1. 126.
    +1
    ulan dangalak senin ben araştırmacıyım geçinen beyin damarlarına sokayım. yine söylüyorum din konusunda bir tak bilmiyosun. madem araştırmacısın arapçanın çok zengin bir dil olduğunu bu yüzden de bir kelimenin bir çok anlama gelebileceğini neden düşünemiyosun, kafan mı basmıyo ?günaha sokuyosun sabah sabah. kuranı anlamak için arapçanın çok iyi olması lazım, arapçadan tek kelime bilmiyosun geliyosun bana onun bunun mealini sunuyosun. verdiğim cevapların seni rahatsız ettiğini biliyorum yanlış bildiklerini yüzüne vurduğumda konuyu hemen değiştiriyosun çünkü. rahatsız olduğun için de sinirleniyorsun, sinirlendiğin için üslubun hakaret dolu.ama şunu bil ki e=mc2,her etki bir tepkime yaratır koçum, benimle nasıl bi üslupta konuşursan öyle bir üslupla karşılık veririm sana. aslında yazmayacaktım ama bu üslubundan dolayı inadına yazıyorum. biliyorum yine umursamıcaksın at gözlüğün var çünkü.ama bu yazıyı okuyan arkadaşlar için yazmaya devam edicem.her neyse..
    şimdi kurandan tek ayeti cımbızla çekip alamazsın, çünkü bu cımbızla çektiğin ayetin en az 2 en çok 8 tane açıklaması vardır yine başka ayetlerde ve birden fazla anlama gelebilecek kelimelerin anlamları yine kuranın içerisindedir. kuranı anlamaya çalışan birisi dikkatiyle bulabilir bunları. nisa süresi 34. ayette ErRicalu kavvamune alen nisa ibaresi geçer bu ibare bitmiş bir cümle değil. Henüz tamamlanmamış bir cümle iken, sanki müstakil bir cümle gibi ele alınıp, erkekler kadınların üzerine hakimdirler, yöneticidirler gibi manalar verilmiş.
    Kaim’in mübalağa formu olan kavvam Kur’an da başka yerlerde de gelir ve koruyup gözetmek anldıbına gelir, kadının geçimini üstlenen,ki ayette de erkeklerin kadınlar üzerine gözetici ve koruyucu olmalarının sebebi; Bi ma faddalAllahu ba'dahüm alâ ba'din Yani, bazılarına diğerlerinden daha fazla bağışladığı nimetler sebebiyle.
    Buradaki bir kısmına, bir kısmından daha fazla nimetler bağışlamaktan kasıt, Bir kısmını bir kısmından üstün tutması anldıbına gelmiyor. Birçok mealde, bir kısmını bir kısmından üstün tuttuğu için, bazısını diğerinden üstün tuttuğu için gibi bir mana veriliyor ki bu üstünlük erkeğin kadına mutlak bir üstünlüğü değildir. Burada üstünlüğün nedeni de yine aynı ayette açıklanıyor ve Bi ma enfeku min emvalihim kendi mallarından, servetlerinden yapabilecekleri harcamalar sebebi ile gözetici kılınmışlardır. yani mal-mülk üstünlüğü.
    fessalihatü kanitatün hafizatün lil ğaybi Bi ma hafızAllah dürüst ve erdemli kadınlar, Allah’ın koruduğu mahremiyeti koruyan sadık ve itaatkar kadınlardır. vellatiy tehafune nüşüzehünne sadakat ve geçimsizliklerinden endişe duyduğunuz kadınlara gelince onlara önce öğüt verin. vehcüruhünne filmedaciı eğer bu sonuç getirmezse onları yataklarında yalnız bırakın.( Yataklarınızı ayırın) bu da sonuç getirmezse daha sonra; vadribuhünne,buradaki vadribuhünne ibaresinin dövün manasına gelmediğini yine kurandan araştırdığımızda buradaki birincil anlamın çıkarmak, ayırmak olduğunu görüyoruz. yani ayrılmak. düşün bi kendini,eve gitmişsin eşini kendi yatağınızda başka bir adamla yakaladın,ne yaparsın ? allah müsaade etmiyor ama ben dövmek değil vururdum bile.ki zaten eğer dövmek gayet normal bir durum olsaydı bu ve bunun gibi bir çok hadisi çöpe atmam gerekirdi.''Fatıma binti Kays isimli evli bir kadına kocası bir tokat atar. Bu kadın doğrudan peygambere gelir ve kocasının kendisine haksız yere bir tokat vurduğunu söyler. peygamber de '- Sen de aynı şiddette bir tokadı kocana vuracaksın! der.bu hadise inanmayabilirsin o senin sorunun. dedim ya benim dinimde kadın erkek ayrımı yok,du dinimin peygamberinin de böyle bir uygulaması yok.ben böyle inanıyorum.

    gelelim oruc meselesine orucun tan yerinin ağırmasından güneşin batmasına kadar geçen sürede tutulacağı söyleniyo kuranda .Eskiden çıplak gözle bakılırdı, ufuk boyunca ışığın yoğunlaştığı görülünce yemeye içmeye son verilirdi. gözlemin yerini takvimler aldığı için ve takvimler de hatalı olduğu için Türkiye’de en az 40 dakika önce oruca başlanıyo 40 dakika geç açılıyo. ekvatora yakın bölgelerde bu süre azalsa da kuzey bölgelerinde birkaç saati buluyo. Buna yatsı ile ilgili hatalar da eklenince içinden çıkılmaz sıkıntılar doğuyor. işte bu hatada ısrar edilmesi de oruca başlama ve yatsı namazı vakitlerini bir zulüm aracı haline getirmekle kalıyo, kutuplara doğru içinden çıkılmaz problemlere kaynaklık eden bu hata sebebiyle islam’ın itibarına da gölge düşürülüyo senin gibi beyinsizlerin eleştirileri yüzünden. halbu ki bunların %100 bilimsel açıklamaları olmalarına rağmen. sana şimdi burda tan olaylarını anlatacak değilim eğer biraz bilginin peşinde olduğun konusunda samimiysen kendin araştırırsın. senin sorularının hepsinin birer birer açıklaması var ama hurafelere bakarak cevap arama derim doğru bilgiyi geleneğimizde bize öğretilenlerden uzaklarda aramanı tavsiye ederim.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster