1. 126.
    0
    @97 panpa elbette, isin ozu de bu zaten. sen de boyutlararasi olsan, gercegi bilsen nasil test edilebilirdin ki? sonucta senden beklenen tam emin olmadigin ve asla olamayacagin -zira kurallar kisitliyor seni- bir seye, tanrinin varligina inanman. hayatin asil testi bu degil mi? yani kime sarkintilik yaptin vs. var ama asil soru bu degil mi? asla bilemeyeceginden dolayi bu bir test, bilseydin -bu evrenin disina cikip da gorebilseydin- test olmazdi.

    ikinci mesele (suc ve ceza) bayagi karigib panpa, katiliyorum, fakat cezayi kendi katina gore kestiginden emin miyiz? ve eger o kata gore kesiyorsa, baska hangi kata gore verebilirdi? ilk soru icin mesele su: kim cenneti veya cehennemi gorup haber verdi islerin nasil oldugundan?

    ikinci soru icin de bu: mesela mirac kandilinde (miracti galiba) hz. muhafazid'in cehennemi bir delikten gordugu soylenir . oradaki cezalari tarif etmistir de zaten, ateste kosan insanlar, ic organlari desilenler ve tekrar yerine koyulanlar vs. hatirladiklarim. yani ilk sorunun cevabi olabilir aslinda bu yazdigim ama bir peygamber etrafindakilere farkli bir boyuttaki cezayi nasil tarif edebilir ki bizim korelasyon yapabilecegimiz seylere benzetmeden?

    kaldi ki, benzetmeyi dahi yapmak bir sorun zira sonsuz cezayi bizim 'katimiza' ve kurallarimiza uygulayabilir misin? yani bizim kurallarimizda en basitinden ic organlarin desiliyorsa olursun; eh, ne oldu sonsuza kadar iskence? 10 saniyede olduk gittik. yani ceza bir baglanti kurup da tirsmamiz icin bizim anlayacagimiz sekilde tarif edilmis olabilir ama ancak bizim kurallarimizin islemedigi bir kural setinde uygulanabilir. onemli olan cezanin varligi zaten, hangi kurallarda verildigi degil ki. caydirici olan, olmasi gereken, cezanin mahiyetinden cok mevcudiyeti.

    guzel bir alisveristi, ama yatmam gerek. belki sonra devam edebiliriz. selamlar panpa.
    ···
   tümünü göster