1. 101.
    0
    maide 32: Kim, bir insanı daha evvel öldürülen bir kişi karşılığında veya yeryüzünde fesat ve bozgunculuk çıkarma suçu gibi bir sebebe dayanmaksızın haksız yere öldürürse, bütün insanları öldürmüş gibi olur. Kim de, bir kişinin hayatını kurtarırsa, bütün insanların hayatını kurtarmış gibi olur.

    öldürmek için böyle bir hüküm varken sen iyi niyetle insan öldüremezsin. burada niyetim iyidir diyemezsin.

    müslüman olan birisi kadere kazaya hayır ve şerrin allahtan geldiğine inanır. sen onları öldürmezsen de bir sebeple azrail onların canını alacaktır ki allah ta bunu bilir. sen içindeki öldürme arzusunu ortaya koymuş olursun sadece.

    şöyle düşün zengin bir adamın çocukları mirası alabilmek için için babalarını öldürüyorlar. onlar öldürmeseydi başka başka bir sebep mutlaka adamın o an o saniye ölümüne yine sebep olacaktı. fakat çocukları onu öldürerek kendi sınavlarını kaybettiler ve içlerindeki kötülüğü ortaya koymuş oldular, başka bir şey değil.

    birisini öldürüpte 'ben öldürmeseyim o zaten o anda ölmeyecek miydi? ben neden sorumluyum?' da diyemezsin.
    ···
   tümünü göster