/i/İnanç

İnanç
  1. 1.
    +1 -3
    Karılarından Aişe, muhafazid'e şöyle diyor
    - "Mâ erâ (urâ) rabbeke illâ yüsâriu hevâke". (Bkz. Buharî,
    e's-Sahih, Kitabu't-Tefsîr/33/7, Kitabu'n-Nikâh/29; Diyanet
    yayınlarından Tecrîd, hadis no: 1721; Müslim, e´s-Sahih, Kitabu'rRıdâ'/49,hadis no: 1464; Ibn Mace Sünen, Kitabu'n-Nikâh/57,hadis no: 200; Ahmed ibnHanbel, 6/134,158.)

    Nedir bu sözün Türkçesi?

    Aişe'nin sözü dilimize şöyle de çevrilebilir:
    "Bakıyorum da, senin Efendi Tanrı'n (Rabb), yalnızca senin
    şeyinin keyfini (hevanı) yerine getirmek için koşuyor."
    Hadiste, "Efendi Tann"nın, yalnızca muhafazid'in "hevâ"sı
    için koştuğu belirtiliyor açıkça.

    Sözlükte heva...

    "Hevâ": insanın "arzusu, isteği". Ama buradaki herhangi bir
    "arzu, istek" değil; "cinsel istek"tir. Bir başka deyişle: "insanın
    şeyinin keyfi". Çünkü buradaki konu, cinsel isteğin üzerinde
    durulduğu bir konu. Ayrıca, "heva" söylendiğinde ilkin bu
    kavramda kullanılır. Râ-ğıb da, "heva" için: "Meylun'nefsi ile'eş-şehveti" (bkz. el Müfredat, Heva,) diyor. Yani sözün özü "nefsin şehvete eğilimi".

    Peki Aişe neden böyle diyor?

    muhafazid'in çok karısı var. 1, 2, 3,4, 5... Böyle gidiyor. Yaşlanmış olan Şevde Bint Zem'a'nm dışında hepsi genç, hepsi
    güzel. Ve hepsi de cinsel istekli. "Adalet" olsun diye, muhafazid'in bunlarla cinsel birleşmesi "sıra"ya konmuştur. Sevde'nin dışında kimse, sırasını başkasına kaptırmak istemiyor, işte bu böyleyken, "âyet" geliyor; durumu değiştiriyor:
    muhafazid'in "heva"sı, "adalet'in önüne geçiyor ve ayet geliyor...

    Ahzab Suresinin 51. ayeti. Şu sözle başlıyor:
    - "(Ey muhafazid) Onlardan (yani karılarından) dilediğini geri
    ye bırakır, dilediğini öne alabilirsin... "

    Ne demek bu?

    Hadis ve yorumlara göre şu demek:
    - "Ey muhafazid Artık nöbet, sıra zorunlu değil senin için. Nöbeti, sırası gelse bile, dilediğin karınla cinsel birleşmeyi erteleyebilir, ondan önce dilediğin karınla yatabilirsin." (Bkz."Tefsir"ler, Tefsiru'n-Nesefî, 3/309; RRâzî, e't-Tefsinı'1-Kebîr, 25/221; Taberî,Cami-u'1-Beyân, 22/20; Celâleyn, 2/111.)

    işin özü şu;
    - Kur'an'ın "Efendi Tanrısı (Rabb), muhafazid'in, karılarıyla
    olan "cinsel ilişki düzeni"ndeki işini kolaylaştırıyor. ilişkiyi "sıraya koyma (nöbet)" zorunluğunu kaldırıyor. "Heva"sının seçiminde özgür olsun diye onu serbest bırakıyor. "Hangi karınla ne zaman yatmak istersen, özgürsün, yatabilirsin!" diyor.
    işte bunun üzerine, Aişe dayanamayıp o sözü söylüyor..
    -"Görüyorum ki senin Efendi Tanrı'n, senin şeyinin keyfîni... "

    vede olay geçtikten sonra sahih hadislere göre aişe tekrar söylüyor ki..

    - "Olacak şey mi? Bir kadın utanmaz mı ki, kendini bir erkeğe
    armağan etsin?" (bkz. aynı tefsir ve hadis kaynaklan, örneğin Buhari,e's-Sahih, Kitabu Tefsiri'l-Kur'an/336), Müslim hadis no:1464; Tecrîd,hadis no: 1721.)
    Tümünü Göster
    ···