- 4 / 22 / 85 entry
- 0 başlık
- 0.00 incipuan
joyleaf bebişinci nesil silik
-
+1
kertenkele öldürmek 100 sevap
“kim zehirli iri keleri ilk vuruşta öldürürse ona yüz iyilik sevabı yazılır. ikinci vuruşta öldürene bundan daha az sevap verilir. üçüncü vuruşta öldürene de daha az sevap verilir.”
müslim, selâm 147
keler, kertenkeleye benzeyen bir sürüngen olup faydalı, zararlı, eti yenen ve yenmeyen çeşitleri vardır. araplar iri kelere “sâmmü abras” adını verirler. hadislerde öldürülmesi istenen kelerin işte bu iri, siyah benekli zehirli türleri olduğu anlaşılmaktadır. arap dili âlimleri bunların çok pis ve zararlı olduğunu, kanı bir insanın bedenine sıçradığı takdirde orada alaca hastalığının meydana geleceğini ifade ederler.
birinci hadiste resûlullah efendimiz’in zehirli kelerin öldürülmesine gerekçe olarak “o, ibrâhim aleyhisselâm’a ateş üflerdi” buyurduğu belirtilmektedir. bir başka rivayette, hz. ibrâhim ateşe atıldığı zaman bütün hayvanların o ateşi söndürmeye gayret ettikleri, yalnız zehirli iri kelerin ateşe üfleyerek onu yakmaya çalıştığı (ibni mâce, sayd 12), yani şeytanın oyununa geldiği belirtilmektedir. zehirli keleri ilk vuruşta öldürene yüz sevap, bazı rivayetlerde yetmiş sevap (müslim, selâm 147), ikinci ve üçüncü vuruşta öldürene daha az sevap verilmesi onu öldürmeye, elden kaçırmamaya teşvik etmek için söylenmiş, bu zararlıyı ortadan kaldırmak suretiyle insanlara hizmet eden kimsenin daha çok sevap kazanacağı belirtilmiştir. hz. âişe’nin odasında keler öldürmek için bir mızrak bulundurduğu da bilinmektedir (ibni mâce, sayd 12). bu zararlı hayvanın arabistan gibi sıcak bölgelerde çok bulunduğu, evlere girip yiyeceklere zarar verdiği ve tuza çok meraklı olduğu anlaşılmaktadır.
hadislerden öğrendiklerimiz
1. “her zararlı öldürülür” kaidesi gereğince zehirli iri kelerin öldürülmesi uygun görülmüştür.
2. peygamber efendimiz’in bu zararlı hayvanı ilk vuruşta öldürmenin daha sevap olduğunu belirtmesi, onu elden kaçırmayıp görüldüğü yerde öldürmeye teşvik etmek içindir.
3. kelerin ibrâhim aleyhisselâm’ı yakan ateşe üflemesi bir gerçeğin ifadesi olabileceği gibi, onun insan oğluna verdiği zararın mecâzî bir anlatımı da olabilir.[riyaz-us salihin şerhi]
görüldügü üzere bu emir umumi olmayıp, zararlı kertenkele türleri içindir. -
0
kertenkele öldürmenin sevabıııııı
“kim zehirli iri keleri ilk vuruşta öldürürse ona yüz iyilik sevabı yazılır. ikinci vuruşta öldürene bundan daha az sevap verilir. üçüncü vuruşta öldürene de daha az sevap verilir.”
müslim, selâm 147
keler, kertenkeleye benzeyen bir sürüngen olup faydalı, zararlı, eti yenen ve yenmeyen çeşitleri vardır. araplar iri kelere “sâmmü abras” adını verirler. hadislerde öldürülmesi istenen kelerin işte bu iri, siyah benekli zehirli türleri olduğu anlaşılmaktadır. arap dili âlimleri bunların çok pis ve zararlı olduğunu, kanı bir insanın bedenine sıçradığı takdirde orada alaca hastalığının meydana geleceğini ifade ederler.
birinci hadiste resûlullah efendimiz’in zehirli kelerin öldürülmesine gerekçe olarak “o, ibrâhim aleyhisselâm’a ateş üflerdi” buyurduğu belirtilmektedir. bir başka rivayette, hz. ibrâhim ateşe atıldığı zaman bütün hayvanların o ateşi söndürmeye gayret ettikleri, yalnız zehirli iri kelerin ateşe üfleyerek onu yakmaya çalıştığı (ibni mâce, sayd 12), yani şeytanın oyununa geldiği belirtilmektedir. zehirli keleri ilk vuruşta öldürene yüz sevap, bazı rivayetlerde yetmiş sevap (müslim, selâm 147), ikinci ve üçüncü vuruşta öldürene daha az sevap verilmesi onu öldürmeye, elden kaçırmamaya teşvik etmek için söylenmiş, bu zararlıyı ortadan kaldırmak suretiyle insanlara hizmet eden kimsenin daha çok sevap kazanacağı belirtilmiştir. hz. âişe’nin odasında keler öldürmek için bir mızrak bulundurduğu da bilinmektedir (ibni mâce, sayd 12). bu zararlı hayvanın arabistan gibi sıcak bölgelerde çok bulunduğu, evlere girip yiyeceklere zarar verdiği ve tuza çok meraklı olduğu anlaşılmaktadır.
hadislerden öğrendiklerimiz
1. “her zararlı öldürülür” kaidesi gereğince zehirli iri kelerin öldürülmesi uygun görülmüştür.
2. peygamber efendimiz’in bu zararlı hayvanı ilk vuruşta öldürmenin daha sevap olduğunu belirtmesi, onu elden kaçırmayıp görüldüğü yerde öldürmeye teşvik etmek içindir.
3. kelerin ibrâhim aleyhisselâm’ı yakan ateşe üflemesi bir gerçeğin ifadesi olabileceği gibi, onun insan oğluna verdiği zararın mecâzî bir anlatımı da olabilir.[riyaz-us salihin şerhi]
görüldügü üzere bu emir umumi olmayıp, zararlı kertenkele türleri içindir. -
0
beyler kertenkele öldürmek sevap mı
“kim zehirli iri keleri ilk vuruşta öldürürse ona yüz iyilik sevabı yazılır. ikinci vuruşta öldürene bundan daha az sevap verilir. üçüncü vuruşta öldürene de daha az sevap verilir.”
müslim, selâm 147
keler, kertenkeleye benzeyen bir sürüngen olup faydalı, zararlı, eti yenen ve yenmeyen çeşitleri vardır. araplar iri kelere “sâmmü abras” adını verirler. hadislerde öldürülmesi istenen kelerin işte bu iri, siyah benekli zehirli türleri olduğu anlaşılmaktadır. arap dili âlimleri bunların çok pis ve zararlı olduğunu, kanı bir insanın bedenine sıçradığı takdirde orada alaca hastalığının meydana geleceğini ifade ederler.
birinci hadiste resûlullah efendimiz’in zehirli kelerin öldürülmesine gerekçe olarak “o, ibrâhim aleyhisselâm’a ateş üflerdi” buyurduğu belirtilmektedir. bir başka rivayette, hz. ibrâhim ateşe atıldığı zaman bütün hayvanların o ateşi söndürmeye gayret ettikleri, yalnız zehirli iri kelerin ateşe üfleyerek onu yakmaya çalıştığı (ibni mâce, sayd 12), yani şeytanın oyununa geldiği belirtilmektedir. zehirli keleri ilk vuruşta öldürene yüz sevap, bazı rivayetlerde yetmiş sevap (müslim, selâm 147), ikinci ve üçüncü vuruşta öldürene daha az sevap verilmesi onu öldürmeye, elden kaçırmamaya teşvik etmek için söylenmiş, bu zararlıyı ortadan kaldırmak suretiyle insanlara hizmet eden kimsenin daha çok sevap kazanacağı belirtilmiştir. hz. âişe’nin odasında keler öldürmek için bir mızrak bulundurduğu da bilinmektedir (ibni mâce, sayd 12). bu zararlı hayvanın arabistan gibi sıcak bölgelerde çok bulunduğu, evlere girip yiyeceklere zarar verdiği ve tuza çok meraklı olduğu anlaşılmaktadır.
hadislerden öğrendiklerimiz
1. “her zararlı öldürülür” kaidesi gereğince zehirli iri kelerin öldürülmesi uygun görülmüştür.
2. peygamber efendimiz’in bu zararlı hayvanı ilk vuruşta öldürmenin daha sevap olduğunu belirtmesi, onu elden kaçırmayıp görüldüğü yerde öldürmeye teşvik etmek içindir.
3. kelerin ibrâhim aleyhisselâm’ı yakan ateşe üflemesi bir gerçeğin ifadesi olabileceği gibi, onun insan oğluna verdiği zararın mecâzî bir anlatımı da olabilir.[riyaz-us salihin şerhi]
görüldügü üzere bu emir umumi olmayıp, zararlı kertenkele türleri içindir. -
0
kertenkele öldürmek sevapmış lan
“kim zehirli iri keleri ilk vuruşta öldürürse ona yüz iyilik sevabı yazılır. ikinci vuruşta öldürene bundan daha az sevap verilir. üçüncü vuruşta öldürene de daha az sevap verilir.”
müslim, selâm 147
keler, kertenkeleye benzeyen bir sürüngen olup faydalı, zararlı, eti yenen ve yenmeyen çeşitleri vardır. araplar iri kelere “sâmmü abras” adını verirler. hadislerde öldürülmesi istenen kelerin işte bu iri, siyah benekli zehirli türleri olduğu anlaşılmaktadır. arap dili âlimleri bunların çok pis ve zararlı olduğunu, kanı bir insanın bedenine sıçradığı takdirde orada alaca hastalığının meydana geleceğini ifade ederler.
birinci hadiste resûlullah efendimiz’in zehirli kelerin öldürülmesine gerekçe olarak “o, ibrâhim aleyhisselâm’a ateş üflerdi” buyurduğu belirtilmektedir. bir başka rivayette, hz. ibrâhim ateşe atıldığı zaman bütün hayvanların o ateşi söndürmeye gayret ettikleri, yalnız zehirli iri kelerin ateşe üfleyerek onu yakmaya çalıştığı (ibni mâce, sayd 12), yani şeytanın oyununa geldiği belirtilmektedir. zehirli keleri ilk vuruşta öldürene yüz sevap, bazı rivayetlerde yetmiş sevap (müslim, selâm 147), ikinci ve üçüncü vuruşta öldürene daha az sevap verilmesi onu öldürmeye, elden kaçırmamaya teşvik etmek için söylenmiş, bu zararlıyı ortadan kaldırmak suretiyle insanlara hizmet eden kimsenin daha çok sevap kazanacağı belirtilmiştir. hz. âişe’nin odasında keler öldürmek için bir mızrak bulundurduğu da bilinmektedir (ibni mâce, sayd 12). bu zararlı hayvanın arabistan gibi sıcak bölgelerde çok bulunduğu, evlere girip yiyeceklere zarar verdiği ve tuza çok meraklı olduğu anlaşılmaktadır.
hadislerden öğrendiklerimiz
1. “her zararlı öldürülür” kaidesi gereğince zehirli iri kelerin öldürülmesi uygun görülmüştür.
2. peygamber efendimiz’in bu zararlı hayvanı ilk vuruşta öldürmenin daha sevap olduğunu belirtmesi, onu elden kaçırmayıp görüldüğü yerde öldürmeye teşvik etmek içindir.
3. kelerin ibrâhim aleyhisselâm’ı yakan ateşe üflemesi bir gerçeğin ifadesi olabileceği gibi, onun insan oğluna verdiği zararın mecâzî bir anlatımı da olabilir.[riyaz-us salihin şerhi]
görüldügü üzere bu emir umumi olmayıp, zararlı kertenkele türleri içindir. -
+3 -4
17 09 2011 göztepe karşıyaka maçı yorumlar
gece yağmur ve soğuk
izmir caddelerinde
seslerimiz kısıldı
GÖZTEPE diye diye
ccc tam35 ccc - daha çok