-
1.
+3-Uno Bomber-
"Endüstriyel Sistem Yıkılmalıdır"
• Giriş *
Sanayi devrimi ve sonuçları insan soyu için bir felaket oldu. Bu
sonuçlar "gelişmiş" ülkelerde yaşayan bizlerin yaşamdan beklentilerimizi
oldukça arttırırken toplumun dengesini bozdu, yaşamı anlamsızlaştırdı,
insanları aşağılamalara maruz bıraktı, yaygın pgibolojik acılara (Üçüncü
Dünya'da fiziksel acılara da) yol açtı ve doğal dünyayı şiddetli zarara
uğrattı. Teknolojik ilerlemenin devam etmesi durumu daha da kötüleştirecek;
insanları daha büyük aşağılamalara maruz bırakıp, doğal yaşamda daha fazla
zarara sebep olacak; büyük olasılıkladaha fazla bozulmaya ve pgibolojik
acılara yol açacak; belki de "gelişmiş" ülkelerde bile fiziksel acıların
artmasına neden olacak.
Endüstriyel teknolojik sistem, devam edebilir veya yıkılabilir. Eğer
devam ederse, sonunda pgibolojik ve fiziksel acılar daha düşük seviyelere
inebilir, ancak uzun ve acı dolu bir alışma döneminden sonra ve insanlarla
diğer pek çok yaşayan organizmayı işlenmiş birer ürün ve çark dişlilerine
indirgemek pahasına. Üstelik, sistem devam ederse, sonuçları kaçınılmaz
olacak. Sistemi, insanların saygınlığı ve bağımsızlığını elinden almayacak bir
şekilde yenilemenin veya değiştirmenin bir yolu yok. Eğer sistem çökerse,
sonuçları yine çok acı verici olacak. Ancak, sistem büyüdükçe çökmesinin
sonuçları da daha dehşetli olacağından, eğer çökecekse en kısa zamanda
çökmesinde fayda var.
Biz bu nedenle, endüstriyel sisteme karşı bir devrimi savunuyoruz. Bu
devrim şiddetli veya şiddetsiz olabilir; hemen gerçekleşebilir veya birkaç on
yıla yayılarak görece daha aşamalı olabilir. Bunların hiçbirini şimdiden
bilemeyiz. Bu, POLiTiK bir devrim olmayacaktır. Amacı ise hükümetleri değil,
bugünkü toplumun ekonomik ve teknolojik temelini yıkmak olacaktır. -
2.
+1he o.
herkes okusun. okuyun ulayn ! -
3.
+1emek için up
-
4.
+1içi boş sitelerin aileleri, insanları birbirinden ayırdığı için up
-
5.
+1http://yabanil.net/sanayi-toplumu-ve-gelecegi/
okuyun lan muallakler. teknoloji kötü değildir, teknolojiyi kullanan eller kötüdür. ya o insanlar öle ya teknoloji bitte. -
6.
+1bu adam marksist degil, komünistde degil bunu sadece bilgilendirmek için söyledim..
unobomberın bir çok tespiti çuk diye oturmuştur ve bir çok fikrine katılmakla beraber teknolojiye karsı bilinçli öfkesi noktasında kendi küçük dünyamın bana verdigi yetkiyle katılamıyorum..
insanlıgı bu hale getiren makineler ve onları bu halden cıkaracakta makineler algısı içersindeyim..
ama kendisine sonsuz saygım var ve onun kadar cesur olabilme ihtimali üzerinden yaşdıbını devam ettiren birisiyim.. -
7.
+1internet üzerinden futbol üzerine bahisler oynanıp kayıt dışı ekonomiyi engellemek için legal bahis kurumlarının kurulmasına sebeb olduğu için up
-futbol legal bahis şirketleri yokken güzeldi-
(t..şaklı site ve bayileri bilen bilir maç izleyemiyorum artık) -
8.
+1panpa ben kaçym artık kendimce emeğe saygı yaptım
sürç-i lisan ettiysek affola
baş baş -
9.
+1wiki den alıntıdır::
theodore john kaczynski (unabomber) (d. 22 mayıs 1942, chicago, illinois), abd'li matematikçi, anarşist teorisyen ve eylemci. harvard üniversitesinden mezun olduktan sonra michigan üniversitesinde matematik alanında doktora yapmış, berkeley üniversitesinin o döneme değin en genç öğretim üyesi olarak görev almıştır.
--spoiler--
bu adam patlamayan bomba eylemleri yapmıştır(hoş görmesemde davranışını katil değildir!)
--spoiler--
bkz:teknoloji karşıtı eylemleri(wiki'den)
türkiye'de kaos yayınları tarafından türkçeleştirilerek kitap halinde yayınlanan manifesto sanayi devriminin insanlığın başına gelen en büyük felaket olduğu iddiasıyla başlayarak amerikan sosyal demokratlarından endüstriyel güçlere değin bir çok kesime derin eleştiriler girmekte ve bireysel, bağımsız ve kararlı bir tepkiyi öğütlemektedir.
(wiki'den)
vesayre;kitabı en kısa zamanda okunacaklar listeme aldım
@1 bu adamı hatırlattığın için teşekkür ederim
panpa okuyordum 2 de bıraktım gözlerim yoruldu.
gece uyumadım biraz film, kitap,sözlük dedik sahurdan sonra da okumalarım ve çalışmalarım vardı(şevkin kırılmasın ve yanlış anlama diye açıklama yaptım)
şukunu veriyorum -
10.
+1* Devrim reformdan daha kolaydır *
Sistemde özgürlüğü teknolojiyle uzlaştıracak bir reform yapılamaz. Tek
yol endüstriyel-teknolojik sistemi tamamen yıkmaktır. Bu da devrim anldıbına
gelir, ille de silahlı bir ayaklanma değil, ama toplumun doğasında radikal ve
esaslı bir değişim demektir.
Bir devrim, reformun gerektirdiğinden çok daha fazla değişiklik
içerdiğinden, insanlar devrimi gerçekleştirmenin daha zor olduğunu düşünme
eğilimindedir. Aslında belli koşullar altında devrim, reformdan çok daha
kolaydır. Bunun sebebi, devrimci bir hareketin bir reform hareketinin sahip
olamayacağı güçlü bir esin kaynağının olmasıdır. Reform hareketi sadece belli
bir sosyal problemi çözmeyi vaad eder. Devrimci hareket ise, bir defade bütün
problemleri çözmeyi ve tamamen yeni bir dünya yaratmayı hedefler; insanların
uğruna büyük risklere gireceği ve fedakarlıklar yapacağı türden bir ideal
sağlar. -
11.
+1* Modern solculuğun pgibolojisi *Tümünü Göster
Aşağı yukarı herkes çok sorunlu bir toplumda yaşadığımızı kabul
edecektir. Dünyamızın içinde bulunduğu çılgınlığın en yaygın göstergesi
solculuk olduğu için, solculuğun pgibolojisi üzerine bir tartışma, günümüz
toplumunun sorunları arasında genel bir tartışmaya giriş görevi yapabilir.
Peki ama solculuk nedir? 20. yüzyılın ilk yarısında solculuk pratikte
sosyalizmle özdeşleştirilebilirdi. Bugün ise bu hareket parçalanmıştır ve kime
tam anlamıyla solcu denilebileceği açık değildir. Biz, solcu dediğimizde,
temelde sosyalistleri, kollektivistleri, "politik açıdan dürüst" tipleri,
feministleri, gay ve özürlü hakları savunucularını, hayvan hakları
eylemcilerini ve benzerlerini düşünüyoruz. Ancak bu hareketlerin herhangi
biriyle ilgisi olan herkes solcu değildir.
Çağdaş solculuğun temelinde yatan iki eğilime "aşağılık duygusu" ve
"aşırı toplumsallaşma" adını veriyoruz. Aşağılık duygusu, çağdaş solculuğun
bütününde görülen bir özellikse de, aşırı toplumsallaşma çağdaş solculuğun
yalnızca belirli bir kesiminde görülen bir özelliktir; ancak bu kesim oldukça
etkilidir.
Aşağılık duygusundan kastımız yalnızca katı anlamda aşağılık duygusu
değil, buna ilişkin özelliklerin bütün bir yelpazesidir: Kendine az değer
verme, güçsüzlük duyguları, depresif eğilimler, yenilmişlik, suçluluk,
kendinden nefret etme, v.b. Bizce çağdaş solcular böyle duygulara
meyillidirler ve bu duygular çağdaş solun yönünü belirlemede etkilidir.
insanların çoğu öenmli oranda uygunsuz davranışlarda bulunur. Yalan
söylerler, önemsiz hırsızlıklar yaparlar, trafik kurallarını çiğnerler,
işlerini asarlar, birbirlerinden nefret ederler ya da başka birini geçmek için
sinsi hileler yaparlar. Aşırı toplumsallaşmış birinsan ise bunları yapamaz; ya
da yapsa bile kendi içinde bir utanç ve öznefret duygusu geliştirir. Genel
ahlaka uygun olmayan duygu ve düşünceleri suçluluk duymadan yaşayamaz, "temiz"
olmayan fikirleri düşünemez. Toplumsallaşma sadece bir ahlak meselesi
değildir; ahlak başlığı altında toplanamayacak pek çok davranış normuna da
uymak üzere sosyalleşiriz. Aşırı toplumsallaşan insan topluma pgibolojik bir
tasmayla bağlanır. Aşırı toplumsallaşma insanlığın, bireye yaptığı en büyük
zulümdür.
Çağdaş solun önemli ve etkili bir bölümü bu dertten muzdariptir. Aşırı
toplumsallaşmış tipte bir solcu, isyan ederek pgibolojik tasmasını çıkarmaya
ve bağımsızlığını ilan etmeye çalışır. Ama bu kadar güçlü değildir. Tam
tersine, sol, kabul edilmiş ahlaki bir prensibi alarak kendisininmiş gibi
benimser ve sonra da toplumu bu prensibe uymamakla suçlar. Irklar arası
eşitlik, cinslerin eşitliği, fakirlere yardım etmek, savaşa karşı barış, genel
olarak şiddet karşıtlığı, ifade özgürlüğü, hayvanlara iyi davranmak..
Solcuların problemleri, toplumumuzun bir bütün olarak sahip olduğu
problemleri de gösterir. Kendine az değer verme, depresif eğilimler ve
yenilmişlik duygusu yalnızca solla sınırlı değil. Toplumda da oldukça yaygın.
Ve bugünün toplumu da, bizi, önceki bütün toplumlardan daha
toplumsallaştırmaya çalışıyor. Nasıl yiyeceğimizi, nasıl spor yapacağımızı,
nasıl sevişeceğimizi, çocuklarımızı nasıl yetiştireceğimizi bile uzmanlardan
öğrenir hale geldik. -
12.
0@33 sen okuyacaksın huur evladı !
-
13.
0Ulus Baker diyor ki;
''Her durumda, birtakım olgusal gerçekler var: aileden okula, okuldan "vatani hizmete", oradan fabrikaya ya da "iş hayatına", bazen hastaneye, bazen cezaevine devredilip duruyoruz ölene dek... bu devir teslim işlevi, Gilles Deleuze'ün dikkat çektiği gibi hep bir "... artık değilsin" sözüyle gerçekleşiyor: okula başladığında sana "artık ailende değilsin" deniyor; böylece askerde veya fabrikada artık ailende ya da okulda değilsindir vesaire... Foucault'nun bu noktada sorduğu soru son derecede derindir: nasıl oluyor da her biri kendi kurallarına, ritüellerine, amaçlarına sahip olan bütün bu kurumlar hem birbirlerinden tümüyle farklı olduklarını iddia ediyorlar, hem de birbirlerini o kadar andırıyorlar?'' -
14.
0Kitlelerin tüketimine göre düzenlenen ve büyük ölçüde o tüketimin yapısını belirleyen ürünler, tüm sektörlerde az çok bir plana göre üretilir. Tüm sektörler yapısal olarak benzerdir ya da en azından birbirinin açıklarını kapatarak, neredeyse tamamen gediksiz bir sistem oluştururlar. Bunu olanaklı kılan sadece çağdaş teknik olanaklar değil, aynı zamanda ekonomik ve yönetsel yoğunlaşmadır. Kültür endüstrisi kasıtlı olarak tüketicileri kendisine uydurur. / theodor adorno
-
15.
0okuyacaksınız huur çocukları. alternatiflerin farkına varacaksınız. birşeyleri buna göre düzenleyeceksiniz. ister seve seve ister gibe gibe, ama bu bilince ulaşacaksınız..
-
16.
0ne diyor la bu
-
17.
0marksist komünist terk :D
edit:okumadım - 18.
-
19.
0yazan adam mantıklı etkilenen adam ruh hastası
-
20.
0@39 manifestonun senin gibi düşünen davarlar için bir bölümü ;
--spoiler--
Solculuk Tehlikesi
213. isyana ve bir hareket üye olma ihtiyaçlarından dolayı solcular ya da benzer psikolojiye sahip insanlar genelde başta solcu olmayan hedef ve üyeye sahip isyancı ve eylemci hareketlerle ilgilenmezler. Solcu tiplerin akınıyla solcu olmayan bir hareket kolaylıkla solcu bir harekete getirilebilir, öyle ki solcu hedefler hareketin orijinal amaçlarının yerine geçerler ya da onu değiştirirler.
214. Bunu önlemek için, doğayı yüceleştiren ve teknolojiye karşı çıkan bir hareket kararlı bir şekilde solculuk karşıtı bir tavır almalıdır. Uzun dönemde solculuk, vahşi doğa, insan özgürlüğü ve modern teknolojinin imhasına ters düşer. Solculuk kollektivisttir; tüm dünyayı birleşmiş bir bütün olarak sarmak ister (hem doğayı hem de insan soyunu). Ama bu örgütlenmiş toplumun doğayı ve insan hayatını yönetmesi demektir ve bu yüksek düzeyde bir teknolojiyi gerektirir. Hızlı taşıma ve iletişim olmadan birleşik bir dünyaya sahip olamazsınız, denenmiş pgibolojik teknikler olmadan herkesin birbirini sevmesini sağlayamazsınız, gerekli teknolojik temel olmadan “planlanmış bir toplum”a sahip olamazsınız. Hepsinden önemlisi, solculuk güce olan ihtiyaç ile beslenir ve solcular bir kitle hareketi ya da bir örgüt ile özdeşleşerek, kolektif bir temele dayanarak güç ararlar. Solculuk teknolojiden vazgeçecek gibi değildir, çünkü teknoloji kolektif gücün çok değerli bir kaynağıdır.
--spoiler--
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 18 12 2024
-
dalga gecmek ayri adam gece gunduz
-
yılbaşı gecesi diye oteller
-
amım alarm halinde
-
indiregannick ölmüşlerinin mezarını kazıp
-
ne hayat artıgını mafya mı kaçırmış
-
bu saate 27 tane mal burda bravo
-
beyler sizce bir güvenliğe 45 bin tl maaş
-
incici profil resimleri
-
gelecekteki kariniz banyoda suan agliyor
-
cccrammsteinccc adlı yazarr kemiklerini kırıcam
-
ok significance 4161 nah izlersin
-
2 kutu xanax 7500 tl almış bi arkadaşım
-
karıların kafasına çuval geçirip zorla tcvz etmek
-
değnekçiler fortçular tokmakçılar
-
pgibolojisi bozuk huur evladi
-
geyleri öldüren virüs
-
annesi ciksi olanlar tam liste
-
kerimdemirkaynak
-
değnekçilerle fortçular arasında ne fark vardır
-
beyler kolombiyadan mont aldım ve
-
amım paslandı
-
amımın hali
-
beyler adamlar bir çeşit kuş türü
-
amım arızalandı
-
herifin attığı linkte russ beauties yazıyor
-
ya rabb kahhar ismi şerifinle tecelli ederek
-
beyler balili sevgilimin tiktok videosu
-
beyler endonezyalı yengeniz güzel mi
-
sevdiğim insanları yemek istiyorum
- / 2