0
Alevi kıyımına izin veren fetvalar 2)
Şeyhülislam ibni Kemal'in Yavuz Selim'in Alevi Kırımına izin veren fetvası:
Bu yerde adı zıkır dolaşan bütün zamanlarında tanındığından dolayı varlığının açıklanmasına gerek duyulmayan, rahman ve Rahim Allah‘ın adıyla; Şah ismail'in ve din gününe(kıyamet) kadar lanetlenmiş gruplarının ve tebalarinin yenik zelil askerlerinin küfrü hususunda hamd kerim, kuvvetli büyük yüce olan Allah içindir. Övgü doğru yola rehberlik eden Hz.muhafazid'i ve doğru dinde ona uyanlar(övgüler olsun) Şia‘nin kendi imanlarından başka doğru yola zütüren imam, imamlığını ilk dört halifenin halifeliğini inkar ettikleri, Ebubekire, Ömere, Osmana (allah hepsinden razi olsun) açikça küfür ettikleri, sünni memleketlerinden bir çok yere hakim oldukları, haberleri ard ardına geldi. Müslüman ülkelerde bu durumun etkileri çoğaldı. Şeriatı ve ona uyanları küçümsüyorlar. Bu şeriatla içtihat edenlere, kendi mezheplerinin tersine müctehitlerin mezheplerinde zorluklar olduğunu ileri sürerek (şeriata tabi olanlara) sövüyorlar. Tarikatlerinin liderlerine de Şah ismail adını verdiler.
Onlar Şah ismail tarikatinin yönetiminin son derece kolay olduğunu ileri sürüyorlar. Şah ismailin helal dediğini helal haram dediğini haram sayıyorlar (olduğunu iddia ediyorlar). Özetle, küfürlerin en çeşitleri, dinden dönmeleri küfürlerinden şüphe etmiyoruz. Sürekli gelen haberlerle bize ulaşmıştır. Ülkeleri dar'ul harb'tur*(darül harb savas demektir. Müslüman olmayan topluluklar üzerine savas açmak ve orayı müslüman yönetimine kazandırmak anldıbını içerir. Bu yaklaşımıyla Osmanlı şii iran‘ı müslüman görmediğini açıkça belirtmiştir).
Erkeklerin ve kadınların nikahı geçersizdir. Onların çocuklarının her biri zina çocuğudur. Onlardan birinin kestiği hayvan ölü-mundar olur. Her kim bir zorunluluk olmadan onlara özgü kırmızı şapkayı giyerse, küfürün korkusu ona hakim olur. Bu da açıkça küfür ve inkar belirtilerindendir.
Bunların hükümlerine gelince, bunlar dinden dönmüşlerin muamelelerini görürler. Öyle yenilseler bile, oralar dar(savas kapsdıbına alınmış) şehirlerinde ol harb olmaya devam eder. Müslümanlara malları, kadınları ve çocukları helal olur. Adamlarına gelince, onlar müslüman olmadıkça öldürülmeleri zorunludur. Müslüman olduklarında zındıkların tersine , diğer müslümanlar gibi hür olurlar. insanlardan birisi şeriatın hükmünü terk etse bile, onların dinini seçse onun da kesinlikle katli vaciptir.
Kaynak: Mecmü'a-i Resal, Süleymaniye Ktp, Pertev Pasa Kismi No:621, Yk.31-31 b.
NOT: ibni Kemal bu fetvalar ve Osmanlı Toplumunun Siilerle savaşı cihat görmesi için hazırlaması nedeniyle Yavuz zamaninda önce kadılığa daha sonra anadolu kazaskerliğine getirilmiş. Kanuni zamanında da Seyhülislam olmuştur. En Önemli öğrencisi alevi kırımlarında verdiği fetvalarla yükselen Ebu Suud Efendidir. ibni Kemal'in Yavuz'un Alevi kırımını kolaylaştırmak için kaleme aldığı Fitekfirir-revafiz adlı risalesi şu cümlelerle biter: Kizilbas toplulugunun seri yasalar gereği öldürülmesi helaldir. islam askerlerinden onları öldürenler gazi, ellerinde ölenlerse şehittirler.
Tümünü Göster