@1 ciddi birşey soracam sana.
azhap suresi
50. ey peygamber! mehirlerini verdiğin hanımlarını, allah'ın sana ganimet olarak verdiği ve elinin altında bulunan cariyeleri, amcanın, halanın, dayının ve teyzenin seninle beraber göç eden kızlarını sana helâl kıldık. bir de peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık). kuşkusuz biz, hanımları ve ellerinin altında bulunan cariyeleri hakkında müminlere neyi farz kıldığımızı biliriz. (bu hususta ne yapmaları lâzım geldiğini onlara açıkladık) ki, sana bir zorluk olmasın. allah bağışlayandır, merhamet edendir.
51. onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. bıraktığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. allah, kalplerinizde olanı bilir. allah hakkıyle bilendir, halîmdir.
53. ey iman edenler! siz, bir yemeğe çağırılmadıkça, zamanını gözetmeksizin, peygamber'in evlerine girmeyin. ancak davet edildiğiniz vakit girin. yemeği yediğinizde hemen dağılın, sohbete dalmayın. çünkü bu hareketiniz peygamber'i üzmekte, fakat o (size bunu söylemekten) utanmaktadır. ama allah, hakkı söylemekten çekinmez. peygamber'in hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. bu, hem sizin kalpleriniz, hem de onların kalpleri için daha temiz bir davranıştır. sizin allah'ın resûlünü üzmeniz ve kendisinden sonra onun hanımlarını nikâhlamanız asla caiz olamaz. çünkü bu, allah katında büyük (bir günah) tır.
sorum şudur. muhafazide neden böyle bir ayet inme gereksinimi görülmüştür. yoksa muhafazid amcasının halasının dayısının ve teyzesinin kızlarıyla herhangi bir işi mi vardı?e malum hicret zamanı yokluk çekilir.
*
kuran insanlığın yararına geldiyse eğer neden peygamberin kendi kişisel mevzularına yer verilmiştir? kendisinin son peygamber olduğunu söyleyen birisinin bu kitap bütün insanlığa gelmiştir diyen birisinin kendisinden sonra peygamber gönderilmeyeceğini söylemesine rağmen neden peygamber ile alakalı bir ayet kuranda geçmektedir? yoksa peygamber aslında çevresindeki insanları kırmamak adına kendini gönderdiğini varsaydığı tanrının adını kullanarak kendi problemleri için kesin bir sonuç mu elde etmek istemiştir?
son bir sorum daha var. kuran ayetlerine bakıldığında tanrı neden hemen hemen her ayette kendini övmeyi gereksinim görmüştür? yoksa bunu hatırlatmak isteyen muhafazid her ayetin sonuna kendisi mi eklemiştir? ya da zaten kendisi yazıyor da peygamberi olduğu hayali tanrının yüceliğini büyüklüğünü ikide bir hatırlatarak bana yamuk yapmayın benden büyük tanrı var gibisinden sopanın ucunu göstermek mi istemiştir?
edit:ben kime soru sormuşum yaw.@37 de adam bilimi reddetmiş.vay amk