1. 1.
    0
    ikinci olarak uslup muhim soylemine de ara pasi actim (ve bir suredir aciyorum) cunku "uslup" denen temellendirmenin sistem referansli oldugunu, uslubun sisteme uyumunun ister istemez icerige de uyum ve teslimiyeti beraberinde getirdigini orneklemek icin bu film kanimca ideal bir secim, en azindan ben mevcut birikimimle daha iyi bir ornek verebilecegimi sanmiyorum. zira bernays ve ardili pr'cilarin bayildigi ve sistem icinde hareket etmenin kurallarini estetize eden "muhim uslup"la ayni urunu, ayni yasama bicimi ve sistemi yeniden, yine pazarliyorlar. uslubu yiginlarin begenisine gore ayarlamak, onlarin uslup (yani bicim) beklentilerine uyumlu olmak ancak onlarla ayni icerikte butunlesebilmis olmak, ayni icerigi surdurmek ve devam ettirmek ile efektif bir fonksiyona donusuyor. ortalamanin, yanlis bilinc magdurunun uslup beklentisine uyum araligini iceriksel olarak falso verdiginiz anda zaten uc asagi bes yukari gerceklestirmis oluyorsunuz. o dakikadan sonra got'e hangi uslupla got derseniz diyin, got demis olmak got'e cizilmis kas goz iluzyonuna mudahale etmis olmaklik ile "uslup" cercevesinin disina cikacak, decorum'dan sinifta kalacaktir. got'e muktedir'in onay verdigi uslupla got demek, bir ihtimal hedef kitlelerce onaylansa da, zaten estetik ve yuzeysel seviyede yasanan bir iliskide "muktedir"in zariyla, muktedir destesiyle, muktedirin fisleriyle muktedire karsi oynamak olacaktir. efendi-kole diyalektigini her seferinde dayamaktan bitap dustum ama, varligini bildigimiz, ve o karsitlikla anlamlanan toplum icinde bu tip tartismalari canlandirdigimiz zaman ne derece absurd gelecegine ayacagimiz kolelerin efendinin onayladigi bir uslupla konusmalari, ancak efendiyle uyumlu cumle kaliplari ve manalar icinde bir iletisimde mumkun olur. uslup da zaten o iliskiden soyut, taskinci, transandantal bir uzayda yaratilmamistir, o asimetriye, esitsizligin varligina referans verir. dahasi isin ahlaki ve tarihi bir tarafi vardir, kolelerin kaniyla efendi olanlara bunu bile bile "efendim, siz, miz" demek, reel-politik seytanliginin mesru kildigi "amac-arac" iliskisinin disinda kabul edilebilir bir yontem degildir. niyetimiz ayniysa, ikimizde ayni sayfadaysak, reel-politik geregi kabal olusturup faaliyetlere "ozel"den devam edebiliriz (bir ihtimal zaten gravdan bir piyes yapiyoruzdur, maksadimiz bu duruma dikkat cekmek falandir. yalcin kucuk gelenegi tahlilini yapsin (diyerek de cifte blof atmis falan oluyorum di mi simdi?)).

    acikcasi link'i yollarken "hadi nufuz'unu kullansana , hadiiye hadiiyyeaa, yemiyo dimiia?!1" dublajina denk bir yonlendirme aklimdan dahi gecmememisti. ama bir suredir aklimin bir tarafinda nufuzlu birisiyle konusuyor oldugum gerceginin olmadigini iddia edemem, zaten tartismayi sahsi gecmis, hukuk'un disina tasiyip, kavram ve sistemlerle izah etmeye calismamin da altinda boyle bir neden yatiyor. ssg yarin anarko komunist olsa, maneviyatci ulkucu olsa, bu nufuz'u sebebiyle a) ya cevresi degisecektir, b) ya da cevresindekiler degisecektir c) hepsi. o yuzden bu tip asimetrilerin bir ucunda duran, kanimca da orada durmakliga mahkum edilmis, kisilerle konusurken isin icine "digerleri"ni katmak cok makul ve mantikli olmayacagindan hitabetimde surekli o nufuzlu kisiye yonelik bir manipulasyon cabasi var. bunu da gizlemeyi cok mantikli ve makul gormuyorum, zimnen yapilan evvelki manipulasyonun, diyalektigi icabi alenen ortadan kaldirilmasi gerektigini dusunuyorum. dahasi sahsi tecrubeme dayanarak da soyleyebilirim ki, bu tip bir dekonstruktif (ya da yikici) manipulasyonun benim o donemki paradigmam icinde gecer akce olmadigini da biliyorum. cok fazla degil 1 sene onceki entrylerimi hatirlayanlar o donemki bildiklerim dahilinde hakli olduguna emin oldugum soylemlerle bugunkuler arasinda belirgin bir fark oldugunu goreceklerdir. ontoloji dostu rakinin dedigi gibi ben degisirsem, herkes degisir. bunun kendi kendime bir gun gerceklesmedigini, ismini vermek istemedigim bir kisiyle yaptigim bir tartismada -uslup disi- taciz edilmem sonucu olustugunu belirtmem lazim. 2007 senesi icerisinde benzeri bir manipulasyonun tarafi olarak, bu cabanin gosterilmesi luzumuna, uslubun luzumsuzluguna, kandiriciligina, ehlilestiriciligine bu yuzden de inaniyorum.
    Tümünü Göster
    ···
   tümünü göster