-
1.
+1 -3Allahin bu kadar kötülüğe neden göz yumdugunu söyleyenlere soruyorum allahin yokluğunu kabul edenler için kötünün tanımı ne
Ornek :Allah yok ise hırsıza kötü bir eylem yaptigini nasıl aciklicaksin hırsız için birswyler çalmak onun faydasına. -
2.
0Kötüyü tanimlasana bana.
-
3.
-1insan girmediği birseyi daha doğrusunu duymadığını tanımlandığı birseyi nasıl uydurur.
Yanı dogustan kor bir insana kırmızıya anlatabilirmisin. insana bilgi gelmese tanrı kavrdıbını nasıl uydurabilir.
Brezilyada bulunan kabilede misyonerin tanrıyı sorması üzerine verdiği cevap tanrı nedemek
Ölümden sonraki hayatı sorduğunda ölümden sonra hayatmi olur diye cevap verisi sene 2000 neden uydurmamislar bu adamlar -
-
1.
-1sen öyle san . insan zihni nesilden nesle geliştikçe din gibi tanrı gibi kompleks şeyleri de akledebilme yetenekerine sahip oldu. insan eliyle eşya yapmaya başlayınca çevresinde gördğü doğayı da kendi gibi akıllı biriinin yaptığını düşünmeye başladı. doğa üzerinde kendi gibi insani duyguları olan varlıklar tarafından yönlendirildiğini düşündü. kuralları koyarken birisi o tanrılardan yetki alarak kanun koyduğunu belirtti.
ölümden sonra hayat olmasını akledebilmek de imkansız değildi. ki bunu insanlar akletti. aynı senin gibi adaletsizliği kabul edemeyenler. öldü yanına kâr kaldı diyenler.. veya annem öldü bir daha onu göremeyecek miyim diye zırlayanlara ahiret ilaç gibi geldi. zihinsel mastürbasyonlarını böylece yaptılar
-
1.
-
4.
0He sen diyosun ki insan olmayanı konuşabilir bir varlik. Bu kabul edilebilir birşey değilde kabul ettim insan kendkendi aklı bilimsel çalışmalarıyla önce entropi daha sonra bigbangle bütün materyalistlerin yıkıma uğradığı şeyi buldu evren sonsuz değil sonsuz olmayan ve bitecek bir şeyin başlangıcı olmalı bunun nasıl olduğu sorusuna o beyin mastirbasyonu yapan insanlar cevap verdiler mi
-
-
1.
0zihnin sanal aleminde olmayanlar sanal olarak olur. materyalizm son bulmaz benim zihnimde. . allah materyaldir. evren allah materyalindendir. big bang olmadan madde yoktu demek çok ucuz bi kaçış. vardı ama başka bi haldeydi. materyal ezelidir.
-
-
1.
0ibni sinanin yandan yemişi gibi konuştun barı savlarını sağlamlaştırmak ve mantıklı yere oturtmak icn ibni sına öneriyi ayrıca bu başlığı tanrının varlığını kantlamk için acmadim tanrı yoktur diyenlerin düzen için yerine ne koyacakları herkesin mrk konusu yinede bu sozlk içinde normal seviynn ustunde bir adamsn ama sıg söylem ve okumalar ypma meselenin özü basit basiti anlamayn ve işine gelmeyenlerin tartışmalarından siyril.
Ayrıca genel yapı olarak insanı biseyle korkutmak pek mümkün değildir biseyi kazanacgni söylemek onu daha çok guduler. Cehennem uydurdukları diye bahsettiğim aforizmada yanlis -
2.
0sen olmayanı insan nasıl düşünür deyince allahı da kastediyorsun sandım. düşünülen şey zihinde sanal olarak vardır zaten. ama o sanal diğer sanalla uyuşmazsa sıkıntı çıkar. yani bizim evren sanalımızla. ahireti kastettiysen o da benzeri.
zaten cehennem korkutmaları her insana tesir etmez ama bazılarına tesir eder. bi insana sürekli yanacaksın yanacaksın diye empoze edersen bi noktadan sonra tırmaya başlayabilir ulan ya yanarsak diye.. pgiboloji bi baskı vardır. insanları Müslüman yapan şey sadece cehennem korkusu değildir. her insanın islama giriş serüveni farklıdır. sahabe haytlarını okursan değişik değişik sebeplerden ötürü islama ısınırlar. veya Amerikalı bir zenci ezildiğini düşnür toplum içinde gider başka kültürlere ilgi gösterir. ezilmişlik pgibolojisi bile insanı dine zütürebilir. sayılmayacak faklı sebepler olabilir olmuştur. bazıları kuran denen nasheedden etkilenip Müslüman olur. müzikalite Müslümanları. -
3.
0Neden ateizm onu anlat sen yada o ne özgüven o tabiri geçerli insan aklıma çok guveniyorsun bunu açıkla evrim sureci tanrı diye bagarıyor(darvinist evrimden bahsetmiyorum) bi anlat da dinleylim
-
4.
0ateist matesit öyle isimlere tanımlara takılmayı sevmem. illa bi kalıba girmek bana ters. aklıma %100 güvenmiyorum. nerden çıkardın?
evrim süreci tanrı diye bağırıyorsa tanrı o evrim sürecidir.
diğerleri 2 -
1.
-
1.
-
5.
0Aristo wvren demirle çevrilidi dışarı çıkılamaz newton evren sonsuz derken kuran evren genişleyen bir şeydir dediğinde bu beyin mastirbasyonu dediğin bunları okuyarak tanrının varlığını dusunmekse mastirbasyonu kralını yapıyorum.
-
-
1.
0göklerin genişlediğini düşünmek de imkansız değildir. bunu bi insan düşünebilir. allah bu gökleri yarattıysa daha da gennişini yaratabilir değil mi? al sana çok basit mantık. veya şeytanlar göklerin sınırlarını aşıp gizli ilimleri öğrenemesnler diye allah göklerin sınırlarını uzaklaştırır. veya kainat bir bina gibi yükseltilmiştir direksiz. birbiriyle bu bağlantılar göğün genişlediğini söyletebilir insana. ki bunu söyleyen olmuş kurana ekletmiş.
-
1.
-
6.
0Sende dene mutlu olacaksin.
-
7.
0He diyorsun ki canlılık sudan başladığını gormezmisnz diyrnde insandi
-
-
1.
0canlılar en fazla neyden oluşabilir? su toprak hava dimi? kuranı okuyan kişi de olsa olsa insanlar bunlardan oluşur demiştir.
-
2.
0Kuranı yazan kişinin insan olduğunu iddaa ettiğine gore * okuyan da değil yazandayiz bilim araştırmacıları homosapi durumundaki yaratıklara 40000 yıl önce birşey oldu dediği şey sence ne.insanlık tarihi için adem başlangıçtır canlılık tarihi değil. kuran bunu açık söyler.
-
3.
0muhafazid kuranı yazmamıştır okuyup arkadaşları not almıştır genel kabul böyle
canlıların yaratılış maddesi sudur demek çok basit bişeydir
insanın yaratılış maddesi balçık demek de basittir. pişirilmiş toprak dese o da basittir. toprak su ve ateşle karıştır bi harman yap işte.
insanlık tarihini evrimsel olarak başlatmak imkansız. belli bir dönemi sıfır noktası olarak kabul edersen olur anca. o sıfır noktasında bi insansıya ruh mu üflendi ne oldu?
diğerleri 1 -
1.
-
8.
0Evrimci muhafazid yanı *
-
-
1.
0evrime göre de ilk canlı topraktandır ama ilk canlı adem gibi kompleks değildir mikroskobik ufacıkbişeydir. ilk canlı okyanuslarda oluşur. okyanusa ne karışır? yerdeki maddeler. belki uzaydan düşen maddeler. zaten yer uzayın bi taşıdır. muhafazidin evrimi topraktan direk insana dönüşen bişey çok fantastik
-
1.