1. 1.
    0
    @5 böyle bir düşünce olabilir mi?

    bak dostum, bu düşünce senin beni yanlış anlamandan ötürü tecelli eden bir düşünce değil, şahsınla alakalıdır. bunu yazman dahi seni pgibolojik açıdan ele veriyor. bahane arayışı içindesin. insanın doğasında var olan inanç yeteneği sende dumura uğramış. tüm bu uğraşın fark etmesen dahi tabii olarak doğanla alakalı.
    allah zamandan ve mekandan münezzehtir. ezel ve ebedi olanı bilir. kader bir kere yazılmıştır, iyi sandığın kötü kötü sandığın iyi olabilir. allah yazmış bize yaşamak kalmıştır. doğruyu yalnızca o bilir. eğer ilmi ve fenni bilginin ne demek olduğunu biliyorsan bunu da o oranda anlarsın.

    atıyorum bir meydan savaşı var. meydan savaşları çetin olur. en uzunu bir buçuk gün sürmüştür. bu savaşta a ordusu geri çekilirken b ordusu taarruzunun şiddetini arttırıyor diyelim. tam bu sırada a ordusunun bir kolu b ordusunu arkadan kıskaca alıyor ve bir boru sesiyle geri çekildiği sanılan a ordusu yüzünü b ordusuna dönüyor.

    şimdi insanlarda son bir hamle seçeneği yani cüz-i irade var. ki insan için ''kendi kaderini tayin hakkı' 6 saniye için geçerlidir. bu meydan savaşında da insan nezdinde beklenmedik olanı yapmak başarı getirdi.

    allah ise dediğim gibi zamandan ve mekandan münezzehtir.

    sen bana yeterince açık oldun. ben de sana yeterince açık oldum. ilmi açıdan-muktedirsen eğer tanrı merhametsizliği diye dem vurduğun rakamları da ekleyebilirsin- hükümsüz bir yaklaşımın müspet neticesi bu.

    aslında son satırı istisna tutup tüm yazımı baştan okuduğunda göreceğin şudur: deizm düşüncesi.

    diyorum ya, insan inanç yeteneğiyle doğmuştur. aynı insan ekgib kaldığı yönlerini bir kavram dahilinde münakaşa ediyor.
    ···
   tümünü göster