1. 1.
    0
    i̇lkel insanlığın temel ihtiyaçları ve istekleri, böylece
    dinsel törenlerin ilk hedefleri, bitki, hayvan ya da insan olsun,
    kabileyi artırmak ve çoğalmayı sağlamaktır. bu amaçlara varmak
    için kullanılan en yaygın tören biçimine "taklitçi tılsım" adı verilir.
    av hayvanlarının çoğalmasını isteyen avcılar, o hayranın
    dişisi ya da erkeği gibi giyinir ve üreme hareketini taklit eder.
    böylece, sioux kabilelerinin ağır dansında, boğa kılığına girmiş
    erkekler, boğanın sığıra binmesini temsil ederlerdi ve töreni yöneten
    rahibe, törenin sonunda, bu hareketi sağlayan erkeklik organı
    sembolünü halka göstererek, "yaratma, hayat ve ölüm gücünü
    elinde tuttuğunu" bildirirdi. başka törenlerde cinsel birleşmeler
    yapılır; erkekler eşlerini değiştirirlerdi. avrupa'nın avcılıkla geçinen
    insanları arasında da buna benzer törenlerin pek yaygın olduğunu
    ortaya koyan epey belirtiler vardır. bu tören, magdalen çağı
    mağara resimlerinde bütünüyle görülebilmektedir.
    ürünlerin yetişmesi de aynı töresel yollarla sağlanmaya
    çalışılırdı. beş kıtada da yaygın olan inanca göre, tohum ekiminin
    verimli olması için. bunun cinsel birleşme hareketiyle birlikte
    yapılması gerekmekteydi. bu cinsel birleşme salvador'un pipdes-
    icri ve hindistan'ın lusqukilcri arasında tohumun toprağa girmesiyle
    aynı ana rastlatıhrdı. bugün hollanda ve almanya köylüleri
    aynı tedbiri almakta ve tarla üzerinde cinsel ilişkide bulunmaktadırlar.
    girit tarlalarında bereketli bir ürün almak için aynı tedbiıe
    başvuran demeler ile lasioıı'uıı efsanesi, bunun hellen dünyasında
    da yerleşmiş bir gelenek olduğunu göstermektedir. tarım festivalleri,
    özellikle tohum ekmeye ve harman toplamaya ilişkin olanlar,
    dünyanın her yerinde ve her çağda genel cinsel hoşgörünün en
    belirgin örneklerini vermektedir.
    afrika'da bantlıların tarım festivalleri, "nitelik bakımından,
    lîaküs ayinlerini hatırlatır. günlük hayatlarında ağırbaşlı olan
    kadın ve erkekler, ayin sırasında kendilerini şehvete bırakırlar.
    onları seyrederken utanç duymamak imkânsızdır. fahişelik serbesttir;
    ortam nedeniyle zina hoş görülür." hindistan'da hamıaıı
    festivali genel çapkınlık için bir işarettir ve buna gerekli gözüyle
    bakılır.
    erkekler bütün gelenekleri, kadınlar utanmayı bir yana
    atarlar; kızlara tam bir serbestlik verilir.
    ···
   tümünü göster