-
1.
+24 -28Merhaba. Uzun zamandır yazı yazmıyorum. Aslında bugün de yazmayacaktım ancak bazı işlerimi erteledim ve yazmaya karar verdim. Çünkü yarın seçim var. Ben de bu konu hakkında birkaç bir şey söylemek istiyorum. Sizden tek ricam sonuna kadar, düzgün bir şekilde okumanız ve vicdanlı olmanızdır. Yazı biraz uzun ve ağır olabilir. O yüzden parça parça yazacağım ki istediğiniz yerde rez alın, sıkılmadan okuyun. Neyse, başlayalım…
-
2.
+21 -3Nasıl yani? Dediğinizi duyar gibiyim. Şöyle ki; AKP-MHP görüşmeleri başladı. Bahçeli 4 şartını sundu. “Bunları kabul ediyor musunuz?” dedi. AKP “Hayır” dedi. Nedir bu şartlar, tekrar bir bakalım.
1 – Anayasa’nın ilk 4 maddesi değiştirilemez. Değiştirilmesi teklif dahi edilemez. Bu MHP’nin vazgeçilmez şartıdır.
2 – Çözüm sürecini ekgibsiz ve bahanesiz olarak ortadan kaldırılması, sürecin tümüyle tasfiyesi, müzakere kabul etmeyen talep ve isteğimizdir.
3 – Toplum hayatını felç eden, adalet ve ahlak kurallarını hiçe sayan rüşvet ve yolsuzluk iddialarının 17-25 Aralık kapsamında tekrar ele alınarak, ucu kime dokunursa dokunsun üzerine gidilmesi tartışmasız isteğimizdir.
4 – Anayasal yetki ve sorumluluklarını inat ve ısrarla çiğneyen, hiçbir kural tanımayan Cumhurbaşkanı’nın, görevinin gerektirdiği meşru ve hukuki zeminde bulunmasının yanı sıra kuvvetler ayrılığı prensibinin parlamenter demokrasiyle muhafazası, sağlıklı bir koalisyon için aradığımız temel kıstastır.
AKP, MHP’nin bu 4 şartına “Hayır” dedi. Buna rağmen Davutoğlu hala meydanlarda MHP için “Hayırcı” diyor. * -
-
1.
-3Aksaray yıkılacak dedi amk çankaya fanusuna geri dönülecek dendi onu da yaz
edit: eksileyen pekekent demediyse demedi de -
2.
+1Akp "hayır" demedi, "gelin bakalım bi yanlışlık var mı istişare edelim" dedi.
Ama MHP tartışmasız, "ya kabul edin, ya da koalisyona hayır" diyerek. Tartışmadan kaçıp, dayattı. Siyasi zorbalıktır bu
-
1.
-
3.
+17 -1Şimdi tekrar soruyorum, AKP-MHP koalisyonun kurulmamasının suçlusu kim? Günah keçisi yapmaya çalışılan MHP mi yoksa “Hayır” diyen AKP mi?
Sanırım yazımın asıl konusunu biraz olsun anladınız. MHP’ye atılan iftiralar ve bazı yanlış anlaşılmalar. Bunların yanı sıra AKP ve icraatları… Tekrar ediyorum, beni bir siyasi parti mensubu olarak görmeyin. Yazdıklarıma tarafsız bakın. Eğer gerekli malzemeler listesindekiler sizde yoksa zaten bu konuda elimden bir şey gelmez. *
Malzeme listesindeki “Mantık” kullanıldığında bugün koalisyon kurulmamasının sorumlusunun kim olduğu açıkça ortada değil mi?
Bazı vatandaşlarımız MHP için elini taşın altına koymamaktan bahsediyor. Ben de şöyle bir soru sorayım o zaman, AKP neden bu 4 maddeyi kabul etmedi? Bu sorunun cevabını yine “Mantık” çerçevesinde verebilir misiniz? Deyin ki, şu şu şu sebeplerden ötürü AKP MHP’nin bu 4 şartını doğru bulmadı ve kabul etmedi. Ha? -
-
1.
+8 -16Niye kabul etsin amk ?
3. Ve 4. Maddeler Akparti'nin aleyhine atilan iftiralarin sonucu.
Mhp ciktida teror bitecek ekonomi icin bunlar olacak askeri alanda bunlar olacak en kisa zamanda icimizdeki hainlerden kurtulacagiz diye niye demedi takmis kafaya 17 25 'i ? Bu adamlarin (mhp) derdi vatan mi yoksa Erdoğan mı? -
2.
+13 -23. ve 4. maddelerdeki olaylar eğer denildiği gibi iftira veya yalansa o zaman neden çekiniyorlar? Kabul etsinler, kişiler yargılansın, iftira olduğu aklansın, koalisyona bakalım. Fakat direkt olarak reddediyorlar.
MHP'nin bu zamana kadar terör ve ekonomi için yüzlerce teklifi oldu. Fakat sen sadece belirli haber kaynaklarını takip ediyor olmalısın ki bunları göremedin. Çözüm süreci başladığından bu yana meydanlarda "Bu işten zararlı çıkacaksın" vs. şeklinde bağıran MHP'li yetkilileri terörden beslenmekle suçladı AKP. Şimdi de çıkıp "Çözüm sürecinde silahlanmışlar" vs. diyorlar. Zamanında MHP uyardı, AKP sallamadı.
Buraya uzun yazarım ama vaktim pek yok. internetten detaylı şekilde ararsan rahatlıkla bulursun. -
3.
+1Bu bölümde yazdıklarına aynen katılıyorum devam et vobirivira
diğerleri 1 -
1.
-
4.
+17 -1Bak ordan yunus gülümsüyor
-
-
1.
+2 -1Bunu okuyupta bizimki yapmaz diyen sorulara cevap veremeyip mehapeye sallayan iq su iki haneli insanlara boşuna şey anlatmışsin. anarşist takilan sozlugu aktroller basmis
-
1.
-
5.
+17 -1Yarın 1 Kasım Türkiye Genel Seçimleri yapılacak. Bu seçim Türkiye’nin en önemli dönemeçlerinden biri olacak. Ya dönemeci alıp güneşe doğru uzanan yolda ilerlemeye devam edeceğiz ya da şarampole yuvarlanacağız. Bunu belirleyecek olan ise bizleriz.
Yazıya başlamadan önce ufak bir not düşmek istiyorum; kesinlikle hiçbir siyasi partinin taraftarlığını yapmıyorum. Sadece doğruyu yazıyorum.
• Gerekli malzemeler: Şeref, haysiyet, vicdan, mantık, saygı ve vatan sevgisi. -
-
1.
+2 -16Niye okuyalim sen bilir kişi misin ?
Not: Ak Parti diyeceksin Ak Parti akp ne ? -
-
1.
+14 -11AKP YANI AMINA KODUMUN PARTISI
ALLAHSIZ KITAPSIZ PARTI
AMERIKANIN KURDUGU PARTI -
2.
+7 -12Vatan sever Parti>>>>AK PARTi !
-
3.
+4 -3Vatan giben parti >>>>>>>>Akparti
-
4.
+1 -4Yarin iktidariz gencler ;)
-
5.
+1 -1teenwolf2 senin her hazdığna çuku vermek için 15 saniye bekledim aq Vakit ve döl israfı yarak kafalı
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
6.
+18Devam edelim…
7 Haziran, Koalisyon Görüşmeleri ve Günah Keçisi
7 Haziran Genel Seçimlerine değinmek istiyorum. Seçim sonucu olarak sandıktan tek başına iktidar çıkmadı ve koalisyon görüşmeleri yapıldı. En çok oyu alan 1. Parti AKP olduğu için hükumet kurma görevi Cumhurbaşkanı tarafından onlara verildi. CHP ve MHP ile görüşmeler yapıldı ve sonucunda koalisyon kurulamadı ve erken seçim kararı alındı. Neden?
AKP ile CHP günler süren görüşmeler yaptılar. 35 saat süren görüşmeler ve akabinde Davutoğlu ile Kılıçdaroğlu’nun 4 saatlik görüşmesi sonucunda koalisyon görüşmesi olumsuz sonuçlandı. Ardından Davutoğlu yaptığı açıklamada erken seçimin en güçlü ihtimal olduğunu söyledi. Tekrar yazıyorum, Chp ile yapılan görüşmenin olumsuz sonuçlanmasından sonra Davutoğlu erken seçimin en güçlü ihtimal olduğunu söyledi. *
Bunun ardından MHP ile görüşmeler oldu. Davutoğlu ve Bahçeli’nin 2,5 saatlik görüşmesinin neticesinde de AKP “Hayır” dediği için koalisyon olmadı. * Evet, biraz şaşırdınız değil mi? Ancak durum bu. -
7.
+17Bu muallaklerin bir projesi var. Adı Büyük Ortadoğu Projesi, kısaca BOP diyorlar. Bush denen bir puşt tarafından başlatılan bu operasyon, Amerika’nın kendi çıkarları doğrultusunda Türkiye dâhil Ortadoğu’daki birçok ülkenin içine sıçmayı hedefler. internetten birkaç ufak araştırma yaparak daha detaylı bilgiye ulaşabilirsiniz. Ha, bu proje için “iyi” diyenler de var, yok değil. * Unutmayın, zamanında düşman askerleri için dost diyenler de vardı bu ülkede. * Ha, gibtik attık gerçi ama siz dikkat edin. Torunları hala aramızda, buralarda bir yerde… *
Ne diyorduk? Hah, BOP. Bu projenin gerçekleşmesi için Türkiye’nin domino taşı gibi yıkılıp zincire katılması gerekiyor ancak olmuyor. Neden? Az önce de bahsettiğim etkenler buna geçit vermiyor. Özellikle köklü devlet tarihimizin(Göktürklerden bu yana) getirdiği tecrübe ve Mustafa Kemal ve arkadaşlarının(saygıyla anıyorum) bu tecrübeyi kullanarak sağlam temeller üzerine kurduğu Cumhuriyet sağ olsun. *
BOP’u bir yapboz olarak düşünürsek eğer Türkiye en değerli parçadır. Dolayısıyla yine aynı yere gelerek bu konuyu kapatıyorum: Türkiye’deki her gelişme sadece bizi değil Ortadoğu dâhil dünyadaki birçok ülkeyi ilgilendiriyor. Yani bu seçim ve sonraki seçimlerin sonucundaki gelişmelerden hepimiz sorumluyuz. -
8.
+15 -1Devam edelim…
HDP’yi Meclise Kim Soktu?
7 Haziran seçimlerinin şaşırtan sonuçlarından biri de terör örgütü pkk’nın siyasi uzantısı olan HDP’nin mecliste yer alması oldu. Bu olaydan sonra bazı kimseler ciyak ciyak bağırarak MHP ve CHP’yi meclise sokmakla suçladılar. Ya aslında olan? Buyurun beraber bakalım.
Bu tartışmayı sonuçlandırmak için yapmamız gereken tek bir şey var o da 2011 Genel Seçimlerinin sonuçlarını incelemek.
MHP’den HDP’ye tek 1 tane bile oy kayması olmadı ancak CHP’den ise çok az da olsa oy kayması oldu fakat HDP’yi meclise sokan AKP’den HDP’ye kayan oylardır. * -
-
1.
+2 -1Ben bu yazdığını 7 hazirandan beri burda anlatmaya çalışıyorum ama kafa yok azizim. Illa chp destekledi diyorlar
-
-
1.
+3Ben susarım, veriler, istatistikler ve belgeler konuşur. Belgelerle net bir şekilde kanıtlanmış bir şeyin aksini iddia eden kişi zaten zeka yönünden sıkıntılıdır. Şifalar...
Edit: yada ilk başta söylediğim gerekli malzemeleri bünyesinde barındırmıyordur.
-
1.
-
1.
-
9.
+14 -1Devam edelim…
Ortadoğu’nun Abisi, Dünya’nın Kırmızı Düğmesi Türkiye
Türkiye önemli bir ülke. Jeopolitik olarak Ortadoğu’da büyük önem taşıyan Türkiye, katil Amerika’nın(şerefli bireylerini tenzih ederim) Ortadoğu’daki planlarının önünde büyük bir engel.
Gerek ekonomisi, gerek askeri gücü, gerek halkı ve gerek sağlam, köklü devlet yapısıyla Ortadoğu’daki birçok devletten çokça adım önde olan Türkiye için Ortadoğu’nun abisi diyebiliriz. Hani eskiden vardı ya mahallenin abileri, onun gibi. Dolayısıyla buradaki her olay sadece bizi ve geleceğimizi değil, dolaylı yoldan Ortadoğu’daki birçok insanın, ülkenin ve olayların kaderinde etkili oluyor.
Abarttığımı düşünüyor olabilirsiniz. Bazen ben de öyle düşünüyorum. Peki, gerçekten de abartıyor muyum? Bakalım…
Amerika… Ey Amerika… Dünyayı gibip soğana çevirdin. Fakat tebrik ediyorum bu muallakleri. Neden? Çünkü adamlar ciddi anlamda çalışıyorlar. Bundan 100-200 sene sonrası için plan yapıp, tahminlerde bulunuyorlar ve buna göre strateji geliştiriyorlar. Bugünkü birçok olayın bundan ortalama 100 sene önce planlandığından emin olabilirsiniz.
Bu muallakler gerçekten çalışıyor. Çok iyi bir şekilde örgütlendiler, kadrolaştılar. Dünya’nın birçok yerinde istediği oyunu oynayabilecek güçteler. Birçok ülkenin devlet adamları doğrudan bunlara bağlı. * Birçok devletin önemli yerlerinde adamları var. * Türkiye de bunlara dâhil. * Şerefsiz bol memlekette.
Neyse efendim, fazla uzatıp da Amerika’nın propagandasını yapmış gibi olmak istemiyorum. Güçlü ve etkili olduğunu bilin yeter. Detayları başka yazıda anlatırım. -
-
1.
+2Amerika = Paralı askeri gücü, mazlum devletlerin zengin yeraltı kaynaklarına sahip olması, merkez bankasından bol bol dolar basması ve tefecilikle geçinen bir ülke. i:leriye dönük tasarımlarının %99'u askeri yönde bilim, teknik vesaire alanlarda Asya Toplumları daha önde
-
-
1.
0Panpa yeni hikaye geliyomu onu sole sen
-
2.
0Yeni hikayeler birikirse onlar yazıya da dökülür elbet
-
1.
-
1.
-
10.
+13Soru 3
Amerika'nın 48. başkanı bush'un döneminde başlayan bi proje var, adı büyük ortadoğu projesi, kısaca bop deniyor.
Türkiye dâhil birçok Ortadoğu ülkesinin sınırlarının değişmesine sebep olacak bu projenin amerika tarafından ve özellikle bush döneminde başlamış olması zaten tehlike çanlarının habercisi. Ha eğer derseniz ki "Yok arkadaş, ben inanmıyorum. bop Ortadoğu'nun ve Türkiye'nin refahı, iyiliği için yapılan bir proje. Amerika bizim iyiliğimizi istiyor." O zaman size diyecek beşeyim yok. internette yayınlanan bop haritalarına ve ilgili belgelere bir bakın. Asıl amacını net bir şekilde göreceksiniz.
Neyse, devam edelim biz. 4 Mart 2006 tarihinde istanbul Bayrampaşa'daki AKP ilçe kongresinde Erdoğan aynen şunları söylüyor:
"Türkiye'nin Ortadoğu'da bir görevi var. Biz BOP'un eş başkanlarından biriyiz. Bu görevi yapıyoruz."
Amacı Ortadoğu'yu, bölgedeki Müslüman devletleri ve Türkiye'yi amerika'ya köle yapmak olan ve bu hedefte milyonlarca insanın canını alan, kanını akıtan bop için eş başkanlık yapması, bunu çok matah bir şeymiş gibi söylemesi sizin için ne ifade ediyor? -
-
1.
+1E kardeşim mantıklı konuşuyorsun da bu adam kürtlere bir sempati beslemiyor neden özgür bir kürdistan kurulmasını desteklesin ki
-
-
1.
+2 -1Kürtlere sempati besliyor demedim. BOP'un eş başkanı dedim. BOP'un amaçlarına bakarsan amacının özgür kürdistan olmadığını anlarsın. * Daha fazla detaylı açıklamama gerek var mı? * Hadi bir tüyo daha vereyim, BOP, Büyük israil'i kurmak için gerçekleştirilen bir projedir. * Bu doğrultuda kişilerin ne yaptığı değil, hangi amaç için yaptıkları önemli.
-
2.
+1Ne demeye çalıştığını anladım teşekkür ederim aydinlattigin için
-
1.
-
1.
-
11.
+13-2002 yılında asgari ücret 185 liraydı ve 1 adet yumurta 5 krş.(eski parayla 50bin lira) fiyatla satılıyordu. Yani 1₺(eski parayla 1 milyon) ile 20 adet yumurta alınıyordu. 185x20=3700 eder. 2002 yılında 1 aylık asgari ücret ile 3700 tane yumurta alınabiliyordu.
2015 yılında asgari ücret 1000 lira ve 1 adet yumurta 50 krş.(eski parayla 500bin lira) fiyatla satılıyor. Yani 1₺ ile 2 adet yumurta alınıyor. 1000x2=2000 eder. 2015 yılında 1 aylık asgari ücret ile 2000 tane yumurta alınabiliyor.
-2002 yılında 1 adet ekmek 15 krş.(eski parayla 150bin lira) fiyatla satılıyordu. Yani 1₺ ile 8 adet ekmek alınıyordu. 185x8=1480 eder. 2002 yılında 1 aylık asgari ücretle 1480 tane ekmek alınabiliyordu.
2015 yılında 1 adet ekmek 1₺ fiyatla satılıyor. 1000x1=1000 eder. 2015 yılında 1 aylık asgari ücret ile 1000 adet ekmek alınabiliyor.
-2002 yılında 1 kg pirinç 90 krş.(eski parayla 900 bin lira) fiyatla satılıyordu. 185/0,9=205 eder. 2002 yılında 1 aylık asgari ücret ile 205 kg pirinç alınabiliyordu.
2015 yılında 1 kg pirinç 5₺(eski parayla 5 milyon lira) fiyatla satılıyor. 1000/5=200 eder. 2015 yılında 1 aylık asgari ücret ile 200 kg pirinç alınabiliyor.
-2002 yılında 1 kg toz şeker 50 krş. fiyatla satılıyordu. Yani 1₺ ile 2 kg toz şeker alınıyordu. 185x2=370 eder. 2002 yılında 1 aylık asgari ücret ile 370 kg toz şeker alınabiliyordu.
2015 yılında 1 kg toz şeker 4₺(eski parayla 4 milyon) fiyatla satılıyor. 1000/4=250 eder. 2015 yılında 1 aylık asgari ücretle 250 kg toz şeker alınabiliyor.
-2002 yılında 1 paket(1 litre) süt 50 krş fiyatla satılıyordu. Yani 1₺ ile 2 litre süt alınıyordu. 185x2=370 eder. 2002 yılında 1 aylık asgari ücretle 370 litre süt alınabiliyordu.
2015 yılında 1 paket süt 3₺(eski parayla 3 milyon) fiyatla satılıyor. 1000/3=333 eder(düz hesap). 2015 yılında 1 aylık asgari ücretle 333 litre süt alınabiliyor.
Bu örnek benim yaşadığım şehir için geçerli. 2007 yılında otobüslerde öğrenci 50 kuruştu ve şuan 2₺ civarında. -
-
1.
0ben 3. sınıfta yani 1999-2000 yılında bir tane simit 30000 liraydı yani ozamanın 30 kuruşu şimdi bir simit 1 lira nerdenmi hatırlıyorum harçlığım 60000 liraydı çünkü
-
1.
-
12.
+13Devam edelim…
Türban Meselesi
Hah bak şimdi o “Değnekçi” diyen arkadaşlar konuşabilir. MHP bu konuda AKP’ye destek verdi. Ki ben bundan bir sorun göremiyorum. Bu ülkenin %80’e yakını Müslüman ve böyle bir ülkede türbanın serbest olması bence gayet normal. Sorun şu ki AKP samimi değil. 13 yıldır iktidarda olan AKP, oylarının düşeceğini anladığında hemen bu konuyu gündeme alıp kullandı. 2002 yılında iktidara gelen AKP 2008 yılına kadar bu konuya el atmayıp, oylarının düşeceğini anlayınca hemen olaya el attı ve tasarıyı meclisten geçirdi.
MHP defalarca bu konuda teklifte bulunmasına rağmen AKP 2008 yılına kadar yanaşmadı. Onu da belirmekte fayda var.
Türbanı kalkan olarak kullandı diyebiliriz. -
13.
+11 -1Devam edelim...
17-25 Aralık
AKP’nin tabiri caizse sıçtığı tarihtir. Gülen cemaati tarafından yayınlandığı iddia edilen ses kayıtlarının ve bu kayıtlar kapsamında bazı AKP’li vekil ve bakanların yakınlarına yapılan operasyonların tümüne bu ismi verebiliriz. Kimi kesimler tarafından Yolsuzluk ve Hırsızlıkla Mücadele Haftası olarak anılmaktadır. *
Her ne kadar ses kayıtları için montaj denilse de Adli Tıp Kurumu yaptığı resmi açıklamada kayıtlarda oynama yapılmadığını söylemiştir. Tüm bunlara rağmen ilgili kişiler hakkında en ufak bir yaptırım uygulanmamıştır. Neden? Çünkü yapılacak olan herhangi bir yargılama sürecinin ucu Erdoğan’a kadar dokunabilir(MHP’nin 3. Koalisyon şartı).
Hadi diyelim ki ses kayıtları montaj, her şey yalan, dünya bomboş, hancı sarhoş. O zaman neden bu 4 bakanın Yüce Divan’da yargılanması engelleniyor? * Ortada bir suç yoksa zaten aklanır gelirler. *
Mesela MHP’nin eski Bayındırlık ve iskân Bakanı Koray Aydın. Kendisi şuan MHP Trabzon Milletvekili ve Meclis Başkanvekili.
Bakanlığı döneminde 10 ihaleye ayrı ayrı, 19 ihaleye de zincirleme olarak fesat karıştırmak ve haksız mal edinme suçlarından toplam 216 yıl 6 aya kadar hapsini istedi. Ayrıca mahkeme eylemin, görevi kötüye kullanma suçu boyutunu aşıp, ihaleye fesat karıştırma suçunu oluşturduğunu iddiası ile haksız edindiği ileri sürülen 1 trilyon 961 milyar TL'nin (1 milyon 961 bin YTL) zor alımına karar verilmesini de talep etti. 5 Ekim 2007 tarihli karar duruşmasında hakkındaki tüm suçlamaların yersiz olduğu tespit edilerek beraatine karar verildi. Kendisi, eşi ve çocuklarının da mal varlıkları üzerindeki ihtiyati tedbir kararını da kaldırdı. Suçlamalara rağmen Yüce Divan’da yargılandı, aklandı, partisine geri döndü.
Hadi AKP de aynısını 4 Bakanı için yapsın? * Madem suç yok ortada ve kayıtlar montaj. *
Yapamaz. Neden? Çünkü işin ucu Bilal-Erdoğan’a dokunuyor. * -
14.
+11 -1Soru 4
2011 yılında terör örgütü lideri abdullah öcalan'ın çağrısı ile 34 terörist Habur sınır kapısından girerek teslim oldu(!). Bu 34 terörist dönemin siyasi partisi olan dtp'li temsilciler tarafından ve pkk destekçileri tarafından karşılandı. Öyle bir karşılama oldu ki bu, otobüs tepesinde karşılamaya gelenleri selamlayan teröristler el sallıyor, sloganlar atılıyor... Teslim olmak değil, adeta bir şov, adeta bir zaferdi bu. Türkiye'ye karşı bir zafer...
Bu olaydan hemen sonra Erdoğan, akp'nin meclis grup toplantısında aynen şunları söylüyor:
''Dün Habur Sınır Kapısında yaşanan manzara karşısında umutlanmamak mümkün mü? Bu bir umuttur."
O görüntüler işte bunlar: https://goo.gl/ao0YI9
Erdoğan bunu dedikten 2 gün sonra çıkıp aynı olay için 180 derece bir dönüş yaparak "Böyle saçma sapan şey olmaz" dedi. Bu sizin için ne ifade ediyor? -
15.
+12Devam edelim…
1300₺ Asgari Ücret mi Dediniz?
AKP’nin son ataklarından biri de asgari ücrete yapacağını söylediği zam. iyi, güzel. Bu zaten olması gereken bir şeydi ancak 7 Haziran öncesinde muhalefet partilerinin 1400-1500₺ asgari ücret vaatleri için “Kaynak nerede?” diye soran AKP, şimdi kendisi 1300₺ vadediyor. E ben de soruyorum, kaynak nerede? 7 Haziran öncesinde asgari ücrete zam vaatleri için “Olmaz, ekonomi çöker” gibi yorumlarda bulunan AKP’nin yandaş kalemleri şimdi ne diyor? 7 Haziran’dan bu yana ekonomi çok mu gelişti de asgari ücrete zam yapıyorsunuz? Dolar ve Euro cumhuriyet tarihinin en yüksek seviyesini gördü. Hani kaldırmazdı ekonomi? Madem ekonomi kaldırıyordu neden bu halka yalan söylediniz?
Ayrıca neden 1 Kasım sonrası için söz veriyorsunuz? 13 yıldır hükumet olan sizsiniz. Hükumet olan parti vaat vermez, yapar. işinize gelince “Onlar konuşur Ak Parti yapar” diyenler şimdi “1 Kasım’da bizi seçerseniz yaparız” diyorlar. Ben lafa değil icraata bakarım. Bazı AKP’li arkadaşlarım bu konu için “Haziran ayında bu konuyla ilgili görüşmeler oluyormuş, yasa öyleymiş ondan 1 Kasım sonrasını söyledi” diyorlar. işine gelince 1 gecede toplanıp yasa değiştirenler, mevzu asgari ücrete zam olunca neden aynısını yapmıyor? -
16.
+12Gelişen ekonomi? Ben göremiyorum. Asgari ücretin 185₺’dan 1000₺’na yükselmesi gelişen ekonomiyi göstermez, artan fiyatları ve zamları örtbas etmek için yapılan operasyonu gösterir.
Ha unutuyordum, IMF borcu meselesi. O konuda bir şey demiyorum. IMF borcumuz bitti ancak bu sırada 2002 yılında 129.592 Milyar Dolar olan dış borcumuz 2014 yılında 388.243 Milyar Dolar’a yükseldi. Hazine Müsteşarlığı’nın son yayınladığı istatistiklere göre 2015’in 2. Çeyreğinde dış borç 400 Milyar Doları aştı. *
Şimdi soruyorum IMF’ye olan 25 Milyar Dolar borcu öderken +270 Milyar Dolar borçlanmak nedir? “Gelişen ekonomi” diyenler istatistiklerle çelişen yorumlarda bulunuyor. -
17.
+9 -2Görünen köy, kılavuz istemez. Açıkça görülüyor ki daha önce AKP’ye oy veren Kürt kökenli vatandaşlarımız HDP’ye oy vermiş.
• not: daha detaylı bilgi için şuraya: http://vobirivira.blogspo...-meclise-dedem-soktu.html bakabilirsiniz.
Şimdi soruyu tekrar soralım; HDP’yi meclise kim soktu? -
-
1.
+6 -2AKP'ye oy veren kürtlerin HDP'ye kaymasından AKP'nin isteyerek HDP'yi meclise alması sonucu çıkmaz. Kürt oylarını tutabilseydi tek başına iktidar olucaktı. Belli ki HDP'yi meclise oy veren kürtler soktu.
-
2.
+4 -2Ben yazıda HDP'yi meclise AKP soktu demedim. AKP'ye oy veren Kürt kökenli vatandaşlarımızın HDP'ye oy vermesi sonucunda yani AKP'den HDP'ye oy kayması sonucunda HDP meclise girdi dedim. Daha dikkatli okumanı öneririm.
Ek olarak HDP ile çok derdi varsa AKP'nin, parti kapatmayı getirsinler, kapatsınlar anayasaya aykırı davranan HDP'yi. Tabi bu arada aynı sebepten AKP de kapatılır, ayrı konu. * -
-
1.
-1Kıvırıp kıvırıp durma,
Bir "HDP'yi meclise AKP soktu demedim" diyosun
Bir: "Tabi bu arada aynı sebepten AKP de kapatılır" diyosun
Akp niye kapatılsın? -
2.
-1ikisinin de kapatılması lazım diyor işte.
-
3.
0Neden işte
diğerleri 1 -
1.
-
3.
0Belki onaylamazsın diye buraya da yazıyım, siteye yazdığım yorum
"Önceden HDP nin alabilceği oy oranı barajı aşamıyordu. Yani AKP'den HDP'ye oy kaysa bile HDP barajı geçemiyordu. Ama kararsız seçmenlerden ve HDP meclise girsin de AKP'nin milletvekili düşsün diyen CHP'liler vs. HDP ye verince %10'u geçti. Matematikte "3+1=4" yapan şey, her sayıdan her biri. Ama işin içine zaman boyutunu katarsan. "=4" yapan şey "+1."
Yani: HDP'yi meclise sokan şey HDP ye verilen emanet oylar, baraj geçmesi için verilen sürekli oylar, HDP'nin kardeşlik sözlerine aldanan mallar ve Akp'nin milletvekili sayısının düşmesini isteyen kuduz düşmanlar
diğerleri 1 -
1.
-
18.
+11Devam edelim…
Genel Başkan Yardımcısı AKP’de, Avukatı CHP’de
Bu konu hakkında pek bir şey yazmayacağım. Sadece iki isim verip geçeceğim.
Sezgin Tanrıkulu: Habur olayındaki pkk terör örgütü militanlarının avukatlığını yapan isim. Diyarbakır Barosu’na kayıtlı olmasına ve Diyarbakır’da yaşamasına rağmen o bölgede seçilemeyeceğini bildikleri için istanbul’dan aday gösterdiler. Şuan CHP istanbul Milletvekili. *
Mehmet Metiner: Eski HADEP Genel Başkan Yardımcısı. Nedir bu HADEP? Şöyle bir sıralama yapalım:
HDP < BDP < DTP < DEHAP < HADEP
Terör örgütü pkk’nın siyasi uzantısı olan partide genel başkan yardımcılığı görevi yapmış bir kişi şuan AKP istanbul Milletvekili. * -
19.
+11Bitiriyorum…
Evet, birkaç konuya ufak ufak değindim. * Bu yazıyı baştan sonra bir defa daha okumanızı bunu yaparken de tüm her şeyi bir kenara bırakıp şeref, haysiyet, vicdan, mantık, saygı ve vatan sevgisi kıstasları doğrultusunda düşünmenizi rica ediyorum. Gerekirse bu geceyi düşünerek geçinin ve en doğru kararı verip, oyunuzu kullanın. 1 oyun ne kadar etkili olduğunu, nelere etki ettiğini artık iyi biliyorsunuz.
Ben bir partinin taraftarlığını yapmıyorum. Sadece yanlış bilinen bazı şeylere kendi eleştirilerimi de katarak yazıyorum. Yazdığım her şeyin kaynakları, kanıtları mevcut. Birçoğunu da yazıda paylaştım. Dilerseniz ileride yazacağım yazılar için şu adresi takip edebilirsiniz. http://vobirivira.blogspot.com.tr
Yarın seçim var. Ben de sandık görevlisiyim ve emin olun hiçbir sahtekârlığa izin vermeyeceğim. Siz de gidin ve oyunuzu kullanın. Daha sonra da sandıkta bekleyin. Sayımlar bitene kadar… Müşahit olabiliyorsanız, olun. Olamıyorsanız orada kendinize yakın gördüğünüz siyasi partiden müşahit kartı isteyin. O da olmazsa yine de bekleyin. Sandığı terk etmeyin. Oyunuza sahip çıkın! Yarınki seçimin Türkiye için hayırlı olmasını diliyorum.
Yarınlarımız aydın, cumhuriyetimiz daim olsun. *
• istatistik: Bu yazı 10 sayfa ve 3780 sözcükten oluşmuştur.
Blog adresim: http://vobirivira.blogspot.com.tr
Facebook sayfam: https://www.facebook.com/vobirivira
Twitter hesabım: https://twitter.com/vobirivira
Google+ hesabım: https://plus.google.com/u...9681700180400583407/posts
Tumblr hesabım: http://vobirivira.tumblr.com/
Youtube kanalım: https://www.youtube.com/c.../UCnGcScIQaSYiDa6zzG1DSEA -
20.
+10 -1Ayrıca bir hatırlatma yapmak isterim; 9 Ağustos 2007 tarihinde yapılan Meclis Başkanlığı seçimlerine göz atalım.
AKP’nin adayı Köksal Toptan’ın Meclis Başkan’ı seçildiği bu oylamayı biraz detaylı incelersek CHP’nin AKP’yi alenen desteklediğini görebiliriz.
ilk önce 2007’de hangi partinin kaç vekili var, ona bakalım.
AKP: 341
CHP: 112
MHP: 71
Bağımsız: 26
Toplam 550
Şimdi de Meclis Başkanlığı seçim sonuçlarına bakalım.
AKP’nin adayı Köksal Toptan 450 oy alarak Cumhuriyet tarihinin rekorunu kırıyor.
MHP’nin adayı Tunca Toskay 74 oy alıyor.
7 oy boş, 4 oy geçersiz, katılım 535 kişi.
Şimdi biraz matematik, 4 işlem yapalım.
MHP’nin o dönemdeki vekil sayısı 71, adayı 74 oy almış. AKP’nin vekil sayısı 341, adayı 450 oy almış.
MHP’ye dışardan +3 oy gelmiş. AKP’ye ise 109 oy gelmiş. Hadi iyimser olalım ve 26’sı Bağımsız vekillerden geldi varsayalım ancak +83 oy daha gelmiş. Sizce kim oy vermiş olabilir? CHP’nin 112 vekili var. * 450+74+7+4=535
AKP’nin adayı Köksal Toptan’ı 24 dönem Meclis Başkanı seçtiren kim? CHP * Bu durumda değnekçi kim? MHP’mi? *