni oturduğum yerden gibecem
-
1.
-
8.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum bir başka başlıkta aleviliği biçimlendirirsen bak o başlığa napıyorum ben iyice takunu cıkardınız dıbını yurdunu gibtiğimin gavatları yüz verdikce === -
-
1.
0Sus ulan cahil huur çocuğu sen yorum yapsan ne olur seni kim gibler amk malı
söylediğin hiç bir şeyin bir dayanağı bir kaynağı yok sallamak beleş ya salla dur anasını gibtiğimin kara cahili zütünden element uyduran akılsız huur çocuğu daha bir cümleyi anlamaktan acizsiz sen kimsin amk yaptığı tehdide bak sen yorum yapsan ne olur gavat -
2.
0dıbına koyduğumun trolü gece gece trollemeye adam arıyor pekekent
-
3.
0Seni son kez uyarıyorum bir daha uyarmam uygulamaya geçerim dıbını zütünü paramparça ederim hani dün bana diyordun ya sen nasıl satanistsin diye o zmaan görürsün işte nasıl satanist olduğumu
diğerleri 1 -
1.
-
9.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum senin dayanağın ne lan huur cocuğu googleden paylaştıkların mı daha arapca okumasını bilmez alimlik yapar züt oğlanı sen kimsin oğlum neyse takıl kendi çapında otur bir yerde oyna şeklini gibtiğimin palyacosu === -
-
1.
0http://www.alevikonseyi.com/
Ezoterik batini doktirinler tarihi
Ezdan dini-ünsal öztürk
nüsayri alevlik-inan keser
daha sayayım mı istersen verdiğim vikipedi linklerinin kaynaklarınıda atayım onları atmaya kalksam kaynakların sayısı senin hayatın boyunca öğrendiğin bilginin sayısını geçer
-
1.
-
10.
0aleviler başta doğru bi düşüncedelermiş, sonradan bozulmuşlar
-
11.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum sen kimsin lan beni tehdit ediyorsun gibik .. senin ölünü bile giberim akıllı ol burda laf yapmaya benzemez gece gece belanı arama gibtir git dalağını giberim şeytana adak olursun yavşak === -
-
1.
0A l sana kaynak anasını gibtiğmin malıTümünü Göster
Kaynakça
^ a b Balcıoğlu, Tahir Harimî, Mezhep Cereyanları – Alevîler’in mühim fa’aliyete geçmeleri ve Türkistan’a Alevî dâîlerinin yayılmaları, Sayfa 50, Hilmi Ziyâ Neşriyâtı, Ahmet Sait Tab’ı, 1940.
^ Sahayîf’ûl-ihbâr, Cilt 2, Sahife 410.
^ Tarih Peçevî, Cilt: 2, Sahife: 56.
^ Tezkere-i Devlet Şâh-ı Semerkandî.
^ Profesör M. Şerafeddin, Pamir ismâ‘ilîleri, ilâhiyat Fakültesi Mecmuası, Sayı 71, Yıl 1928.
^ Tahir Harimî, Naklî ilimler Tarihi – Kelâm Tarihi: Dürzî mezhebi. (Dürzîler’de “Ûkkal” ve “Cühhal” diye bir nev’i taksimât yaparlar. Nâsır-ı Hüsrev’in te’villeriyle kuvvetli bir benzerlik gösteren bu akidelerin kaynaklarının hep ortak olduğu ve mezhepler tarihinin çeşitli safhalarında rastgeldiğimiz benzer i’tikatların zamanımıza dek hep ufak farklılıklarla birbirlerinden aktarılarak geldikleri anlaşılmaktadır.)
^ Öz, Mustafa, Mezhepler Tarihi ve Terimleri Sözlüğü, Ensar Yayıncılık, istanbul, 2011.
^ Balcıoğlu, Tahir Harimî, Mezhep cereyanları – Mısır Fâtımîleri ve Alevîler’in Pamir Teşkilâtı: Dâ’î-i Â’zâm: Nâsır Hüsrev, Sayfa 142, Ahmed Said tab’ı, Hilmi Ziya neşriyâtı, 1940.
^ muhafazid Ebû Zehra: Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (Câ’bir, i’tikad ve imân esasları konusunda Câ’fer-i Sâdık’tan ders almış ve onun i’tikadını benimsemiştir. Câ’bir bin Hayyân, Câf’er-i Sadık’ın îlmini topladığı beşyüz risâlesini bir araya getirerek tek bir kitâp halinde yayınlamıştır. Câ’bir bu risâlelerin, kendisinin Câf’er-i Sadık’tan edindiği feyz ve ilhâmlar sayesinde teşekkül ettiğini belirtmiştir.)
^ muhafazid Ebû Zehra, Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (imâm Câ’fer’in Allah’ın mevcûdiyetini bilme gayesi için Kozmoloji ilmiyle uğraştığını bildiren deliller vardır. Elde ettiği bilgileri Allah’ın vahdaniyetini isbat etmek amacıyla kullanmıştır. Bu konuda, imâm Câ’fer-i Sadık, Kur'an-ı Kerîm’in evren ve tabiât hakkında bilgiler vererek insanları düşündürme methodunu uygulamıştır. Mufaddal bin Amra’ya yazdırdığı “Risalet-ût Tevhîd” adlı kitabında tabiât olaylarının insanın hizmetine sunulmuş olduğunu öne sürerek, hepsinin bir yaratıcının eseri olması gerekliliği hakkında yürüttüğü fikirlerini savunmuştur.)
^ Nûru’l-ulûm, s. 190; Nefahat tercümesi, s. 330; Attâr, Tezkiretü’l-evliyâ, c. II, s. 202; Sem’anî, Kitâbü’l-ensâb, 194b; Hucviri, Keşfü’l-mahcûb, tercüme, Nicholson, London, s. 161, Nâme-i Dânişveran, C. I, s. 185.(Ebû’l Hasan el-Harakânî’nin asıl adı Ali bin Câ’fer’dir. Meşhur sûfilerden olup, Bistam civarında “Harakan” adı verilen bir köyde H. 350 / M. 962 yılında doğmuştur. Mezarı H. 987/M. 1580’de Vezir Mustafa Paşa’nın memur olduğu Acem seferi esnasında Kars yakınlarında bulunmuştur. Önce çobanlık etmiş, sonra da çiftçilik ve nakliye işleriyle uğraşmıştır. Kur’an okumaktan başka bir tahsili yoktur. Ebâ Yezid-î Bistâmî’ye müntesiptir. Kendisi Arap sûfilerinin etkilerinden az çok kurtulanlardan biri olarak sayılır. Gazneli Sultan Mahmud başta olmak üzere ibn-i Sina gibi ünlü filozoflar tarafından ziyaret edilmiştir. 10 Muharrem 425 / 4 Ocak 1033 tarihinde vefat etmiştir.)
^ Barthold, W., islâm Medeniyeti Tarihi, Professör Dr. Fuad Köprülü’nün Geniş, izah, düzeltme ve ilâvelerle tercümesi, Sayfa 192, Türk Tarih Kurumu Baskısı, Ankara, 1963.
^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Baba ishak’ın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olan Aybek Baba’nın müridi olduğunu belirtmektedir.)
^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Sarı Saltık Baba’nın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olduğunu belirtmektedir. Çehariyâr’ın diğer üçü Lokman Baba, Aybek Baba ve Behlül Baba’dır.)
^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Aybek Baba’nın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olduğunu belirtmektedir. Çehariyâr’ın diğer üçü, Saltık Baba, Lokman Baba ve Behlül Baba’dır.)
^ Bedr’ed-Dîn Mahmud Aynî, ikd’ûl-Cûmman. (Burak Baba’nın Baba iylâs Horasanî’nin “Çehariyâr” adı verilen dört halifesinden biri olan Aybek Baba’nın müridi olduğunu belirtmektedir.) -
2.
0^ http://www.tharwaproject.com/node/2127
^ http://www.psakd.org/duny...urkiyede_nusayrilik1.html
^ CIA - The World Factbook - Syria
^ Globalsecurity
^ a b Önder, Ali Tayyar, Türkiye'nin Etnik Yapısı, sf.303
^ a b c d Önder, Ali Tayyar, Türkiye'nin Etnik Yapısı, sf.314
^ Andrews, 1992: 215
^ Andrews, 1992: 216
^ Encyclopædia Iranica, ḴAṢIBI
^ a b Mustafa Öz, Mezhepler Tarihi ve Terimleri Sözlüğü, Ensar, istanbul, 2011.
^ Süleyman Efendi, El-Bâkûret’ûs Süleyman’îyye, Sahife 14-15, Beyrut, 1873.
^ Büyükkara, Prof. Dr. Mehmet Ali: "islam Mezhepleri Tarihi" sayfa 156. Anadolu Üniversitesi Yayınları Eskişehir, Eylül 2010 ISBN 978-975-06-0738-7
^ muhafazid Ebû Zehra: Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (Câ’bir, i’tikad ve imân esasları konusunda Câ’fer-i Sâdık’tan ders almış ve onun i’tikadını benimsemiştir. Câ’bir bin Hayyân, Câf’er-i Sadık’ın îlmini topladığı beşyüz risâlesini bir araya getirerek tek bir kitâp halinde yayınlamıştır. Câ’bir bu risâlelerin, kendisinin Câf’er-i Sadık’tan edindiği feyz ve ilhâmlar sayesinde teşekkül ettiğini belirtmiştir.)
^ muhafazid Ebû Zehra, Mezhepler Tarihi, Sayfa 225, Düşün Yayıncılık, istanbul, 2011. (imâm Câ’fer’in Allah’ın mevcûdiyetini bilme gayesi için Kozmoloji ilmiyle uğraştığını bildiren deliller vardır. Elde ettiği bilgileri Allah’ın vahdaniyetini isbat etmek amacıyla kullanmıştır. Bu konuda, imâm Câ’fer-i Sadık, Kur'an-ı Kerîm’in evren ve tabiât hakkında bilgiler vererek insanları düşündürme methodunu uygulamıştır. Mufaddal bin Amra’ya yazdırdığı “Risalet-ût Tevhîd” adlı kitabında tabiât olaylarının insanın hizmetine sunulmuş olduğunu öne sürerek, hepsinin bir yaratıcının eseri olması gerekliliği hakkında yürüttüğü fikirlerini savunmuştur.)
Andrews, Alford Peter, Türkiye'de Etnik Gruplar, (Çev. Mustafa Küpüşoğlu), 1. basım, Ant Yayınları, istanbul, 1999.
Sertel, Ergin, Dinî ve Etnik Kimlikleriyle Nusayrîler, 1. baskı, Ütopya Yayınevi, Ankara, 2005. -
3.
0BibliografyaTümünü Göster
Engin, Ismail & Franz, Erhard (2000). Alevîler / Alewiten. Cilt 1 Band: Kimlik ve Tarih / Identität und Geschichte. Hamburg: Deutsches Orient Institut (Mitteilungen Band 59/2000). ISBN 3-89173-059-4
– , (2001). Alevîler / Alewiten. Cilt 2 Band: inanç ve Gelenekler / Glaube und Traditionen. Hamburg: Deutsches Orient Institut (Mitteilungen Band 60/2001). ISBN 3-89173-061-6
– , (2001). Alevîler / Alewiten. Cilt 3 Band: Siyaset ve Örgütler / Politik und Organisationen. Hamburg: Deutsches Orient Institut (Mitteilungen Band 61/2001). ISBN 3-89173-062-4
Kehl-Bodrogi, Krisztina (1992). Die Kizilbas/Aleviten. Untersuchungen uber eine esoterische Glaubensgemeinschaft in Anatolien. Die Welt des Islams, (New Series), Vol. 32, No. 1.
Kitgibis, Dimitri (1999). Multiculturalism in the Ottoman Empire: The Alevi Religious and Cultural Community, in P. Savard & B. Vigezzi eds. Multiculturalism and the History of International Relations Milano: Edizioni Unicopli.
Kjeilen, Tore (undated). "Alevism," in the (on-line) Encyclopedia of the Orient.
Shankland, David (2003). The Alevîs in Turkey: The Emergence of a Secular Islamic Tradition. Curzon Press.
Shindeldecker, John (1996). Turkish Alevis Today. Istanbul: Sahkulu.
White, Paul J. & Joost Jongerden (eds.) (2003). Turkey’s Alevi Enigma: A Comprehensive Overview. Leiden: Brill.
Yaman, Ali & Aykan Erdemir (2006). Alevîsm-Bektashism: A Brief Introduction, London: England Alevi Cultural Centre & Cemevi. ISBN 975-98065-3-3
Vorhoff, Karin. (1998), “Academic and Journalistic Publications on the Alevi and Bektashi of Turkey.” In: Tord Olsson/Elizabeth Özdalga/Catharina Raudvere (eds.) Alevi Identity: Cultural, Religious and Social Perspectives, Istanbul: Swedish Research Institute, pp. 23–50.
Zeidan, David (1999) "The Alevi of Anatolia." Middle East Review of International Affairs 3/4.
Kızılbaş Kürtler
Bumke, Peter (1979). "Kizilbaş-Kurden in Dersim (Tunceli, Türkei). Marginalität und Häresie." Anthropos 74, 530-548.
Gezik, Erdal (2000), Etnik Politik Dinsel Sorunlar Bağlamında Alevî Kürtler, Ankara.
Izady, Mehrdad R. (1992), The Kurds : a concise handbook, Washington & London: Taylor & Francis, ss. 170 passim, ISBN 0-8448-1727-9.
Van Bruinessen, Martin, (1996). Kurds, Turks, and the Alevî revival in Turkey. Middle East Report, No. 200, pp. 7–10. (NB: The on-line version is expanded from its original publication.)
– , (1997). "Aslını inkâr eden haramzadedir! The Debate on the Kurdish Ethnic Identity of the Kurdish Alevis." In K. Kehl-Bodrogi, B. Kellner-Heinkele, & A. Otter-Beaujean (eds), Syncretistic Religious Communities in the Near East (Leiden: Brill).
White, Paul J. (2003), “The Debate on the Identity of ‘Alevî Kurds’.” In: Paul J. White/Joost Jongerden (eds.) Turkey’s Alevî Enigma: A Comprehensive Overview. Leiden: Brill, pp. 17–32.
Ghulat Şî’î (Köktendinci) tarikât hakkında
Halm, H. (1982). Die Islamische Gnosis: Die extreme Schia und die Alawiten. Zurich.
Krisztina Kehl-Bodrogi, Krisztina, & Barbara Kellner-Heinkele, Anke Otter-Beaujean, eds. (1997) Syncretistic Religious Communities in the Near East. Leiden: Brill, pp. 11-18.
Moosa, Matti (1988). Extremist Shiites: The Ghulat Sects, Syracuse University Press.
Van Bruinessen, Martin (2005). "Religious practices in the Turco-Iranian world: continuity and change." French translation published as: "Les pratiques religieuses dans le monde turco-iranien: changements et continuités", Cahiers d'Études sur la Méditerranée Orientale et le Monde Turco-Iranien, no. 39-40, 101-121.
diğerleri 1 -
1.
-
12.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum kopyala yapıştır (: alevilik tek mesheptir , alevilik ırklara göre biçimlenmez bunu kafana sok === -
-
1.
0gibtir git şimdi salak huur çocuğu bunlarada yalan der gelir vikipediden almış der amk malı vikipediyi çocuk oyuncağı sanıyor bu kadar kaynağı reddediyorsan senin ananı bacını gibeyim
-
2.
0He yavrum he keşke her şey senin o dar mutlu dünyandaki gibi olsa amk yannanımda biçimlenmez senini ananı gibecem bekle huur çocuğu geliyorum
-
3.
0Sana böyle cevaplar yakışır huur çocuğuna huur çocuğu muamelesi yapmak gerekir zaten sen çok yaşamayacaksın ben senin bizzat kendim ananı gibecem
diğerleri 1 -
1.
-
13.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum ulan gibtiğiminin dalyarağı ırklar ile aleviliği birleştirip burda başlık açan sensin yavşak neyse uzatmıyacam alevilik meshebini ordan burdan topladığın yalan yanlış bilgiler ile milleti kandırma senden daha iyi biliyorum ben aleviliğin ne olduğunu === -
-
1.
-1Bu huur çocuğu başlığı görüp gogula alevlik yazıp ilk çıkanı okuyup buraya yazmadıysa ben en adi huur çocuğuyum salağın ne bir kaynağı var ne başka bir gibi daha yazdıklarımı bile okuyamıyor şia mezhebiyle bahsettiğimiz alevlik arasındaki farkı veya bu şia mezhebi kullanılarak toplulukların inançlarını islamla sentezlemesinden gram haberi yok
Ne ırkı gavat alevliği ırkla karıştıran sensin alevlik türk kaynaklıdır diyen sensin ben ise alevliğin ırki bir kökeni olmadığını söylüyorum -
2.
0Sen hiç bir gibten anlamayan cahil bir huur evladısın bir gib bildiğin yok ama sen sıranı bekle senin sıran gelecek ben senin o sırma saçlı ananı gibecem bu burada kalmayacak
-
1.
-
14.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum alevilik kollara ayrılmaz diyorum .. senin o bahsettiklerin uydurulma alevilik ile alakası yok kürt alevisi veya arap alevisi diye bir zırvalık yok alevilik tek bir mesheptir ve kollara ayrılmaz === -
-
1.
0Ya gibtir git iki kitap okuda ilim irfan öğren cahil huur çocuğu
gelişm kürt alevliği arap alevliği yok diyor burada amk malı ya
Ben burada şia olan alevlikten bahsetmiyorum mezheb olan alevlikten bahsetmiyorum salak -
2.
0Bu huur çocuğu başlığı görüp gogula alevlik yazıp ilk çıkanı okuyup buraya yazmadıysa ben en adi huur çocuğuyum salağın ne bir kaynağı var ne başka bir gibi daha yazdıklarımı bile okuyamıyor şia mezhebiyle bahsettiğimiz alevlik arasındaki farkı veya bu şia mezhebi kullanılarak toplulukların inançlarını islamla sentezlemesinden gram haberi yok
-
1.
-
15.
0aleviler ne türktür ne araptır nede başka bir
=== honolululuyum alevilerin hepsi tükmendir diyorum bende gib kafası aleviliğin özünde türklük vardır beynini gibtiğim === -
-
1.
-1Ulan salak o türkmen alevliği o ayrı bir kol
Onun yanında arap alevliği olan nusayrilik
kürt alevliği olan yezdanlik var
Sen hiç hayatında ne alevi görmüşsün nede alevliliği a sını biliyorsun amk alevliği türkmenlerin oluşturduğu bir şey sanıyorsun türkmenlerin oluşturduğu türkmen alevliliği amk malı alevliğin tamamı değil -
2.
0http://tr.wikipedia.org/w...%BCrkistan_Alevili%C4%9Fi en alta in orada şema var gibtir git bir daha yorum yapma sana başka verecek cevabım yok ayağınıda denk al giberim o güzel zütünü adam ol
zütün kaşınmasın tüm sülaleni kılımı bile kıpırtadmadan giberim
-
1.
-
16.
0Yani ortada bunlar alevidir diyebileceğiniz bir şey yok amk bir dünya çeşidi var bunların bu çeşitliliğin kaynağıda bahsettiğim şey zaten
-
17.
0Verin eksi verin dıbına koyduğumun cahilleri alevliği tek bir toplluluk sana anasını gibtiğimin malları
-
18.
0Ulan bi hataya gitsen yüzlerce alevi görürsün hiç biride birbirine benzemez
-
19.
0Bunlar müslüman falan değil yani amk bunların islamdan ayrı tutulması olağan bir şeydir
bunlar sadece kendi inançlarını yaşamaya çalışıyorlar -
20.
0Burada bana kimsenin aha bu alevliktir diye gösterebileceği bir inanç yoktur