• 4 / 16 / 16 entry
  • 0 başlık
  • 0.32 incipuan

anttarkberg dokununcu nesil normal

  • -1
    yılmaz aslantürk
    sırf çizdiği "otisabi karakteri benim haa, ben de onun gibiyim aynı" demek için otisabi nin giydiği trençkot ceketi giyerek ortamlarda dolaşan bir eziktir kendisi...

    şeyi bile kalkmıyordur doğru dürüst baya yaşlı çünkü kendisi, onun için hiç kasmasın öyle otisabi benim diye, komik duruyor çünkü *
    ···
  • 0
    zeki demirkubuz
    kendisi hiçbir zaman bir Michael Haneke veya Fyodor Dostoyevski olamayacak!
    boşuna kasma be zekicim..
    ···
  • -3
    nuri bilge ceylan
    altın palmiye verseler bile:
    hiçbir zaman bir andrey tarkovski, ingmar bergman, michelangelo antonioni, robert bresson veya bir theodoros angelopoulos ayarında bir sinemacı olamayacak! anton Çehov 'un incelikli karakterlerini ve derinliğini de yakalayamayacak maalesef.

    boşuna bu isimlerle adını birlikte anmasın sinema yazarları. komik duruma düşüyorlar çünkü!

    ayrıca zeki demirkubuz da hiç bir zaman bir haneke veya dostoyevski olamayacak o da kasmasın boşuna. ama dur bunu onun başlığının altına yazıyim *
    ···
  • -1
    kış uykusu
    zamanında andrey tarkovski'ye benzetilen nuri bilge ceylan, şimdide bu kış uykusu filmi ileingmar bergman'a benzetilmiş, bazı yabancı ve yerli eleştirmenler tarafından bergman la bir tutulmuş !
    bu sinema eleştirmenleri, ya sinemadan anlamıyor ya da izledikleri filmleri aşırı uykuları varken veya sarhoşken falan izliyorlar!!
    güldürmeyin insanı lütfen yaa * )

    yahu nuri bilge kim, tarkovski ve bergman kim allah aşkına!!
    nbc nasıl bu usta isimlerle bir tutulur??
    hadi bela tarr ı , aleksandr sokurov u, theo angelopoulos u veya son filmleriyle dahil edebileceğimiz gus van sant gibi yönetmenleri, tarkovski ve bergman gibi ustalarla bir tutabilirsiniz, onlarla benzer yönlerinden bahsedebilirsiniz anlarım ama nbc'yi (yazması uzun olduğu için böyle kısaltıyoruz hemen entel yaftası yapıştırmayın) nasıl bu isimlerle bir anarsınız??
    göz var nizam var!
    nbc istediği kadar son model sony kameralar ile film çeksin! halen görüntülerinin kontrast ayarını yapamıyorsa (recep ivedik filmlerinin görüntü yönetmeni ile çalışırsa olacağı bu tabii!) son model sony kameraların bi anlamı yok!

    ama insanı gıcık eden asıl konu, nbc filmleri renksiz, cansız,derinliksiz görüntülerden oluşmasına ve yukarıda saydığım yönetmenlerin o destansı görüntülerinin ve sinematografilerinin yanına yaklaşa-mama-sına rağmen anlayamadığım bir şekilde nbc filmlerinin yıllardır ilk önce görüntülerinin övülür! (e tabi düzgün bir senaryo, replikler,olay akışı, kaliteli oyunculuk gösterileri, müzik v.s. olmadığı için filmlerinde, övecek bi şey bulmaları lazım bu insanların di mi?)
    (bu arada nbc filmlerinin görüntülerine renksiz, cansız falan dedim diye sakın kimse bana "ama o karakterlerin iç dünyasının karanlığından, karamsar hayatlarından dolayı öylee" v.s diye bik bik konuşmasın! "doğallık" ve "gerçekçilik" diyorsak eğer, -ki fransızlar bu tarz sinemaya "natüral gerçekçilik" diyorlar- o ağacın, dağın, taşın v.s nin rengi gerçekte ne ise o renk olacak!)

    nbc filmlerini övenlerin, yere göğe koyamayanların, abarttıkça abartanların kurdukları cümleler üç aşağı beş yukarı hep aynıdır! hep aynı şeyler denir. mesela en çok "fotoğraf karesi gibi" denir, "harika ve doğal görüntü işçiliği" v.s. denir! halbuki hiçte öyle harika ve doğal değildirler!
    doğal olmak üzere yola çıkmış bir sinemacı olan nbc filmlerinde hep doğal olmayan şeyler yapar.
    örneğin greenbox (veya bluebox) kullanmak gibi, oyunculara dublaj gibi, rüzgar yapmak için dev vantilatörler gibi. gibi de gibi yani...
    e nerde o doğallık? doğal oyunculuk? gerçekçilik?? hayatın olağan akışındaki minimallik?

    aslında ilk kısa filmi koza ve ilk uzun metrajı kasaba ve sonrasında çektiği mayıs sıkıntısı ve uzak filmlerinde bu yukarıda saydığım olumlu özellikler varken, olumsuz özellikler yoktu(gerçi dublaj vardı yine).
    olumsuz özellik derken yanlış anlaşılmasın, bunlar aslında sinemanın olmazsa olmazları ama siz "doğal, geçekçi" v.s. diye överseniz orada bir yanlışa düşersiniz.

    tarkovskiler, bergmanlar,antonioniler, bressonlar,kurosavalar, kubrickler(barry lyndon filmine bakınız) zamanında greenboxlar, renkleriyle oynanmış doğa (tabiat) görüntüleri , sahte rüzgarlar, dev ışık cihazları v.s. ile o doğal, minimalist,natural gerçekçi sinemaya ulaşmadılar. onlar böyle kolay ve sahte yollardan varmadılar bulundukları noktalara ve o yüzden değerli oldular!

    peki nbc ne yaptı?

    oyuncu olmayan kişileri (akrabaları ve ailesi) oynatarak daha doğrusu "kendileri gibi davrandırarak" ulaştığı gerçekçiliği, eski pembe dizi oyuncusu ve eski türkücü gibi isimleri oynatarak sekteye uğratmaya başladı.

    sonra oldukça popüler oyuncuları oynatarak ( daha doğrusu yine kendileri gibi oynatarak yani büyük oranda doğaçlama yaptırarak) yine ilk filmleriyle yakaladığı gerçekçilikten kopmaya ve giderek "pop"ülerleşmeye başladı.

    bu popülerleşmeyi her iki anlamında da kullanıyorum. yani tanınılırlığın artması ve "pop kültürü" öğelerinin filmlerine yedirilmesi olarak. ne peki bu pop kültürü öğeleri?

    "çok güzel hareketler bunlar" ile popüler gündemde olan bir yılmaz erdoğan, "geniş aile" ile popüler gündemde olan bir fırat tanış, "Ada: Zombilerin dügünü" ve "öyle bir geçer zaman ki" dizisine verdiği sesi ile popüler gündeminde olan bir taner birsel, "leyla ile mecnun" da popüler gündemde olan ahmet mümtaz taylan, niantaşı, cihangir tayfasının ve sinema camiasının popüler gündeminde olan tiyaytrocu muhammet uzuner ve doktor, yeni senarist ercan kesal, sahne sihirbazı kubilay tunçer... sonra sergio leone, tarantino, clark gable, coca cola gibi "pop öğeler" .
    ve son olarak da yeni filmi "winter sleep" (evet filmi dünya bu isimle tanıyor, "uzak" filmine "uzak" diyen dünya sinema çevresi "kış uykusu"na "wintır slip" diyor... ) ve bu filmin birbirinden popüler oyuncuları...

    ve yine doğallıktan artık tamamen kopan oyunculuklar, replikler,renkler artık klişeleşmiş klagib müzik kullanımları, "at" görüntüleri v.s.

    neyse bu filmle ilgili olumlu veya olumsuz eleştirilerimizi filmi izledikten sonra yaparız ama gerçi nbc ye türkiyeden ve dünyadan (daha çok fransadan) gelen sonsuz destek , övgü ve pohpolamadan sonra nasıl "olumsuz eleştiri" yapacağız o da meçhul.
    artık nbc ye olumsuz eleştiri yapınca "kültürel linç"e uğruyorsunuz bu ülkede!

    hele, kendisini dünya sinema eleştirmenlerine kabul ettirmiş, aralarına girmiş medarı iftarımız biricik sinema yazarımız, süper ve derinlikli film analizleriyle ufkumuzu açan(!) alin taşçıyan hanfendimiz "sinemasının yetkinliği neredeyse tartışılmayacak düzeyde olan nuri bilge ceylan" gibi tanımlamar yaptıktan sonra nbc yi eleştirmek giderek daha da zorlaşacak bu ülkede.
    hele birde ne yapıp edip bu sefer o 1. lik ödülünü (altın palmiye) alırsa, vay halimize !
    ···
  • +1
    panzehir
    1 haftadır sadece 65 bin kişi tarafından izlemiştir.
    iyi de olmuş çünkü yapımcılarından birisi soma faciasından yargılanan can gürkan mış...

    http://www.posta.com.tr/m...kti-.htm?ArticleID=228333
    ···
  • 0
    dostlarım al pacino ve sadri alışık
    burak göral ın sinemaya dair yazılarının olduğu bir kitabı...

    http://www.kitapambari.co...al-pacino-ve-sadri-aligib
    ···
  • 0
    burak göral
    dostlarım al pacino ve sadri alışık diye ismi güzel içi kof bir kitabı vardır.

    aslında içinde güzel yazılarda vardır bu kitabın yani o kadar da kof değildir.
    ama kitapda ki asıl sorun (ki bu burak göralın da sorunu aslında)olumlu eleştiri yaptığı filmler hakkında iyi analizler yapmaktan çok hepimizin düşünüp söyleyebileceği şeyleri yazması. ve adebisi keller 'in haşmet ibriktaroğlu başlığında dile getirdiği gibi, b.göral bu yazdığı ve övdüğü filmleri gerçekten iyi oldukları, sinema tarihinde yeri oldukları için değilde, kendisinin favori filmleri olduğu, kendi "suçlu zevk"i olduğu için övmesi çok gıcığıma gidiyor. yani sadri alık gibi underrated bir oyuncuyu, al pacino gibi overrated bir oyuncu ile yan yana koyması güzel ancak bunu dostlarım çatısı altında yaptığı için sadri alışık normalde al pacino kadar değerli bir oyuncu değilmiş de sadece burak göral ın, günlük gibi yazdığı bir kitabında dile getirdiği, kendi kişisel tarihinde yeri olan bir oyuncuymuş gibi algılanıyor.

    halbuki zaten sadri alışık, al pacino ayarında ve dünya çapında değerli bir oyuncudur. burak göral ve diğer sinema yazarlarının yapması gereken şey sadri alışık gibi öneli oyuncularımızı daha fazla övmeli, daha fazla yazmalı (özellikle dergilerde), daha fazla sinema dergilerine kapak yapmalılar.

    neyse kısaca kitapları güzeldir yine de bulursanız alın okuyun.
    ···
  • 0
    cem altınsaray
    bir sinema yazarı.
    ···
  • -1
    atatürk ün yaptığı herşey kutlanmalı
    @4 puhahaha şuku
    ···
  • 0
    adriana lima
    bu kadını anlamıyorum yaa!! sen bu kadar güzel ve ciksi ol! elini sallasan ellisi! yani istediğin yakışıklı sporcuyu ve film yıldızını tavlayabilirsin ama sen git şu maymun herife aşık ol! http://img03.blogcu.com/i...8cdaaf55e4_1398600012.jpg

    yetmezmiş gibi evlen ve bi de çocuk yap!! eğer babaya benzerse yazık değil mi o çocuğa!!
    ilerde çok başını ağrıtır anne niye sana çekmemişim diye:)
    ···
  • +1
    anası dağa taşa vurduranlar
    valla bravo be bu nasıl bi emek nasıl bi arşivdir! *

    bu arada en lötü göğüs emilia clarka ait.
    en iyisi de adriana lima da.
    ···
  • 0
    robert bresson
    sinemayı sanat haline getiren yönetmenlerden sadece birisi!

    diğerleri için :

    (bkz: Ingmar Bergman)

    (bkz: Andrey Tarkovski)

    (bkz: Robert Bresson)
    ···
  • +1
    andrey tarkovski
    sinemayı sanat haline getiren yönetmenlerden sadece birisi!

    diğerleri için :

    (bkz: Ingmar Bergman)

    (bkz: Andrey Tarkovski)

    (bkz: Robert Bresson)
    ···
  • 0
    ıngmar bergman
    sinemayı sanat haline getiren yönetmenlerden sadece birisi!

    diğerleri için :

    (bkz: Ingmar Bergman)

    (bkz: Andrey Tarkovski)

    (bkz: Robert Bresson)
    ···
  • 0
    michelangelo antonioni
    sinemayı sanat haline getiren yönetmenlerden sadece birisi!

    diğerleri için :

    (bkz: Ingmar Bergman)

    (bkz: Andrey Tarkovski)

    (bkz: Robert Bresson)
    ···
  • 0
    anttarkberg
    antonioni, tarkovsky ve bergman aşığı bir genç kız...
    ···