1. 76.
    0
    @85 tekten çoka bakmak gerekli. varolan onlarla yapı zılyonla hakikat arayışı ıcınde ferd ve bunların cabası mevcudatından ziyade, tek bir irade tek bir kudret dilediği mahalde dilediğini tasarruf ediyor. mahal derken bunlar ilmi suretlerdir kendilerine ait ayrı vücüdları yoktur. alemler vucud kokusu almamıstır kelamınca. O tek iradenin zamanında isa dilinden yahut musa dilinden aşikar oldugu gibi muhafazid dilinden aşikar olması ve bu tecellinin öncesinde olusturulan tüm ögretileri kapsama durumu söz konusu. hep aynı hakikat dillenmiş dillendikce kapsamı genıslemıs. söyle bır durum olusmuyor yani "ceşitli gürühlarca bazı müşahedeler yasantısı".

    neden sonuc ilişkisi içersinde izafiyet üzerine kurulu belli yapıların kendilerine varlık biçmesi ve bu varlığın başka yapılarda yokluğa evrilmesi üzerine işleyen bir sistem özetle. Her an ölümü tadan bir sistem. insan da bu yapıda ki yeri dolayısıyla ceçitli varolum yokolus dongulerıne muhattap ve tum bu kelamullah buna acıklayacılık dahılınde var
    ···
   tümünü göster