1. 51.
    0
    daha ramazandan önce büyük bi ormanda rakı içiyorum daha içmeden tepemdeki kargalar Allah dıyor bılıdıgın .2 kere 3 kere bunu bıldıgın halde içiyorum her taku bıldıgım haldeoglen orucluydum iftardan sonra yanı sımdı bonzaı ıcıyorum cunku ben tembel bi kulum.. diceksınki madem ınanıosun neden ıcıosun o.ç sen uni sınavına gıreceksın orgencı değilmisin? milli eğitimin ve ders çalışmadan üniye geçebilirimisn?. heh bende gunah ıslıyorum ama ınancım sonsuz sadece tembelıma.q
    ···
  2. 52.
    0
    @104 sence yarı taşşak yarı ciddi bi anket olduğu belli olmuyo mu panpa?
    ···
  3. 53.
    0
    @2 iblis beyler kendine çekiyo
    ···
  4. 54.
    0
    reserved okucam
    ···
  5. 55.
    0
    inci sözlüğün dini görüş anketini oylayın o zaman http://strawpoll.me/169711
    ···
  6. 56.
    0
    beyler nisa suresini okumak en büyük hatam oldu dine eskisi kadar inancım yok ama bir yaratıcı olduguna hala inanıyorum
    ···
  7. 57.
    0
    @94rüyalarda gözün açık olmamasına rağmen nasıl görüntüsel yansımalar görebiliyosun bunla aynı kapı bu sorunun cevabı
    ···
  8. 58.
    0
    lan amma uzamış muhabbet. hepsini okuyacağım
    ···
  9. 59.
    0
    entrylere bir göz gezdirdim ateist veya deist arkadaşların kurduğu cümleler şöyle.

    bak ne yazıyor ayılar meyve yer yazıyor ama ayılar ne yer ayılar elma yer yanlış bunlar ehüehüeü kapitali okudumla ben üehüehü inan bana olum eühehü olum kendini kandırıyon bak atalarımız ne demiş varsan yoksundur demiş eheü adamlar işi çözmüş abi biz hala eühüehü
    ···
  10. 60.
    0
    allah nasıl oluştu?
    kuran: o doğmamış ve doğrulmamıştır, onun eşi ve benzeri yoktur
    yani kuran(muhafazid) burada bilmiyorum, o zaten vardı deyip soruyu geçiştiriyor.
    ···
  11. 61.
    0
    @90 özele gelsene bi panpa herkesin bilmemesi gerekn bazı şeyler dicem sana
    ···
  12. 62.
    0
    hepsini okudum ve çıkardığım sonuç :

    "herkes inancını kendine saklasın beyler."
    ···
  13. 63.
    0
    noktasına geldim. pamuk ipliğine bağlı her şey. içimde sadece yaratıcıya inanma, sığınma hissiyatı kaldı. yani ona inanmak içimden geliyo, başım sıkıştığında sığınıyorum ama çoğu şey yıkıldı beynimde..

    inci sözlüğe gelmemeliydim
    (hastrolojik ?, 20.07.2013 20:51)
    1. 124662405 * :o :( paylaş /msj ?
    olum inciyle alakası yok. 1 sene önce 5 vakit namaza başlamıştım. taki kuranın türkçe mealini okuyup anlayana kadardı herşey. ben hayatımda böyle saçmalığı bir arada görmedim. direk orda kitabı okuyup bitirdiğim gibi bütün dinlere artık inancım kalmadı. şuan deist olarak yaşıyorum ve hiç pişman değilim.
    edit: zaten şu lanet olası beyin yüzünden panpa bütün bu sistemler. bak muhafazide ne güzel kandırmış diğer insanları. adamın iq su yüksek amk. bak isaya musaya onların hepsi zekayla alakalı panpa o zamanlar insanları nasıl yöneticeklerini böyle seçmişler. şimdi neden ortaya yeni bi din çıkmıyo ? ee bu dinde yalan olmaya başladı dünyaya yeni bi ortak din lazım o zaman neden yollamıyo tanrı ? çünki yok amk din uydurmacadır aklı olan biraz düşünse anlar bunu. islam hoşgörü dini diyorlar kuranda müslüman olmayanlarla dost olmayın arkadş edinmeyin diyorlar e hani dıbınakoyım dostluk beraberlik barış ? bunlar sadece kısa bi örnek.
    2.edit: bakın @9 ne güzel söylemiş. din kitaplarını sadece okumak için okuyan dini inancı artar ama anlamak için okuyanın dinle bağlantısı kopar artık. o yalanları uydurulmuş şeyleri hepsini teker teker anlamaya başlar. sorgulamaya başlar. bize küçükken boşuna mı aklımıza kazıdılar bunu sorgulamayın dinle ilgili düşünmek müslümanlığa islama kitaba aykırıdır diye. adamlar biliyor araştırıp öğrenen adamın bilgilenip dinden soğuyacağını dinlerin uydurmaca olduğunu anlıycağını.
    3.edit: @21 ne güzel açıklamış aileniz müslüman diye sizde müslüman doğdunuz diyelim hadi küçükken size bu yalanları yalatıp yutturdular iyi hoş güzel o yüzden böyle dinsizlere sardırıyorsunuz en basit örnek japonyadaki adamlar ispanyadaki adamlar annesi babası ailesi ateist diye kendiside ateist doğmuş bunlara göre sizde salak durumunda oluyorsunuz bunlarada ailesi bikaç şey soktu akıllarına birbirinizi yiyorsunuz ee bu iş ne olucak ya?

    4.ve son edit: amk anlamadığım kılıç zoruyla müslüman olduğunuz dinle havanız kime amk ?? kendi içinizde yaşayın o zaman müslümanlığı niye araştıran adama kötü gözle cehennemde çatır çutur zebaniler onu gibicek yanıcak gözüyle bakıyorsunuz? araplar zütümüze kılıçları sokmasaydı bizde müslüman olmıycaktık şuan. (bizde dediğim türkler olarak ben şuan din dışıyım.)
    (1ferinay ?, 20.07.2013 20:55 ~ 21:26)

    ortamla, insanla, düşünce ve davranışla alakası yok bunun. insanın yaşadıklarıyla alakalı, hayatla mücadele duygusunun kırıldığı anlarda böyle şeyler olur. problem inanıp inanmamakta değil, ama bir eylemi yapıyorsan bu; bir hedef edinmek, bir işe başlamak veya bir düzen kurmak gibi. tek söyleyebileceğim; yaşamın boyunca yalnızca 'çıktığın bir yoldan' geri dönmekten kork.
    (sobada cay demleyen adamim ?, 20.07.2013 20:56)

    @2 ben inci sözlüğe gelmeden önce de hep türkçesini okurdum. burda yapılan farklı tespitlerden dolayı inanç sallantıda
    (hastrolojik ?, 20.07.2013 20:56)

    ulan aynen lan bundan 1 ay öncesine kadar müslümandım ama son zamanlarda çok sorgulamaya başladım ve şuan bildiğin inancım kalmadı inançsız biri oldum amk
    (kafamdaki makina takata ?, 20.07.2013 20:58)

    mesela panpa örnek ver
    (yavsakfransiz ?, 20.07.2013 20:59)

    @1 panpacım senin yapacağın şey kimsenin etkisinde kalmadan objektif olarak sorgulamak.. o zaman kendince doğru yolu bulursun..

    "insanlar, cehennemde yanacaklarını düşünüyorlar.. hiç düşündüler mi ki cehennem neden sadece sıcak?"
    (kartoncu ?, 20.07.2013 20:59)

    kabul edelim bu sözlük gençler için tehlikeli. serkana burdan sesleniyoruz

    amk sölüğüne yaş sınırı koydur tc ile girilsin giberm, gençlerin kafası karışmasın. inanç olarak arada kalmak kötü
    (hastrolojik ?, 20.07.2013 21:00)

    dini kitapları okuyan dindar, okuyup anlayan ateist olur. ben de 4 yıl 5 vakit namaz oruç tuttum. sonra film koptu bende de.keske daha önce dinsiz olsaymışım diyorum kendime.
    (robinvanporsi ?, 20.07.2013 21:00)

    kuranı okuyup anlayan herkes dinden çıkar.
    korkularını yenen herkes dinden çıkar çoğu insan cehennem korkusu için sorgulamıyor sorgularsa inancını kaybedeceğini biliyor.
    şu anda tanrıya inanma ihtiyacın da eskiden gelen bir alışkanlıgın cocukken sana huzur veren süper kahramanlar gibi
    (neyzen tevfikin neyi ?, 20.07.2013 21:00)

    @1 yemın edıyorum aynı durumdayım. tövbe bismillah sorgular oldum
    @2 çok düşündürdün şuan
    (lolutus ?, 20.07.2013 21:01 ~ 21:02)

    @10 ne diyon olum kuran okuyorum dinden çıkmadın ve arada bir ne bu ateistlerin derdi diyim face deki sayfalara girip bakıyorum bikaçıda yorum yaptığım için engelledi sdsldjfd o zaman cehennem korkusundan başımızı secdeden kaldırmayalım amk yaklaşımın çok yanlış
    (yavsakfransiz ?, 20.07.2013 21:04)

    @1 ben ateist olduğumda daha inci'nin kendisi liseliydi amk. inciyle alakası yok. zamanla gelişen bişey.
    (toma su biber portakal ?, 20.07.2013 21:06)

    haklısın bu kadar huur çocuğuyla aynı ortamda olunca maneviyatımız sarsıldı
    (fuckerdinho ?, 20.07.2013 21:07)

    (bkz: inci ateist yuvası olmuş)
    (karmakan ?, 20.07.2013 21:07)

    senin içinde yokmuş bin sözlüğe tak atma
    (hayrettin ayip ettin ?, 20.07.2013 21:07)

    aklını kullanan insanlar için;
    -din,
    -peygamberlik diye bir mertebe
    -kutsal ve evrensel, aynı zamanda da her döneme hitap eden kitap
    -her şeye gücü yettiği halde çocuk tecavüzleri, işkenceleri engellemeyen allah
    yoktur
    dinlerin, kutsal olduğunu iddia eden kitaplarını okuyun ve saçmalıkları görün. hiç kusura bakmayın ama benim kafamdaki tanrı, dinlerin iddia ettiği tanrı değil.
    (mert bir insan ?, 20.07.2013 21:08 ~ 21:09)

    okuyup ne anladınız açıklayın tartışalım. küçük bir örnek deyip geçiştirmeyin. dinsiz olmaya bahane arar gibisiniz.
    (maxtips ?, 20.07.2013 21:10)

    @18 kap şukunu @ 17 aklını kullanan insanlar herşeyin bi tesadüf eseri oluşmadığını anlamalı
    (yavsakfransiz ?, 20.07.2013 21:11)

    @18 bence aksine bir çok insan müslüman olarak kalmak için türlü bahaneler üretiyor, mesela bir kaç örnek:
    -o ayet o dönemi anlatıyor o yüzden öyle
    -çeviri hatası o
    -ya allahın bir bildiği vardır, allahın işine karışılmaz
    -arapça okumazsak kuranın ne dediğini anlamayız

    gibi bahaneler
    (mert bir insan ?, 20.07.2013 21:12)

    daha bugün de orucumu tuttum ama @2 çok düşündürdün bin. inancı zayıf olan dinin zorluklarını çekmek istemeyen hemen söylediklerinden ikna olur dinden uzaklaşır. iyice bi bütün dinleri araştırın kendinize göre doğru bulduğunuzu seçin. anneniz babanız müslüman diye taklidi imana gitmeyin sorgulayın araştırın doğru olanda karar kılarsınız zaten

    edit 1: çoğunuz doğuştan müslüman olmuşsunuz araştırmadan sorgulamadan sırf aileniz müslüman diye. bu taklidi iman oluyo. bide tahkiki iman var bu da insanların 15 yaşından sonra araştırıp sorgulayıp doğruyu buldukları imandır. tartışın tartışmaktan korkmayın sorgulayın okuyun bütün dinleri araştırın ateistlerin neden ateist olduklarına kadar herşeyi araştırın en son kendinizce doğru düşündüğünüz yola girersiniz. adam ateistim demeye korkuyo dışarda. dışlanıyo diye. araştırmadan aileden taklit eden müslüman olacağınıza araştırıp ateist olun daha iyi.

    edit 2: elhamdulillah müslümanım 20 yaşındayım 3 yıl önce araştırdım şu an aklımda pek soru işareti kaldığı söylenemez
    (simsek31 ?, 20.07.2013 21:14 ~ 21:26)

    dostum buraya gelip inancınıda yükseltebilirsin, mesele o değil burada cidden aklını kullanırsan inancın yükselir hatta bilgili bi adam bile olursun sadece din dğeil her konuda, allaha sığın panpa imanını kaybetmek kötüdür.
    (cakmahacker ?, 20.07.2013 21:14)

    @19 tesadüf diyen zaten yok. hepsinin bilimsel olarak açıklaması ve mekanizması var. ama olmadığını varsayalım. eğer açıklanamıyorsa ya da senin kafadan gidersek, her şey bir tesadüf değil ise bu allahın veya islamın doğru olduğunu göstermez. ya bu düzeni kök tengri yaptıysa, ya da zeus ? allahın yapmadığını ve islamın yanış olduğunu zaten kuranı okuyarak anlıyoruz
    (mert bir insan ?, 20.07.2013 21:15)

    dinler, insanları hizaya getirip kontrol etmek amaçlıdır. mesela tayip reis de dini çok güzel kullanır. tıpkı diğer şakirt müslümanlar gibi
    (mert bir insan ?, 20.07.2013 21:16 ~ 21:17)

    le olum bak beni bi dinle dinle

    şimdi top oynuyorm ama tarikatçılar diyo ki; top oynama oynadıgınız top peygamberin kafası günaha giriyosunuz diyor. ve ben o anda dinden imandan çıkıyorum çünkü inanmak istemiyorum buna.

    kot pantolonla namaz kılıyorm .kotla namaz kılma diyolar ve ben o anda dinden imandan çıkıyorm ..
    Tümünü Göster
    ···
  14. 64.
    0
    @63 gitmiyo muydun sen ahahahah
    ···
  15. 65.
    0
    @57 tamam
    ···
  16. 66.
    0
    @42 onun bunun lafı değil adam uğraşıyo orda gir bak anlarsın
    ···
  17. 67.
    0
    beyler allah kesinlikle var ama dinler doğru ise bile değiştirilmiş, çarpıtılmış ve sabote edilmiş
    ···
  18. 68.
    0
    @36 kulaktan dolma onun bunun lafıyla olmaz panpa adam akıllı 4 kitabıda alıp okumam lazım
    ···
  19. 69.
    0
    @28 o kadar sıkıntılı o kadar hasta insan sence allaha hiç mi dua etmiyor ? her dua edenin duası kabul mü oluyor peki ?
    ···
  20. 70.
    0
    beyler adam ekşici bin ama iyi yazmış http://eksisozluk.com/entry/35367346
    ···