-
1.
+3 -1Ben biliyorum. Doğru cevabı mantıklı açıklamayla birlikte verene ciddi ciddi karttaki parayı atıyorum. Saygılar.
-
2.
+19 -1soruyu bilene vereceğin şeydir..
-
3.
+1 -2Bir cin
-
-
1.
0yanlış.
-
1.
-
4.
0Ateşşş
Bi tek benim soruma cevap vermemişsin düşündürücü. -
-
1.
0değil. karanlığın içindeki ateş belki mantıklıydı.
-
1.
-
5.
0O benim
-
-
1.
0Sanmıyorum
-
-
1.
0Tabi ki bir şeytan olmam mümkün değil. Fizyolojik olarak mümkün değil bir kere o ateş ben toprak. Ama yer yer epey benzeşiyoruz
-
1.
-
1.
-
6.
+3 -1Kendisine anadan çıkıp sülalesine saydırdığımdır
-
-
1.
0Sana ne yaptı ki
-
-
1.
+1Nickimden dolayı panpa bir şey yapmasına gerek yok nicki öyle yazınca sadece nick olarak kalmasın diye
-
2.
+2Yani nikin kuzengibenteyzedomaltaniçest olsaydı bunları yapardın demi seri katil oruspu çocuğu
-
3.
0O kadar da değil amk sen de konuyu nere çekti ya
diğerleri 1 -
1.
-
1.
-
7.
+4 -1ÇEHAPE
-
-
1.
0Yok mehape de değil
-
1.
-
8.
-1Seytan bir alimdir bir bilgin bir melek lakin bana secde etmesi gerekn lakin etmeyip bas kaldiran bir varliktir asil ismi iblis dir. Seytam pis kotu gibi seylerin anlamina gelendir
-
-
1.
0Melek olsa Allahın koşulsuz kölesi olması gerek
-
-
1.
0Farkli bir melek
-
2.
0Farklı olsun olmasın melek dediğin şey bellidir. Allaha hizmet eder Allah kendisine hizmet etmeyen meleği neden yaratsın?
-
3.
0Allah yarattigi melege(seytana) bize verdigi gibi ozgur hur irade vermistir ve seytan cogu insan gibi yoldan sapip atesin topraktan ustun oldugu soyleyip kovulmustur
-
4.
0Şeytan kendinden hür irade sahibidir. Ayrıca kovulmaz. Allaha katılmamak onun seçimidir. Kurandan yola çıkabilirsin.
-
5.
0Yani seytan nedir bilemedim mi
-
6.
0Bence bildim ver parami aq
diğerleri 4 -
1.
-
2.
0Her melek ayni degildir
-
1.
-
9.
+1 -1kendisi bir düşmüş melektir
iblis ike farklıdır -
-
1.
0Şeytan bir melek değil. Kurana incile ve doğal olarak kendi kitaplarına göre.
-
-
1.
0sen şeytanı bilmiyorsun
-
1.
-
1.
-
10.
+3 -1insanın yaptığı kötülükleri, onun üzerine attığı aslında insanın kendini avutması sonucu oluşturulan soyut varlık. Vicdani hesaplaşmadan sıyrılmak için yani. Süperegonun bir parçası da denebilir.
-
-
1.
0Yakınsın. Hem de çok. Soyut olduğu dışında gayet iyi bir cevap.
-
1.
-
11.
0Herkesin içinde olan kendi öz tanrısı
-
-
1.
0Vay. Biraz daha açar mısın?
-
2.
0Kabile ve kavimlerin özel tanrıları gibi değil sahiplenerek üstünlük sağlanmaz bizim ta kendimiz özümüz.
-
1.
-
12.
0Seytan insanlarin kendisinin yaptigi kotu ve pis islerin kendisine yuklendigi cunku kendisinin de kotuluklerin pisligin basi olup(mesela ifrit)onlara verdigi emirlerle insanlari kotu yola saptirip onlari islamdan uzaklastirmak isteyen kendisini o yapilan pis ve cirkin islerle besleyen somut bir varlik
-
-
1.
0Cevap versene aq sarjim bitiyo
-
2.
+1Güzel başladın sonrası olmadı. Şeytan pisliğin başı değildir. Atılan pisliklerin başıdır orası kesin. insanları kötü yola saptırmaz. islamın köleleştirme sistemi olduğunu ortaya koyar. Kötülük veya herhangi bir şey ona güç katamaz. ibadetin Allaha güç katmaması mantığıyla. Benim istediğim cevap bir bakıma tek kelime. Mantıkla açıklanması daha iyi olur.
-
1.
-
13.
-1seytan insanin kendisidir .
-
-
1.
0Derin bir cümleyse bu yaani değilse hiç değil
-
1.
-
14.
+1Şeytan uydurma hikayelerdeki kötü adamdir diye bilinir. Ama aksine seytan hikayelerdeki kotu adam degil, kotuleri cezalandiran adamdir.
-
-
1.
0Güzel bir cevap. Şeytan hayvanlara yapılan kötülüklere lanet eder bu arada.
-
2.
0Bildimi simdi
-
-
1.
0Hayır. Ben şeytan nedir diye sordum. Özellikleri tarihçesi değil.
-
1.
-
1.
-
15.
0Seytan insanin beynindeki kotuluk pislik ve serdir lakin oyle degildir kendisi pis ve kotu yerlerde gorevlendirildigi icin pis ve kotu olarak adlandiliril
-
-
1.
0Seytan bir tanridir
-
-
1.
0Şeytan kötülük değildir. Hristiyanlık ve islama göre kötülüktür. Şeytan biri tarafından görevlendirilmez.
-
2.
0Seytan bir varliktir
-
3.
0Tanrı olduğu doğru da. Açıklama veya nerden bu mantığa ulaştığın?
-
4.
0Seytan insan kafasindaki bir tur tanri cunku ondan korkuyoruz
-
5.
0insan Şeytan dan korkmaz Allahtan korkar. "Allahtan kork", "Allah korkusu" .
diğerleri 3 -
1.
-
1.
-
16.
-1Seytan Kuran a göre var olan bir varlıktır şeytan bir zamanlar en iyi kullardandı o bir cindi asla melek değildi Allah ında dediği gibi cin taifesindendi o kibirlidir ALLAHINda saten kibirinden emrini gerçekleştirmemiştir ama şeytanın insan üstünde hiç bir yaptırımı yoktur o sadece fısıldar şeytanın peşinden giden cinlerde vardır. Semavi dinlere uyanlarda şeytan kimi inanışlara görü içimizde ki bizdir orda hem iyi hemde kötü vardır senin vicdanın ve aklın iyiyi seçerse iyi olursun kötüyü seçersende kötü olursan şeytanın pek çok inanış farklı tanımları ve hikayeleri mevcuttur sen istediğini seç şeytanın özü dumansız ateştir tabi ki bu 5 . Yy insanına ancak böyle anlatılabilirdi bize göreyse farklı boyuttaki bir dalga boyunda bir ışın beden olmasıda muhtemeldir bizimle aynı yerde yaşarlar ama etki edemez beynimizle iletişime geçerek bize olmayan şeyler gösterebilirler Allahın da dediği gibi onlar size sizin onları göremediğiniz yerden bakarlar demiştir.
-
-
1.
0ilk kısımdan yanlış. Kurana göre cin olması mümkün değil Kurana göre cinlerin insan dünyasıyla bir alakası yoktur etkisi olmayacak şekilde yaratılır. Şeytan hiçbir zaman Allahın kulu yani kölesi olmamıştır.
-
-
1.
0KEHF-50 için 40 meâl bulundu. Diyanet Vakfi (18/KEHF-50: Hani biz meleklere: Âdem'e secde edin, demiştik; iblis hariç olmak üzere, onlar hemen secde ettiler. iblis cinlerdendi; Rabbinin emrinden dışarı çıktı. Şimdi siz, beni bırakıp da onu ve onun soyunu mu dost ediniyorsunuz? Oysa onlar sizin düşmanınızdır. Zalimler için bu ne fena bir
değişmedir!) / Edip Yüksel
Linkte arapçaya bakman için:
http://www.kuranmeali.org...urani_kerim_mealleri.aspx -
2.
0Kuran ne derse doğrudur mantığı? Sorgula kardeşim o irade neden verildi sana.
-
1.
-
1.
-
17.
0Ayrıca adem bahçeden çıkarıldığında asla cennet ten değil arapçada her bağçe cennet manasında kullanılmaz. Dünyada ki zengin topraklardan bağçeden kovulmuştur şeytanla birlikte.
-
-
1.
0Adem cennetten kovulur. Cennet Kuran'a göre ilk insanın yaratıldığı onun için tasarlanan taslak alandır aslında. Şeytanın bir yerden kovulmaz durumu yok Şeytan Allaha muhtaç olmamıştır hiç.
-
-
1.
+2Bak canım katdeşim sen bu işi şeytanın dediklerine göre yorumluyosun ben seni anladım sen sanıyorsun ki Allah bir tanrı şeytan bir tanrı Ve bir tanrılar topluluğu var bu topluluğu Allah kandırdı onların gücünü aldı .Şeytanda kovulmadı başka yere gitti cennetten kovulmadı biz şimdi mantıklı düşünelim aklımız var değilmi ? Allah kendisinin tek ilah olduğunu söylüyor seytan Allah a yalancı diyor böyle değildi aslında deyip eskiden olan o hikayeyi anlatıyor sen bir akıl yürüt bakalım ne düşünüceksin ben sana sonra yardım edicem.
-
2.
0Tamam dostum ben de diyorum ki Şeytan Allaha her konuda yalancı demiyor. Hangi açıdan baktığına bağlı ama önemi yok tartışmayalım ben propaganda yapıyor gibi görünmek istemiyorum zaten.
-
1.
-
1.
-
18.
0Hacı ayrıca neredeyse bütün dinlere az çok bakmış 10 kez kuranı türkçe anlamaya çalışarak hatmetmiş birisi olarak kuranda neyin olup olmadığını benimle tartışmak istemezsin.
-
-
1.
-1Kuranda neyin olup olmadığı değil belki bir insan olarak sen yanlış yorumladın alt tarafı insansın ayrıca burada yarış yapmıyoruz. Şahsen ben de dinlere baktım hatta Şeytanın kitaplarını da okudum tek tek.
-
-
1.
-1dıbınakodumun malı, şeytanın kitabi ne la? onu okumuşsun ona göre millete mal mal soru sorup prim yapıyorsun. hiçbir cevabı beģenmiyosun, amk verecek param yok desene şuna? gibtir git buradan dübürüne mazgal soktuğumun muallaksi seni
-
1.
-
1.
-
19.
0Cevabını bekliyorum hadi 50 tl yi almaya kararlıyım .Sözünde durucak kadar cesaretlisindir umarım.
-
-
1.
0Cevabı vermedin dostum.
-
1.
-
20.
0Şeytan içimizdeki fısıltıdır.
-
-
1.
0Cevap ver hadi şarjım az
-
2.
0Doğru ama Şeytanın ne tür bir varlık olduğu?
-
3.
0Şeytan ne tür bir varlıktır dememişsinki *
-
-
1.
0Tam olarak nedir? Ben sana bir şeyi gösterip bu ne şimdi tam olarak desem onun ne olduğunu biraz da açarak söylersin.
-
1.
-
4.
0insanın içinde bulunan kötü düşünce kötü niyet dir şeytan
-
5.
0Kur’ân-ı Kerîm’de ilk şeytandan iblîs diye söz edilir iblîs azmış ve Rabbinin buyruğuna isyan ederek sapıklığa düşmüş cinlerdendir
-
6.
0“…iblîs cinlerdendi; Rabbinin emrinden dışarı çıktı…” (el-Kehf 18/50)
-
7.
0Ee ? Doğru mu
-
8.
0iblîs inde asıl adı Azazildir
diğerleri 6 -
1.