1. 1.
    0
    Üç kaynağın yanı sıra oyunda bir de dördüncü kaynak olarak kafatası yer alıyor. Kafatası oyundaki birimlerin rütbelerini arttırmaya ve bazı özel geliştirmeleri yapmanıza olanak tanıyor. Eğer yeterince kafatasına sahipseniz, birimlerinizin rütbelerini arttırıp, onlara daha fazla sağlık ve zırh puanı kazandırabiliyorsunuz. Hero birimlerinin rütbelerini dahi arttırıp yeni özellikler kazandırabiliyorsunuz. Kafatasını ise düşmanlarınızı veya haritada dolaşan dinozorları öldürerek elde ediyorsunuz. Haritada dolaşan dinozorlar 3 çeşide ayrılıyorlar; ilki sizi gördükleri anda ve onlara saldırınca kaçan dinozorlar, ikincisi eğer siz onlara saldırırsanız size karşılık veren dinozorlar, üçüncüsü ise sizi gördükleri anda size saldıran dinozorlar. Hangi dinozorun nasıl davranacağını dinozorun üzerine gelince çıkan menüden öğrenebilirsiniz.

    Oyundaki birimler ParaWorld"ü en zevkli yapan etmenlerin başında geliyor. Oyuna ilk başladığınızda okçu, mızrakçı gibi zayıf birimler üretebiliyorsunuz. Ama oyunda teknoloji atladıkça, Stegosaurus, Triceratops hatta T-Rex gibi dinozorlar üretebiliyorsunuz. Taverna binasını kurduğunuz zaman ise hero birimlerini üretme şansına erişiyorsunuz. Hero birimleri oyunun en güçlü birimleri ve hepsinin özellikleri de birbirinden farklı. Herolar ırkınıza özel yetenekler de kazandırabiliyorlar. Kimileri birimlerinizin zırhlarını güçlendiriyor, kimisi birimlerinizin hızını arttırıyor. Oyunda ürettiğiniz dinozorların hepsi de zırhlı ve üzerlerine silahlar takılmış bir şekilde karşınıza çıkıyorlar. Ayrıca oyunda makineli tüfek, ateş silahı gibi günümüzün silahları da bulunuyor. T-Rex ile bir tankın kapışmasını seyretmek bile insanı neşelendiriyor. Oyunda deniz birimleri de es geçilmemiş, zaman zaman denizlerde de hayli büyük çatışmalar yaşanabiliyor. Deniz savaşının olmasına çok sevindim diyebilirim, zamanın stratejileri deniz savaşlarına gereken önemi vermiyorlar ve çoğu RTS oyununda göremiyoruz. Ama ParaWorld bu yönden de benden artı puan almayı hak ediyor. Oyunda haritalarda Age Of Empires 2"nin reliclerine benzeyen itemler de var. Bu itemler ırkınıza bazı özellikler kazandırabiliyor. Bunları görürseniz kaçırmamaya dikkat edin.

    Biri Age Of Empires 2 mi dedi?

    ParaWorld"ü diğer strateji oyunlarından ayıran birkaç özelliği de var. Bunlar Army Controller ve Army Builder. Army Builder oyuna başlamadan, oyuna başlayacağınız birimleri seçebilmenize imkan tanıyor. Bunu yapabilmeniz için belirli bir puanınız var. Bu puanı kullanarak oyuna istediğiniz birimle başlayabiliyorsunuz; bu da oyundaki stratejinizi etkiliyor hemen örnek vereyim. Hemen gelişmek mi istiyorsunuz, o zaman puanlarınızı işçilere yatırın ve oyuna çok işçiyle başlayın. Düşmanınızı hemen haritadan silmek mi istiyorsunuz, o zaman oyuna bir orduyla başlayın. Puanlarınızı kaynak için de harcayabilirsiniz, eğer oyuna çok kaynak ile başlamak istiyorsanız puanlarınızı kaynaklarınıza yatırın. Bunlardan size uygun olanı bulup daha ileriki oyunlarda kullanmak için kayıt etme şansına da sahipsiniz. Diğer özellik olan Army Controller"a gelirsek; Army Controller"a kısaca ekranın sol tarafında birimlerinizi görebildiğiniz kutu diyebiliriz. Bu kutuda oyunda ürettiğiniz tüm birimleri görüp kontrol edebiliyorsunuz. Ayrıca herkesin ne işle meşgul olduğunu (yiyecek, odun, taş toplama, düşmana saldırma vb.) , sağlık puanlarını görebiliyorsunuz. Ve gördüğünüz birimlere iki kere tıklayarak kontrol edebiliyorsunuz. Hangi birimlerin rütbeli, hangilerinin rütbesiz olduğunu görebiliyorsunuz. Oynayış biçiminize gore birimlerinizi gruplandırabiliyorsunuz. Kısacası birimlerinizi haritada tek tek aramak yerine buradan rahatça yönetebiliyorsunuz. Bana göre tek kötü yanı ekranda çok fazla yer işgal etmesi, ama kapatma özelliği de var tabi ki.

    Oynanıştan bahsettik, gelelim oyunun teknik özelliklerine; oyunun grafik motoru genel olarak güzel gözüküyor. Ortam çok iyi yansıtılmış, ağaçların yapraklarının sallanması ve bitki örtüsü çok iyi yapılmış, milyonlarca yıl geride olduğunuzu hissedebiliyorsunuz. Oyundaki Fog Of War efektini de çok sevdiğimi söyleyebilirim, diğer RTS oyunlarındaki siyahlık yerine bu oyunda beyaz sis kullanılmış ve hayli de iyi olmuş. Oyunda gece-gündüz dönüşümü de var ve gerçekten görülmeye değer. Tüm gölgeler günün değişik saatlerine göre değişiyor. Su efektleri de bir hayli başarılı olarak yapılmış. Bu grafikleri tamamıyla görebilmek için en az Nvidia GeForce 6600GT ekran kartı şart. Oyundaki karakterlerin animasyonları ise çok kötü yapılmış. işçilerin koşması, kaynak toplaması vb. ilk gördüğünüzde gülesiniz geliyor. Oyunun senaryosundaki ara videolar da oyun motoru ile yapılmış ve buradaki karakter animasyonları da sırıtıyor. Keşke bu videolar da oyunun introsundaki gibi yapılsaydı, işte o zaman tadından yenmezdi. ParaWorld"de de diğer RTS oyunlarında olduğu gibi ekrana zoom yapabiliyor ve kamerayı 360 derece döndürebiliyorsunuz. Kısacası oyunun grafikleri birkaç ufak tefek ekgiblik dışında günümüzdeki strateji oyunlarının teknolojisinde. Oyunun ses efektleri zamana göre zayıf kalsa da yine de vasatın üstünde, seslerde tek beğenmediğim karakterlerin arasında olan dialoglar oldu, hepsi de çok amatörce yapılmışlar. Müzikler ise güzel olsa da bir süre sonra kendilerini tekrarlamaya başlıyorlar.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster