0
zerdüştlük’ten tevrat’a ve kur’an’a geçen bazı terimler altta.
melek: bu sözcüğün süryanice biçimi ‘’malaho’’ dur.
şeytan:. i̇branicede ‘’satan’’ yada ‘’haşatan’’ sözcüklerinden bozmadır.
tağut: sapkınlık anlamında, gene süryaniceden bozma ‘’togyuto’’ sözcüğünden bozmadır.
cebrail ve mikail: i̇branice ve kenan’cadır. prof. dr. philip k hitti ‘’mikael’ in aslında ken’an tanrılarından birinin olduğunu yazar.
adem: a’cemi (i̇ran) sözcüklere özgü kurallara göre okunur. bu ad tevrat’ta ve i̇ncilde’de geçer süryanice karşılığı ‘’odom’’ dur.
havva: i̇branicede hayatı olan anlamında kullanılır tevrat’ta geçmektedir.
salat: namaz ve dua anlamında kullanılır. kur’an’dan önceki eserlerde rastlanmaz. aramice kaynaklıdır. arami ve süryanilerde namaz kılardı.
kitap: süryanicede ‘’ktobo’’ sözcüğünden gelmedir.
cennet: süryanicede bahçe anldıbına gelen ‘’gentho’’ sözcüğünden bozma olduğu düşünülebilir.
firdevs: bir cennet adıdır ‘’paradise’’ i̇branice ve yunanca yoluyla aramilere geçmiştir. bahçe ya da üzüm bağı anlamında kullanırılır.
cehennem: i̇branicede ‘’gehinnom’’ kelimesinden gelmektedir. kötülerin gittiği azap yurdu ‘’gehinno’’ vadiside benzerdir.
allah: bu sözcük, i̇slam öncesi araplarda vardı ‘’ilah’’sözcüğünden dönüşmüştür. arami - süryani dilinde rastlanmaktadır (alaha)
kayyum: allahın sıfatlarından olan kayyum kelimesi hiç uyumayan anlamındadır. bu kelime süryanicede uyumayan anlamındadır.
üstte gördüğünüz arapça olmayan kelimelerin muhafazid tarafından kur’an’a konulduğunu anlıyoruz. bu nedenden ötürü muhafazid yahudilik ve hıristiyanlık inancının kendi tanrısının ürünü olduğunu i̇slamiyet’in yahudilik ve hıristiyanlığın uzantısı olduğunu iddia etmek zorundaydı çünkü bu kelimeler ortadoğu dinlerinin terimleriydi ve de bu terimlerle yahudi ve hıristiyanları yeni dinine çekmek için iyi birer malzemelerdi. (çok zeki olmak peygamberlik sıfatlarındandır.)
i̇slam öncesi̇ al-i̇lah (allah) i̇nanişi
araplar i̇slamiyet öncesi dönemde kabede’ki 360 tane put arasında en yükseği, en güçlüsü olarak ay tanrısını görüyor ve buna al-ilah (en güçlü ilah) diyor, ellerini iki yana açarak ona dua ediyorlardı. i̇ngiltere’deki british museum’un babil bölümü b kısımında bulunan aşağıdaki heykeller arap paganlarının bu inancını gösteren önemli bulgulardandır:
altta dua eden ellerini göbekte bağlayarak ibadet eden babillilerin heykelleri.
ay figürü i̇slam sanat eserlerinde ve yapılarında camilerin üst kısımlarında günümüzde bile bulunmaktadır.
arapçada ‘’ilah’’ olan tanrı kelimesi i̇slamiyet ile beraber ‘’allah’’a dönüştürüldü. ay tanrısı al-ilah erkek kabul ediliyordu ve dişi güneş tanrıçası ile evliydi. üç kızı vardı. bunların adları al-lat, al-uzzat ve al-menat idi:
alttaki resim british museum’dan. i̇slam öncesi arap inanışlarını çok güzel özetliyor. solda allahın kızları lat, uzza ve menat sağdaki erkek figürü ise allahı simgeliyor. muhafazid şeytan ayetleri denilen olayda önce bu lat menat ve uzza tanrıçaları gaf yaparak övmüş ancak daha sonra pişman olmuş ve o sözleri kendisine şeytanın söylediğini ileri sürmüştü.
çeşitli arap kabileleri aslında bu ay tanrısına değişik adlar veriyorlardı bunlardan bazıları sin,
hubal, ve kureyş’te al-ilah. dilbilimciler ‘’allah’’ kelimesinin ‘’al-ilah’’ tan türediğini söylerler.
muhafazid, 360 puttan en güçlüsü olan ay tanrısının ismini alıp tek olduğunu söylüyordu. ‘’al-ilahtan başka ilah yoktur’’ muhafazid böylece al- i̇lahı tek tanrı olarak ilan etti ve diğer putlara tapınmayı yasakladı.
alttaki ayette muhafazid’in sadece ‘’ay tarısı al-ilah’ı’’ tanrı kabul etmesinin kanıtıdır. bu ayette al-ilah’tan başka tanrılarında olduğunu bunu putperest arapların kabul ettiklerinin ve muhafazid’in tanrılar arasında ayrımcılık yaptığının kesin kanıtıdır!!!
i̇sra suresi'nin 42. ayetinde şöyle yazılıdır:
"de ki: eğer söyledikleri gibi allah ile birlikte başka ilahlar da bulunsaydı, o takdirde bu ilahlar, arşın sahibi olan allah'a ulaşmak için çareler arayacaklardı" (i̇sra suresi, ayet 42).
alttaki ayettende anlaşılıyorki putlar sadece allaha yaklaşmalarını sağlayan objelerdir.
putperestler şöyle derdi: "biz onlara bizi allah'a yaklaştırsınlar diye' kulluk ede¬riz." (zümer, 39/3) putlar daha çok gök cisimlerinin simgeleridir.
ibranice ve arapça da bir çok hintçe kelime mevcuttur hatta suriye de bir çok yer isimi hindistandaki yerleşim yerleriyle aynı isim altında kullanılmaktadır. araplar ve yahudilerin asıl vatanı hindistandır. genetik araştırmalar sonucu şu sonuca varılmıştırki arabistan bölgesinde yaşayan insanların dna haritası sonucu bizleri hindistan, pakistan bölgesine zütürmektedir. hindistan da güneşe tapanlar hayla mevcuttur
i̇slam dini çevre dinlerin karışımı bir dindir hint, babil, i̇srailiyat kaynaklıdır.
çok sonraları bir arap mekkeye babilden bir put getirmiştir adı: sin kureyşteki adı: el ilah daha sonra allah olmuştur kullanış itibarıyla. allah: babil tanrısı sin dir muhafazid diğer tanrıları reddedip al ilah ın tek olduğunu söyleyerek peygamberliğini ilan etmiştir.
alttaki sınır taşı resminde, babil de tanrıların kare şeklinde kutularla temsil edildiklerini görebiliriz. tıpkı kabe gibi kabede kare şeklinde bir kutudur ve tanrıları simgelemektedir. kabede tavaf eden erkek hacılar yarı çıplak tavaf ederler bunun sebebi aslında tanrıça ishatar a kendini sunmaktır. kabenin köşesinde bulunan hacer ül esved kuytusuda tanrıçanın vajinasını temsil etmektedir. şeytan taşlama ibadetide aslında müslümanların bildiği gibi değildir tanrıçaya yapılan bir jesttir, şeytan değilde erkeklik organını temsil eder
kara kutu kabe
kısacası önceleri hindistan dan gelen insanların kurduğu inanç sistemi ve kabeye tapımcılığa babil inanç etkiside yansımış muhafazid bu durumdan faydalanıp arapları bölmüştür muhafazid in babasının adı abdullah: ay tanrısı el ilaha çok ibadet eden kul, anldıbını taşır. kabe babil tanrıçası ishtar (venüs) ıda temsil edebilir. i̇ki seçenek birden yada ikisinin karışımını kabul edebiliriz. eski cahiliyye döneminde kabe yi tavaf baş traş etme, oruç, namaz gibi ibadetler yapılıyordu muhafazidin tanrısının yeni emrettiği ritüeller değildi bunlar.
i̇hramda bir hacı resmi (altta). camilerde yazın sıcakta bile kısa kollu gömlekle namaz kılmayı mekruh sayan müslümanlar kabede yarı çıplak tavaf yapmaktadırlar. i̇slam öncesi araplar kabe tavafını çırılçıplak yaparlardı. i̇slam dini arabistan çevresindeki diğer dinlerin uzantısıdır. çıplak tavaf tanrıça ya bir sunumdur.
ay tanrısı el-i̇lah'a(babildeki adı sin) i̇badet eden bir mümin babil'li am
baküdeki ateş tapınağında el açıp dua eden erkek ve kadınlar.
altta babil kralı nabonidus geleneksel elbise giyer ve büyük olasılıkla bir dini tören sırasında bulunuyor kuraklık sonrası el açarak tanrılarına dua ediyor.
yukarıdaki şekiller ilahi sembollerdir ay tanrısı sin ve , venüs gezegeni tanrıçası ishtar ve güneş tanrısı shamash . ishtar venüs gezegeni tanrıçasıdır, bereket, sevgi, savaş, ciks tanrıçasıdır. diğer tanrıların fahişesidir çok sayıda aşığı vardır. ishtar, inanna ve yunan tanrıçası aphrodit e eşittir ve hindu tanrıçası kali'ye.
i̇ştar'ın(ishtar) batı dillerindeki kullanılan karşılığı, 'yıldız' anlamında ''star'(i̇ngilizce), 'stern' (almanca)dır. eski dönemlerde batıda, haftanın her bir günü, birine ayrılarak güneş, ay ve beş yıldıza (bazıları aslında gezegen) tapınılıyordu.saturday' olarak kullanımdaki i̇ngilizce sözcük, satürn gezegenine adanmıştı.
Tümünü Göster