1. 51.
    0
    birinci husus; kur'andan önce ki kutsal kitaplar gönderilirken insanların doğru yola gelmesi amaçlanmıştır. fakat bakıyorsun ki insanlar hâlâ aynı çizgide devam ediyor o zaman yeni bir kitap gönderilmesini düşünmüştür. şimdi burada dediğin soru benimde aklıma geliyor fakat şöyle bir yoldan gidelim; allah bir kavme peygamber gönderiyor (o kavimlerin yaşayışlarını az çok biliyoruz çağdaş kaynaklardan) ve o kavmi sapkın hareketlerinden vazgeçirmeye çalışıyor. kur'an'a kadar diğer üç kitabın peygamberi az çok başarıyor fakat herkes düzeliyor mu? hayir!!. o yüzden yeni kitap ve peygamberin gönderilmesi kararlaştırdığı için allah bir peygamber ve kitap indiriyor. yani insanların olumsuz hareketlerinin en çok yaşandığı bir dönemde gönderiliyor. yine kutsal kitapların gönderildiği dönemlerde ki kavimlerin yaşayışlarını kaynaklardan öğrenebilirsin.
    birinci hususu tamamlayan ikinci husus da; Allah kitabı neden korumuyor sorusu. bu sorunda mantıklı ve aslında senin sorduğun bu soruları miladi 8. ve 9. yüzyıllar arasında islam bilginleri tartışmıştır. yani yeni bir soru değildir. benim çok fazla bilgim yok fakat şöyle bir yoldan gidersek uygun olur sanırsam. şimdi şöyle diyeyim bizim günah ve sevap kavramlarımız var ve bu kavramlar varken insanların iyi ve kötü hareketleri önceden yazılmış kaderdir demek bana yanlış geliyor. pek çok alim de(araştırmacı)böyle der. hâl böyleyken yani insanların kendi kaderlerinin çoğunluğunu kendisi belirlemesi gerekirken allah neden kitabı değiştirip insanların yaptıkları iyi veya kötü durumları ortadan kaldırıp onları yani kötüleri hak edenler yani iyilerle bir tutsun? aslında allah'ın gücü insanların gücünden az değil veya yaptıklarını insanlara göre gerçekleştirmiyor. az evvel dedim ya insanların akılları var ve iyi olma ya da kötü olma kendilerinin elinde akıllarını kullanacaklardır tabi.
    Allah, kitabı ve peygamberi tabi ki insanlar için göndermiştir. Fakat bu durum Allah'ın acizliği ya da insanların hareketlerine göre yaptıklarını belirlediği düşüncesine itmemeli. Şöyle düşün Allah bir peygamber ve kitabı gönderiyor ve (kendisi için çok küçük) hareketlerle müdahil oluyor. Bu yine dediğimiz, yani yeryüzünün en akıllı mahlûku insanı kendi inancı ve aklıyla yapacaklarını yapmasını engellememektir. Aslında örnek tam doğru değil ama insanlarda tevekkül inancı var ya (yani bir işi hakkıyla yaptın ve gerisini Allah'a bırakıyorsun) bu da öyle. Allah peygamber ve kitabı göndermiş ve insanların kalplerinde ve akıllarında ki o düşünceler kendi iyi ve kötü amellerini etkiliyor. Kaderlerini bir yerde kendileri belirliyor diyelim. işte bu yüzden Allah yeryüzünde ki insanların yaptığı yanlışları kendi eliyle değilde o insanların kendi çabalarıyla yapmalarını istiyor.
    Not: Ben Allah kelimesini niçin kullanıyorum? islâm'da böyle yani. Hıristiyanlıkta Tanrı diyorlar. O da çok doğru fakat islâm'da Allah tasvib(uygun) bulunuyor. Ben de Allah kelimesini seve seve kullanıyorum.
    Teşekkür ederim. Aslında güzel bir konu fakat herkesin bu konu ile bilgisi çok olmadığı için bilgi yönünden tatmin olmadan buradan ayrılabilirsin. Bende kendi bilgim etrafında aktarmaya çalıştım.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster