0
1: insan insandan üstün değildir diye kim demiş. Senin gibi eşeklerden üstün birileri olmasa yaşanır olur muydu dünya. Sordun mu hiç bunu kendine. Peygamberler üstün kişilikleri sayesinde o mertebeye layık görülmüşlerdir. Onlarda olabilecek ekgibleri de Allah buna binaen gidermiştir. Sen adam olmaya çalıştın da Allah sana yardımcı olmadı mı?
2: Orucun ne demek gayesi yok. Aç susuz kalırken, tüm ömrünü o biçimde geçiren insanları düşündürüp yardıma teşvik etmektir amaç. Aynı zamanda insan olduğunu hatırlayarak ruhunu terbiye edersin oruç ibadetini hakkıyla yerine getirirsen. Kurban da tamamen böyledir. Amaç bu tür ibadetlerle paylaşımcılığı sağlamak. ihtiyaç fazlası paraları kefen cebine sıkıştırmaya çalışan gözü doymazları uyandırmak.
3: Duanın kabul olması diye bir şart mı var? Her dua kabul olsa ne anlamı kalırdı. Duayı ne biçimde hangi amaç uğruna yaptığına bağlıdır bu. Allah dilediğini kabul eder. Kabul etmiyorsa ya yapılan dua da sorun vardır ya da öyle olması gerekiyordur. Hayrı da şerri de biz yaşayarak öğreniriz ancak. Ama Allah bunu bilir. Duayı büyüye sihre bağlamana cevap vermeye bile gerek yok zırvanın daniskası.
4: Cinlerin ateşten yaratılmasını üstünlüğe bağlamak nasıl aptalca bir anlayıştır. Zaten ne dediğini bile anlamadım böyle berbat bir cümle yapısı olamaz. Sınava gelelim. Sen, ben kimiz ki bize soracak yaratıcı sınava tabi tutulmamızı. Ayrıca o sınavın vadedilen
ödülü o kadar büyük ki gerçekten inanan biri zaten bunu sorun etmez. Ölüm altına gelince altına sıçmayacaksın o zaman dediklerinde bu kadar samimiysen. Ben sınava tabi tutulacak adam mıyım de gibtir ol git dünyadan. Atıp tutması kolay...
5: Kötülüğü de iyiliği de sen yaparsın. Allah'ın bunu önceden biliyor olması senin sorumluluğunu almaz üstünden. Ha sonuçta kötülüğü de iyiliği de Allah yaratıyor evet. Ama sen o kötülüğü yapmayacak bir benlik olsan o öyle yaratılmaz zaten. Sorumluluğu üstünden atmanın en basit yolu bu.
6: Sen insan olarak üstünsün bir ayıdan. Fiziki güç olarak değil. Hayvanlarda içgüdü var insanlarda akıl. Üstünlük buradan geliyor. Ama insanın aklı ve özgür iradesinin insanı zütürdüğü yer bazen en bayağı hayvandan daha aşağılık bir konum olabilir. Bu bizim elimizde.
Her canlı ölümü tadacaktır evet. Ama bize yaşadığımız dünya hayatından sonra bir sonsuzluk vaadedilmiş. Yani böyle geniş bir perspektiften bakınca ölüm de aslında çok tabii bir durum. Çok da kısa hayatlarımız var. Bu bir dayatma değil. Eğer hem tanrıya
inanıp hem varlığının biyolojik ölümle biteceğini düşünüyorsan burada bir çelişki var. Peygamberlerin üstünlüğüne gelmeyeyim yine her insan potansiyel itibariyle eşittir sadece. Senin yaşadığın hayat, yaptıkların üstünlük dereceni belirler. Burada esas alınan Allah katında üstünlüktür. Birilerinin seni nasıl gördüğü falan değil.
Tümünü Göster