+3
-1
irklarin safliğinin korunmasi
irkların saflığını bozan birleşmelerin etkilerini, tabiat basit olaylarla düzeltir. tabiat, bu konuda melezlere pek az tolerans tanır. bu tür faaliyetlerin ilk ürünleri, dördüncü ve beşinci nesile kadar büyük zorluklarla karşılaşır. kandaki birliğin azlığı, o şahısların iradeleri ve hayati enerjileri arasında bir çok fark doğurur. karışık ırk, daima saf ırkın egemenliği altına girer. böylelikle uygulamada daha çabuk yok olmaya uğrar. bu olayların örnekleri çoktur. hatta tabiat, çoğu kez ileri gider ve nesillerin üremesine bir sınır çeker.
belirli bir ırka mensup fert, aşağı ırktan biri ile birleşirse, birleşmenin sonucu düzeyin düşmesi olacaktır. ayrıca, aralarında yaşadıkları saf ırk mensuplarına oranla daha zayıf bir nesil meydana getireceklerdir. üstün ırktan yeni kan karışımasına engel olunduğu engel olunduğu durumlarda devam eden birleşmeler sonucu ortaya çıkanlar, tabiat tarafından ustaca azaltılan direnç kuvvetleri dolayısıyla kendilerini zaman içinde yok olmaya mahkum edecekler ve binlerce yıl sonunda, yeni bir karışım ortaya çıkacaktır. bunlarda ise çeşitli birleşmelerden dolayı, kökle birlikte karışmış olan ilkel unsurlar artık tanınmaz duruma gelecektir. böylece çeşitli niteliklere sahip yeni bir millet meydana gelecektir. fakat bu yeni milletin zeka, yaratıcılık ve güzel sanatlar yönünden değeri, ilk birleşmeye katılmış olan yüksek ırkın yeteneklerinden çok aşağı olacaktır.
aynı zamanda bu verimsiz yaratık, kanı temiz kalmış olan yüksek bir ırk önünde yenilecektir. yüz yıllar boyunca gelişen ve bu yeni milletin aynı cinsten olmasını sağlayacak olan "sürü birliği" ne kadar büyük olursa olsun, ırkın düzeyinin düşmesi, uyum yetisi ile yaratıcı yeteneklerin azalması dolayısı ile, fikri gelişme ve uygarlık yönünden üsrtün ve saf bir ırkın saldırılarına, başarıyla karşı koyma olanaklarına ortaya çıkarmaktan yoksun kalacaktır. demek ki şu ilke ortaya konulabilir: her ırk birleşmesi zorunlu olarak ortaya çıkan melezlerin birleşmeye katılmış ve kan temizliğinin verdiği birliği korumuş üstün unsurların önünde yapıldığı taktirde ortadan kalkması sonucunu verecektir.
böylelikle ırkların bozulmalarıyla ortaya çıkan yaratıkların, saf bir ırk tabakasının bulunması ve yeni melezleşmelerin olmaması şartı ile, yavaş yavaş ortadan kaldırılması tabiatın sağladığı yenileşmenin ve tekrar hayat bulmanın kaynağı olur.bu olay, çok güçlü bir ırk içgüdüsüne sahip olan ve özel şartlarda veya bazı özel zorlamalar sonucunda ırkın temizliğini koryan ve devam ettiren tabi çoğalma yolundan uzaklaştırılmaış insanlarda kendiliğinden ortaya çıkabilir. zorlama son bulur bulmaz, saf kanlı unsur, hemen kendine eş olanlar arasında çiftleşmeye başlar ve bu davranış sonunda her çeşit birleşme yoluyla bozulmalara engel olur. böylece melezleşmeden ortaya çıkan yaratıklar kendiliklerinden arka plana çekilirler.
iç güdünün inanışına arkasını dönmüş, tabiatın ortaya koyduğu teorileride bilmeyen bir kimse, tabiatın yaptığı düzeltmelerede güvenmemelidir. demek oluyor ki, yenileşme işini yapma görevi , zekaya düşmektedir. fakat gözleri körleşen bir kimse, ırkları birbirinden ayıran setleri yıkmakta devam edecektir. en sonunda da bir gün içinde bulunan en iyi şey yok olacaktır. i̇şte o zaman, orada birlik "isteyen bir çorbadan başka bir şey görülmecektir". bu gün sözleri kulaklarımızı tırmalayan ünlü reformcuların idealleri budur. fakat şu bilinmelidir ki bu şekilsiz bileşim, dünyada her türlü idealin ölümünü ifade etmektedir. belki böylelikle "büyük bir sürü" meydana getirilebilir. böylece bu çorba sayesinde sürü hayatına düşkün bir hayvan yaratılabilir, fakat bu karışımdan uygarlık yapıcı saf kimseler çıkmacaktır. işte o zaman insanlığın görevinde kusur işlemiş olduğu düşünülebilir.
insanın sadece bir tek kutsal görevi vardır. insallıkta var olan en iyi şey ırkın korunması üstün kimselerin gelişmelerinin daha yüksek duruma sokulması için kanın saf bir halde kalmasına dikkat etmek.
__________________________________________________________________
irk
kan ve ırk aleyhindeki günah, dünyamızın ilk işlenen günahıdır ve bu günaha kendisini terk etme, insanlığın sonunu gösteren bir işarettir.
toplum içinde bir takım gerçekler o kadar yaygındır ki, cahil halk, bunları gözünün önünden geçtiği halde göremez, sık sık karşılaştığı halde tanımaz. bu gibi kimselere, biri çıkıp da önceden bilmesi gereken bir şeyi ssöylediği zaman hayretler içinde kalır. öyle toplumsal sorunlar vardır ki kadar basit bir şekilde çözümlenebilir. ama toplumlarda, colomb cinsinden kimselere pek az rastlanır.
bütün insanlar, dünya üzerinde dolaşır dururlar ve her şeyi öğrenmek ve bilmek isterler. fakat hiç kimse dünya üzerindeki canlıların çeşitli gruplara ayrılmış olduğunu göremez. en ufak ve üstün körü bir inceleme, dünya üstünde yaşamak iradesinin büründüğü sayısız şekillerin el sürülemez ve değiştirilemez bir yasaya bağlı olduğunu gösterir. her hayvan, aynı gruptan bir diğer hayvanla çiftleşebilir. leylek leylek ile, ispinoz ispinoz ile, fare fare ile kurt kurt ile vb. yalnız şunu unutmayalım ki, bazı olağanüstü durumlar bu kuralı bozabilir. örneğin tutsak veya aynı türden olanların çiftleşmelerine engel olan herhangi bir başka sebeple ortaya çıkacak zorunluluk... fakat bu durumda da tabiat, bu karşı koyuşla mücadele etmek için bütün olanaklarını harekete geçirir. tabiatın protestosu, soyu bozulmuş canlı türlerinin yaşama olanaklarını sınırlama şeklinde görülür. bir çok olaylarda da tabiat onları, hastalıklara yahut düşmanlarının saldırılarına dayanmak, karşı koymak yeteneğinden yoksun bırakır.
birbirine eşit olmayan iki yaratığın birleşmesi sonucu meydana gelecek ürün, çiftleşen erkekle dişinin değerleri arasında bir değere sahip olur. bu pek doğal bir sonuçtur. yani çocuk, canlılar merdiveninde aşağı ırka mensup olan ebeveyninden daha yüksek bir yerde, fakat yüksek bir noktada olan diğer ebeveynden ise daha aşağı bir düzeydedir. bu bakımdan çocuk, ilerde bu üstün ırka karşı girişeceği mücadelede yenilecektir. böyle bir çiftleşme, canlıların değerlerini yükseltmeyi görev edinmiş olan tabiatın ve tanrı'nın iradesine ters düşer. tabiatın bu görevi çeşitli değerlerdeki kimselerin çiftleşmeleri ile gerçekleştirilemez; ancak en yüksek değeri temsil edenlerin tam ve kesin zaferleri ile sağlanır. daha güçlü oalnın rolü hakim olmaktır, daha zayıf olanla kaynaşmak değildir. eğer üstün ırk böyle davranmazsa kendi büyüklüğünü yok etmiş olur.
bu yasayı, sadece doğuştan zayıf olan yaratıklar zalimlik olarak nitelerler. fakat bu da, onun zayıf ve sınırlı bir kimse oluşundan ileri gelir. çünkü bu yasa onun vücudunu ortadan kaldırmasa idi, bütün canlıların gelişmesi aklın alamayacağı bir şey olurdu.
tabiatta ırkın temizliğini aramak ve devam ettirmek için var olan bu genel eğilimin sonucu, sadece özel ırklar arasında dış görünüşlerindeki bir farkla değil, her birinin kendine has niteliklerinin benzerliği noktasındadır. tilki daima tilkidir, kaz daima kazdır.
hiç bir zaman doğuştan kazanılmış yeteneklerin etkisi ile, kazlara karşı iyi kalpli davranacak bir tilkiye veya sıçanlar karşı merhamet besleyen bir kediye rastlanamaz. bundan dolayı, ırkların birbirleriyle olan mücadelelerine sebep, derin bir antipatiden çok, açlık ve aşktır. her iki durumda tabiat ise ilgisiz ve duygusuzdur. hatta denilebilirki tabiat memnun bir şahittir.
hergün yapılan ekmek kavgası, zayıf, hastalıklı ve korkak yaratıkların yenilgileriyle sonuçlanır. öte yandan dişiyi kendine çekmek ve onu büyülemek için giriştiği mücadele ancak en sağlam erkeğe zürriyet yetiştirmek hakkını verir veya bu olanağını ona sağlar. fakat kavga, daima o türün sağlığının ve gelişmesinin ilk şartı olur. eğer, bu olay başka türlü cereyan etse idi, sonraki gelişmeler durur ve çok geçmeden gerileme başlardı.
gerçekten bütün insanlar zürriyet yetiştirmekte aynı olanaklara sahip olsalardı, daha az iyi olanlar en iyilere oranla çok oldukları için, çok çabuk çoğalacak, sonunda en iyiler ikinci plana düşeceklerdi. i̇şte bundan dolayı en iyiler lehine katı tedbirler alarak duruma müdahale etmek gerekir. tabiat zayıfların sayılarını kısıtlamak için, onları şiddetli ve zor hayat şartları içine atar. tabiat sadece arta kalan seçkinlere çiftleşmek için izin verir. ölçü olarak kuvvet ve sağlığı kabul etmek suretiyle yeni ve sıkı bir seçme yapar.
__________________________________________________________________
Tümünü Göster