+2
@1 büyük genelleme yapmışsın. çok su zütürür söylediklerin:
1- ortodoks marksistlerin (ortodoks deyince aklınıza hristiyanlar gelmesin, özüne sadık anldıbına gelir) yaptığını bütün sosyalistlere yıkıyorsun. evet ortodoks marksistler, klagib marksist metinlerin tamdıbını dogmatik bir şekilde ele alırlar bu doğru. ama başka sosyalistler de var. örneğin marx'ın ortaya koyduğu hipotezlerin geliştirilmeye ihtiyacı olduğunu düşünenler var. ben örneğin, marx'ın söylediklerinden yola çıkarak bir antropoloji kuramı, gelişkin bir devlet teorisi ve hukuk anlayışı oluşturulamayacağını düşünüyorum; ama marksistim, çünkü yöntemim ve temel önermelerimin önemli bir çoğunluğu marksizm kaynaklı.
2- artık 1 mayıslarda türk bayrakları da sallanıyor. işçi adam bayrdıbını kutlamaya geliyor, kendince anlam yüklediği sembolleri de oraya getiriyor. ne sorun olabilir? benim açımdan yok. yunanistan'da yunan bayrağını faşistlerin elinde göremezsiniz, fransız sosyalistleri de tricolour'u gururla taşırlar. dükkan taşlama olayını niye dert ediyosun bilmiyorum, ama sandığın gibi bakkal, terzi vs camı taşlanmıyor. belli sembolik kuruluşların camları taşlanıyor, hani camı sigortalı olup çalışanları sigortalı olmayanlar. ama karşı propagandaya yol açtığı, tehlikeli bir kontrolsüzlük içerdiği ve doğrudan bir şey kazandırmadığı için ben de taraftarı değilim şiddet gösterilerinin.
3- bu madde ağır non-sequitur içeriyor ama yine de cevap vericem. sermayeyi temel bir değer (aksiyoloji bağlamında değer) olarak alıyorsan diyeceğim bir şey yok, ama evet sosyalistler, üretim araçlarının ve ürünün belli ellerde toplanmasına karşıdır. ayrıca da, evet, bazen belli ayaklanmaları fazla abartan insanlar oluyor. ama bu görüşü paylaşmayan bir sürü insan da var.
4- doğal olan doğru olandır diyemeyiz, çünkü bağlamları farklıdır. doğal olana böyle bir değer atfetmezsin, o zaten doğaldır. ama insan için, etik dediğimiz, davranışlara referans alınan kurallar vardır. hayvanlarda bu davranış kuralları (değer atfedilen davranışlardan bahsediyorum), ya yoktur ya da çok belirsiz ve tutarsızdır. yani doğal bir fenomenle, doğrudan, toplumsal bir fenomeni gerekçelendiremezsin. insanın davranışsal evrim sürecinde bir sürü doğal alışkanlık terkedilmiştir; çok eşlilik, içest vs. kapitalizme doğallık atfetmen de ilginç olmuş. anatomik olarak 200.000, davranışsal olarak 50.000 yaşında türümüz. kapitalizm, sanayii öncesi erken kapitalizmi de sayarsak gibsen 400-500 yıllık.
5- çok sınırlı bir çevrede yaşadığını düşünüyorum. senin tanıdığın solcuların böyle olmasından yola çıkarak tak atılacak şey sosyalizm değil, senin yaşadığın çevredir. biraz açıl.
6- türk milliyetçilerini sevmem, ama bugünkileri. fakat jön türklerin, mustafa kemal'in milliyetçiliği ile bir derdim yok. biri uluş inşası süreci milliyetçiliği, diğeri müesses nizam milliyetçiliği, aralarında sen farkedemiyor olsan da çok fark var.
7- dediğim gibi, çevrende problem var senin. grup yorum dinlemeyeli baya oldu.
8- bu konuda haklı olabilirsin. sosyalistim iddiası ile beraber, çok büyük bir bilgi haznesinin, sağlam bir yöntem anlayışının doğrudan zihnimize enjekte edildiğine inanıyorlar. biraz kaşımaya başladın mı bir kısım memleket sosyalistini, bazen maraz çıkabiliyor. aşırı güven konusunda hemfikirim ama böyle olmayanlar da var. bilmediği şeyleri saklamayıp, bilmek için büyük bir tutku duyan insanlar da var.
Tümünü Göster