1. 1.
    0
    selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü

    islamın hak din olmasının insan sayısı kadar delili vardır. herkes kelamda kendi ruhunu ferahlatacak bir hükümle doğru yolu bulabilir.
    en kestirme yol diye bir yol olsaydı efendimiz(SAS) dahil hiç bir peygamber bu kadar uzun süre din tebliğinde bulunmazdı.
    dini anlatmak değil dini anlamak lazım. bir ihtiyaca binaen din olgusu tartışılır. şayet bir ihtiyaç yoksa veya belli değilse varsayımlardan yola çıkılır, bu varsayımlarda çoğu kişinin an itibariyle ihtiyacını karşılamaz. muhatab ya başka dindendir, dininin rüknünü yerine getirmez veya inançsızdır. bu haller birbirine karışır.
    en önemli delil diye bir şey olmamakla beraber hak dinin en ayırdedici özelliği küfrün bir kibir hali olarak herkeste bulunabilecek hal olması karşısında ifade tarzıdır. kelam biz der. biz yaptık biz ettik. sorumluluk alır. insanda ise sorumluluk duygusu ya zayıftır, ya da hiç yoktur. bu yüzden sorumluluk sahibi birisine muhtaçtır. din bu sorumluluğu alır.

    uzatmadan ikincisi diyebileceğimiz hal dinimiz insana değer verir. mesela soya sopa ve namus kavramı dediğimiz zinanın her türlüsüne karşı duruşu vardır. göze ve niyete bile zina yaptırmaz. bu durum hadis ve ayetlerle sabittir. ancak yahudilik ve hristiyanlık anlayışında, ONLARIN MABUD ANLAYIŞI inandıkları değerin çocukları oldukları yönündedir. onlardan kimse başka çocukları beslemedikleri halde yaratıcılarının çocukları olduklarını iddia ederek, kendi dışlarındaki kendi dindaşalrını bile besleyip korumazlar ve açıkça iftira ederler. halbuki islamiyette zekat farzdır. meselenin ikinci yönü hiç birirsi kendinden olmayan çocuğu bile kabul etmezken yaradana iftira atarlar zinaya düşmemekle emr olundukları halde bir kısmı hz. üzeyr'E bir kısmı hz.isa(AS) babalık isnadında bulunur. böylece birbirlerini kendi yapmayacaklarını iddia ettikleri şeyle yaratıcılarını suçlarken bulurlar. biz de rab(CC) münezzehtir. o tektir. ihlas ile ibadet edilendir. dinimiz şov yapmaz. kendi neslini idame ettiremeyen yahudi ve hristiyan ırkına ve bizdeki dini ekgib yaşayanlara tek bir emriyle bile cevap verir. mümmin mümminin kardeşidir. kendin için istediğini onun için de iste. böylece hiç bir fiilinde mümmin yanılmaz olur, ve mümminlik sıfatını haiz olduğu sürece yaptığı amel kardeşiyle birlikte kendini de ayağa kaldırır. konu başlık itibariyle kısa ancak cevabı çok uzun olmakla, müşahhaslaştırılmış örnekler daha verimli olacaktır. ALLAH(cc) bizlerden razı olsun.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster