1. 51.
    -1
    mut'a nın ne olduğunu biliyorum. cahiliyette mübah olduğu gibi i̇slam'ın ilk günlerinde de mübahtı. sonra nesh edilip yürürlükten kaldırırdı. tirmizi şöyle diyor: "mut'a nikahı i̇slam'ın ilk günlerinde idi. adam bir şehre gittiğinde kimse ile tanışmadığından orada kalacağı süre kadar bir kadınla evlenebilir. o da eşyasına bakar, muhafaza eder, işini düzene kordu." mut'a nikahının haram olduğuna dair ittifak vardır. rafiziler ile şiiler hariç bütün ulema haram olduğunu kabul ediyor.

    ibn abbas, mut'a nikahının uzun zaman nesh edilmediğini söylüyordu. bilahare mensuh olduğunu kabul ederek ilan etti.

    bir gün ibn al-zubeyr ile ibn abbas arasında mut'a nikahı hususunda ihtilaf oldu. ibn zübeyr, ibn abbas ta'rizen: "ne oldu bazı kimselerin gözü kör olduğu gibi basireti de kapandı. mut'a nikahının helal olduğunu söylüyor" dedi. çünkü ibn abbas hayatının sonuna doğru gözlerini kaybetmişti. ibn abbas, ibn zübeyr'e cevaben: "ne kadar kabasın! müttakilerin önderi olan allah'ın resulü'nün mut'a nikahına cevaz verdiğini gördüm" dedi. bundan anlaşılıyor ki ibn abbas neshden habersizdi, nesh durumunu öğrenince görüşünden döndü. sa'id bin cübeyr'den şöyle rivayet edilmiştir: "ibn abbas bir gün bir hutbe okudu dedi ki: mut'a nikahı leş, kann ve domuz eti gibidir" (al-fıkh ala'l-mezahib=)
    ···
   tümünü göster