-
51.
0oo divan edebiyatı alırım bi dal
-
52.
0@139 hangi hadiste diyorum bende?
işkembeden sallamak kolay. küfretmeyen kalmadı zaten bana ve sünnilere. problem değil yani alışığım."sahabeler yoldan çıkacaktır." dedin. hangi hadis bu?
kaynak göster. işkembeden sallamak kolay öyle yok. yezit sahabe değildir?
teslis bektaşilikte var. alevilikte var demedim. bektaşiliğe sonradan eklendi dedim. sende kabul ettin. sonra baktın çelişiyorsun. bunu farkedince hemen caydın. şirk nedir biliyorum kardeşim. cevap vermiş olmak için yazmışsın galiba bunu.
ayrıca ehl-i sünnet alimlerinden imam-ı rabbani:"yezit frenk gavurundan beterdir." demiştir. -
53.
0@139 nitekim ibn Hazm, kendisi gibi pek çok müçtehid ve imamların kanaatine tercüman olarak: "Sahâbe-i kirâmın hepsi cennet ehlidir” demiştir. (ibn Hacer, el-isabe, 1/10) .ama sen araştırmadan, işine gelmediği için, kaynağa bakmadan, direk sünni kaynağı diyeceksin.sen de kendini sünni kaynaklarla savunuyorsun halbuki. hatta savunmaya çalışıyorsun. çünkü bahsettiğin şekilde bir hadis var mı, kaynağını göstermedin bile daha.
-
54.
0malafat olması ı
-
55.
0@142 bu ayet,ehl-i beyt masum demek değildir. kiri gidermek istediği belirtilmiş, yani kir var.ama tertemiz kılmak isteniyor. zaten peygamberlerin sıfatlarından biri ismet, yani günahsız olmaktır. ayrıca ayetin tamdıbını verseydin daha iyi olurdu. orada "ziynetlerinizi açmayın." kısmı da var. sahabe ve ehl-i sünnet cahiliyeye dönüp mürted oldu mu demeye çalışıyorsun?
birine kafir diyenin kendisi kafir olur. hele sahabeye kafir demek. çok yanlış. madem hadislerle konuşuyorsun, madem işine gelince sünni hadisi koymayı biliyorsun bekle;
(Yahudiler, 71 fırkaya ayrılmıştı. Bunlardan 70’i Cehenneme gidip, ancak bir fırkası kurtuldu. Hıristiyanlar da, 72 fırkaya ayrıldı. 71’i Cehenneme gitti. Benim ümmetim de 73 fırkaya ayrılır. Bunlardan 72’si Cehenneme gider, yalnız bir fırka kurtulur) buyurdu. Eshab-ı kiram, bu bir fırkanın kimler olduğunu sorduğunda; (Cehennemden kurtulan fırka, benim ve Eshabımın gittiği yolda gidenlerdir) buyurdu. (Tirmizi, ibni Mace).Eshab-ı kiramın tamdıbını sevmek, sadece Ehl-i sünnet fırkasına nasip olmuştur. Şu halde, doğru yolda olmanın ölçüsü, Resulullahın ve Eshabının yolunda olmaktır. -
56.
0@144 verdiğin ayette "ehl-i beyt günahsız." manası çıkmıyor. ayeti de ekgib verdin ayrıca."allah ehl-i beyt'i temizlemek ister." manası çıkıyor. yani kirli olan bir şey temizlenir değil mi?
-
57.
0@143 burada ashap değil grup ismi geçer buhari'de.buhari'Nin cami'ul-usul'e oranla daha güvenilir olduğu açıktır.
-
58.
0@144 peygamberin sıfatlarını öğren. peygamberler günahsızdır. sahabe günahkar olabilir fakat affedilmiştir.ve onların hepsi cennet ehlidir.
-
59.
0@150 mürted kafir demektir. sünni hadis verdiğine göre, benim daha önce verdiğim sünni hadisi niye kabul etmedin?
"sünni hadis verip sünniliği savunmak." diyip saçmaladın.kim çakal?
kim kıvırıyor?
madem sünni hadisi kabul ediyorsun,o zaman "ehl-i beyt'in yolunu tutanları... " diyerek hadisi değiştiremezsin.ehl-i beyt sahabedendir.biz tüm sahabeleri severiz, ayrım yapmayız.biz ehl-i beyt'i de severiz. -
60.
0@150 iyi hadi ben de yattım o zaman. geç oldu.iyi geceler.
-
61.
0@134 "hacı bektaş-ı veli'nin kitabını okudum." dedin. sonra kitapta sünni olduğunu belirttiğini görünce işine gelmedi caydın.sor bakalım bir tarihçiye "hacı bektaş-ı veli makalat'ı yazdı mı? diye. neresiyle gülecek sana?
yanlışını kabul etmek istemiyorsun.ama bu bir erdemdir. tabi erdem herkeste bulunmaz. neyse,"sünni hadisi verip sünniliği savunmuşsun."demişsin.ne yapacaktım, şii hadisi verip mi savunacaktım sünniliği?
saçmalıyorsun ve çelişiyorsun. sahabeye lanet edilmez. katil de olsa hak yoldan sapmış değildir,en büyük günah şirktir çünkü. balım sultanın tahrif ettiğini kabul etmiştin şimdi işine gelmeyince caydın mı?
tahrif edilen bektaşilik ile gerçeği arasında bariz farklar vardır. ibahilik,teslis, tenasüh ve hulul gibi inanışlar girmiştir tahrif edilen bektaşiliğe. bunların hiçbirini hacı bektaş-ı veli'Nin eserlerinde bulamazsın. ayrıca mevlana tasavvuf ehlidir.ve hatasız değildir. ilmi hatası olmuş olabilir yahut tasavvuf ehli olduğu için bazı yerlerde ilmimizin yetmediği için anlamayacağımız ve yanlış tevil edebileceğimiz ifadeleri olabilir. hallac-ı mansur örneğinde olduğu gibi. zahiren küfür olan sözlerde zahire göre hükmedilir. -
62.
0@128 kendinle çeliştin. hani din, inanç ayırt etmezdin sen söz konusu atatürk olunca. şimdi "sünniler atatürk düşmanı." dedin.
@130 hak yol temelde itikat bakımındandır. sahabe hata yapmış olabilir fakat bu onun hak yoldan saptığını göstermez. katiller bile tövbeyle affolurken, nasıl sahabeye "hak yoldan saptı." dersiniz?
biz sahabeyi ayırt etmeden severiz. -
63.
0@126 kendinle çeliştiğinin farkında mısın panpa?
az önce "okudum." derken şimdi "onun eseri değil kanıt göster." diyorsun.sana kanıt olarak internetin tüm kaynakları yeter kardeşim;
- https://www.google.com.tr...mp;es_sm=122&ie=UTF-8 .
tüm kaynaklar kabul eder bunu.şimdi çark etmek olmuyor.ayrıca tarikat cemaat konusunda haklısın.yanlış okumuşum orayı.abdal musa ahmed yesevi dervişidir aynı zamanda.ahmed yesevi sünnidir.dediğim gibi,yunus emre sünniydi.çünkü hacı bektaş-ı veli'den geliyordu eğitimi ve itikadı.bektaşiydi yani.ama balım sultan bektaşiliği tahrif etti seninde bunu kabul ettiğin gibi.yunus emre balım sultan'dan önce yaşadığı için bektaşilik tahrif edilmemişti.yani yunus sünniydi.ayrıca ehl-i beyt sevgisi yine sünnilik'te vardır.tevellah ve teberra vardır yani.bu yüzden mevlana sünnidir.sünniler de hz.ali (r.a.)'yı sevip över.yezit'e hz demiyoruz ama hz.muaviye'ye hz diyoruz çünkü o sahabedir.ayrıca "sahabe günahsızdır." demedim;
Bu hususta Allah Resulü'nün (asv) ikazlarından bazılarını verelim:
“muhafazidin (asv) ashabına seb (hakaret) etmeyiniz. Çünkü onlardan birinin bir saatlik ameli, sizden birinizin bir ömürlük amelinden daha faziletlidir.”(1)
“Ashabıma sebbetmeyiniz, (hakaret etmeyiniz) sizden birisi Uhud dağı kadar altın infak etseydi ashabımdan (birinin verdiği yarım müde ulaşamazdı.”(2)
“Ashabımın kötülüklerini anmayın ki, kalpleriniz onlar üzerine (onlara sevgi hususunda) değişmesin. Ashabımın iyiliklerini anın, ta ki, gönülleriniz (onlara) ülfet etsin.”(3)
“Ashabıma sövenleri, görürseniz, 'Allah’ın Laneti kötünüz üzerine olsun.' deyiniz."(4)
“Hiç şüphe yok Allah Teala benim için sahabeler seçti (ihsan etti.) Böylece onlara ashabım, damatlarım kayın pederim ve ensarım (yardımcılarım) kıldı. Yakında onları noksanlayan, onlara sebbeden (tahkir ve tenzil eden) bir topluluk da gelecek. Eğer siz onlara (onların devrine) ulaşırsanız, onlara kız alıp vermeyin, onlarla birlikte yiyip içmeyin, onlarla namaz kılmayın, (öldüklerinde) üzerlerine de namaz kılmayın.”(5) -
64.
0@110 panpa madem kürtlere ölüm diyorsun bak ben kürt değilim ama zamanında "açılın dostlar şaha gidelim" diyeni asıyorlardı bunun hakkında ne düşünüyorsun ?
-
65.
0Sor panpa bir sorun varsa Aleviyim ve allaha bin sükür bununla gurur duyarım.
Edit:alaya alacak olan liselilerin dıbına koyarım ama efendi gibi soru sorarsanız amenna -
66.
0@108 makalat, hacı bektaş-ı veli'nin eseridir kardeşim,az önce okudum derken şimdi "o hacı bektaş-ı veli'nin olmayabilir." diyemezsin. ayrıca cemaat ile tarikat farklıdır. cemaat,topluluk demektir. tarikat yol demektir ve tasavvuf yollarının her birine tarikat denir. ayrıca balım sultan ile hacı bektaş-ı veli arasında 186 yıl vardır. aynı dönemde bile yaşamamışlardır. balım sultan bektaşiliği kurumsallaştırmış ve tahrif etmiştir. yunus emre de balım sultan'dan evvel yaşadığı için hacı bektaş-ı veli gibi sünniydi. bilgilerin çok yanlış. dikkat etmemişsin bunlara yada görmezden gelmişsin. ayrıca sünniler hz.ali (r.a.)'yı sever.bu yüzden onu övmeleri normaldir. mevlana ve şems-i tebrizi sünniydi.hz.ali'yi övmek, sevmek sünnilik'te vardır.hz.ali'yi sevmediğini söyleyen sünni bulamazsın fakat, sahabe düşmanı olan aleviler vardır. halbuki,resullullah (s.a.v.)'in sevdiklerini sevmemek olur mu?
onun dostlarını sevmemek olur mu?
hacı bektaş-ı veli'nin eğitimi ta ahmed yesevi'ye dayanır ki,o da sünni alimlerin büyüklerindendir. -
67.
0@115 şahtan kasıt iran şahı olmasın
-
68.
0@109 tamam kardeşim. edecek lafın kalmadı işte."onlar sizden daha dindar." demeye çalışıyorsun sanırım. yani amacın "aleviler sünnilerden üstün." demek değil mi?
evet öyle.ama yanlışlarını yüzüne çarpınca böyle hakaret edersin. aleviler varken onları savunmak ateistlere mi düştü?
@110 kurtuluş savaşı konuyla alakalı. onların önderi atatürk değil miydi?
sünniler atatürk düşmanı olsa, onun önderliği altında savaşır mıydı? -
69.
0@112 adam aleviler müslüman değil dedi açıkça. bildiğin alevilere hakaret etti.
-
70.
0@118 aleviliğin ne olduğunu bilmezmiş gibi şimdi gelir "ateist alevilik" falan diye saçmalayacak. aleviliğin,islam mezhebi olduğunu bilmezmiş gibi.
-
vikings şu acayipe çaylak at artık sol frameyi
-
dünyadan 100 bin kilometre uzaklıkta kuş
-
online kadın yazar olmayınca erketeye yatan
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 29 01 2025
-
beyaz adam siyahilerin diçkini görür
-
geldim suku icin sende biraz
-
öyle boş şeylerle enerjimi harcıyorum ki
-
iki gündür yataktan ilk defa kalktım
-
dinini derken neden akliniza
-
zalinazurt tayyibin adayı kim
-
elimizde bir fatih altaylı kaldı
-
üveyit baba burda servet yatıyor
-
inci sözlük internetin göd deliğidir
-
zakinazurt sen şeriat istiyorsan
-
beyler bazen lanetlendiğimi düşünüyorum
-
bbc pournolardaki yapraklara
-
uzun zaman sonra ilk kez adıyaman içiyorum
-
kız arkadaş yanında osbir çekmenin raconu nedir
-
ağzına ampul sokann karı
-
benim ne zaman sevgilim olacak ybaaaa
-
zalinazurt chp bu sefer kazanırsa
- / 1