-
301.
0gitmeyecek aşkım suzan
-
302.
0az kalmışşş bastırın binler
-
303.
0@246 haklsn
-
304.
0barok dönem giber
-
305.
0gitmeyecek aşkım suzan
-
306.
0müzikte barok dönem, 1600 ile 1750 yılları i̇talya'daki opera denemeleriyle başlamış; johann sebastian bach'ın ölümüyle sona ermiş ve tüm müzik türlerinde günümüze kadar kalıcı olan değişikliklerin oluşmasına neden olmuştur. rönesans muzik dönemi, tüm sanat dallarında sadelik, temizlik ve saflık dürtülerini güçlendirmesine ve duyguları daha yumuşak bir anlatımla ifade etmesine karşın, özellikle müzik alanında, sürekli kullandığı tekdüzelikten dolayı giderek sıkıcı olmaya başlamıştır. o kadar ki, rönesans dönemi bestelerinin en belirgin özelliği, çalgıların aynı anda başlayıp aynı anda eseri bitirmeleri olarak anlatılabilir.Tümünü Göster
barok dönemle birlikte, müzik "kontrast" kavramı ile tanışır. aynı tınılardaki çalgılar birbirleriyle savaşırcasına, birbirleri ile karşıtlık oluşturarak eserde yerlerini alırlar. klagib dönem sanatçıları dahi, her ne kadar barok dönem eserlerini karmaşık, süslü, zevksiz ve abartılı olarak adlandırsalar ve "barok" kelimesini aşağılayıcı manada kullansalar da kendi kullandıkları ve günümüze kadar uzanan bir çok armoni kuralını bu dönemin ustalarından öğrenmişler ve yer yer kopyalamışlardır. 150 yıla yayılan bir süreci etkileyen barok akımı, kimi müzik tarihçilerine göre 2, kimine göre 3 evreli bir dönemdir. herkesin kabul ettiği ortak düşünce ise "olgun barok" olarak adlandırılan son dönemde johann sebastian bach'ın önemli bir yere sahip olduğudur.
barok müziğinin yapısında en belirgin özellik, müzikte "kontrast"lar kullanılması olmuş ve bununla birlikte konçertolar devri başlamıştır. müziksel ifadeyi güçlendirmek için kullanılan ses düzeyinin alçalıp yükselmesi barok dönemde keşfedilen ve gelişen işaretlerle başlar. orta çağ ve rönesans'ta ses şiddeti, hep aynı seviyede kullanılmaktaydı. barok dönemde piyano (düşük ses) ve forte (gür ses) terimleri ile eserlerde ses şiddetinin önemi ve katkısı görülmeye başlar.
barok dönemin bir diğer yeniliği, bu döneme kadar olan müzikal yapıda bulunmayan ve eserin başka bir bölüme geçeceğini veya bittiğini belirten bir olgunun kullanılmasıdır. eserlerde kapanışlar ve geçişler daha güçlü yer alır.
kontrastlar üzerine kurulan barok müzikte ritmik yapıda da büyük gelişmeler olur. rönesans'tan barok müziğe sıçrayan, metine bağlı müzikal anlatım, konuşma dilindeki vurguların abartılmasına neden olur. barok dönemde doğan opera ve kantatlar günümüzde de aynı kurala bağlı kalınarak abartılı bir dilde seslendirilirler. barok dönemle beraber çalgı müziği büyük ilerleme gösterir. yalnız çalgılar için bestelenen yapıtlar çoğalır. ses müziği ve çalgı müziğinin birleştirilmesi de barok dönemde filizlenir. eşlik görevi gören sürekli bas çalgıları ve insan sesi birleşir. kontrast oluşturmak amacıyla eşlik çalgıları tekdüze hareket ederken, vokal hareketli ve süslü davranır. 16. yüzyılın sona ermesiyle birlikte i̇talyan besteciler madrigal adını verdikleri, şiirler üzerine yazdıkları çok sesli müzikler üzerine yoğunlaşmaya başlamıştı. monteverdi'nin opera eserleri ve madrigalleri, barok dönemin ilk zamanlarının zirve noktası olmuş ve daha sonra gelecek müziğe liderlik etmiştir. dinsel bir tema üzerine kurulu dramatik eserler olan oratoryolar, kökünü roma'dan alır. avrupa'ya yayılması ise alman-i̇ngiliz besteci george frideric handel sayesinde olmuştur. handel, ünlü messiah oratoryosunu i̇ngiltere'de bestelemiştir (1741).
sonat, kendini barok dönemin ilk zamanlarında bulmuş bir başka müzik formudur. i̇talya'da sonat, yavaş ve hızlı dans parçalarından oluşan eser veya yavaş-hızlı kontrastlarıyla gelişen eserlere denirdi (daha sonra bu tarz kiliselerde de kullanılmıştır). arcangelo corelli gibi her iki tarzda da müzik yapan besteciler olmuştur. i̇talya'nın dışında ise süit adı verilen dans parçaları besteleniyordu. barok dönemde sonatlar kadar yaygın olan süit formu, zamanla popülaritesini yitirmiş ve sonat formu kadar kalıcı olamamıştır. süitler, kantatlarda olduğu gibi tek bir çıkış noktasından hareketle iki veya üç bölümlü forma ulaşırdı (örneğin domenico scarlatti'nin klavye sonatları gibi, bach'ın bestelediği 1'den çok formlu eserler gibi). i̇lk sonatlar, ya tek bir enstrüman ya da küçük bir grup için yazılırdı. 17. yüzyılın sonlarına doğru (barok dönemin ortaları), bu sonat formu konçerto grosso şekline dönüştü. solist grup ise genellikle konçertino (iki keman ve continuo) olurdu. daha sonra ise konçerto durumuna dönüştü. şüphesiz ki bach'ın brandenburg konçertoları konçerto grosso stilinin bu dönemdeki en iyi örneklerinden birisidir. ayrıca antonio vivaldi'nin solo konçertoları da bu dönemin en önemli modellerinden olmuştur.
sonat, konçerto ve vokal formları gelişiminin ortalarında, barok dönemin bir başka önemli özelliği ortaya çıkmaya başladı: tonalite. 16. yüzyılın ortalarında eski kilise modları, yeni anahtar bağları konseptiyle yer değiştirmeye başladı. barok dönemle birlikte besteciler bir anahtardan diğerine atlamaya başlamıştı. zamanın kromatik müziğini üretmeye başlamışlardı.
zamanla, anahtarlar arasındaki bağ ve geçişler bir sistem halini aldı. bach'ın i̇yi düzenlenmiş klavye (das wohltemperierte klavier) adlı eseri bu bağı anlamak için iyi bir örnektir. bu eser ayrıca bir başka iki önemli barok formu yapısı içinde barındırmaktadır: prelüd ve füg.
barok dönemin en gözde çalgılarından biri klavsen (harpgibort)'di. klavsen, seslerin hafif veya kuvvetli çıkmasına olanak sağlamayan bir düzeneğe sahipti. yine de dönemin favori enstrümanı olmuş, gerek solo gerek eşlik göreviyle pek çok eserde kullanılmıştır.
barok dönemde icat edilmesine karşın dönemin bestecileri piyano için eser yazmamıştır. klavsene göre cılız bir sese ve sert tuşeye sahip piyanoya eser veren ilk besteci muzio clementi'dir. 1773'de daha on sekizindeyken piyano için üç sonat yazmış, çalgıyı popüler hale getirmiştir. barok dönem bestecilerinin günümüzde piyanoda çalınan eserleri aslında piyano için yazılmamıştır. dolayısıyla piyano ve forte gibi nüanslar ve staccato gibi çalım tekniklerinin hiçbiri eserlerin aslında yoktur veya çok azdır.
bütün bu değişiklikler birbirlerine paralel olarak gelmiş ve barok dönemi oluşturmuştur. eski kurallardan ve polifonik takıntılardan kurtulunması, yeni bir tarz ve kural geleneği yapma gereğini doğurdu. bu da, kadanslar veya armonik.tr.cr geri planlar üzerine doğal olarak solistlik yapan, melodiyi ortaya çıkardı. bu armoniler içinde sequence (zincirleme)'i getirdi ve tüm bu armonik.tr.cr gelişimler bir yandan da ritmik gelişmeleri doğurdu. bas bölümleri, orta avrupa dans müziğinin tipik ritmleriyle kaynaştı ve tüm bunlar barok müziği barok müzik yaptı.
barok dönemde müzik, modern müzikal dilin gelişiminde kuşkusuz en önemli kilometre taşı olmuştur. bu 1,5 yüzyıl içerisinde, müzikal formlar değişip geliştikçe bir yandan da daha sonrasının ve bugünün müzik standartlarını belirlemeye başlamıştı. tonalite ve akor tonlaması çok büyük önem taşımaktadır.
18. yüzyıl, bilindiği gibi, avrupa'da müziğin barok yüzyılıdır. händel gibi, bach gibi, barok müziğin büyük ustaları eserlerini bu yüzyılda vermişlerdir. ancak barok müzik, diğer sanatlarda olduğu gibi, feodal aristokrasiye hizmet eden bir yapı sergilemektedir.
salon müzik ilişkisine örnek: barok dönemde besteciler kiliselerde, belediye ve saraylarda veya bir operada görevliydiler. bu yerlerin ortak özellikleri küçük olmaları idi. genellikle dikdörtgen şeklinde yansıtıcı yüzeylere sahiptiler. bu akustik çevrelerdeki yankılanma süresi kısadır. böyle bir çevrede çalınan müzik çok parlak olur ancak seslerin dolgunluğu azdır. klagib dönem haydn, mozart, beethoven, bu dönemdeki orkestrada 40 kadar çalgıcı bulunuyordu. yaylı, ağaç üflemeli, prinç üflemeli, vurmalı çalgılar kullanılıyordu. o zamanki konser salonları şimdikilerden küçük, dinleyiciler ise 300-400 kişi kadardı. bu salonlar, tümüyle doluyken yankılanma süresi 1,5 s olmaktadır. 19. yüzyıl daha büyük yapılar inşaa edildi ve süre 1,5 s - 1,8 s aralığına uzadı. bugün klagib dönem müzikleri için en iyi yankılanma süresi 1,5 – 1,7 arsında kabul edilmektedir. romantik devir daha kişiseldir. bestecinin duygularının anlatımı önemlidir. brahms, wagner, çaykovski, debussy gibi bestecilerin dönemidir. daha dolgun seslere ve daha uzun yankılanma sürelerine ihtiyaç duyulur. bu dönemde yankı süreleri 2 s'ye kadar uzamıştır. bugün romantik müzikler için yankılanma süresi 1,9 s - 2,2 s arasında kabul edilmiştir. -
307.
0gitmeyecek aşkım suzan
-
308.
0@246 3. nesil olduğuma bakma seve seve 150 sini yazarım
-
309.
0gitmeyecek aşkım suzan
-
310.
0@john iyi gibiyio yavaştan ama sağlam
-
311.
0sonuncuyu bana bırakın dedeler
-
312.
0gitmeyecek aşkım suzan
- 313.
-
314.
0sonuncu zaten piyango
-
315.
0gibtir git kevaşe.
-
316.
0gitmeyecek aşkım suzan
-
317.
0____________________.m88888888888888m,Tümünü Göster
_________________.a8888888888888888888b,
________________d88888888888888888888888b,
_______________d88888888888888888888888888,
______________d8888888888888888888888888888b
_____________d888888888888888888888888888888b
____________d88888888888'""""""'888'""""`8888b
___________.888888888i"___________________"888,
___________d8888888i(___'""""_____/_'"""___888b
___________88888888i____,aaa,__._:__,aaa,__8888,
__________.8888888i(____b8d'__*b8d'__(888b
__________d8888888i____________]_[_________)8888,
__________88888888i____________)_(__________8888b
_________.8888888ii,___________)__)_________)888i
_________d8888888iii__________(____)________(888i
_________88888888iii__________`-a-a'________8888i
________.888888888i,_______________________d8888'
________d8888888888i,________m""""""m_____d88888
________888888888888i,________"aaaa"_____d88888i
________88888888888888i,________________d888888'
________8888888888888888i,_____________d8888888
________i88888888888888888i;.________.d8888888)
________888888888888888888i_-
_________d888888888888888888b____.___.8888888"
_________88888888i"___"888888,____.__:888888"
________d888888i'_______"88888,____:_:88888"
________888888i'_________"88888,____::8888"
_______d88888i'___________888888,___::888"
_______88888i'____________"888888,___:i88
______d8888i'______________"888888,___.8,
______88888i________________"888888,___8
_____d8888i'_________________"888888a__i
_____88888i___________________"888888b,_b
____,8888i'____________________"8888888,_b,
____88888i________________:______"888888,_b,
____8888i'_______________;8,_______"88888,_b,
___(888i'_______________;888_________"8888,_b,
___"88i'_______________;888'____________""8,_,
____88i_______________,88"_________________"b,`a,
____d8'_______________d8"____________________"b,`b,
___,8i_______________,8"_______________________"a_`b
___8i'______________,8"_________;_______________a,_b,
__,8i______________,8"_________;:_________________8,_b,
__8i'______________8i__________i:__________________,8;__ib
_:8i______________d8'__________i;__________________8888__)8a
_d8'_____________d8i___________`8,_________________8888m_888m
_8i______________"8i____________"b,________________`888'_"88'
_8i_______________"8i____________"b,________________`8"___a"
_8i________________"8,____________"8,______________,8"___,8
_8i,________________"8,____________"8b.___________,8"___,a"
_"8i,________________"8,_____________"8a,______.,d8"__.m8"
__"8i,________________"8,______________"8baaadi88"__,m8"
___"8i,________________"8,________________`"""___di8p"
____"8i,________________"8,______________________8
_____"8ia________________"8,_____________________8
_______"8i,_______________"8,_______________i____8
________"8ia_______________"8;_____________,i____8
__________"8i,______________`8i,__________,i'___,8
____________"8i,______________"8,________,i'____:8
______________"8i,_____________"8,_____,ap'_____d8
________________"8i,____________"8b____"'_______8:
__________________"8i,____________"8,___________8'
____________________"8a,___________"8,_________:8
____________________d8i88,__________"8,________d8
___________________.88'_`i8,_________"8,______,8:
___________________d8'____`i8,________"8,_____@@
__________________.8i_______"i8________"8,____@@,
__________________d8'________`i8________"8,___"i8
_________________,8i__________i8,________"pb___:8
________________,8i'__________`8i__________"b.__8
_______________,8i'____________i8,__________"b._8
______________,8i______________`8i________,__"b,8
____________,8i'________________i8,_______'8__`f8
__________.d8"__________________`i8,_______i8m,a8
_________,d8'____________________`8i_i_i_i_8_"",8
________,8i'______________________`8_i_i_i_8___di
_______d8'_________________________8_i_i_i_8__,8
______a8'__________________________8:i_i_i_8__8'
_____.8i____________________________"8:i_i:8_;8
_____d8'______________________________"8:8"_,8
_____8i____________________________________,8
_____8i___________________________________,8
_____8i___________________________________8
_____8i___________________________________8..
_____]8,____________,ad___________________8
______8i,_________,d"_____________________8
______`8i,_______d8'______________________8b
_______`8i______di________________________:8
________(8,____di__________________________8
_________8i___d8___________________________8
_________`8,_,8'___________________________8
__________8i,8)___________________________,8
__________i8ii____________________________dd
__________:8i_____________________________8i
___________8i_____________________________8'
___________8i_____________________________8
___________8i____________________________,8
___________8i____________________________:8
___________i8____________________________d8
___________i8,___________________________id
___________i8)___________________________8'
___________(8i__________________________d8
___________`8i__________________________8'
____________8i_________________________d8
____________8i_________________________8'
____________8i________________________d8
____________8i________________________8'
____________8i_______________________d8
____________8i_______________________8'
____________8i______________________;8
____________88,_____________________8'
___________(8"8____________________,8
___________(8_8,___________________dp
___________)8_8)___________________8'
___________i8_8i__________________,8
___________i8_i8,_________________d)
___________8i_`8i_________________8'
___________8i__8i________________d8
__________,8i_,8i_____________:i"8p
__________d8'_i8'____________ii__8
_________,8i__8i____________ii__;8
_________d8'__8i____________"__.8'
________.8i___8i_______________di
________di'__,8i_______________8'
_______,8'___8i'______________;p
______,8i___,8i______________,8'
______d8'___8i'______________8'
______8i___,8i______________.8
______8i___8i'______________dp
______8i___i8_______________8i
______8i__,8'_______________8[
______i8,_8i________________8'
______:8i_8i________________8
_______8i_8i________________8
_______i8_8i________________8
_______:8_8i________________8
________8,8i_______________:8
________:i8i_______________;8
_________88i_______________)p
_________]8i,______________;i
_________:8i)______________d;
__________88i______________8;
__________8i8,_____________8'
__________8:8i,____________8
__________8;_8)____________8
__________8i_8i____________8
__________8i_8i,___________8
__________8i_"8)___________8
__________8i__8i___________8
_________;8i__8i___________8
________,8i'__8i___________8
_______,8i'___8i___________8
_______8i'____8'___________8
_______8i,____8a,__________8
_______"8i,___"8i__________8
_________"8i,__8'__________8.
___________"8i:8___________8)
_____________"8i___________8b
______________i8___________(8
_____________,8i____________i8=-,
____________,8i'_____________8'
=,
___________,8i'______________d(
___________8i(______88________8)
____________"8b,____mi________"b,
______________"8b,_____________"b,
________________"8b,____________ib
__________________"8b,__________"i,
____________________"8a__________"i,
______________________"8,_________"ib,
_______________________`pb,_________"pb:
_________________________"8a___________=..=,
___________________________"8,________=..=,
____________________________`8b,,,,,.=..=,
_______________________________"" -
318.
0gibtir git
- 319.
-
320.
0suzan gibtirip git
-
noldu kayra
-
ccc rammstein ccc günaydın diler 11 01 2025
-
kurtlar vadisi en büyük kadın düşmanları
-
yarın bitlis merkez camiye gelmeyin
-
sinir krizi geçirmiş inci sözlük yazarları
-
michael scofield öz anneni ara sokaktaa
-
çaycı hüseyinin osuruğu meltemi
-
enasfe anancılık başlasın
-
karısını sokağa çıkaran erkek
-
hayat artıgı merrhaba
-
11 01 2025 tyler dursun ananıııı siii
-
kaliteli aktivite nasıl olur
-
1915 in intikdıbını elbet bir gün alacağız
-
sözlükte bazen bir sessizlik oluyor
-
herkes neden sözlükte yazar olduğunu yazıyor
-
beyler yıllık maaşım toplamda
-
gay pataklayanı kafes dövüşüne davet ediyorum
-
gwynpelin arka deliğine laps lapss
-
benim çinli gibi çekik gözüm var
-
bir inci erkeği neyi mi hak eder
-
beyler geçenlerde avil yaptırdım
-
sıçmalı anal gibi bir şey zaten
-
allah rızası için havuç saç ektir
-
çayçı hüseyin boy yetmezliğinden
-
ah havuç ah keşke paraları huurlarlaaaaa
-
kizlar neden p0rn0 film izliyor
-
havuç tam bir dazlaktır
-
beyler türklerde neden kız kaçırma adeti var
-
dişlerinizi kaç güne bir fırçalıyorsunuz
-
beyler abartmıyorum 1 aydır
- / 2