1. 1.
    +17 -6
    6.Madem kader diye bişey var? ozaman neden adam öldürmek ;zina;gasp vs suçlar insanların suçu oluyor?

    sen kendi ihtiyarınla günah işle sonra Allah'ı sorumlu tut. bu soruyu sorana bizde şu soruyu soruyoruz. madem hukuk yasası var, neden adam öldüren şunu bunu yapan hapse atılıyor, hukuk yasası sorumlu tutulması gerekmez mi. böyle saçma bir soru. bu soruları soran ateiste, küçük bir çocuk bile cevap verebilir.

    7.Allah varsa neden göremeyiz? görmediğimiz şeye nasıl inanırız?

    Bu kadar doğal birşey olamaz. Duvarın içinde duvarın ustası aranmaz. Bu soruyu soranlar, güneşin vurduğu su kabarcıklarının içinde güneşin tamamıyla kendisini görmek istiyorlar. bu mümkün değildir. su kabarcıklarına güneş nasıl sığsın. su kabarcıklarındaki güneşin akisleriyle güneş kendisini zaten gösteriyor. Bu soruyu soranlarsa güneşi, yansıdığı su kabarcığının içinde görmek istiyor. buda imkansızdır. Bu mevcud mükemmel düzen herhalde kendiliğinden oluşmadı. demek biri var etti. ona bakılırsa akıl da gözle görülmez. o zaman görmediğimiz şeye inanmayız diyenler akıllarını da inkar etmeli

    8.Allah bizi neden yarattı ve bizi sorumlu tuttu? bu bizim seçimimiz değildiki?

    Allah bizi zatıyla şereflendirmek için yarattı. kendisini tanıtmak için yarattı. Halbuki Allahu Teala'yı gözleriyle görseler, hiç birşeye değişmezler onun cemalini. bilmedikleri için ve imansız olup Allah'ı tanımadıkları için bu soruyu soruyorlar. Ayrıca Allah o kadar nimetler vermiş. nimeti yersin. her türlü taşkınlığı yaparsın. dünyada tatmadıkları zevk kalmaz. sonrada çıkıp Allah bizi niye yarattı. Sana o zevkleri tattırmak için yarattı. fakat sen onun yolunda istimal etseydin daha büyük lezzetlere kavuşacaktın. bu mükafatın büyüklüğünü de kimse düşünemez. fakat sen onları Allah yolunda kullanmadığın için azaba müstehaksın. çünkü zevkini tattığın aza ve cihazatlarını sana Allah verdi. ister onun yolunda kullan ister kendi hevesin yolunda kullan. ona nankörlük edip ihanet etmek istersen, ve onun malı olan o aza ve cihazatlarını, hırsızlık yapar gibi kendi bildiğine kullanıyorsan, hiç bir şekilde yukardaki soruyu soramazsın. istediğin gibi kullan, sonra Allah niye yarattı de. Ayrıca bir işe girmek için sınava girmek şarttır. bu şart senin seçimin değilki. ösym nin tercihidir. sen zaten el uzatamazsın. sen sadece sınava girersin. bu soruyu soran kimse şu soruyu sorabilecek ahmaklıkta üniversiteye gidebilmek için niye öss sınavına girmek zorundayız ki, niye sınavla sorumluyuz gibi saçma bir soru

    9.Allah heryerde varsa şuan nerededir?

    Allah mekandan münezzehtir. kudreti o kadar sonsuzki. Aynı anda farklı yerlerdeki her şeyin içinde tasavvur edebilir. böyle yapamayan biri zaten ilah olamaz. bu soruyu da Allah'ın bu kudretini bimedikleri için soruyorlar. mesela, hava; heryerde bulunuyor değilmi. içeride, dışarıda, bulunduğunuz odada, her yerde bulunuyor. ve bu hava, şu an nerededir diye bir soru olamaz.

    10.Allah varsa neden kendini göstermez?

    bu sorunun cevabı 7. sorunun cevabında saklı. akıl da görülmez fakat varlığına inanırız. güneşin vurduğu su kabarcıklarının içinde, güneşin kendisini görmek istiyorlar, işte bu mümkün değil. güneş zaten yansımasıyla kendisini gösteriyor. iman gözüyle bakarsalar görürler. duvarın içinde duvarın ustasını arıyorlar. dünya gözüylede Allah şimdiye kadar kimseye kendini göstermemiş. sadece musa a.s'a kendisinin bir mevi yansımasını göstermiş. yani, mesela, güneşin kendisini değil de, güneşin ışığını gördüğünüz gibi. Allah bu şekilde daha tecelli edince musa a.s dayanamaış ve bayılmış. ayılınca da Ya Rabbi ben senin dünya gözüyle görülemeyeceğine inananların ilkiyim demiş. Allah zaten yarattığı kainat ve bu düzenle kendisini gösteriyor. mesele iman gözüyle bakabilmekte.

    11.Allah neden bizden ibadet yapmamızı ister? onun bişeye ihtiyacımı vardır?

    doktora gidip ilaç istersiniz ve doktor size ilaç yazıp kullanmanızda ısrar eder. doktorun, size ısrar etmesinde, kendi karı veya zararı var mı? yok. maksat hasta iyi olsun. hiç bir şeyden aciz olmayan Allah bizim ebedi saadete nail olmamız için bizden ibadet istiyor. Rabbimize ne kadar ibadet etsek azdır. çünkü ona ibadet etmek kadar daha zevkli birşey yoktur. mesela efendimiz diyor ki; ölüpte pişman olmayan yoktur. günahkar insan,keşke ibadetlerimi yapsaydım. ibadet eden insankeşke daha fazla ibadet etseydi. evliya bir insankeşke Allah'a daha fazla ibadet edip ona daha fazla yaklaşsaydım'' işte bunun sebebi. Allah'a ibadet etmenin ve ona layık bir kul olmanın doyumsuzluğunu sergiliyor.

    12.Allah bizi nasıl diriltir? çürüyen bir elma bile geri gelmezken biz tek vucut olarak nasıl hayat buluruz?

    çürüyen elma değil, elma ağacı kuruyor. sonra tekrar canlanıyor. ağacı canlandırması mı zor. yoksa çürüyen elmayı canlandırması mı. Her kışta ölmüş nebatat, aynı zamanda aynı tarzda ansızın tekrar vücuda gelip yaratılıp ihya oluyorlar hayat veriliyor onlara. insanın yaratılması daha kolay değil mi. çünkü nebatatın yapraklarını saymaya kalksak bitiremeyiz. halbuki insanın sayısı ne kadar ki. insan daha kolay değil mi. işte iman gözüyle bakma meselesi

    13.Allah çok merhametliyse bizi neden cehenneme sokar?

    bu soruyu soran şu soruyu sorabilecek ahmaklıkta adam öldüreni niye hapse atıyorlar

    fakat Allah o kadar şefkatli ki kafirler dünyadaki cezalarını cehennemde cektikten daha sonra azap onlardan uzun bir müddet sonra kalkacak. fakat cehennemde yaşamaya devam edecekler. bu onlar için gene azap olur. bunları bilmeyen ve hukuktan haberi olmayan adam her türlü ahmakça soruları sorabiliyor.

    bu ve buna benzer soruların cevaplarının hepsi islam dininde mevcuttur... ancak bu soruları soran kişilere mantıklı cevap verseniz bile onların gerçek gayesi ,,, saf beyinlere evrim yada meteryalist düşünceleri empoze etmek insanı ataist ya da dinsiz yapmaktır.. bunlar şeytanın dostlarıdırlar ve onlara hizmet ederler... bu gibi oyunlara gelmemeliyiz ve buna benzer soruların ve fazlasının cevabının yüce islamiyette ve Kuran-ı kerimde mevcut olduğunu bilmeliyiz.. bilemesekte öğrenmeliyiz... arkadaşlarımıza ,dostlarımıza ,ailemize anlatmalıyız... bütün varlık âlemini, sadece gözleriyle gördükleri maddi eşyadan ibaret sanarak büyük bir hataya düşerler. Hâlbuki bir şeyin gözle görünmemesi onun yokluğuna delil olamaz. Zira bu âlemde gördüklerimize oranla göremediklerimiz çok daha fazladır. Hatta insan vücudunda akıl, hayal, hafıza gibi görünmeyen varlıklar, görünenden kat kat fazladır.

    “Görmediğim şeye inanmam” sözünün altında, aklın görevini göze yükleme yanılgısı yatmaktadır. Hâlbuki insandaki her bir duyu ayrı bir âlemin kapısını açar; birinin görevi diğerinden beklenmez. Mesela, göz, kulağın; burun, dilin görevini yapamaz. insan, gözüyle ne yemeğin tadına, ne bülbülün sesine, ne de gülün kokusuna bakabilir. Göz bu organların görevlerini yerine getiremezken, elbette aklın fonksiyonunu da icra edemez.

    Malumdur ki; herhangi bir eser, göz ile göründüğü hâlde, ustası akıl ile anlaşılır. “Görmediğime inanmam.” diyen bir insan, bu eserin yapıcısını inkâr durumuna düşer. Aynen bu örnekte olduğu gibi, sonsuz bir kuvvet, ilim ve sanat ürünü olan bu muhteşem kainatı seyrettiği hâlde, onun sanatkârını kabul etmeyen insan, ilim ve akıldan uzaklaşmış olur.

    Böyle bir insan, bu kâinatta her an tecelli eden ve Allah’ın varlığını güneş gibi gösteren, yaratma, rızk verme, hayat verme gibi sınırsız olayları nasıl açıklayacaktır?

    “Her şeyi maddede arayanların akılları gözlerindedir, göz ise maneviyatta kördür.”
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster