• 1 / 6 / 454 entry
  • 46 başlık
  • 2,166.32 incipuan

uyuzzadam "jetski yoksa atski var"

  • +1
    kısa film sevenler
    https://www.youtube.com/watch?v=0BGYKawCWeQ takip edebilir
    ···
  • 0
    silik yemek için ne yapmak gerek
    ev adresi ver
    ···
  • +1
    silik yemek için ne yapmak gerek
    gib...
    ···
  • 0
    silik yemek için ne yapmak gerek
    panpa nasıl bulurum altıncisinde entrysi yok
    ···
  • +1 -5
    silik yemek için ne yapmak gerek
    sözlükteki mod isimlerini yazsanıza reyisler. Mesajla silik isticem
    edit:Bişe demedik aq ne seri çügülediniz
    ···
  • 0
    2023 te olacaklara tahminim
    ulan bide eğleniyolar mı yazsaydım demiş :D:D doğru o zaten aq :D
    ···
  • 0
    neden mi sigara içmiyorum anlatıyorum
    okumayın sigaraya başladım
    ···
  • 0
    izlanda da doğsaydın müslüman olur muydun
    ya ateistlerin klişesi işte gibtiret am.Orda doğsan olmazdın burda dogsan olmazdn olan nasıl oluyo yarram
    ···
  • 0
    fotoğrafta gördüğünüz çocukların ileride ki
    ya dıbınakodugumun mallaı ismailağa siyasetle alakası en az olan cemaatlerden bırı amk salakları. Rusların türkiyeyte gönderdiği ajanların yaptıgı tespitte süleyman efendi ve ismöail ağa siyasetle alakası olmayan cemaatler olarak belirlerndi. Torpili sizin gibi yavşaklar yapar. Bunu yanı sıra özel harakatcilar başımızın tacı odtuden çıkan vatan haını binölerden bahsedıyorum demagoji yapıp mılletı galeyana getırmeyın amk lıselılerı klavye basından atp tutmak serest amk
    ···
  • +1
    fotoğrafta gördüğünüz çocukların ileride ki
    ya dıbınakodugmun geragedanı odtüden ordan burdan huur evladı çıkar medreseden çıkmaz merak etme.Önemli olan meslek degıl ınsanlık sızın gıbı vatan haını olcagına yerlerı tuvaletlerı supurur helal para kazanır dıbınakodugumun gavataları
    ···
  • +1
    terörist kızdan hdp itirafı
    go pro'ya güldüm aq
    ···
  • 0
    akplilerin tarih bilgisi osmanlıdan ibarettir
    sadece türklüğü savun savun sonra faşist deyince bağır çağır. arkadaş eğer müslümanım diyosan kafatascılık yapma.
    ···
  • 0
    ata türk alkol aldıysa sanane çocuk
    fotoların tamdıbını da atta ayran olduğu anlaşılsın bari...
    ···
  • 0
    atatürkün islama yaptığı hizmetlerii
    mealdeki amaç farklı, Mehmet akif ersoyla alakalı anıyı okuyup anlayabilirsin ayrıca namaza çağrının ve hutbenin Türkçe yapılması madem dille alakalı dil değiştirilmeyebilirdi.
    “Dini ve namusu olanlar aç kalmaya mahkumdurlar”
    Atatürk Müslüman değil ise onu zorla Müslüman yapamazsınız, herkes istediğine inanır ama insanlara da zorla sevdiremezsiniz.Öyle ki bu ülkede peygambere hakaret ve küfür fikir özgürlüğü ama Atatürk e hakaret suç...
    ···
  • 0
    allah seni başımızdan eksik etsin
    laiklik.hmm.
    ···
  • 0
    göz renginizi değiştirmek istermisiniz
    hayır.
    ···
  • 0
    eskiden oynadığımız efsane web oyunları
    hala oynadıklarım var :D :D
    ···
  • 0
    osmanlıdaki harem ağaları
    seni gidi yobaz seni
    ···
  • 0
    bilimsel izahları ile peygamberimizin sünnetleri
    “Esma yüz yaşındayken, Hicretin 73. Yılında vefat etmiştir. Hicret vaktinde yirmi yedi yaşındaydı. Hz. Ayşe ablasından on yaş küçük olduğuna göre, onun da hicrette tam on yedi yaşında olması icap eder. Ayrıca Hz. Ayşe, Hz. Peygamber’den önce Cübeyr’le nişanlanmıştı. Demek evlenecek çağda bir kızdı.” (Hatemü’l Enbiya Hz. muhafazid ve Hayatı, Ali Himmet Berki, Osman Keskioğlu, s. 210)

    1. bk. Buhârî, Menâkıbü’l-Ensâr 20, 44; Müslim, Nikâh 71; Fedâilü’s-Sahâbe 74; Ebû Dâvûd, Edeb 55; ibn Mâce, Nikâh 13; Nesâî, Nikâh 78; Dârimî, Nikâh 56.
    2. bk. Azimli, Mehmet, Hz. Âişe’nin Evlilik Yaşı Tartışmalarında Savunmacı Tarihçiliğin Çıkmazı, islâmî Araştırmalar, Cilt 16, Sayı 1, 2003, s. 28 vd.
    3. bk. Doğrul, Ömer Rıza, Asr-ı Saâdet, Eskişehir Kütüphanesi (Eser Kitabevi), istanbul, 1974, 2/141 vd; Nedvî, Seyyid Süleyman, Hazreti Âişe, Mütercim Ahmet Karataş, Timaş Yayınları, istanbul, 2004, s. 21 vd. Savaş, Rıza, Hz. Âişe’nin Evlenme Yaşı ile ilgili Farklı Bir Yaklaşım, D. E. Ü. ilâhiyât Fak. Dergisi. 4, izmir, 1995, s. 139-144; Yüce, Abdülhakim, Efendimiz’in Bir Günü, Işık Yayınları, istanbul, 2007, s. 82, 83.
    4. Efendimiz’in dedesi Abdulmuttalib’in çok erken yaşlarda Hâle binti Üheyb ile evlendiği, Efendimiz’in annesi Âmine ile babası Abdullah’ı da bu yaşlardayken evlendirdiği, hatta her iki evliliğin aynı mecliste gerçekleştiği, bu sebeple Efendimiz ile amcası Hz. Hamza arasında yaş farkının neredeyse aynı olduğu bilinmektedir.
    5. Efendimiz’e bir de sıhriyet yönüyle yakın olabilme düşüncesiyle Hz. Ömer, aradaki yaş farkına rağmen Hz. Ali’nin kızı Ümmü Gülsüm’le evlenmiş ve o günkü toplum tarafından bu evlilik asla yadırganmamıştır.
    6. bk. ibnü’l-Esîr, Üsdü’l-Gâbe, 3/240.
    7. bk. ibn Hişâm, Sîre, 1/271; ibn ishâk, Sîre, Konya, 1981, 124.
    8. bk. ibn Hişâm, Sîre, 1/271; ibn ishâk, Sîre, 124.
    9. Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597; Hakim, Müstedrek 3/635.
    10. Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597; Hakim, Müstedrek 3/635.
    11. Âişe Vâlidemiz’in, hicretten yedi ay sonraki Şevvâl değil de Bedir sonrasına denk gelen ikinci yılın Şevvâl ayında evlendiği de ifade edilmektedir. Bu durumda onun evlilik yaşı, bir yıl daha gecikmiş demektir. bk. Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/616.
    12. bk. Buhârî, Fezâilü’l-Kur’ân 6, Tefsîru Sûre, (54) 6; Aynî, Bedruddîn Ebû muhafazid Mahmûd ibn Ahmed, Umdetü’l-Kârî Şerhu Sahîhi’l-Buhârî, Dâru ihyâi’t-Türâsi’l-Arabî, 20/21; Askalânî, Fethu’l-Bârî, 11/291.
    13. Suyûtî, itkân, Beyrut, 1987, 1/29, 50; Doğrul, Asr-ı Saadet, 2/148.
    14. Sekizinci veya dokuzuncu yıl ihtilafı, ay farkından kaynaklanmaktadır. Zira konunun anlatıldığı bazı rivayetlerde sekizinci yılın sekizinci ayı gibi bir ayrıntı dikkat çekmektedir.
    15. Günümüzde bu bilgileri değerlendirip ihtimal hesabı yapan bazı insanlar, Hz. Âişe Vâlidemiz’in evlendiği günkü yaşının en az on dört olduğu, bunun yirmi iki, yirmi üç, yirmi dört veya yirmi sekiz olma ihtimalinin de bulunduğu sonucuna gitmektedirler ki, herhangi bir mesnede dayanmadığı için biz bu türlü yorumlara iltifat etmedik.
    16. ibn Manzur, Lisanü’l-Arab 13/138.
    17. Bu bilgiyi onun dışında sadece ablası Esmâ Vâlidemiz intikal ettirmektedir. bk. ibn Hişâm, Sîre, 1/176; Heysemî, Mecmaü’z-Zevâid, 3/285; ibn Kesîr, Tefsîr, 4/553; Bidâye, 2/214; Kurtubî, Tefsîr, 20/195.
    18. bk. Buhârî, Salât 70, Kefâle 5, Menâkıbü’l-ensar 45, Edeb 64; Ahmed ibn Hanbel, Müsned, 6/198. Bu durumda, Âişe Vâlidemiz’in söz konusu hadiseyi ifade ederken, "Kendimi bildim bileli ben, ebeveynimi hep dindar olarak gördüm." mealindeki sözü, "Doğduğum zaman bu evde islâm vardı." manasından daha ziyade "Etrafımı tanımaya başladığımda hep islâm’la muhatap oldum." manasına hamledilmelidir.
    19. bk. Taberânî, Mu’cemü’l-Kebîr, 2/285, 286; Mu’cemü’l-Evsât, 12/145; ibn Hişâm, Sîre, 1/243. Bu bilgiyi ondan başka bize, sadece ibn Abbâs, Selmân-ı Fârisî ve Sâib ibn Yezîd intikal ettirmektedir. Selmân-ı Fârisî Efendimiz’le Medine’de buluşmuş, Sâib ibn Yezîd de hicretten üç yıl sonra Medine’de dünyaya gelmiştir. ibn Abbâs ise, bi’setin onuncu yılında, hicretten üç yıl önce ve Şi’b-i Ebî Tâlib sürgününde dünyaya gelmiştir. Demek ki her üç sahabenin de ne Mekke’nin ilk yıllarında kılınan ikişer rekat namaza şahit olmalarına ne de miraç gecesiyle gelen beş vakit namaz emrini görüp intikal ettirmelerine imkan yoktur. Öyleyse bu husus, bizzat Efendimiz’den duyarak bize anlattığı bir mesele değilse Hz. Âişe Vâlidemiz’in müşahede ederek yaşadığı bir gerçektir. Bu ise onun, daha ilk günlere muttali olduğunu ve yaşının da o gün bütün bunları kavrayacak noktada bulunduğunu ifade etmektedir.
    20. ibn Hişâm, Sîre, 1/83.
    21. Buhârî, Nikâh 11; Ahmed ibn Hanbel, Müsned, 6/210; Heysemî, Mecmaü’z-Zevâid, 9/225; Beyhakî, Sünen, 7/129; Taberî, Târih, 3/161-163.
    22. Onun için bazıları bu tarihte onun, on üç veya on dört yaşlarında bir genç kız olduğunu söylemektedir. bk. Savaş, Rıza, D. E. Ü. ilahiyat Fak. Dergisi. 4, izmir, 1995, s. 139-144.
    23. bk. Berki, Ali Hikmet, Osman Eskioğlu, Hatemü’l-Enbiya Hz. muhafazid ve Hayatı, 210. Burada zayıf da olsa başka bir ihtimalden söz edilebilir; o da onun, doğumunu takip eden yıllarda, ‘beşik kertmesi’ benzeri ve ebeveynler arası bir sözleşme ile karşı karşıya olma durumudur. Ancak ilgili metinlerin hiçbirinde bunu teyit eden herhangi bir ayrıntı yoktur.
    24. Nevevî, Tehzîbü’l-Esmâ, 2/597.
    25. age.
    26. Beyhakî, Sünen, 6/204; ibn Mende, Ma’rifetü’s-Sahâbe, Köprülü Kütüphanesi, No: 242, Varak: 195 b; ibn Asâkir, Târîhu Dımeşk, Terâcimü’n-Nisâ, Dımeşk, 1982, s. 9, 10, 28; Mes’ûdî, Mürûcu’z-Zeheb, 2, 39; ibn Sa’d, Tabakâtü’l-Kübrâ, Beyrût, 1968, 8/58.
    27. Bu evliliğin, hicretten altı ay veya sekiz ay sonra yahut yaklaşık bir buçuk yıl sonra ve Bedir’in akabinde gerçekleştiğini ifade eden rivayetler de vardır. bk. ibn Sa’d, Tabakât, 8/58; ibn Abdilberr, istîâb, 4/1881; Nedvî, Sîretü’s-Seyyideti Âişe Ümmi’l-Mü’minîn, Tahkîk: muhafazid Rahmetullah Hâfız en-Nedvî, Dâru’l-Kalem, Dımeşk, 2003, 40, 49.
    28. ibn Esîr, Üsdü’l-Gâbe, 3/467.
    29. ibn Abdilberr, istîâb, 2/108; Tehzîbü’l-Kemâl, 16/560.
    30. bk. ibn Sa’d, Tabakât, 8/75; Nedvî, Sîretü’s-Seyyideti Âişe, 202.
    31. ibn Abdilberr, istîâb, 2/108; Doğrul, Asr-ı Saadet, 2/142
    32. bk. Buhârî, Cihâd, 65.
    33. bk. Taberânî, Kebîr, 23/25; ibn Abdilberr, istîâb, 4/1937; ibn Sa’d, Tabakât, 8/63.
    34. bk. Nisâ sûresi, 6.
    35. "Hicretten bir buçuk, iki veya üç yıl önce", "altı veya yedi yaşındayken", "Hz. Hatîce’nin vefat ettiği yıl veya vefatından üç yıl sonra", "hicretten yedi, sekiz ay sonra, hicretin ilk senesi" veya "Bedir’in akabinde" gibi farklı rivayetler için bk. Buhârî, Menâkıbü’l-ensar 20, 44; Müslim, Fedâilü’s-Sahâbe 74; Aynî, Umde, 1/45; ibn Abdilberr, istîâb, 4/1881; Nedvî, Sîretü’s-Seyyideti Âişe, 40, 49.
    36. Hatta konuyla ilgili değerlendirmelere tepkiyle yaklaşan bazıları, "altı veya yedi yaşlarında idim" ifadesini ravinin bir hatası olarak görüp bu cümlenin, "risâlet geldiğinde altı veya yedi yaşlarında idim" şeklinde olması gerektiğini söylemektedirler.
    37. bk. Buhârî, Menâkıbü’l-ensar 43, 44; Müslim, Nikâh 69; ibn Mâce, Nikâh 13.
    38. Buhârî, Menâkıbü’l-ensar 44; Müslim, Nikâh 69; Ebû Dâvûd, Edeb 55; ibn Mâce, Nikâh 13; Dârimî, Nikâh 56; Taberânî, Kebîr, 23/25; ibn Abdilberr, istîâb, 4/1938; ibn Sa’d, Tabakât, 8/63; ibn ishâk, Sîre, Konya, 1981, 239
    39. bk. Buhârî, Şehâdât 15; Megâzî, 34; Tefsîr, (24) 6; Müslim, Tevbe 56; Tirmizî, Tefsîr, (63) 4; ibn Sa’d, Tabakât, 2/65; ibn Hişâm, Sîre, 3/310.

    http://www.sorularlaislam...ginde-kac-yasindaydi.html
    ···
  • 0
    bilimsel izahları ile peygamberimizin sünnetleri
    ulan yobaz seni.Hem soru soruyosun hemde küfür ediyosun ama yinede çağdaş modern ilerici sizsiniz öylemi. Bende sizin modernliğinizi...
    ···
  • 0
    bilimsel izahları ile peygamberimizin sünnetleri
    hayır yok
    ···
  • 0
    bilimsel izahları ile peygamberimizin sünnetleri
    peygamberin herhangi bi sünnetine gereksiz diyipte insanlara münafık deyip tekfir etmek bi müslümana yakışıyomu;
    dicem bascaksın küfürü. Neyse istedigini yaz cümelenın sonundaki küfürden kişiliğin belli oluyo
    ···
  • 0
    bilimsel izahları ile peygamberimizin sünnetleri
    gibtir deli
    edit:9 yaşındaki çocuga şeyyapmakla ilgili kaynağıyla beraber mütevatir bi hadis göster. Göstermessende bi daha bu lafı orda burda kullanma cahil herif
    ···
  • +1
    bilimsel izahları ile peygamberimizin sünnetleri
    “Şunu iyi biliniz ki, bana Kur'an-ı Ke­rim ile birlikte onun bir benzeri de verilmiştir. (Bu konuda) dikkatli olun; (çünkü) koltu­ğuna kurulan tok bir adamın ‘Size (Hz. Peygamberin sünneti / hadisleri değil) sadece şu Kur'an lazımdır, onda bulduğunuz helali helal, haramı da haram kabul ediniz yeter!’ diye­ceği (günler) yakındır... ”
    (bk. Ebu Davud, Sünnet, 5(6), imaret,33; Tirmizî, ilim, 10; ibn Mace, Mukaddime, 2; Darimî, Mukaddime,49; Ahmed b. Hanbel, 2/367, 4/131-132, 6/8).

    Tirmizî’nin bir rivayeti şöyledir:

    "Dikkat edin! Sizden birinizi; emrettiğim veya yasakladığım konulardan birisi kendisine ulaştığında -koltuğuna yaslanmış bir hâlde- ‘bilmiyorum Allah’ın kitabında ne bulursak ona uyarız (hadisleri tanımayız derken)’ bulmayayım."

    Tirmizî, bu hadisin hasen-sahih olduğunu belirtmiştir. (bk. Tirmizi, ilim,10).

    hala da KUR AN'da böyle bir şey yok diyipde hadis'leri kenara atanları görünce acıyorum ya gerçekten acıyorum. Peygamberin yüzüne nasıl bakıcaksınız. Dedikleriniz mantıklı gelmedi mi diceksiniz
    ···
  • 0
    bilimsel izahları ile peygamberimizin sünnetleri
    çok çağdaşca bi karşılık, yobaz it
    ···
  • daha çok