1. 1.
    0
    Filmlerinde kısık sesli gürültü, karanlık ve çürümüş şeylerle dolu mekanlar; bozulmuş karakterler, polarize edilmiş bir dünya (melekler, şeytan, Meryem Ana heykelleri, fahişeler), etrafta çürümüş ceset ya da kafa tasları olan yerler) kullanmasıyla dikkatleri üzerine çekmiştir. Kariyeri boyunca aykırı fikirlerini kendine özgü -nesnellikten uzak ve sembolik- anlatımıyla cesurca sinema perdesine yansıtan yönetmenin son dönem filmleri -özellikle 2002 sonrasındakiler- fazla kişisel olmakla eleştirilmiştir.

    Film kurgusu ile Andrei Tarkovsky' nin şiirselliğinden ve Michael Haneke' nin gerçekliği arayışından ayrılan Lynch, Amerikan sinemasının en önemli yönetmenlerinden biridir. Günümüzde film noirın önde gelen temsilcilerinden biridir. Lynch'in filmlerinde hiçbir şey göründüğü gibi değildir. Filmlerinde işlediği temalar, anlatım tekniği ve sık kullanılan rüya/kâbus sekansları Lynch'in bilinçdışının yönetmeni olarak nitelendirilmesine neden olmuş ve eserleri pgibanalitik açıdan incelenmiştir. Slavoj Zizek, Gülünç Yücenin Sanatı adlı yapıtında David Lynch sinemasını analitik olarak işlemiştir.
    ···
   tümünü göster