1. 1.
    0
    korentlil'r, ülkeleri
    pers istilâsı tehdidi altındayken, gösterdikleri yurtseverlik nedeniyle,
    fahişeler için bir anıt dikmişlerdi. firavunlar çağından kaldığına
    hiç kuşku olmayan bir gelenek, bugün aşağı mısır'ın en saygıdeğer
    aileleri arasında pek geçerlidir. bu ailelerin kadınları, tanrılarından
    bir şeyi özellikle istediklerinde, ahmed-el- bedevi'nin mulid'ine
    (ülkenin en popüler dinsel bayramlarından biri) katılmaya
    ve orada karşılarına ilk çıkacak erkeğe kendilerini vermeye ant
    i̇çerler.
    toplum yararı için kadınlara yüklenen töresel görevler,
    bazı halklarda bütün kadınları kapsar, bazı halk grupları da, özel
    olarak seçilmiş, tanrının kanları savılan kadın rahibeleri ve
    lıierodülleri (eski yuııan'da tanrıya adanmış tapmak esirleri)
    görevlendirirler. bu kadınlar, görevlerini ya tapmaklarda fahişelik
    yaparak ya da tanrının kutsanmış rahipleriyle kutsal birleşmede
    bulunarak yerine getirirler.
    yaratıcı ve üretici kutsal gücün tabiatla insanlık arasında
    desteklenip yayılması için. sadece "cinsel birleşme yöntemi" kullanılmaz;
    şehevi heyecan veren her şeyin bu gücü tahrik edeceği
    düşünülür. böylece her çeşit müstehcen söz ve faaliyetin dinsel
    tılsım amaçlarına yararlı olduğu kabul edilir. bengalli kochslara
    göre, "tanrı, karşısında çıplak kadınların «aksettiğini görmekten,
    müstehcen şarkılar duymaktan hoşlanır ve karşılığında iyi bir ürün
    ve bereketli yağmurlar gönderir". bütün bu tılsımlı uygulamalarda
    başarıya ulaşmak için. çıplaklığın yardımcı olacağı yolunda evrensel
    bir kanı uyanmıştır. bu çıplaklık, pagan ayinlerinin bir kalıntısı
    olan büyücülüğün bir şartıdır. bugün avrupa'nın kapalı
    topluluklarında hâlâ rastlanan yağmur yağdırma törenlerinde, bu,
    açıkça göze çarpmaktadır
    ···
   tümünü göster