0
@1 bunu okumassan huur çocuğusun
islam nasıl ve niye doğdu?
25 yaşında muhafazid 40 yaşındaki zengin hatice ile evlendi. öksüz büyümüştü, parası yoktu.15 yıl boyunca güçlü eşi hatice'nin yanında ezilen fakir muhafazid hatice'nin yanında çalışan bir besleme gibiydi. büyük olasılıkla evde de sözü geçmiyordu.
muhafazid, hatice'nin kervanlarını işletirken şehir şehir dolaşıyor, çevresini gözlemliyordu.
zengin araplar istedikleri gibi yaşıyorlardı,bir elleri yağda, diğer elleri baldaydı. kimisi istediği kadar eş alabilmekte, köle pazarlarından istedikleri kadınları seçebilmekteydiler.
çünkü paraları vardı.
ancak muhafazid fakirdi, kazandığı parayı da geri zütürüp hatice'ye veriyordu.
hangi erkek böyle bir durumda olmak ister? hiçbir erkek!
para ve güç kazanmalıydı.
ticaret yaparken gezdiği şehirlerde her dinden insanla karşılaşıyordu. dinin gücün kaynağı olduğunu anlaması uzun sürmedi.
sık sık mağaraya kapanarak planını kurdu. tevrat ve incil'den parça parça ayetleri derlemeye başladı.
güçlü olmak için çoğunluk olmak gerekiyordu. gözünü esir, köle pazarlarına dikti.
ilk önce fakirlere ve kölelere ulaşmalıydı, çünkü onlar çoğunluğu oluşturuyordu.
allah'tan geldiğini söylediği dinde "kölelerle, fakirlerin allah karşısında eşit olduğunu" meydanlarda seslendirmeye başlamıştı.
muhafazid'in siyasi atağı henüz emekleme dönemlerinde iken en çok ezilenlerden destek görmüştü.
muhafazid herkesin allah önünde eşit olduğunu söylüyordu.
bu iddia ile fakir ezilen sosyal grupları çevresinde toplayarak ,onlarla büyüdü, onların sırtında yükseldi.
putperestlerden taraftar toplamak için bu dönemde putperestlerin manat, uzza ve allat putlarını övdü.
diğer dinlerden olanları yanına çekebilmek için"sizin dininiz size, bizim dinimiz bize"diyerek diğer dinlere dostça yaklaştı.
bu söylemler ona kapıyı açtı, çoğunluğu oluşturan fakirler ve köleler muhafazid'in çevresinde toplanarak sayılarını arttırdılar.
zamanla "güç"haline geldiklerinde zengin sınıfa kafa tutmaya başladılar, onlarla savaştılar.
köleler bu savaşlarda kendilerine özgürlüklerini vereceklerini düşündükleri muhafazid için canla başla savaştılar.
zamanla tüm savaşları kazanarak tüm arabistan yarımadasını ele geçirdiler.
savaşların asıl yapılma nedeni ganimet kazanmak içindi. alınan ganimetler muhafazid ve fakirler, köleler tarafından paylaşılıyor, aslan payını muhafazid alıyordu.
bu arada muhafazid kendisine katılmayanları "müşrikleri nerede bulursanız öldürün"sözünü söyleyebilecek kadar güçlüydü artık.
artık istediklerini elde ediyordu, çok para ve güçle beraber çok kadın da doğal olarak alabiliyordu.
muhafazid amacına ulaşmıştı.
köleler ise boşuna özgürlük bekliyorlardı.
güçlenip iktidarını pekiştirdiğinde(veda hutbesi son noktadır) sırtlarından iktidar olduğu köleleri belirli koşullarda serbest bırakmayı getirdi.
tümden kölelik kurumunu kaldırmayı düşünmemiştir, çünkü sonradan müslüman olmuş zenginlerin kölelerini azat ettirirse zenginlerden tepki görecekti.
zengin araplar başlangıçta değil sonradan müslüman olmak zorunda kalmışlardır, çünkü kurulu düzenleri aç ve fakirlerin tehditi altına girmiştir.bu sistemi kurana kadar değişik politik aşamalardan geçmiştir, çünkü amaca göre günlük politikalar değişiklik gösterebilmektedir.
bu aşamalar nedeniyle kuran'da çelişkili ifadeler vardır.
önemli olan kendi haremini kurup- mal mülk kazanmasıydı, bunun için stratejiler kurup uygulamış, günlükleri daha sonra kuran adıyla kitap halinegetirilmiştir.
kurulan krallığın muhafazid öldükten sonraki çıkan mezhep çatışmaları da "kralın koltuğuna kimin oturacağı" kavgasıdır.
muhafazid kölelerin ve fakirlerin üzerlerinden islamı kurmuştur. getirdiği sistemde fakirlere, kölelere bir miktar acıyacak sistemi kurması diyet borcudur.
bu küçücük verilen haklarla fakirler hala islamın en büyük destekçileridir!
açları ne tam doyuruyor,ne de tam aç bırakıyor,ama arasıra verdiği açlıktan ölmeyecek kadar verdiği aşlarla onları kendine bağlıyor, tıpkı osmanlı'
nın aşevleri, darülaceze kurumları gibi.
bunlar da osmanlı'da fakirlerin isyan etmelerini önlüyor, sisteme baş kaldırmamalarını sağlıyordu.
cennet rüyaları da yemekten sonraki verilen tatlıdır.
amaç ve önemli olan muhafazid'in kendi kuracağı, kurduğu sistemdi.
bu defter sonraları aynı yoldan gidecek olan diğer politikacıların kullandığı ana yol olmuştur.
Tümünü Göster