1. 51.
    +4 -1
    e bu sorunun cevabıda çok açık. söz konusu olan allah olduktan sonra önemli değil. hemde bunun için sayısız seçeneği var.
    işte, sadece benim gibi fani bir insanın aklına gelenler:
    1-kaldırmak fiziksel bir eylemdir. allah fiziksel şartların zaten bizzat yaratıcısıdır. o şartları değiştirir ve taş kendi kendine kalkar.
    2-allah, olmuş birşeyi, olmamış yapabilir. yani istediği zaman o taşı hiç yaratılmamışda yapabilir.
    3-istediği zaman o taşı yokedebilir ve tekrar varedebilir. bunun içinde zamana ihtiyacı yoktur. yani o taş yaratılmışlar için herzaman varolacaktır. ama allah için olup olmaması birşey ifade etmiyecektir.
    4-ve en kesin olanlarından biri: taşı kaldırmaz. ama kendisi için hükümsüz yapar. çünkü allah, tamamen maddelere hakimdir ve kesinlikle maddeden ibaret değildir. istediği maddenin içinden geçer, yokmuş gibi.. onun için madde isterse vardır, isterse yoktur.
    peki bunları başaramıyacağı bir madde yaratabilir mi? derseniz; yaratır. hemde her şartda başaramıyacağı bir madde yaratır. ama bu yine onun için hükümsüz olacaktır. çünkü "her şartda başaramıyacağı" dediğimiz. o "şartlar" da istediği zaman onun için hükümsüz olur. "şart" denen birşey olmaz. dolayısıyla o şartlarda yine kaldıramamış. şartsızlık koşuluyla kaldırmış olur
    ..ve bu sorular ve cevapları sonsuza kadar böyle gider. adı üstünde sonsuz kudret bu.yani anlayacağınız, herşeye gücü yeten olduğuna göre; taşı kaldırır ama kaldırmamış olur. ikisinide yapmasın derseniz, ikisinide yapmaz ama isterse aynı zamanda yapmışda olur. yani sonsuz bir döngüdür bu.
    başka bir ifadeyle; sizin kriterlerinize göre, "gücü yetmiyen" dediğiniz şey, aslında insanlığın sınırlı zeka ve bilgisine göre yaptığı, sınırlı yorumlardır. allah için ise, her sorunun sınırsız cevabı ve çözümü vardır.
    ···
   tümünü göster